Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bowie vind het zooo moeilijk

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Bowie vind het zooo moeilijk

Ongelezen bericht door jacq1970 »

De puppycursus ging heel erg goed, daar zijn we na een hele slechte generale toch geslaagd want op het examen zelf deed ze het helemaal goed en zo vond het ook echt heel erg leuk!
Nu zijn we bij les 5 van de vervolg cursus en ik merk dat ze het toch wel erg moeilijk vind hoor.. alle andere honden (7 stuks) zijn al verder dan dat zij is terwijl ik ook thuis best regelamtig oefen zo een 2x per dag 5 a 10 minuutjes.
Waar andere honden al braaf alle oefeningen los kunnen doen doe ik meer dan de helft nog aan de riem omdat ze de andere veeeeel leuker vind.
Alle aandachts oefeningetjes doet ze super, het meelopen ( met een worstje uiteraard) gaat ook best goed als ze niet ergen door afgeleid wordt, het af en blij en zit en blijf en op de plaats gaat ook goed...als er verderop niet iets leukers gebeurt,
Vorige keer waren ze op het veld naast ons aanhet voetballen haha...ben na 10 minuten toen ze 1 dingetje had gedaan maar weggegaan want dat gaat dus echt niet met een rollede bal en rennende mensen naast ons...ze liep meer op het veld bij de bal dan bij mij :mrgreen:
Ik wilde in het begin daar nog wel eens geiirriteerd over raken want ze kan het best wel...maar daar ben ik nu klaar mee...gaat het niet dan gaat het niet :19:
Ik heb gevraagd aan de trainster of ze me de examen opdrachten door wil mailen zodat ik meer gericht kan trainen daarop en alle extra's ( als afwisseling) gewoon voor de leut mee doen en klaar.
Ben heel benieuwd wat we op het examen moeten doen.... en gaat het niet goed dan doen we het van het voorjaar gewoon nog een keer over!
Ze is nog zo jong ook en zo speels...en een windhond he... volgens de rasbeschrijving traaglerend dus het ligt echt echt niet aan mij hoor :mrgreen:
En ze vind het allemaal zoooooo geweldig!

Jacqueline
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Het klinkt toch zo naar Mellemans, alleen is Bowie dan nog vrij braaf, die kan nog iets :smile: :smile: :smile:
Ik heb hem teruggetrokken van de cursus en doe nu privee met hem, dat vind hij hardstikke leuk en het geeft hem minder stress, hij was letterlijk door echt alles afgeleid :wink:
Het moet leuk blijven voor baas en hond en dat was het bij ons niet meer, het manneke had rode oogjes van de opwinding.
Iedere hond is anders dus die cursussen zijn leuk maar niet voor iedere hond :wink:
Grappig was wel altijd de kritiek van andere hondeneigenaren die het allemaal het beste wisten waarop mijn trainer en ik elkaar aankeken zo van laaaaaaaaaaaaaaaat maar, die snappen dus echt totaal niets van een hond :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Vergeet alles wat riekt naar examens, meetmomenten en competitie :mrgreen:
Ga gewoon lekker trainen zonder je daar verder op te focussen, als Bowie niet voor veel overlast zorgt en er plezier aan heeft om te trainen in een groep ga je lekker naar de cursus zonder hooggespannen verwachtingen :ok:
Het belangrijkst is dat hij de basis zaken zoals niet trekken, "hier" en "wacht" goed leert beheersen, de rest is spielerei.
Het komt heus wel goed, alleen duurt het soms wat lang :mrgreen: :wink:
Als hij goed komt op "hier" en hij dat leuk vind ben je al een heel eind op sjouw :ok:
Als je jezelf niet meer zo thuis voelt in zo'n groep begin je volgend seizoen toch weer opnieuw :19: Kun je lekker rustig zelf of met een maatje trainen tot die tijd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ben het met Jaap* eens. (komt vaker voor :wink: )

Ik vraag me af wat voor oefeningen al los worden gedaan in een eerste cursus na de puppycursus? :denken:

Zijn de andere honden misschien al wat ouder?

Een jonge hond (en niet alleen een windhond) heeft vaak nog veel moeite om zijn aandacht bij het "spelletje" met de baas te houden.
Als je de oefeningetjes kort houdt, kan hij dan wel even zijn aandacht bij jou en de oefening houden?

