Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graag jullie hulp

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

hondentoegestaan
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Graag jullie hulp

Ongelezen bericht door hondentoegestaan »

Beste mensen,

Zoals ik verneem op dit forum hebben een heleboel van jullie moeite met het vinden van de juiste hondvriendelijke accommodaties om de vakantie door te brengen.
Ik had ook problemen om iets te vinden waar ik met mijn 2 mechelse herders welkom was. Daarom ben ik een website begonnen met allemaal links naar hondvriendelijke campings, vakantiehuis verhuurders en vakantieparken.
Ik vraag jullie beleefd om links te sturen van zulke accommodaties.
Neem een kijkje op www.hondentoegestaan.nl en stuur jullie links.
Niet alleen nederland maar ook buitenlandse links zijn welkom.

Alvast dank voor jullie hulp.
Laatst gewijzigd door hondentoegestaan op 30 dec 2007 15:37, 5 keer totaal gewijzigd.
hondentoegestaan
Actief

Nanna schreef:Zoiets bestaat toch al? :denken:
http://www.dogsincluded.nl/
Klopt. Deze website ken ik. Zoek eens met verschillende criteria bij vakantiehuizen dan komt altijd Wachtebeke bovenaan te staan. En bij campings krijg ik een stuk of 5 te zien. Dat is te weinig. Zij hebben ook afspraken met aanbieders gemaakt m.b.t. commissies.
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Gaaf hoor, ik vind het ook erg lastig om een goede accomodatie te vinden met drie herders. Ik zal eens op je site kijken, wil namenlijk voor aanstaand oud en nieuw alvast reserveringen maken :ok:
hondentoegestaan
Actief

Dank je voor je reactie.
Wij zijn zelf een paar keer op Texel geweest bij Avanti. Aanbevelenswaardig.
Niet luxe maar heel leuk voor honden. Ze hebben een groot speelveld voor de honden, tevens een stukje uitlaatveld.
Laatst gewijzigd door hondentoegestaan op 30 dec 2007 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Bernadette
Zeer actief

hondentoegestaan schreef:Dank je voor je reactie.
Wij zijn zelf een paar keer op Texel geweest bij Avanti. Aanbevelenswaardig.
Niet luxe maar heel leuk voor honden. Ze hebben een groot speelveld voor de honden, tevens een stukje uitlaatveld.

Afbeelding
Klinkt leuk, maar rond de jaarwisseling wil ik liever niet het risico nemen om met de boot naar de wadden te gaan, met slecht weer gaat die gekke boot natuurlijk niet....
hondentoegestaan
Actief

Klinkt leuk, maar rond de jaarwisseling wil ik liever niet het risico nemen om met de boot naar de wadden te gaan, met slecht weer gaat die gekke boot natuurlijk niet....
De boot naar Texel vaart altijd. Zelfs bij windkracht 8. We zijn een keer naar Terschelling geweest en het was windkracht 8. Geen probleem. Je merkte er niets van.
Bernadette
Zeer actief

hondentoegestaan schreef:
De boot naar Texel vaart altijd. Zelfs bij windkracht 8. We zijn een keer naar Terschelling geweest en het was windkracht 8. Geen probleem. Je merkte er niets van.
Echt waar? Dan is dat inderdaad wel een heel leuke tip, ik zal eens kijken. Heb net ook een mailtje verzonden aan 'hippo' dat vond ik er ook wel leuk uitzien in Drenthe.
Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Wauw, de site is al flink gegroeid zie ik!

Zal het zeker in de gaten houden, wel zo handig met een aparte rubriek '3 honden welkom' bij dogsincluded staat meestal nml maar 1 of 2..
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
hondentoegestaan
Actief

1 hond toegestaan is meestal makkelijk te vinden. Wij proberen zoveel mogelijk links te vinden voor 2 honden of liefst meer.

Een reactie van een aanmelder op mijn site:
Hallo mede hondenliefhebbers,

Bedankt voor de vermelding. Goed initiatief!

Zoals u op onze site kan lezen mogen de mensen zoveel honden meenemen als ze maar willen binnen 'normale' beperkingen (we hebben iemand met 16 honden geweigerd). Maar zeker tot 5 a 6 honden in het grote verblijf en tot 3 honden in het 2-persoons gastenverblijf is geen enkel probleem. En ZONDER enige extra kosten.

Gastenverblijf Easterwood
Laatst gewijzigd door hondentoegestaan op 30 dec 2007 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Hallo hondentoegestaan,

op jullie site stuit ik als eerste op een enquete

Neemt u de honden mee op vakantie?

