Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote muil?

Moderator: moderatorteam

boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Agnetha schreef:
boxersien schreef:Dit wordt echt even goed oefenen. Hij vertikte het zelfs om het voorwerp naar mij te brengen dus mag ik eerst dat weer oefenen. Ga het volgende week proberen met boris of met paco (kan ook apporteren) of het eventueel kan lukken. Boris heeft nog steeds problemen met het apporteren van meerdere dingen achter elkaar

:smile: lees nu de opdracht nog eens en ben wel heel moeilijk aan het doen. Deed 5 meter tussen mij, doos en doos en speeltjes :smile: ga nog eens proberen volgende week, wel een uitdaging dit!
je heb toch vakantie, dus je hebt idd zat tijd om te oefenen.

Ik heb een spiegel reflex camera, dus geen filmpjes, maar ik was dit wel aan het oefenen. Vond het wel makkelijk als je 's avonds kon zeggen: Jongens, ff alles opruimen. En dat ze dan al hun speelgoed en botjes in de speelgoed bak deden :smile:

Ben nu een weekje bezig en 1tje begint het een beetje door te krijgen, maar ja ik oefen ook eigenlijk te weinig.
HUH??? hoe krijg je het voor elkaar om al een week voordat de opdracht verschijnt te gaan oefenen voor de opdracht :eek: :smile: :smile:
En nee, ik heb geen vakantie. Ik moet namelijk boris gaan leren zijn speelgoed op te ruimen en dit is niet gemakkelijk blijkt. Maarre, jou dog(je) mag wel hier komen dan film ik en sturen we het samen in, gezellig! :mrgreen: :ok:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Gelukkig ben ik niet de enige met problemen :mrgreen:

Ik had eerst de speeltjes op 5 mtr afstand en doos bij mij :neenee: dat was wel makkelijk.Maar niet de opdracht hihi

Nu wil ze niet eens meer iets oppakken heeft t hele maal gehad met mij en mn krat haha hoesow eigenwijs. dus gaan we t morgen pas weer proberen.
boxersien

corason del perro schreef:Gelukkig ben ik niet de enige met problemen :mrgreen:

Ik had eerst de speeltjes op 5 mtr afstand en doos bij mij :neenee: dat was wel makkelijk.Maar niet de opdracht hihi

Nu wil ze niet eens meer iets oppakken heeft t hele maal gehad met mij en mn krat haha hoesow eigenwijs. dus gaan we t morgen pas weer proberen.
:smile: Gelukkig, ben niet de enige domme :smile: . Mijn methode gaat worden (ga het verklappen :mrgreen: ) eerst de doos in laten gaan met de snuit en dat steeds belonen. Vervolgens het apporteren wat netter maken en daarna de doos bij mij zetten en het proberen te koppelen tot in de doos te doen, daarna tot meerdere dingen in de doos doen en vervolgens pas op afstand doen en daarna zonder commando's. Eer ik dat heb zijn mijn volgende vakanties ook voorbij vrees ik en werk ik al (moet nog twee jaar school doen dus lekker optimistisch)
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:smile: hahaha

Mijn methodes
eerst had ik de speeltjes dus van de krat af ging ze alles halen en legde ze er netjes in ik stond achter die krat dus lukte dat wel... fout dus haha

Toen legde ik alles naast de krat en stond erbij deed ze ook een beetje maar ze kreeg al piszin haha.

Nou ja ze ging erbij liggen en dacht bekijk t je met je krat hahaha.
Nu is ze gek op gooispelletjes met wat dan ook dus ben ik na een uurtje of 2 naar buiten gegaan eerst uitgelaten en doen ben ik gewoon dingen gaan gooien en ik gooide pas weer als ze ze in de krat legde.

