Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloem gaat verhuizen

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Bloem gaat verhuizen

Ongelezen bericht door Brigitte »

Vanavond gaat ze van

Afbeelding

naar

Afbeelding

en ze is nu al even de extra ruimte die erbij komt aan het testen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Beter!
Zit er ook nog een vriendje voor haar in de planning?

Het is geen springerd hoop ik? Voor veel konijnen is zo'n hekje genoeg, maar er zijn er ook vele die er zo overheen hopsen
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Brigitte
Zeer actief

Martijn schreef:Wauw! Wat een mooi konijn!
Dank je, ik ben zelf ook heel erg weg van haar, ze is erg leuk :wink:
Brigitte
Zeer actief

jelle schreef:Beter!
Zit er ook nog een vriendje voor haar in de planning?

Het is geen springerd hoop ik? Voor veel konijnen is zo'n hekje genoeg, maar er zijn er ook vele die er zo overheen hopsen
Ja, er komt misschien een konijn bij van mijn werk als er iets leuks binnen komt.

En ja, ze springt wel maar als ze hier overheen gaat komt ze een hekje tegen wat 2 keer zo hoog is :mrgreen: en we zijn nog bezig hoor, zometeen gaat het gaas in het hok en met de tijd komt er een hoog goed stevig en vast hekje zodat ze veilig kunnen rond hupsen.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

inderdaad een super mooi konijn!!

Gaan de honden er niet achteraan trouwens??
Mitch & Kiyo
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ha nu kan ze fijn de bloemetjes buiten zetten
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

twinkeltje schreef:ha nu kan ze fijn de bloemetjes buiten zetten
:mrgreen: :ok:

Mooi konijn trouwens, prachtig kleurtje.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Brigitte
Zeer actief

Crissi schreef:inderdaad een super mooi konijn!!

Gaan de honden er niet achteraan trouwens??
Jenna en Tank niet, Slekkie wel als ze de kans krijgt :N:
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Mooi konijn idd!
En mooie ruimte heeft ze nu :ok:
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Hihi, nou ik hoop dat indd voor je dat ze niet springt ;) Mijn konijnen deden dat eerst ook niet, maar 1tje gaat echt wel ernstig hoog springen. Maar wel errug leuk voor je konijntje! Wat zietie er ook lief uit!
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Hij is klaar :cheer: :cheer: :cheer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand of je het buiten blijven moet opbouwen? Ik heb haar nu al een paar uurtjes buiten zitten, moet ze nu 's nachts nog naar binnen :19: en dan eerst overdag gewoon buiten of kan ik haar het beste laten zitten?
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

dat hoef je in principe niet op te bouwen, dit is een ideale periode om konijnen naar buiten te verhuizen! omdat het nu lekker warm is, hartje winter zou ik et niet doen :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Fiepje schreef:dat hoef je in principe niet op te bouwen, dit is een ideale periode om konijnen naar buiten te verhuizen! omdat het nu lekker warm is, hartje winter zou ik et niet doen :wink:
Bedankt :ok: ik zit nu steeds even te kijken want ik vind het nu ineens toch wel sneu haha, maar ja daar moet ik me even over heen zetten denk ik. Ze zit een stuk beter dan eerst denk ik maar ook al is ze nu buiten :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Mooi geworden. Het zal best vreemd zijn opeens buiten ( althans voor jou meer dan voor haar, denk ik. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Brigitte
Zeer actief

Chione schreef:Mooi geworden. Het zal best vreemd zijn opeens buiten ( althans voor jou meer dan voor haar, denk ik. :wink:
Ja, ik vind het gewoon saai :19: :mrgreen:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Je kan haar rustig buiten laten wonen nu. Mocht je nu een binnenkonijn in de winter buiten willen laten wonen, dan is dat anders. Dan is de vacht onvoldoende ontwikkeld dus dan moet je wat extra maatregelen treffen, maar nu kun je Bloem gewoon buiten laten leven. Het belangrijkste is dat het konijnenverblijf niet in de volle zon staat, maar dat er ook meer dan voldoende schaduw aanwezig is. En zorg wel dat er geen katten bij kunnen komen (en Slekkie ook). Maar dat heb je al netjes opgelost met het gaas ervoor. Konijnen kunnen dat gaas doorknagen, maar meestal gebeurt dat niet.
Bloem is een knapperd. :I: Mooie blauwe ogen en een hele mooie grijze vacht. Er zit iets van een Hollander doorheen gekruist (dat zie je aan de aftekening van de vacht), maar raszuiver is Bloem niet. Al maakt dat niets uit, het karakter dat is het belangrijkste.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Martijn schreef:Blijven jouw honden achter dat hekje? Hier zou 'nijn allang gebarfd zijn.
hier ook :mrgreen:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Martijn schreef:Blijven jouw honden achter dat hekje? Hier zou 'nijn allang gebarfd zijn.
Hier hoef ik de nijnen ook niet achter zo'n hekje te zetten :N:
Spokin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Spokin »

