Weet je, het is niet zo aardig om sarcastisch te gaan doen als iemand de moeite neemt om iets op te zoeken voor een ander.pia zz schreef:Reflex syncope treedt op als er een plotselinge, functionele uitval is van de n. sympaticus met daarbij stimulatie van de parasympaticus (n.vagus).[4] Als gevolg hiervan treedt zowel vasodilatatie met hypotensie op als bradycardie, waardoor de cerebrale circulatie tekort schiet. Een typisch voorbeeld van de reflex syncope is het flauwvallen of de vasovagale
collaps. Daarnaast kan er een reflex syncope optreden bij hoesten, mictie en defaecatie.
Belangrijk is dat buiten de reflex syncope er geen sprake is van orthostatische hypotensie.
Andere voorbeelden van reflex syncope zijn: flauwvallen bij bloedafname of de tandarts, of flauwvallen bij heftige emoties. Ook kan er sprake zijn van sinus caroticus overgevoeligheid
waarbij de patiënt wegraakt bij omhoog kijken met een strakke stropdas om, of bij het
scheren.
---------------------------------------------------------------------------------------
wacht nog steeds op uitleg![]()
![]()
Als ik het niet begrijp, en dat heb ik ook aangegeven dat vooral het eerste deel voor mij abacadabra is, dan weet ik dat Inge O altijd bereid is verdere uitleg te geven. Dus die uitleg naar mij toe, komt ongetwijfeld als ze even tijd heeft.