Dan een speeltje ernaast en t was de bedoeling dat ze die dan ook eerst weer in de krat legde en dan zou ik pas weer gooien.2 keer gelukt toen liep ze naar huis hahaha

kortom ze vind het maar saai. Tot mijn grote verbazing deed ze nu wel iets anders waar ik al weken voor train :cheer: :mrgreen: tussen mn benen lopen en dan achteruit was niet eens echt aan het oefenen ze deed het vanzelf spontaan leek haar dat leuker ofzo hahaha :smile:

die hond van mij :mrgreen:
(lekker eigewijsje)
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Martijn schreef:Daar ben ik weer...met de afsluiter deze keer!
Het is tijd om de eerste ronde af te sluiten zodat het voor iedereen leuk blijft en Martijn heeft moeite met het netjes afronden van de punten en het op tijd plaatsen van de opdrachten (joh!)

De uitslag van de eerste ronde is zo goed als bekend maar we zullen zien.

De laatste opdracht luidt:

"Mijn hond kan opruimen"

Leg op 5 meter afstand 5 voorwerpen (mogen speeltjes zijn) neer en een doos/krat/mand.

Stuur je hond uit en laat hem de speeltjes zonder verdere commando's in de doos doen en terugkomen.
Moeilijke opdracht maar het gaat nu tussen de bikkels.

Succes.

PS: Heuglijk nieuws! "Billy" (eigenlijk heet ze Els) heeft zich bereid gesteld de puntentelling te verwerken! Hoera! Applaus voor Els!

En voor volgende week heb ik dus een nieuwe quizmaster nodig. PB's zijn welkom.

Ik heb het net even met Rakker geoefend, en ze kan het wel met de nodige commando's. Maar hoe kun je een hond aanleren iets te doen zonder commando? Mag je ook niet aan het begin het commando: "opruimen" zeggen? Lijkt mij een beetje raar voor je hond als je geen commando mag geven, dan weet ze toch niet wat te doen?
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

cindy1986 schreef:
Het is tijd om de eerste ronde af te sluiten zodat het voor iedereen leuk blijft en Martijn heeft moeite met het netjes afronden van de punten en het op tijd plaatsen van de opdrachten (joh!)

"Mijn hond kan opruimen"

Leg op 5 meter afstand 5 voorwerpen (mogen speeltjes zijn) neer en een doos/krat/mand.

Stuur je hond uit en laat hem de speeltjes zonder verdere commando's in de doos doen en terugkomen.

Succes.

PS: Heuglijk nieuws! "Billy" (eigenlijk heet ze Els) heeft zich bereid gesteld de puntentelling te verwerken! Hoera! Applaus voor Els!

Ik heb het net even met Rakker geoefend, en ze kan het wel met de nodige commando's. Maar hoe kun je een hond aanleren iets te doen zonder commando? Mag je ook niet aan het begin het commando: "opruimen" zeggen? Lijkt mij een beetje raar voor je hond als je geen commando mag geven, dan weet ze toch niet wat te doen?
Volgens mij is de bedoeling dat je gewoon 1 keer het commando geeft, bijvoorbeeld opruimen maar dat je daarna niks meer mag zeggen, dus niet bijvoorbeeld apport en doos en los roepen en alles :19:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
aika
Actief

Ongelezen bericht door aika »

wat een toeval ik heb pas geprobeerd om aika dat te leren en de eerste keer dat ik dat probeerde deed hij dat spijtig dat ik het nu pas zie en ik nu niet thuis ben !
:jank:
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Benji&Brenda schreef: Volgens mij is de bedoeling dat je gewoon 1 keer het commando geeft, bijvoorbeeld opruimen maar dat je daarna niks meer mag zeggen, dus niet bijvoorbeeld apport en doos en los roepen en alles :19:
Ja, die drie commando's die jij noemt gebruikte ik steeds :mrgreen:
Maar ik ben ermee gestopt, ga morgen wel nog een keer proberen :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahahaha, ik geloof dat deze écht te moeilijk is :ugh: :mrgreen:

Ik heb het ook geprobeerd, maar het speeltje wat ze als eerste netjes teruglegt in de mand is ze niet van plan daar te laten :neenee: en een ander speeltje te pakken, want alleen dat ene speeltje is leuk :oeps:

:smile: :smile: Zooitje dus, dit gaat niet lukken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Hahahaha, ik geloof dat deze écht te moeilijk is :ugh: :mrgreen:

Ik heb het ook geprobeerd, maar het speeltje wat ze als eerste netjes teruglegt in de mand is ze niet van plan daar te laten :neenee: en een ander speeltje te pakken, want alleen dat ene speeltje is leuk :oeps:

:smile: :smile: Zooitje dus, dit gaat niet lukken.

