Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
En ik maar denken van ow mij god, waar gaat dit topic precies over, maar valt weer mee hahaha.
Ook mijn poes was eens geschoren :N:
toen we onze pers kregen, zat ie onder de klitten, echt als dreads samengeklit.
Was wel vreemd, want ook onze Timothy had nog een volle bos haren om zijn koppie heen en dan dat kale lichaampje erachter...
Maarre, waarom scheren jullie je poesjes eigenlijk?
Tiny schreef: kolere wat een haar. Is dit ieder jaar nodig?
Ik houd het het hele jaar door bij
in de zomer gaan ze helemaal kort ook de kraag die ik er nu aan heb laten zitten gaat er dan af en in de winter scheer ik alleen de kont, achterpoten en de buik.
Rory schreef:En ik maar denken van ow mij god, waar gaat dit topic precies over, maar valt weer mee hahaha.
Was wel vreemd, want ook onze Timothy had nog een volle bos haren om zijn koppie heen en dan dat kale lichaampje erachter...
Haha ja ik kon het niet laten om deze titel te nemen
Wij scheren ze puur omdat ze een hele moeilijke vacht hebben die erg snel dichtslaat, dan kom je er helemaal niet meer door heen en doe je ze alleen maar pijn als je ze borstelt. De kraag kom ik makkelijk doorheen dus die laten we gewoon zitten maar de rest wordt gewoon een gevecht en dat vind ik sneu
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
cloris schreef:Volgens mij vinden ze het helemaal niet erg Bri
Nee haha je moet ze zien racen als ik klaar ben met ze, geheel gestroomlijnd weer dan gaan ze wel
Ik geloof best dat het een hele last is voor die katten hoor, als ik zie hoe blij Piropo is als hij geschoren is en daar komt minder vanaf dan van jou katten
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rory schreef:En ik maar denken van ow mij god, waar gaat dit topic precies over, maar valt weer mee hahaha.
Wij scheren ze puur omdat ze een hele moeilijke vacht hebben die erg snel dichtslaat, dan kom je er helemaal niet meer door heen en doe je ze alleen maar pijn als je ze borstelt. De kraag kom ik makkelijk doorheen dus die laten we gewoon zitten maar de rest wordt gewoon een gevecht en dat vind ik sneu
Wij hebben ook perzen, maar scheren is echt niet nodig, terwijl ze wel veel klitten hebben, ( dat hebben de meeste perzen wel ) maar, als je ze elke dag borstel is het toch wel te doen ? of kom je er dan al niet door heen?
Ahhh gossie, wat kaaaaaal. Het ziet er niet uit. Als rechtgeaarde langhaarkat schaam je je toch dood zo.....
Maar ik heb dus ook zo'n mormel wat ik 1 keer per 2 jaar laat scheren vanwege het dichtslaan van haar vacht (moet echt onder een roesje, want ze haalt je anders helemaal open) en dat ziet er ook niet uit. Alleen haar kop en staart mogen behaard blijven.
Zelfs de overige katten lachen haar uit, maar je merkt wel dat ze er veel bewegelijker van wordt.
Overigens, ik geef haar nu regelmatig visolie door haar eten en ik moet zeggen dat de kwaliteit van haar vacht nu wel verbeterd is en dat ze niet meer zo van die vervilte plekken in haar vacht krijgt, wat ze voorheen wel had. Dus wellicht een tip?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Wij hebben ook perzen, maar scheren is echt niet nodig, terwijl ze wel veel klitten hebben, ( dat hebben de meeste perzen wel ) maar, als je ze elke dag borstel is het toch wel te doen ? of kom je er dan al niet door heen?
Wij borstelen ze iedere dag maar deze vachten slaan gewoon dicht, Katja hierboven hoeven we niet te scheren. En klitten kunnen heel gevaalrijk zijn en onder die klitten zitten vaak smetplekjes Zelfs Dushi die maar een paar klitjes had had al een smetplekje in haar lies dus het is gewoon nodig. Als we het met borstelen bij kunnen houden super maar zo niet dan gaat het scheerapparaat erover heen en ze vinden het ook echt lekker als ze een keer helemaal gedaan zijn, ook voor de huid is het lekker om zo nu en dan eens te kunnen 'luchten'
Roelfien schreef:Ahhh gossie, wat kaaaaaal. Het ziet er niet uit. Als rechtgeaarde langhaarkat schaam je je toch dood zo.....
Maar ik heb dus ook zo'n mormel wat ik 1 keer per 2 jaar laat scheren vanwege het dichtslaan van haar vacht (moet echt onder een roesje, want ze haalt je anders helemaal open) en dat ziet er ook niet uit. Alleen haar kop en staart mogen behaard blijven.
Zelfs de overige katten lachen haar uit, maar je merkt wel dat ze er veel bewegelijker van wordt.
Overigens, ik geef haar nu regelmatig visolie door haar eten en ik moet zeggen dat de kwaliteit van haar vacht nu wel verbeterd is en dat ze niet meer zo van die vervilte plekken in haar vacht krijgt, wat ze voorheen wel had. Dus wellicht een tip?
Ja oh hou op Pluis van ons moest ook onder een roesje helemaal kaal als je daar naar wees vloog hij je al aan Hij was de eerste dag ook altijd heel erg beledigd maar daarna kon je gewoon merken dat hij het heerlijk vond.