Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennismaking met onze nieuwe pup

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Kennismaking met onze nieuwe pup

Ongelezen bericht door Asterix »

Waarschijnlijk gaat hij Hummer heten. We hebben nog even bedenktijd :mrgreen: De 23e juli zien wij ze in levende lijve :cheer: :cheer: :cheer:
Op de volgende foto's zijn de pups 1 week en 1 dag jong.

Alle 13. 'Hummer' ligt links bovenop een mantel
Afbeelding

Wat een kopvlek zeg!
Afbeelding

Hij zal zich daarover toch niet schamen? :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Kan z'n karakter je helemaal niets schelen? Of zijn alle doggen hetzelfde?

General Motors gooit juist alle Hummers eruit :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Asterix
Zeer actief

tekkel schreef:Kan z'n karakter je helemaal niets schelen? Of zijn alle doggen hetzelfde?

Nee, lang niet alle DD zijn zachtaardig.
Net zoals Q, is deze hond uit gezocht vanwege het zachtaardige karakter.
Afbeelding Afbeelding

Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

ooooooooooooooh wat leuk :cheer:
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Cleo schreef:
tekkel schreef:Kan z'n karakter je helemaal niets schelen? Of zijn alle doggen hetzelfde?

Hoe kun je in hemelsnaam op 8 dagen leeftijd iets zeggen over het karakter van een pup???

Ik blijf me toch altijd verbazen dat mensen al binnen een paar dagen tot weken na de geboorte al precies weten welke pup voor hun wordt. Ik kies echt pas op de allerlaatste dag en mijn pupkopers doen hetzelfde. Het gaat om karakter en niet om uiterlijk.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Danielle schreef:
Cleo schreef:

Hoe kun je in hemelsnaam op 8 dagen leeftijd iets zeggen over het karakter van een pup???

Ik blijf me toch altijd verbazen dat mensen al binnen een paar dagen tot weken na de geboorte al precies weten welke pup voor hun wordt. Ik kies echt pas op de allerlaatste dag en mijn pupkopers doen hetzelfde. Het gaat om karakter en niet om uiterlijk.
Ik verbaas me daar ook over hoor, hoe men nu al kan zeggen dat het zo'n zachtaardig hondje zal zijn. Ze kunnen nog amper wat.
Ik zou toch pas willen kiezen als ik een keer kwam kijken en ze zag rondrennen en doen.

Wel mooie pups hoor, gefeliciteerd in ieder geval!
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Wat een leuke naam Cleo :ok: Nog twee weken en dan is het al de 23ste :cheer:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

Leuk die puppies , alvast gefeliciteerd !
-------------------------------------------------------
groetjes , Manon en 'n lebber van Ice

Sam 30-09-1997 - 14-02-2008
Asterix
Zeer actief

estelle schreef:
Danielle schreef:
Cleo schreef:

Ik verbaas me daar ook over hoor, hoe men nu al kan zeggen dat het zo'n zachtaardig hondje zal zijn. Ze kunnen nog amper wat.
Ik zou toch pas willen kiezen als ik een keer kwam kijken en ze zag rondrennen en doen.

Met 8 weken rennen ze ook vrolijk rond :F: De ouders en voorouders zijn mij bekend.
Als er verder nog wat te zemelem valt doe dat dan in in mijn andere topic gaarne.
Ik probeer hier mijn vreugde te delen :wink:
Afbeelding Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

estelle schreef:
Danielle schreef:
Cleo schreef:

gefeliciteerd, maar kan in bovenstaande alleen maar mee gaan...karakters kan je op deze leeftijd (en ook straks op 4 weken, want dat zijn ze toch ongeveer als je er naar toe gaat) niet echt zeggen...
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Gefeliciteerd! Wat een mooie pup! :ok:

Leuke naam ook, Hummer!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Hij is leuk!....:ok:
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Cleo schreef:
estelle schreef:
Danielle schreef:
Cleo schreef: Nee, lang niet alle DD zijn zachtaardig.

Met 8 weken rennen ze ook vrolijk rond :F: De ouders en voorouders zijn mij bekend.
Als er verder nog wat te zemelem valt doe dat dan in in mijn andere topic gaarne.
Jij wilt altijd alleen maar dat iedereen oh en ah roept op je topics en nooit eens een kritische noot en daar pas ik voor.