Geen denken aan

Weleens

Soms

Ja, altijd

Mag ik vragen wat het verschil tussen 'soms' en 'weleens' is?

:wink: ik ga nu je site verder bekijken (enquete nog ff niet invullen dus)
hondentoegestaan
Actief

Rosita Compagner schreef:Hallo hondentoegestaan,

Mag ik vragen wat het verschil tussen 'soms' en 'weleens' is?

:wink: ik ga nu je site verder bekijken (enquete nog ff niet invullen dus)
Scherp. Soms eruit gehaald. Je had gelijk.
Bernadette
Zeer actief

hondentoegestaan schreef:1 hond toegestaan is meestal makkelijk te vinden. Wij proberen zoveel mogelijk links te vinden voor 2 honden of liefst meer.

Een reactie van een aanmelder op mijn site:
Hallo mede hondenliefhebbers,

Bedankt voor de vermelding. Goed initiatief!

Zoals u op onze site kan lezen mogen de mensen zoveel honden meenemen als ze maar willen binnen 'normale' beperkingen (we hebben iemand met 16 honden geweigerd). Maar zeker tot 5 a 6 honden in het grote verblijf en tot 3 honden in het 2-persoons gastenverblijf is geen enkel probleem. En ZONDER enige extra kosten.

Gastenverblijf Easterwood
Afbeelding
Dat is super! Had ook wat accomodaties gevonden waarbij je met drie honden 15 euro per dag extra kwijt was....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

leuk initiatief!!!

ik heb toevallig een prijsopgaaf gevraagd voor het eerte weekend van februari bij het witte huisje. dat is een omheind huisje maar dan echt omheind en niet 1 meter hoog schutting waar een fanatieke JR nog met gemak overheen gaat.

ik ga wel veel meer af op persoonlijke ervaring dan op een website omdat het me al vaker gebeurt is dat je iets bijna boekt omdat het zo goed afgezet is, erheengaat om te kijken voordat je definitief boekt en dan staat er gaas langs wat maximaal 50 cm hoog is...

het witte huisje heb ik dan ook gekozen door ervaring van iemand hier op het forum.
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

massam schreef:leuk initiatief!!!

ik heb toevallig een prijsopgaaf gevraagd voor het eerte weekend van februari bij het witte huisje. dat is een omheind huisje maar dan echt omheind en niet 1 meter hoog schutting waar een fanatieke JR nog met gemak overheen gaat.

ik ga wel veel meer af op persoonlijke ervaring dan op een website omdat het me al vaker gebeurt is dat je iets bijna boekt omdat het zo goed afgezet is, erheengaat om te kijken voordat je definitief boekt en dan staat er gaas langs wat maximaal 50 cm hoog is...

het witte huisje heb ik dan ook gekozen door ervaring van iemand hier op het forum.
Dat doe ik ook meestal, afgaan op wat een ander heeft ervaren! Maar dit keer ga ik gokken... Moet ook een keer kunnen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Bernadette schreef:

Dat doe ik ook meestal, afgaan op wat een ander heeft ervaren! Maar dit keer ga ik gokken... Moet ook een keer kunnen.

gokken is in mijn geval niet leuk als je dan in een loop lekker vrij rond park komt met mijn sam.. dan is het rechtsomkeert :mrgreen:
Afbeelding
hondentoegestaan
Actief

Het blijft natuurlijk altijd een gokje. Het is voor ons niet te doen om dat allemaal te vermelden en daarom is het leuk dat jullie je ervaring neerzetten voor anderen.
Het is vaak ook zo dat er honden zijn toegestaan maar dan mits in overleg. Dan komt het er in de praktijk op neer dat 's winters het vaak geen probleem is en 's zomers wordt het niet toegestaan wegens overlast.
Laatst gewijzigd door hondentoegestaan op 30 dec 2007 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

wij zijn afgelopen oktober naar Frankrijk geweest met 2 mechelaars
is super bevallen
ik zal het adres nog even opzoeken

en in februari 2005 zijn we naar Markelo geweest
ook geen problemen gehad met de honden
zal il ook even opzoeken
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr

Ongelezen bericht door Dog-out »

Hoi!
Goede site! Complimenten! Heb geprobeerd onze website toe te voegen maar weet niet of het gelukt is. Kreeg telkens een leeg invulschermpje terug. Als het niet gelukt is, is dit onze site: www.maclin.come2me.nl. We zitten in Frankrijk, Bourgondie. Honden zijn altijd welkom en gratis. Aantal onbeperkt (hoe meer hoe leuker)!