Hier wel hoor, ben zeker dat we een konijn, rat of wat dan ook bij onze Golden in de mand zouden kunnen leggen en ze zou er nauwelijks naar om kijken.
Brigitte
Zeer actief

Ja, wat moeder niet wil gebeurt niet al is het hekje 2 cm hoog :mrgreen:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik wens Bloem veel huppelplezier toe, konijnen zijn inderdaad zó leuk. Overigens had ik zelf altijd een stenen bak water staan, veel (of misschien wel alle) konijnen drinken veel liever uit een bak water dan uit zo'n fles. Het water dan gewoon dagelijks met het voer vernieuwen en je doet je konijn groot plezier. Je kunt de fles ook voor de zekerheid laten hangen en beneden of in de vrije ruimte een bakje water neerzetten, dan kan hij kiezen.
Brigitte
Zeer actief

Anna*Poncho schreef:Ik wens Bloem veel huppelplezier toe, konijnen zijn inderdaad zó leuk. Overigens had ik zelf altijd een stenen bak water staan, veel (of misschien wel alle) konijnen drinken veel liever uit een bak water dan uit zo'n fles. Het water dan gewoon dagelijks met het voer vernieuwen en je doet je konijn groot plezier. Je kunt de fles ook voor de zekerheid laten hangen en beneden of in de vrije ruimte een bakje water neerzetten, dan kan hij kiezen.
Bedankt voor de tip :ok:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

zo zijn wij ook begonnen :ok: we hebben nu een vaste ren gemaakt, met daaroverheen een stuk gaas zodat er geen ongewenste gasten in kunnen.
Nu nog een vriendje en ze is helemaal gelukkig.
Fijn voor haar zo :ok:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Super zo zeg!!! Konijn zal blij zijn! Trouwens idd een heel mooi konijn.
Hier heb ik gewoon een zilveren hondenbak staan voor mijn vijftal. Bram (de franse hangoor die er net is) is altijd gewend geweest uit een fles te drinken. Maar ik heb hem de keuze gegeven en de fles is door hem niet meer aangekeken :wink: Een fles is vaak rot voor een konijn. ER komt maar weinig tegelijk uit, ze lekken als ze droog moeten blijven en het water wordt er snel goor in. Verder zijn ze ook niet gemakkelijk schoon te maken/houden.
Bix voeren doe ik zelf (bij goed weer :wink: ) door de gehele ren. Zo moeten ze het opzoeken en hebben ze dus gelijk bezigheid. Ik geef hier geen onbeperkte bix en dus kan dat gewoon :wink:
Hier blijven alle konijnen achter zo'n hekje (vlaamse reus is de grootste tot nu toe) maar deze staat alleen als afscheiding tussen mijn nieuw konijn en hun. De buitenomheining hier is 1 meter. Als ze eens op het gras staan in dat rennetje dan heb ik er voor de zekerheid altijd een doek over gespannen. :ok:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Jacky schreef:zo zijn wij ook begonnen :ok: we hebben nu een vaste ren gemaakt, met daaroverheen een stuk gaas zodat er geen ongewenste gasten in kunnen.
Nu nog een vriendje en ze is helemaal gelukkig.
Fijn voor haar zo :ok:
Gaas erover klinkt leuk, maar hier bij mij in elk geval al niet meer te doen :wink: De ren is te groot (16 vierkante meter) en als ik hem wil overdekken dan moet dat op twee meter hoogte al gebeuren :wink:
Ik denk dat het bij ts ook niet gaat gezien de muren aan de zijkanten
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”