Nu zijn we bij les 5 van de vervolg cursus en ik merk dat ze het toch wel erg moeilijk vind hoor.. alle andere honden (7 stuks) zijn al verder dan dat zij is terwijl ik ook thuis best regelamtig oefen zo een 2x per dag 5 a 10 minuutjes.
Waar andere honden al braaf alle oefeningen los kunnen doen doe ik meer dan de helft nog aan de riem omdat ze de andere veeeeel leuker vind.
Alle aandachts oefeningetjes doet ze super, het meelopen ( met een worstje uiteraard) gaat ook best goed als ze niet ergen door afgeleid wordt, het af en blij en zit en blijf en op de plaats gaat ook goed...als er verderop niet iets leukers gebeurt,
Vorige keer waren ze op het veld naast ons aanhet voetballen haha...ben na 10 minuten toen ze 1 dingetje had gedaan maar weggegaan want dat gaat dus echt niet met een rollede bal en rennende mensen naast ons...ze liep meer op het veld bij de bal dan bij mij
Ik wilde in het begin daar nog wel eens geiirriteerd over raken want ze kan het best wel...maar daar ben ik nu klaar mee...gaat het niet dan gaat het niet
Ik heb gevraagd aan de trainster of ze me de examen opdrachten door wil mailen zodat ik meer gericht kan trainen daarop en alle extra's ( als afwisseling) gewoon voor de leut mee doen en klaar.
Ben heel benieuwd wat we op het examen moeten doen.... en gaat het niet goed dan doen we het van het voorjaar gewoon nog een keer over!
Ze is nog zo jong ook en zo speels...en een windhond he... volgens de rasbeschrijving traaglerend dus het ligt echt echt niet aan mij hoor
En ze vind het allemaal zoooooo geweldig!
Jacqueline