Gevuld met viervruchtenjam en afgesmeerd met botercreme. Erg spannend of hij echt lekker zou zijn, maar dat was ie gelukkig
Moderator: moderatorteam

Hahaha, het is echt een minitaartje hoorRory schreef:3 persoonstaartje ???![]()
Moet je toch wel met zijn zessen van kunnen eten toch offe, heb je een extra grot portie voor jezelf ingecalculeerd???
Ow oke :N:Dazwa84 schreef:Hahaha, het is echt een minitaartje hoorRory schreef:3 persoonstaartje ???![]()
Moet je toch wel met zijn zessen van kunnen eten toch offe, heb je een extra grot portie voor jezelf ingecalculeerd???Je kan er met zijn 4-en van eten dan heb je schattige kleine stukjes. De diameter is maar 12 cm
Het is ook geen gewoon bord waar ie op staat maar hij staat op een schoteltje, dat vertekend ook denk ik
Laat es wat kunstwerken zien Roelfien!Roelfien schreef:Leuk.Marsepein, toch? Of fondant?
Ik ben ook helemaal into de taarten, maar dan wat minder op de buitenkant gericht, maar op de bijzondere vullingen.![]()
En het is eigenlijk allemaal zo makkelijk. Even een uurtje tutten en de visite kijkt zijn/haar ogen uit.![]()

Nee, het is niet moeilijk, maar je moet wel van knutselen houden. Van priegelen. En ja, je moet er wel een klein beetje geduld voor hebben.C@rmen schreef:Hey wat leuk..is dat moeilijk? en moet je er veel geduld voor hebben?
Ik vond het niet zo heel moeilijk, maar omdat ik het voor het eerst deed gingen er wel een paar uurtjes in zitten. Het leuke is wel dat je veel van te voren kan doen. Je kan biscuits bakken en dan invriezen. Je kan de botercreme ook van te voren maken. Het meeste werk ging bij mij nog in het boetseren en bekleden van de marsepein zitten, maar het is wel erg leuk om te doen. Ik volg de cursus bij www.taartopmaat.nl, in Koog aan de Zaan. De website www.deleukstetaarten.nl is ook van hen, zeer leuke site!C@rmen schreef:Hey wat leuk..is dat moeilijk? en moet je er veel geduld voor hebben?
Het ziet er uit om te watertanden RoelfienRoelfien schreef:Dit is mijn eerste lemon-curd:
Taart is toen afgemaakt met fondant aan de buitenkant. En daarop slagroomtoefjes.
Maar daar heb ik geen foto van. Maar die lemon curd is zalig.
En van deze heb ik geen foto van de binnenkant, maar die is gevuld met een laag verse bosvruchten met kwark en daaroverheen een chocolade ganache met kardemom erdoor heen. Echt, die was lekkerrrrr.![]()
Alleen had ik dus pas aan het einde door dat mijn ganache nog te warm was, dus toen ie goed op temperatuur was waardoor hij niet meer drupte had ik hem allang op de taart zitten, vandaar het gedrup.![]()
En dit was een snel projectje tussendoor omdat ik spontaan visite kreeg en iets bij de thee wilde hebben: kleine cakejes (ook van biscuit cake) met ook chocoladeganache met cognac erdoor en ik had nog een potje vruchtjes, dus die heb ik gepureerd en met een beetje ongeslagen room (om het wat smeuiiger te maken) ertussen gedaan. Erboven op zelf gemaakt bloemetjes van spuit fondantwerk. Waren ook heerlijk.![]()
En ik haal hier veel ideetjes vandaan: www.deleukstetaarten.nl
Komend jaar ga ik met een vriendin het volgende project maken:
http://www.margaretbraun.com/cakes.html#
En dan waarschijnlijk:akbar's cake.
Ziet er echt superingewikkeld uit, maar we hebben de beschrijving hoe het moet en echt alles is voor te bereiden. Gaat met allemaal gespoten fondant en rolfondant. Alles voorbereiden en verven en dan op het allerlaatst de cake maken en dan aankleden. Wordt dus een meerdaags projectje.![]()
Als we het gaan doen, maak ik foto's. Want dit ga ik echt maar 1 keer in mijn leven doen.
Hahaha, is niet zo mooi gedaan hoor.Dazwa84 schreef:Hoe snij jij het kapsel trouwens zo mooi doormidden? Met dat boltaartje ging het wel makkelijk, maar ik vrees dat zo'n grote taart een stuk lastiger is. Ik zag in de shop al een taartzaagje staan, maar volgens mij moet een stuk ijzerdraad ook wel werken.
Ja, ik ook. Totaal geen geduld, maar dat is toch met de jaren gekomen.C@rmen schreef:Ehh ja..zo'n 10 minuten en daarna vloog het door de lucht als het me niet wou lukkenRoelfien schreef:C@rmen schreef:Hey wat leuk..is dat moeilijk? en moet je er veel geduld voor hebben?
Vond je vroeger kleien leuk? Dit is eigenlijk net zoiets, maar dan met eetbare klei.![]()
Leuk he? Ik vond de cursus ook zo leuk.Dazwa84 schreef:Ik vond het niet zo heel moeilijk, maar omdat ik het voor het eerst deed gingen er wel een paar uurtjes in zitten. Het leuke is wel dat je veel van te voren kan doen. Je kan biscuits bakken en dan invriezen. Je kan de botercreme ook van te voren maken. Het meeste werk ging bij mij nog in het boetseren en bekleden van de marsepein zitten, maar het is wel erg leuk om te doen. Ik volg de cursus bij www.taartopmaat.nl, in Koog aan de Zaan. De website www.deleukstetaarten.nl is ook van hen, zeer leuke site!C@rmen schreef:Hey wat leuk..is dat moeilijk? en moet je er veel geduld voor hebben?