Hahaha, dat had ik gisteravond eerst met Rakker ook :smile:
Ik had 2 tennisballen, en ze wou alleen de eerste. Ik heb haar wel zover gekregen dat ze ze er allemaal inlegt, maar dan moet ik haar constant aanmoedigen en zorgen dat ze de speeltjes er niet weer uithaalt :mrgreen:
Afbeelding
boxersien

"Mijn hond kan opruimen"

Succes.

:smile: Boris kan het :smile: helaas is mijn camera naar mijn zus verhuisd en ik weet niet wanneer die terug komt van de week. Ik heb de opdracht dus nog eens gelezen en tja, daar kwam ik achter dat hij eigenlijk wel heel leuk is :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kende wel een hond die het kon hoor. Dan laat je ze speeltjes die ze heel graag oppakken in een doos doen met jezelf ernaast. Dan ga je afstand nemen en een commando aan dat opruimen verbinden. Neem wel speeltjes die je hond heel graag oppakt natuurlijk. Het moet dus als het goed is niets met apporteren te maken hebben. Het heet anders en moet anders.

De hond die ik kende die dat het beste kon kon zelfs uit zijn speelkist halen wat je vroeg. Je zei dan: "Sammy, ga Dino halen!" en dan pakte hij het juiste knuffeltje. Als alles door de kamer lag zei je "Sammy, wel opruimen hoor!" en dan stormde hij door de kamer en deed alles netjes in de kist :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik kende wel een hond die het kon hoor. Dan laat je ze speeltjes die ze heel graag oppakken in een doos doen met jezelf ernaast. Dan ga je afstand nemen en een commando aan dat opruimen verbinden. Neem wel speeltjes die je hond heel graag oppakt natuurlijk. Het moet dus als het goed is niets met apporteren te maken hebben. Het heet anders en moet anders.

De hond die ik kende die dat het beste kon kon zelfs uit zijn speelkist halen wat je vroeg. Je zei dan: "Sammy, ga Dino halen!" en dan pakte hij het juiste knuffeltje. Als alles door de kamer lag zei je "Sammy, wel opruimen hoor!" en dan stormde hij door de kamer en deed alles netjes in de kist :ok:
Dat laatste dat doet Kaya ook. Als ik zeg 'waar is puppy' dan komt ze met haar knuffelbeest aan en ook met andere dingen.

Alleen zij is zo, dat wat ze het eerste vast heeft het leukste is en niet over te halen is om dan iets anders nog leuk te vinden :oeps:
Dus ze legt iets in de mand (één ding gaat goed), maar dan wil ze echt niks anders meer pakken want alleen die ene is leuk en daar is ze mee bezig :pffff: :roll: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

boxersien

Stang schreef:
MARC_S schreef:Ik kende wel een hond die het kon hoor. Dan laat je ze speeltjes die ze heel graag oppakken in een doos doen met jezelf ernaast. Dan ga je afstand nemen en een commando aan dat opruimen verbinden. Neem wel speeltjes die je hond heel graag oppakt natuurlijk. Het moet dus als het goed is niets met apporteren te maken hebben. Het heet anders en moet anders.

Dat laatste dat doet Kaya ook. Als ik zeg 'waar is puppy' dan komt ze met haar knuffelbeest aan en ook met andere dingen.

Alleen zij is zo, dat wat ze het eerste vast heeft het leukste is en niet over te halen is om dan iets anders nog leuk te vinden :oeps:
Dus ze legt iets in de mand (één ding gaat goed), maar dan wil ze echt niks anders meer pakken want alleen die ene is leuk en daar is ze mee bezig :pffff: :roll: :mrgreen:
Dus moet je een 'voorwerp' nemen waar je vijf dezelfde van hebt en die ze zeker te weten naar hun mand dragen, allemaal om ste beurten. Dit heb ik gevonden na heel logisch nadenken :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

boxersien schreef:
Stang schreef:

