Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HondenOpvang

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
HondenOpvang
nieuw lid

HondenOpvang

Ongelezen bericht door HondenOpvang »

Hallo,

Ik ben Mariska. Ik heb een kruising spaanse waterhond/podenco/en nog wat van 4 jaar uit een asiel in Spanje. Door het adopteren van Rosita ben ik in het vrijwilligerswereldje van de buitenlandse asielen gerold. Ik heb flink wat ervaring opgedaan met de coordinatie van de opvang van honden bij de organisatie waar ik mijn hond vandaan heb. Daar heb ik gezien dat organisaties vaak problemen hebben om honden die terugkomen van een adoptie goed op te vangen in NL.

Samen met Jolanda (die heel veel ervaring heeft met opvanghonden) ben ik daarom onlangs een organisatie gestart die heet: HondenOpvang, Uitzendbureau van opvanggezinnen. Als de beheerders van het forum het goed vinden wil ik een mailing en een flyer hierover plaatsen, waarin staat wat we gaan doen, of eigenlijk al aan het doen zijn. We willen iets meer bekendheid geven aan de organisaties en we zoeken meer opvanggezinnen.

We zijn een kleine vrijwilligersorganisatie en willen andere organisaties helpen met het opvang van honden die terugkomen van een adoptie.

O, ja met mijn eigen hondje Rosita is een geweldig hondje. Ik heb met haar behendigheid gedaan en nu doen we doggydance.

groetjes,
Mariska
HondenOpvang, Uitzendbureau voor opvanggezinnen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Welkom en meteen een vraagje, heb je daar dan kontakt over gehad met de organisaties ?
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

hoi Mariska, welkom op het forum. :cheer:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
HondenOpvang
nieuw lid

Ongelezen bericht door HondenOpvang »

Op dit moment werken we op kleine schaal al met enkele organisaties. Maar we zijn nog aan het opstarten.
HondenOpvang, Uitzendbureau voor opvanggezinnen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Welkom en een mooi initiatief! :ok: Ik ben erg benieuwd hoe alles eruit gaat zien! Ik wens jullie ieder geval erg veel succes!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
wolfwoman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolfwoman »

Afbeelding
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
Dardoleon
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dardoleon »

Welkom op het forum!
Veel post en lees plezier!
Jinga
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: HondenOpvang

Ongelezen bericht door Jinga »

HondenOpvang schreef:Hallo,

Ik ben Mariska. Ik heb een kruising spaanse waterhond/podenco/en nog wat van 4 jaar uit een asiel in Spanje. Door het adopteren van Rosita ben ik in het vrijwilligerswereldje van de buitenlandse asielen gerold. Ik heb flink wat ervaring opgedaan met de coordinatie van de opvang van honden bij de organisatie waar ik mijn hond vandaan heb. Daar heb ik gezien dat organisaties vaak problemen hebben om honden die terugkomen van een adoptie goed op te vangen in NL.
Supergoed initiatief, maar zijn er niet voldoende honden in NL die een huisje zoeken??

Ik vind het altijd zo wat dat mensen honden uit het buitenland halen, omdat ze daar zo zielig zijn, terwijl er hier ik weet niet hoeveel honden in de NL asiels zitten... Of ben ik nu onwijs kortzichtig bezig ;)
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”