mijn moeder heeft precies de zelfde honden soort, en die loopt ook eerst weg en luisterd ook voor geen meter hij is zelf ook nog geen jaar maar wat ik heb uit gevonden is dat de hond gek is op kaas (eigelijk iedere hond die ik ken) waarom probeer je het daar niet eens mee.
tot nu toe heb ik het honden, waaronder ook die van mezelf geleerd om terug te komen op comando.
misschien werkt het bij jou ook wel.
je kunt ook veel info vinden via inerternet daar staan ook allemaal helle handige tips
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
los in het bos
Moderator: moderatorteam
-
faya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
bekkie
- Zeer actief
kaas, worst, frolicjes, vleeswaren........... er wordt hier flink afgewisseld anders is het binnen een mum van tijd niet meer de moeite voor meneerfaya schreef:mijn moeder heeft precies de zelfde honden soort, en die loopt ook eerst weg en luisterd ook voor geen meter hij is zelf ook nog geen jaar maar wat ik heb uit gevonden is dat de hond gek is op kaas (eigelijk iedere hond die ik ken) waarom probeer je het daar niet eens mee.
tot nu toe heb ik het honden, waaronder ook die van mezelf geleerd om terug te komen op comando.
misschien werkt het bij jou ook wel.
je kunt ook veel info vinden via inerternet daar staan ook allemaal helle handige tips
in het bos gaat het nog niet echt geweldig, hij heeft zijn favoriete paden en daar zet hij het op een rennen, vindt tie helemaal geweldig. ach het gaat in het bos ook wel steeds een beetje beter dus hopelijk komt dat ook wel goed

-
faya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
wist je dit trouwens?
dit heb ik van een andere site gehaald:
Veel hondenbazen "straffen" hun hond onbedoeld en onbewust voor het luisteren naar HIER. Wanneer het HIER-komen van uw hond altijd laat volgen door het aanlijnen van de hond en/of het beëindigen van de wandeling / terugkeren naar huis, dan leert u uw hond onbedoeld en onbewust dat luisteren naar uw HIER-commando voor de hond (overwegend) onprettige gevolgen heeft. Wen u aan om uw hond tijdens een wandeling regelmatig HIER te roepen, hem uitgebreid (het liefst met iets lekkers als uw hond daar gevoelig voor is) te belonen voor het komen en hem direct daarna weer "VRIJ" te geven. Lijn de hond niet altijd op dezelfde plaats weer aan maar wissel dit moment / deze plaats af, zodat voor de hond niet voorspelbaar is of HIER-komen betekent "lekkers halen en weer verder spelen" of "lekkers halen en aangelijnd worden".
ik ben trouwens voor je aan het kijken of ik nog een paar handige tips voor je kan vinden.
Veel hondenbazen "straffen" hun hond onbedoeld en onbewust voor het luisteren naar HIER. Wanneer het HIER-komen van uw hond altijd laat volgen door het aanlijnen van de hond en/of het beëindigen van de wandeling / terugkeren naar huis, dan leert u uw hond onbedoeld en onbewust dat luisteren naar uw HIER-commando voor de hond (overwegend) onprettige gevolgen heeft. Wen u aan om uw hond tijdens een wandeling regelmatig HIER te roepen, hem uitgebreid (het liefst met iets lekkers als uw hond daar gevoelig voor is) te belonen voor het komen en hem direct daarna weer "VRIJ" te geven. Lijn de hond niet altijd op dezelfde plaats weer aan maar wissel dit moment / deze plaats af, zodat voor de hond niet voorspelbaar is of HIER-komen betekent "lekkers halen en weer verder spelen" of "lekkers halen en aangelijnd worden".
ik ben trouwens voor je aan het kijken of ik nog een paar handige tips voor je kan vinden.

-
bekkie
- Zeer actief
ja bovenstaande wist ik idd maar dank je wel voor het opzoeken.faya schreef:wist je dit trouwens?
maar hij is nu 10 maanden en is de boel een beetje aan het uitproberen en het is en blijft natuurlijk een eigenwijze dropveter