ja dat ben ik helemaal met je eens, en mijn honden zijn ook op een bepaalde manier opgevoed, maar wel met in het achterhoofd het doel houdend. Wat jij van een pup waarschijnlijk niet zal accepteren zal ik hier juist pushen misschien...starfleet schreef:Ik heb mijn post net aangepast. Er is geprobeerd, maar jij hebt het niet geprobeerd, niet nu, nu je al zoveel ervaring met nu juist dit soort honden hebt.malinois schreef:
nee daar zijn het het type honden niet voor... er is door diverse mensen al eens via die manier getracht een hond te trainen en daar is nooit iets uitgekomen... ik zal de eerste zijn om toe te geven als dat gebeurd dat ik het fantastisch vind overigens.. maar, nee ik geloof er ook niet in...
Ik heb het nergens over schreeuwen, maar als ik sommige mensen zie met hun kinderen, die dan alles mogen, schelden tegen pa en ma, totaal geen enkel respect voor enig levend wezen, nou die was bij mij aan zn oortjes naar boven gesleept hoor...![]()
Ik heb nooit mijn kinderen aan hun oren gepakt en toch schelden ze en schreeuwen ze niet, zijn hele beleefde kinderen hoor ik altijd overal. De opvoeding begint toch al heel vroeg en niet pas als ze gaan schelden en schreeuwen? Als je je laat slaan en schoppen door je dreumes van anderhalf en daar half om lacht (zie je heel vaak), dan leg je daar al de basis voorZo heel anders werkt dat niet bij een hond denk ik.
Anne
Daarnaast heb je nog te maken met waar je traint, de manier en de weg die de instructeur met je inslaat bij een bepaalde hond etc. Ik zie tot op heden in ieder geval niet het nut om mijn manier aan te passen overigens train ik mijn huidige honden op een hele andere manier dan mijn eerste hond Xena. En dan hebben beide honden waar ik nu mee train weer een andere manier van trainen... je past je training op de hond aan.