Mijn Maltezer/York teefje van nu 2 en half jaar is vorig jaar flink ziek geweest door een baarmoederonsteking. Het is behandeld met antibiotica en ze is wonderwel opgeknapt binnen korte tijd.
Ik kreeg het advies om haar te laten steriliseren: haar volgende loopsheid af te wachten en dan 3 maanden later een afspraak maken voor de sterilisatie. De afspraak inmiddels gemaakt voor a.s. woensdag 20 Februari. Maar ik heb er zo'n een rotgevoel over, nachtmerries van en ik zit al allerlei uitvluchten te bedenken om het af te zeggen. Ze is zo vrolijk en happy, en ik zie haar in gedachten al als een hoopje ellende liggen na
de operatie. Ik vind het vreselijk. Ook bang dat ze niet uit de narcose komt, of, zoals bij een kennisje van me, dat hondje een hersenaandoening (in dit geval epilepsie) er aan overhoudt.
Misschien ben ik egoïstisch, maar is het persee altijd nodig om na 1 baarmoederontsteking je hondje te laten steriliseren? Kan ik niet wachten tot ze wat ouder is of weer (onverhoopt) een baarmoederontsteking krijgt?
Ik hoop op vlotte reply, want de operatie is overmorgen al gepland en ik weet echt niet meer wat ik moet doen!!!
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Silvia
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sterilisatie
Moderator: moderatorteam
- Simplyblond
- Vaste gebruiker
- Zenda
- Zeer actief
- Simplyblond
- Vaste gebruiker
-
Addy