Ga rustig verder met het opbouwen en uitbreiden van de oefeningen en laat hem tussendoor even ontspannen.
En vaak (maar heel kort) aandachtoefeningetjes doen helpt ook bij de opbouw :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Het zou me niets verbazen als er bij Bowie ook nog iets van podenco inzit en dat zijn gewoonweg stuiterballen, absurd snel afgeleid totdat ze drie vier jaar zijn en dan gaat het langzaam aan beter :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Het lopen an de lijn gaat eigenlijk best goed.... mits er niet 1 van de andere honden bij is dan lukt het gewoon niet, maar als ik alleen met haar loop en "train"doet ze het best goed vind ik.
Het "zit" "af" Blijf" en "kom"gaat ook goed alleen het hier wil ik nog niet teveel gebruiken alleen als ik zeker weet dat ze komt.... hier moet een "commando"worden dat ze echt meteen en onmiddelijk komt...en dat lukt 9 van de 10 keer niet.

Als er een nieuwe oefening komt dan let ze heel goed op maar als ik die oefening 3x gedaan heb is het over...waar andere nog een paar keer de oefening kunnen doen ga ik al weer ff spelen of ff wat anders doen wat ze leuk vind.

De andere honden in de groep gaan al los naar hun plaats en komen voor en gaan dan weer terug, komen aan de voet en blijven dan ook al goed naast...Bowie niet als ik die los heb en ik laat haar voor komen dan doet ze dat en gaat vervolgnes heel blij en braaf naast me zitten haha... ach ze zit...ik vind het wel prima hoor .
Ze vind het nog heel erg leuk en wil best opletten maar ze vind het gewoon zo moeilijk ze ziet zoveel leuke dingen in de hele wereld.
Als ze ook even is weggerend dan komt ze ook net zo blij weer terug met zo een blik van...ja maar daar was het ook zo leuk, zag je dat baas :cheer: en dan komt ze weer braaf naast staan...wel weer scheef dan haha....
Gelukkig laat de trainster me ook gewoon maar en stuurt me af en toe maar ik vind het best, ik hoop dat alles wat ik nu leer en oefen dat dat als ze 3 jaar is er nog inzit want dan ga ik denk pas profiteren :ok:

Jacqueline
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Laat haar maar lekker groot worden :wink:
Waarom zou je een oefening meer dan 3 keer moeten doen?
Een keer lijkt me genoeg en als het ietsje beter moet, of ze heeft het niet begrepen doe je het twee keer.
Daarna ga je wat anders doen. Bijvoorbeeld zoals jij doet even spelen :ok:
Als jij die oefeningetje geregeld herhaalt weet ze het na 3 jaar ook nog wel hoor.
Alleen als je na deze cursus helemaal niets meer doet thuis verdwijnt een groot deel denk ik.

Die andere honden doen al veel zeg voor een beginnersgroep :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

ranetje schreef:Laat haar maar lekker groot worden :wink:
Een keer lijkt me genoeg en als het ietsje beter moet, of ze heeft het niet begrepen doe je het twee keer.
Als jij die oefeningetje geregeld herhaalt weet ze het na 3 jaar ook nog wel hoor.
Alleen als je na deze cursus helemaal niets meer doet thuis verdwijnt een groot deel denk ik.

Ja ik vind dat die andere honden ook al veel doen hoor .

Bowie doet het toch ook al goed op jullie manier, vind het leuk hoe je het schrijft hoe het gaat :ok:

Ik zit met Baco sinds 1 week ook weer op training en die doet zijn best maar vind sommige dingen nou eenmaal niets aan, volgen bv :mrgreen:
Er zit in de groep een golden die met alles ontsnapt en keihard gaat rennen en Baco kijkt dan zo van uitslover :smile: dus de zit en af en blijf oefeningen gaan heel goed bij Baco.