Groetjes Lindy

Domaine de Maclin
Les Loges
58290 Limanton
France
Tel: 0033(0)386849123
ddmaclin@wanadoo.fr
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Dog-out schreef:Hoi!
Goede site! Complimenten! Heb geprobeerd onze website toe te voegen maar weet niet of het gelukt is. Kreeg telkens een leeg invulschermpje terug. Als het niet gelukt is, is dit onze site: www.maclin.come2me.nl. We zitten in Frankrijk, Bourgondie. Honden zijn altijd welkom en gratis. Aantal onbeperkt (hoe meer hoe leuker)!

Groetjes Lindy

Domaine de Maclin
Les Loges
58290 Limanton
France
Tel: 0033(0)386849123
ddmaclin@wanadoo.fr
Gefeliciteerd met jullie babygeitjes!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb je ook even een linkje gestuurd. Dit soort plannen is alleen maar goed :ok:
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Checken jullie de links altijd? Want wij zijn vaker met 3 honden ergens welkom geweest, maar het kan natuurlijk altijd een uitzondering zijn geweest.. :19: Anders kan ik wel wat links doorgeven.. (of zie www.windhonden.6x.to bij 'Links' en dan onder Vakantie.
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
hondentoegestaan
Actief

Marion. schreef:Ik heb je ook even een linkje gestuurd. Dit soort plannen is alleen maar goed :ok:
Super Marion,

De link staat er op.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hondentoegestaan op 10 mei 2007 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
hondentoegestaan
Actief

Spriet schreef:Checken jullie de links altijd? Want wij zijn vaker met 3 honden ergens welkom geweest, maar het kan natuurlijk altijd een uitzondering zijn geweest.. :19: Anders kan ik wel wat links doorgeven.. (of zie www.windhonden.6x.to bij 'Links' en dan onder Vakantie.
Wij checken de links wel. Als wij het niet zeker weten sturen we altijd eerst een mailtje met de vraag in welke categoriëen men wil staan.
Als op de website staat: honden toegestaan dan zetten we eerst bij 1 hond toegestaan een link om vervolgens te horen of meer mag.

Ik ga jouw links uiteraard ook toevoegen. Hoe meer links hoe beter. Het is tenslotte leuk om met meer dan 2 honden ook ergens anders op vakantie te kunnen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hondentoegestaan op 10 mei 2007 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Shelly2007
nieuw lid

Ongelezen bericht door Shelly2007 »

Hoi,

Wij nemen onze hond (Shelly) over 3 weken ook mee op vakantie.
Wij gaan een midweek naar vakantiepark Loohorst van center parcs.
Hebben jullie nog enkele tips voor ons??
Laatst gewijzigd door Shelly2007 op 10 mei 2007 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Kasper en Monique en een pootje van Shelly en van de katten Puma en Cheeta
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik heb jullie een url toegestuurd via de contact pagina op jullie site.

http://www.minicampingthaasje.nl/

Deze ben ik zelf 2 weken geleden geweest. Een camping met maar 8 staanplaatsen. Het geheel is goed omheind. En wij waren vorige keer de enige (vanwege het voorseizoen, en geen vakantie weekend) en vervolgens konden we de honden gewoon de hele dag lekker los laten lopen op het perceel van 5000 meter. Het hekwerk is ook nog eens ingegraven, dus mocht je een graver hebben, zijn ze niet zo 1 2 3 ontsnapt. Ideale camping, en voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

Het maakt niet uit met hoeveel honden je komt.

Groeten Suus
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
hondentoegestaan
Actief

Dank zij jullie staan er al een heleboel links op.
De website is inmiddels uitgebreid met meer functionaliteit. Zoekfuncties en een korte beschrijving van de accommodatie + een screenshot van de websites + url.

Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

welk huisje is dit?
heb zelf ook 2 honden waarvoor 50 cm afzetting niet genoeg is dus graag een pbtje

groetjes chantal
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Voor de buitenlandse adressen zou ik het wel handig vinden als er op de overzichtpagina's een plaatsnaam en streek achter staat... :wink:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
hondentoegestaan
Actief

welk huisje is dit?
heb zelf ook 2 honden waarvoor 50 cm afzetting niet genoeg is dus graag een pbtje

groetjes chantal
De link naar het Witte Huisje is deze:
http://www.hondentoegestaan.nl/link-des ... php?id=221

Afbeelding
hondentoegestaan
Actief

Annelies schreef:Voor de buitenlandse adressen zou ik het wel handig vinden als er op de overzichtpagina's een plaatsnaam en streek achter staat... :wink:
Ik zal proberen om dat er in te krijgen.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”