Maarja, de bedoeling is toch dat ze het alleen op stemcommando gaat doen...
Ik heb al geprobeerd het handcommando zo klein mogelijk te maken en dat dus in kleine stapjes af te bouwen, maar als ik kleiner ga, doet ze het gewoon niet meer
Moderator: moderatorteam

Al geprobeerd, lukt niet...boxersien schreef:Bij mijn vorige hond is het ook niet gelukt en boris was echt gek!! Mijn zusje ging tijdens de afwas zitten naast hem en duwde hem vanuit liggen plat en zei toen: Goed zo braaf!!!!!!! Dit is plat. Vervolgens ging ze even aaien en deed dat nog een keer en ging weer verder met de afwas. Boris ging weer gewoon liggen en ze zei plat en daar ging meneer. Sindsdien na één commando gaat hij gelijk plat, misschien een tip?

Niet elke hond pakt het even snel op.Jacksel schreef:Ik heb geen probleem als het met een gebaartje moet, dat doen we soms bij zit/af ook nog, maar ik zit echt nog zo ongeer bij het lokken bij het plat gaan... En ze moet het met examen toch echt wel kunnen...
Ze hoeft er geen baan mee te krijgenJacksel schreef:Ik heb geen probleem als het met een gebaartje moet, dat doen we soms bij zit/af ook nog, maar ik zit echt nog zo ongeer bij het lokken bij het plat gaan... En ze moet het met examen toch echt wel kunnen...
Amen.starfleet schreef:
Ze hoeft er geen baan mee te krijgenBen het met Nettie eens. Niet te druk over maken, want ineens lukt het wel, je moet nu niet te snel willen omdat je examen hebt, want dan ga je het echt verprutsen met aanleren.
Anne

Ik zal maar naar juf Maaike luisterenMaaike schreef:Amen.starfleet schreef:
Ze hoeft er geen baan mee te krijgenBen het met Nettie eens. Niet te druk over maken, want ineens lukt het wel, je moet nu niet te snel willen omdat je examen hebt, want dan ga je het echt verprutsen met aanleren.
Anne
Ga die plat nou eens even een weekje niet doen en volgende week ga je weer verder. Blijf dan het commando plat herhalen als ze in de juiste positie ligt. Plat - braaf plat - plat. Dit ga je een aantal keren per dag oefenen en per keer niet vaker dan 4 a 5 keer. Op een gegeven moment zal je merken dat ze op jouw 1e commando plat gaat anticiperen dwz: ze gaat al omdat ze het nu zo vaak heeft gedaan dat ze weet wat er gaat gebeuren en van haar verwacht wordt. Weet je nog, de snelste weg naar de beloning. Als ze dit gaat doen ga jij niet belonen met 1 lullig voertje, maar dan komt er een bonus super lekker voertje te voorschijn. In in stilte ga jij uit je dak om de oefening die rust nodig heeft rustig te houden. Maar je beloont haar dus wel uitbundig met dat super lekkere voertje. Gaat dit een paar keer zo, dan ga je het lekkere voertje afwisselen met een gewoon brokje en ga je verder met tijd uitbouwen (dat ze langer blijft liggen).
Deze oefening moet je gaan gebruiken tbv de verzorging van de hond. Ze moet dus wel op commando plat gaan, maar daarna hoef jij niet op te staan omdat je anders wel erg lange armen nodig hebt om haar te kunnen borstelen, voetzooltjes te controleren en teken weg te halen. Je hoeft dus niet overeind te komen. Maar Jamie moet het wel aan kunnen dat ze langere tijd in die positie blijft (en dat er dan aan haar gepriegeld wordt).

Jamey is nog niet zo ver in het clickeren... waarschijnlijk doordat we het niet genoeg doen en ik nog niet supergoed timespeurneus carola schreef:wij hebben het gedaan door de clicker als eindcommando te gebruiken.
dus net zolang positie vasthouden totdat de clicker het seintje vrij geeft en dan pas de beloning erin.
nu moet ik wel zeggen dat dit hondje niet clicker getraind was. en bij ons was het geen clicker maar een zoemer (maar dat maakt niet uit resultaat is hetzelfde)