Eva legt echt verzamelingen aan en legt dat ook zelf allemaal op een hoop om er verder aan te werken.

Lig je lekker Dap?

Moderator: moderatorteam

Komen die ook nog gewoon in het wild voor? Ik heb een vogeltje wat er erg op leek laatst op een hek zien zitten toen ik op wedstrijd was. Had ook zulk rood op het kopje en ongeveer dezelfde kleuren.MARC_S schreef:Putters die nestjes hebbenestelle schreef:dapper ligt er wel wat moeilijk bij hoor, volgens mij wil hij het liever allemaal keurig netjes hebben liggen.![]()
enne, wat zit er in dat hok met zaagsel op de achtergrond?
Uiteraard gekweekte putters met ringetjes. Ik vind dat de mooiste Nederlandse vogels.
Absoluut. Hier zitten er in de winter honderden. Is wel raar, 100 putters die hongerig over vliegen en dan mijn putters met een volle bak voer maar roepen, hier is eten hahaha.LongFields schreef: Komen die ook nog gewoon in het wild voor? Ik heb een vogeltje wat er erg op leek laatst op een hek zien zitten toen ik op wedstrijd was. Had ook zulk rood op het kopje en ongeveer dezelfde kleuren.
Slimme Dapper, dat hij Eva's verzameling als ligplek kiest.
Dan bedoel je wel de Japanse nachtegaal toch zoals deze hieronder.MARC_S schreef:
Ze zijn echt prachtig en ik hoop op veel jonkies omdat ik komend jaar nachtegalen erbij wil gaan kweken in een nieuwe voliere. Helaas kosten die 400 euro en dus moet ik genoeg putters kweken om het allemaal op eigen geld te laten draaien. Dat is mijn uitdaging steeds.

Yep, de Japanse nachtegaal. Ik ben een kweker in hart en nieren en mij lukt bijna alles. Japanse nachtegalen zeker en misschien ook pagodespreeuwen komen er dus na of bij de puttersYv*nn schreef:Dan bedoel je wel de Japanse nachtegaal toch zoals deze hieronder.MARC_S schreef:
Ze zijn echt prachtig en ik hoop op veel jonkies omdat ik komend jaar nachtegalen erbij wil gaan kweken in een nieuwe voliere. Helaas kosten die 400 euro en dus moet ik genoeg putters kweken om het allemaal op eigen geld te laten draaien. Dat is mijn uitdaging steeds.
Die zijn inderdaad prachtig, heb er een 20 jaar geleden voor het laats een paar koppeltjes van gehad.
Toen de laatste dood was ben ik er niet meer aan begonnen, maar heb er altijd veel plezier aan gehad.
En vroeger koste een koppetje iets van tussen de 75 a 100 gulden, is een heel verschil met nu :N:
Als er jonge putters komen of later Japanse nachtegalen kan ik het toch niet laten om foto's neer te zetten.Yv*nn schreef:Heb net even gegoogled om wat meer over de pagodespreeuwen te lezen maar vind niet bijster veel.
Kende ze niet maar ze zijn ook prachtig!!!
Het is wel is waar een honden forum, maar ik denk dat er meerdere aanwezige zijn die het mooi vinden om foto,s van je pracht vogels te zien!!!
Dus zeker als het zo ver is, laat zien die mooie foto,s![]()
We zitten overgens een beetje off topic