Het gaat ook om de lol van het trainen toch

Groetjes Els
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

ranetje schreef:Laat haar maar lekker groot worden :wink:

Dat heb ik met Jamey ook, ik moet een oefening gewoon niet vaker dan 2 a 3 keer doen, en dan wat anders... Terwijl ze met spelen uren met hetzelfde speeltje bezig kan zijn :roll: :mrgreen: Niet alleen windhond achtig dus :wink: Ik zie het overigens bij meer honden uit mijn groep hoor, dat ze niet te lang met dezelfde oefening bezig moeten...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Gewoon lekker niet goed doen, zakken voor je examen en dan doe je in het voorjaar lekker gezellig met mij en "het engeltje" mee in de vervolggroep!!!! :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

#linda# schreef:Gewoon lekker niet goed doen, zakken voor je examen en dan doe je in het voorjaar lekker gezellig met mij en "het engeltje" mee in de vervolggroep!!!! :wink:
Dat zal er ook wel inzitten, heb van de week de examen oefeningen gezien. .. nou haha ik kan het echt shaken.
Moet een soort parcourtje lopen om pillonnen .. en dan voorwaarts, rechtomkeert en linksomkeert...zitten en blijft en af en blijf... tot daar gaat het vast wel goed :ok:

Dan komt tie hoor... ik moet dr op dr kleedje zetten en af..dan zelf 10 stappen weglopen en dan 5 tellen wachten en bij me roepen en voorkomen en laten zitten.... en dan terug plaats en blijf ja :zwaai die kan ik dus shaken.... die rent echt wel terug , pakt het kleedje en peert hem met het kleedje he haha.... dus ik laat me hoop maar varen.

En daarna moet ik een achtje lopen ( Bowie los) tussen de pillonnen en moet ze van links naast via mijn achterkant naar rechtsnaast en weer terug... nou na dat kleedje hoef ik dr echt niet meer los telaten want die vind dat rennen met het kleedje veel leuker dan dat 8tje lopen met mij natuurlijk...al heb ik een hele salamiworst in me hand.
Dus na de winter zitten wij vast in het zelfde klasje haha.

Jacqueline
Afbeelding
billy
Erelid

Het zou mij veel te veel zijn hoor met een jonge hond, niet alleen met Baco nu, maar met al mijn andere honden ben ik pas rond 1 jaar wat meer gaan trainen.
Voor nu is alles spelenderwijs, maar bv los volgen heb ik pas geleerd als het aangelijnd er echt goed inzit.

Groetjes Els
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Het zou mij veel te veel zijn hoor met een jonge hond, niet alleen met Baco nu, maar met al mijn andere honden ben ik pas rond 1 jaar wat meer gaan trainen.
Voor nu is alles spelenderwijs, maar bv los volgen heb ik pas geleerd als het aangelijnd er echt goed inzit.

Groetjes Els
Moet eerlijk zijn dat ik het ook wel veel vindt maar bij mij in de les doen ze het allemaal eigenlijk super.. alleen wij blijven een beetje achter..zeg maar :wink:
Voor Bowie is het nog veel temoeilijk en die is nog veel tespeels..ik maak dit ook af en of ik slaag of niet daarna stop ik er eventjes mee en ga thuis gewoon de dingetjes oefenen...en dan als het voorjaar weer is dan ga ik wel weer verder... als het goed is is ze dan inmiddels gecastreerd ook dus dan hoeven we daar ook niet meer voor thuis teblijven mocht ze loops worden.

Jacqueline
Afbeelding
billy
Erelid

jacq1970 schreef:
billy schreef:Het zou mij veel te veel zijn hoor met een jonge hond, niet alleen met Baco nu, maar met al mijn andere honden ben ik pas rond 1 jaar wat meer gaan trainen.

Groetjes Els
Moet eerlijk zijn dat ik het ook wel veel vindt maar bij mij in de les doen ze het allemaal eigenlijk super.. alleen wij blijven een beetje achter..zeg maar :wink:
Voor Bowie is het nog veel temoeilijk en die is nog veel tespeels..ik maak dit ook af en of ik slaag of niet daarna stop ik er eventjes mee en ga thuis gewoon de dingetjes oefenen...en dan als het voorjaar weer is dan ga ik wel weer verder... als het goed is is ze dan inmiddels gecastreerd ook dus dan hoeven we daar ook niet meer voor thuis teblijven mocht ze loops worden.