Dus moet je een 'voorwerp' nemen waar je vijf dezelfde van hebt en die ze zeker te weten naar hun mand dragen, allemaal om ste beurten. Dit heb ik gevonden na heel logisch nadenken :mrgreen:
Maakt niet uit hier; ik kan 5 tennisballen hier neerleggen, maar de eerste die ze pakt die is het gewoon en de rest interesseert haar niks.
Ze wil het best ergens neerleggen hoor, maar een andere identieke bal zal ze niet pakken, want ze is met die eerste bal nog bezig.
Hoe enthousiast ik ook doe bij die andere ballen, het maakt het 'bal' uit :mrgreen:

Ik wil alleen deze bal :boos: :boos:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef:
boxersien schreef:
Stang schreef: Dat laatste dat doet Kaya ook. Als ik zeg 'waar is puppy' dan komt ze met haar knuffelbeest aan en ook met andere dingen.

Maakt niet uit hier; ik kan 5 tennisballen hier neerleggen, maar de eerste die ze pakt die is het gewoon en de rest interesseert haar niks.
Ze wil het best ergens neerleggen hoor, maar een andere identieke bal zal ze niet pakken, want ze is met die eerste bal nog bezig.
Hoe enthousiast ik ook doe bij die andere ballen, het maakt het 'bal' uit :mrgreen:

Ik wil alleen deze bal :boos: :boos:
en dat noemt zichzelf ook een hond :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Eentje met een sterk eigen willetje :N: :pffff: :smile:

Staat ze vrolijk boven de mand waar ze de eerste bal ingelegd heeft 'leuk vrouwtje' kwispel :cheer:
Ja maar Ka, nu deze bal 'vast' kom op 'vast' 'vahaaaast' :boos:
'hijg hijg, leuk he vrouwtje deze bal in de mand, gaan we hier verder mee spelen?' :mann:
'neheee, vast deze bal, kijk eens hoe mooi, vast'
'mooi? nee joh maf, déze in de mand die is de enige mooie, kom nou verder spelen'

:19: :19: :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

FritZ is na 3 gestopt.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:FritZ is na 3 gestopt.
Ooooo dat is al heel knap 3 stuks :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Hier lukt het nog niet echt. Ze kan wel met speeltje in haar bek over de doos springen :mrgreen:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Stang schreef:
En het staat ook op film maar daar heb je niets aan he, want het zijn er maar 3 :mrgreen:
Afbeelding
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Hutsje schreef:
Stang schreef:
En het staat ook op film maar daar heb je niets aan he, want het zijn er maar 3 :mrgreen:
is volgens mij toch al beter dan niets :denken: :cheer:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Stang schreef:
Plak je het filmpje aan elkaar, kan ie er 6 :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

boxersien

ben benieuwd, morgen heb ik mijn camera weer en vollop de tijd. Zondag ging het goed, maar je zult zien, morgen gaat het niet. Maar dan plaats ik toch het filmpje, goed?
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

ben nog steeds aan het oefenen maar Bowie vind het veelste leuk om de doos temollesteren :smile:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb de afgelopen dagen wel wat getraind en geprobeerd, maar dit gaat niet lukken :mrgreen: ook deels omdat mijn motivatie hierin er niet is :wink: wat ik al zei, de hond die al kan aporteren, die moet het echt bij mij brengen en de jacken die ik aan het leren ben te aporteren ook, daarbij is de motivatie wat weg, martijn, je begon heel enthousiast, op z´n martijns, laat maar zien iedereen blablaba en vele deden mee, heel leuk om alle filmpjes te zien, enz. en vrij snel haak jij af, het zij met de punten telling, het zijn met reageren op filmpjes en het geven van een nieuwe opdracht.. en tja, dat is al eerder genoemd in dit topic, "nu snap ik de titel".. en dat vind ik dus ook wel een beetje. vind het vooral jammer :wink:

mij gaat en ging het niet om punten, maar om het feit dat men bezig was, dat we dingen van elkaar konden zien, dat men bezig was met de honden, en dat de opdachten geen eitje zijn? prima, maar de laatste 2? sorry, die zijn neergeschreven (of bedacht) door iemand die er al eigenlijk geen zin meer in had en dat vind ik oprecht jammer en zijn ook opdrachten, die of niet in en week trainbaar zijn, of uberhaupt niet trainbaar zijn

nogmaals, echt een super idee, martijn, maar jammer dat je je eigen grote muil niet kan waarmaken hierin :mrgreen:
boxersien

