Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik heb een nieuwe hobby

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Ik heb een nieuwe hobby

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Taarten maken! Dit kleine 3-persoons boltaartje is mijn allereerste creatie:

Afbeelding
Gevuld met viervruchtenjam en afgesmeerd met botercreme. Erg spannend of hij echt lekker zou zijn, maar dat was ie gelukkig :cheer:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Is dat een taart !? :denken:

Lijkt meer een stuk speelgoed voor een kind o.i.d. :19:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat mooi!! wat een geweldig iiets als er een kind jarig is!!

is alles wat je erop zet eetbaar?
Afbeelding
Dazwa84

massam schreef:wat mooi!! wat een geweldig iiets als er een kind jarig is!!

is alles wat je erop zet eetbaar?
Alles is eetbaar, van marsepein gemaakt :D
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Wauw, mooi gedaan! :ok:
Afbeelding
Dazwa84

Felix schreef:Is dat een taart !? :denken:

Lijkt meer een stuk speelgoed voor een kind o.i.d. :19:
Het bewijs dat ie echt eetbaar is:

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

bijna zonde! :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat leuk!
Dazwa84

En m'n 2e taartje. Toen had ik geen zin meer en heb ik de roos die ik woensdag heb gemaakt er op gezet :mrgreen:

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Leuke hobby zeg! Voor kinderen helemaal leuk, als die zien dat zij een bijzondere taart op hun verjaardag krijgen in plaats van een "standaard" taart.
Knap gedaan. :ok:
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

3 persoonstaartje ??? :denken:

Moet je toch wel met zijn zessen van kunnen eten toch offe, heb je een extra grot portie voor jezelf ingecalculeerd??? :smile:
groetjes Diana

Afbeelding
Dazwa84

Rory schreef:3 persoonstaartje ??? :denken:

Moet je toch wel met zijn zessen van kunnen eten toch offe, heb je een extra grot portie voor jezelf ingecalculeerd??? :smile:
Hahaha, het is echt een minitaartje hoor :mrgreen: Je kan er met zijn 4-en van eten dan heb je schattige kleine stukjes. De diameter is maar 12 cm :wink: Het is ook geen gewoon bord waar ie op staat maar hij staat op een schoteltje, dat vertekend ook denk ik :smile:
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Dazwa84 schreef:
Rory schreef:3 persoonstaartje ??? :denken:

Hahaha, het is echt een minitaartje hoor :mrgreen: Je kan er met zijn 4-en van eten dan heb je schattige kleine stukjes. De diameter is maar 12 cm :wink: Het is ook geen gewoon bord waar ie op staat maar hij staat op een schoteltje, dat vertekend ook denk ik :smile:
Ow oke :N:

Ik keek naar de doorgesneden versie en had echt ff zoiets van zo, die is nog best groot :mrgreen:
groetjes Diana

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Leuk. :ok: Marsepein, toch? Of fondant?
Ik ben ook helemaal into de taarten, maar dan wat minder op de buitenkant gericht, maar op de bijzondere vullingen. :ok:
En het is eigenlijk allemaal zo makkelijk. Even een uurtje tutten en de visite kijkt zijn/haar ogen uit. :mrgreen: :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Dazwa84

Roelfien schreef:Leuk. :ok: Marsepein, toch? Of fondant?
Ik ben ook helemaal into de taarten, maar dan wat minder op de buitenkant gericht, maar op de bijzondere vullingen. :ok:
En het is eigenlijk allemaal zo makkelijk. Even een uurtje tutten en de visite kijkt zijn/haar ogen uit. :mrgreen: :ok:
Laat es wat kunstwerken zien Roelfien! :ok:
Roelfien
Zeer actief

Dit is mijn eerste lemon-curd:
Afbeelding

Taart is toen afgemaakt met fondant aan de buitenkant. En daarop slagroomtoefjes.
Maar daar heb ik geen foto van. Maar die lemon curd is zalig.

En van deze heb ik geen foto van de binnenkant, maar die is gevuld met een laag verse bosvruchten met kwark en daaroverheen een chocolade ganache met kardemom erdoor heen. Echt, die was lekkerrrrr. :mrgreen:
Alleen had ik dus pas aan het einde door dat mijn ganache nog te warm was, dus toen ie goed op temperatuur was waardoor hij niet meer drupte had ik hem allang op de taart zitten, vandaar het gedrup. :mrgreen:

Afbeelding

En dit was een snel projectje tussendoor omdat ik spontaan visite kreeg en iets bij de thee wilde hebben: kleine cakejes (ook van biscuit cake) met ook chocoladeganache met cognac erdoor en ik had nog een potje vruchtjes, dus die heb ik gepureerd en met een beetje ongeslagen room (om het wat smeuiiger te maken) ertussen gedaan. Erboven op zelf gemaakt bloemetjes van spuit fondantwerk. Waren ook heerlijk. :mrgreen:

Afbeelding

En ik haal hier veel ideetjes vandaan: www.deleukstetaarten.nl

Komend jaar ga ik met een vriendin het volgende project maken:
http://www.margaretbraun.com/cakes.html#
En dan waarschijnlijk:akbar's cake.
Ziet er echt superingewikkeld uit, maar we hebben de beschrijving hoe het moet en echt alles is voor te bereiden. Gaat met allemaal gespoten fondant en rolfondant. Alles voorbereiden en verven en dan op het allerlaatst de cake maken en dan aankleden. Wordt dus een meerdaags projectje. :smile:
Als we het gaan doen, maak ik foto's. Want dit ga ik echt maar 1 keer in mijn leven doen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Roelfien op 21 jan 2008 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Wauw wat een leukerd en dat voor een eerste keer :ok:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hee wat leuk, kom maar op :wink: Echt leuk voor kinderfeestjes ook, je kan zo de catering in.

Anne
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hey wat leuk..is dat moeilijk? en moet je er veel geduld voor hebben?
Roelfien
Zeer actief

C@rmen schreef:Hey wat leuk..is dat moeilijk? en moet je er veel geduld voor hebben?
Nee, het is niet moeilijk, maar je moet wel van knutselen houden. Van priegelen. En ja, je moet er wel een klein beetje geduld voor hebben.
Alhoewel het voornamelijk een kwestie van ervaring opdoen is. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. (hebben de juffrouwen van de cursus mij in ieder geval beloofd :mrgreen: )

Vond je vroeger kleien leuk? Dit is eigenlijk net zoiets, maar dan met eetbare klei. :mrgreen:

Maar ja, daar zit wel de clou, zoals Nanna al aangeeft: veel oefenen is ook veel gebak eten en dus absoluut gevaarlijk voor je gewicht.
:smile:
Dazwa84

C@rmen schreef:Hey wat leuk..is dat moeilijk? en moet je er veel geduld voor hebben?
Ik vond het niet zo heel moeilijk, maar omdat ik het voor het eerst deed gingen er wel een paar uurtjes in zitten. Het leuke is wel dat je veel van te voren kan doen. Je kan biscuits bakken en dan invriezen. Je kan de botercreme ook van te voren maken. Het meeste werk ging bij mij nog in het boetseren en bekleden van de marsepein zitten, maar het is wel erg leuk om te doen. Ik volg de cursus bij www.taartopmaat.nl, in Koog aan de Zaan. De website www.deleukstetaarten.nl is ook van hen, zeer leuke site!
Dazwa84

Roelfien schreef:Dit is mijn eerste lemon-curd:
Afbeelding

Taart is toen afgemaakt met fondant aan de buitenkant. En daarop slagroomtoefjes.
Maar daar heb ik geen foto van. Maar die lemon curd is zalig.

En van deze heb ik geen foto van de binnenkant, maar die is gevuld met een laag verse bosvruchten met kwark en daaroverheen een chocolade ganache met kardemom erdoor heen. Echt, die was lekkerrrrr. :mrgreen:
Alleen had ik dus pas aan het einde door dat mijn ganache nog te warm was, dus toen ie goed op temperatuur was waardoor hij niet meer drupte had ik hem allang op de taart zitten, vandaar het gedrup. :mrgreen:

Afbeelding

En dit was een snel projectje tussendoor omdat ik spontaan visite kreeg en iets bij de thee wilde hebben: kleine cakejes (ook van biscuit cake) met ook chocoladeganache met cognac erdoor en ik had nog een potje vruchtjes, dus die heb ik gepureerd en met een beetje ongeslagen room (om het wat smeuiiger te maken) ertussen gedaan. Erboven op zelf gemaakt bloemetjes van spuit fondantwerk. Waren ook heerlijk. :mrgreen:

Afbeelding

En ik haal hier veel ideetjes vandaan: www.deleukstetaarten.nl

Komend jaar ga ik met een vriendin het volgende project maken:
http://www.margaretbraun.com/cakes.html#
En dan waarschijnlijk:akbar's cake.
Ziet er echt superingewikkeld uit, maar we hebben de beschrijving hoe het moet en echt alles is voor te bereiden. Gaat met allemaal gespoten fondant en rolfondant. Alles voorbereiden en verven en dan op het allerlaatst de cake maken en dan aankleden. Wordt dus een meerdaags projectje. :smile:
Als we het gaan doen, maak ik foto's. Want dit ga ik echt maar 1 keer in mijn leven doen. :mrgreen:
Het ziet er uit om te watertanden Roelfien :ok: Oooh en die Margaret Braun cake, geweldig!! Ik heb ontdekt dat je wel moet kunnen plannen met deze hobby, en laat dat nou niet mn sterkste kant zijn :mrgreen:

www.deleukstetaarten.nl is echt een super site. Ik haal ontzettend veel info van het forum af. Vannacht heb ik zelfs over taarten gedroomd :roll:
Dazwa84

Hoe snij jij het kapsel trouwens zo mooi doormidden? Met dat boltaartje ging het wel makkelijk, maar ik vrees dat zo'n grote taart een stuk lastiger is. Ik zag in de shop al een taartzaagje staan, maar volgens mij moet een stuk ijzerdraad ook wel werken.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Roelfien schreef:

Vond je vroeger kleien leuk? Dit is eigenlijk net zoiets, maar dan met eetbare klei. :mrgreen:
Ehh ja..zo'n 10 minuten en daarna vloog het door de lucht als het me niet wou lukken :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief

Dazwa84 schreef:Hoe snij jij het kapsel trouwens zo mooi doormidden? Met dat boltaartje ging het wel makkelijk, maar ik vrees dat zo'n grote taart een stuk lastiger is. Ik zag in de shop al een taartzaagje staan, maar volgens mij moet een stuk ijzerdraad ook wel werken.
Hahaha, is niet zo mooi gedaan hoor. :wink:
Maar een goed scherp mes en dan erin steken en heel rustig in de rondte zagen (punt van het mes in het midden van de taart gericht houden zeg maar). Met ijzerdraad zou moeten kunnen, maar je hebt kans dat de biscuit dan blijft hangen, zodat het helemaal fout gaat. Je moet het echt rustig zagen, dat gaat het beste.

En dat plannen is inderdaad het beste, maar dat is bij mij ook niet mijn sterkste kant. Veel mensen doen het ook samen, dan heb je toch 1 paar handen extra en dus meer mogelijkheden in dezelfde tijd.
Maar ik vind die van jou heel mooi strak in de de marsepein zitten. Ik weet hoe snel je breukjes of vouwtjes hebt. :wink: :ok:

Eigenlijk moet je de ene dag je versiering maken en de dag waarop de taart klaar moet zijn de taart bakken, bekleden en dan je versiering aanbrengen, dan heb je alle tijd voor je versiering, want dat kan toch niet bederven. Maar ik doe dat ook niet hoor. Ik wil nu een taart, dus moet ie nu gebakken en versierd worden. :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief

C@rmen schreef:
Roelfien schreef:

Ehh ja..zo'n 10 minuten en daarna vloog het door de lucht als het me niet wou lukken :mrgreen:
Ja, ik ook. Totaal geen geduld, maar dat is toch met de jaren gekomen.
Het werkt zelfs een soort van therapeutisch. :mrgreen: Heel diep ademhalen en toch weer proberen en opnieuw doen. Met niks anders bezig zijn dan met het perfecte rondje kneden of spuiten. :mrgreen:
Doe anders eens een cursus als je het echt leuk lijkt. Dan weet je het snel genoeg. Ik geloof dat er echt overal in het land cursussen taartversieren gegeven worden. :ok:
Dazwa84 schreef:
Ik vond het niet zo heel moeilijk, maar omdat ik het voor het eerst deed gingen er wel een paar uurtjes in zitten. Het leuke is wel dat je veel van te voren kan doen. Je kan biscuits bakken en dan invriezen. Je kan de botercreme ook van te voren maken. Het meeste werk ging bij mij nog in het boetseren en bekleden van de marsepein zitten, maar het is wel erg leuk om te doen. Ik volg de cursus bij www.taartopmaat.nl, in Koog aan de Zaan. De website www.deleukstetaarten.nl is ook van hen, zeer leuke site!
Leuk he? Ik vond de cursus ook zo leuk. :ok:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Mooi zeg :ok:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Prachtig gewoon, bijna zonde om op te eten :mrgreen:
En van die 2e foto van Roelfiens' creatie ga ik watertanden :wink:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
*Senna*
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door *Senna* »

Knap gedaan allemaal........maar volgens mij sta ik dan strak van de kleurstoffen :mrgreen:

gr. Silvia
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wat mooi en wat zonde om te moeten stuk maken
hebben jullie ook nog een recept van wat je zegt dat lukt iedereen zels iemand die een cake weet te verzieken
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”