Jacqueline
Wat zijn dat allemaal voor rassen dan dat ze het zo goed doen :mrgreen:
Laat Bowie maar lekker speels zijn hoor ik hou niet van dat strakke appel zo jong, laat maar lekker pup zijn. :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Zijn die andere honden soms al wat ouder?
Trek het je niet aan hoor!
Elke hond is anders. Geniet maar van zijn speelse gedrag. De rest komt later wel :ok:
Ik vind de eisen veel te hoog voor een jonge hond :wink:
Als je daar zo vroeg mee begint loop je ook het risico dat hij later blokkeert :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

jacq1970 schreef:...die rent echt wel terug , pakt het kleedje en peert hem met het kleedje he haha....
Ik vind Bowie nu al een leuke hond :mrgreen: :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
jacq1970 schreef:...die rent echt wel terug , pakt het kleedje en peert hem met het kleedje he haha....
Ik vind Bowie nu al een leuke hond :mrgreen: :ok:
Ja het is ook best grappig.
Vanavond zal het vast wel regenen en dan is het ook feest... Bowie is namelijk helemaal into de regendruppels opvangen... zie je het voor je??
Ik met me clicker en me buideltasje vol kaas en worst..en Bowie die het geen reet kan schelen want er moeten druppels gevangen worden die loopt dus met dr kop omhoog en bek open de druppels tevangen :mrgreen:
En soms kan ik tussendoor nog even wat oefeningetjes doen :ok:

Jacqueline
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ja, cursus is echt nog wat te vroeg voor Bowie denk ik :mrgreen:
Nodig hem maar lekker uit (niet andersom :wink: ) tot "educatieve" spelletjes, daar heb je op dit moment vast meer aan :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Zijn die andere honden soms al wat ouder?
:mrgreen:
Nee dezelfde leeftijd..op een 10 jarige collie na dan.
Er zit een terrier iets met fluffy haar die ook de puppytraining in onze groep was, en een amerikaanse bulldog, eeen colliemix, een retriever, een beagle... en nog wat mixjes.... maar die ik heb opgenoemd is eigenlijk het vaste groepje.. die of in mijn puppytraining of in de andere groep hebben gezeten.... wij zijn dus gewoon de slechtste :N:
Volgens mij vinden ze Bowie en mij ook echte losers.. want ik speel best regelmatig met haar, probeer de oefeningen 2 of 3 x tedoen en ga dan spelen met dr anders is helemaal de lol eraf..voor mij dan he Bowie vermaakt zich wel met van alles en nog wat die heeft het super naar dr zin op de hondenschool... en hang dr maar een beetje bij haha.
Nee hoor zo erg ist niet.

Jacqueline
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

jacq1970 schreef:
ranetje schreef:Zijn die andere honden soms al wat ouder?
:mrgreen:
Nee dezelfde leeftijd..op een 10 jarige collie na dan.
Er zit een terrier iets met fluffy haar die ook de puppytraining in onze groep was, en een amerikaanse bulldog, eeen colliemix, een retriever, een beagle... en nog wat mixjes.... maar die ik heb opgenoemd is eigenlijk het vaste groepje.. die of in mijn puppytraining of in de andere groep hebben gezeten.... wij zijn dus gewoon de slechtste :N:
Volgens mij vinden ze Bowie en mij ook echte losers.. want ik speel best regelmatig met haar, probeer de oefeningen 2 of 3 x tedoen en ga dan spelen met dr anders is helemaal de lol eraf..voor mij dan he Bowie vermaakt zich wel met van alles en nog wat die heeft het super naar dr zin op de hondenschool... en hang dr maar een beetje bij haha.
Nee hoor zo erg ist niet.

Jacqueline
Goed zo :ok:
Ik moet vreselijk lachen om het druppels regenwater vangen :smile:
Het lijkt me een heerlijk beest eigenlijk die Bowie van jou :wink:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Volgende vrijdag hebben we proefexamen :mrgreen:
Gisteren ging het heeeeeel erg goed... in het begin kreeg ik helemaal geen aandacht want het regende.. en dan heeft Bowie het even druk met druppels vangen... maar na een minuut of 5/6 was ze dat redelijk zat en kon ik wat aandachtsoefeningetjes doen wat redelijk goed ging :ok:
Daarna gingen we de slurf en wat sprongetjes pakken en pillonnen.. en dat vond ze geweldig, ze heeft een paar keer de 3 sprong gesprongen en zonder fouten en niets geweigerd... en rennen wat ze daarna deed maar ze kwam elke keer terug :cheer:
Heb haar alleen losgelaten omdat de groep die op het andere veld traint normaal nu theorieexamen hadden hoor, anders had ik het echt niet gedaan :wink:
Ze vind het zelf allemaal geweldig.. dus ren ik er maar een beetje mee en stop er regelmatig een kaasje of worstje in en wie weet... heeft het nog niet voorals madam over een jaar of 2 volwassen wordt.

Jacqueline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”