@Yamie, ik vind dat je heel veel gelijk hebt!! Gelukkig kan boris veel aan, maar dit vind ik nu ook geen geweldige opdrachten. En ook niet het moment waarop ze komen. Had hier een vriendin die dat dolgraag eens wilde zien hoe ik boris iets aan leer. Deze opdracht kon ik niet laten zien, omdat het gewoon onmogelijk is totdat je wat bedenkt wat wel kan (maar daar is een slapeloze nacht goed voor geweest :mrgreen: ). Bovendien hadden we tijd van 10.00 t/m 12.00 en de opdracht was er toen NOG niet.

Boris heeft bij deze opdracht geen geluk gehad. ik was aan het filmen en hij deed het best netjes, hoewel veel twijfelen, maar hij wist wel wat hij moest doen (ook niet gemakkelijk, want ik had lamsvlees gepakt). Helaas viel na 3x mijn camera uit omdat hij vol was. Ik moest dus deze op de computer aansluiten enz. zodat hij weer leeg was en ik verder kon. Al die tijd moest hij wachten en toen ging er wat helmaal verkeerd. Toch zet ik de filmpjes hier, maar ik geef toe, ik had hem geleerd dat ik er ook nog een had, maar hij kon dankzij het wachten tussendoor (denk ik) zich niet meer inhouden en ik ben dus met vier stokjes geeindigd :smile: :smile: Hij had hem in de bench gelegd en toch maar weer meegenomen tijdens de wandeling naar mij toe :smile:
boxersien

Het eerste gedeelte
Afbeelding

het tweede gedeelte
Afbeelding

(zie bovenstaand bericht) uiteindelijk dus vier in de bench en een onderweg naar mij voor de zesde opgegeten :smile:

:smile: :smile: :smile: :smile: tjonge jonge, het duurde even eer ik weer bij was. Hoe dit deed in zijn geheel zeg!!! Prachtig gewoon. Hij deed het wel, maar echt met zoiets van, ik eet liever! Oh ja, ik geef ook gewoon toe, het bewegen van de camera komt doordat ik hem omhoog hou en moet lachen, maar ook omdat ik hem af en toe wat bijstuur, anders had het echt nooit gelukt!!
Ik ga het ook niet proberen zonder commando's want ik vrees dat ik dan een heel onzekere hond ga krijgen. Overal begeleid ik hem met mijn stem dus nu ook. Anders begrijpt hij er niets van. Voorbeeld: hij weet echt wel als ik hem vooruit stuur op een kleed dat hij dan moet liggen, zitten, staan en weer terug komen. Toch moet ik de commando's geven anders begrijpt hij het niet en wordt onzeker.

Deze opdracht is ook onmogelijk zonder stem (tenzij je een dove hond heb, maar dan heb ik ZEER veel respect als je die zoiets leert! binnen een week).
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Tsja, het lukt hier dus voor geen meter. Saffie kan op mijn aanwijzing nu wel een speeltje oppakken en in de doos leggen, maar voordat ik op vijf meter afstand kan zeggen 'Saffie ga maar opruimen' en dat ze dan vijf speeltjes achter elkaar oppakt en in de doos stopt zonder verdere aanwijzingen, dat gaat niet lukken denk ik. Althans voorlopig nog lang niet :mrgreen:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ik vind het heel knap hoor :ok:
En hij beloond zichzelf gewoon alvast omdat hij zo braaf is :pffff:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind deze opdracht ook te moeilijk. Rakker kan het wel, maar dus net als bij boxersien met commando's. Ik moet haar dus steeds wijzen welk speeltje ze op moet ruimen. Dit lukt nu dus wel, maar zonder commando's niet. Ik denk ook niet dat dit gaat lukken, dus van mij geen filmpje zonder commando's.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”