Heb het zeer recent nog meegemaakt, ik wilde een pup uit USA. In het nest (waarvan ik de ouders en voorouders enzo echt wel ken) zaten 2 teven waaruit ik 1e keus had. Heb van de fokker heel regelmatig (paar x per week) lange filmpjes gekregen van beide dames. Hoe ze reageren in bepaalde situaties was dag en nacht verschil en daarop heb ik dus uiteindelijk met 7 weken mijn keuze op bepaald. Dus hoewel ik de lijnen perfect ken, was er een immens verschil tussen beide pups en was ik met die andere waarschijnlijk echt niet zo blij geweest als met degene die ik nu heb.

Geef gewoon eerlijk toe dat je puur kiest op uiterlijk en dat karakter je dus weinig uitmaakt.
Danielle Boshouwers
Asterix
Zeer actief

Danielle schreef:
Cleo schreef:
estelle schreef:
Danielle schreef: Hoe kun je in hemelsnaam op 8 dagen leeftijd iets zeggen over het karakter van een pup???

Jij wilt altijd alleen maar dat iedereen oh en ah roept op je topics en nooit eens een kritische noot en daar pas ik voor.

Heb het zeer recent nog meegemaakt, ik wilde een pup uit USA. In het nest (waarvan ik de ouders en voorouders enzo echt wel ken) zaten 2 teven waaruit ik 1e keus had. Heb van de fokker heel regelmatig (paar x per week) lange filmpjes gekregen van beide dames. Hoe ze reageren in bepaalde situaties was dag en nacht verschil en daarop heb ik dus uiteindelijk met 7 weken mijn keuze op bepaald. Dus hoewel ik de lijnen perfect ken, was er een immens verschil tussen beide pups en was ik met die andere waarschijnlijk echt niet zo blij geweest als met degene die ik nu heb.

Geef gewoon eerlijk toe dat je puur kiest op uiterlijk en dat karakter je dus weinig uitmaakt.
Denk je nu werkelijk na 3 probleemdoggen dat ik alleen afga op uiterlijk :smile: Waarvan 2 herplaatsers en 1 slecht gefokte hond.
Zo stom ben ik nu ook weer niet :wink: Het karakter van de ouders is mij bekend. En ja ik ga voor de kleur van een zwart/witte en dan ook nog een reu. Mag zeker ook niet :19:

Bedankt voor de overige positieve reakties van anderen :ok:
Afbeelding Afbeelding

estelle

Nanna schreef::19: Ik heb Charles ook op zijn uiterlijk uitgezocht, daar is soms niks mis mee.
Ik had keus uit nog drie reuen en vond hem de mooiste met zijn stevige poten, langere haar en olijke oogjes. :wink:
Zéker bij gevlekte doggen kan ik me me voorstellen dat kleur een belangrijke rol speelt, natuurlijk helemaal als je nog wilt gaan showen.
En ze gaan de 23e nog kijken om de definitieve beslissing te nemen, als het karakter ze dan niet aanstaat kan er neem ik aan altijd nog geswitched worden.
Nou als al die aanstaande pupeigenaren nu al mogen uitzoeken zal er weinig te switchen vallen met die leeftijd.
estelle

Cleo schreef: Bedankt voor de overige positieve reakties van anderen :ok:
Tjonge zeg je kunt ook overdrijven hoor.
Tegenwoordig mag je hier op dit forum ook niks meer zeggen als oh en ah.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

wat een lieverds zijn het Cleo :ok:
Asterix
Zeer actief

estelle schreef:
Nanna schreef::19: Ik heb Charles ook op zijn uiterlijk uitgezocht, daar is soms niks mis mee.
Ik had keus uit nog drie reuen en vond hem de mooiste met zijn stevige poten, langere haar en olijke oogjes. :wink:
Zéker bij gevlekte doggen kan ik me me voorstellen dat kleur een belangrijke rol speelt, natuurlijk helemaal als je nog wilt gaan showen.
En ze gaan de 23e nog kijken om de definitieve beslissing te nemen, als het karakter ze dan niet aanstaat kan er neem ik aan altijd nog geswitched worden.
Nou als al die aanstaande pupeigenaren nu al mogen uitzoeken zal er weinig te switchen vallen met die leeftijd.
Jahoor. Dat kan t/m 5 weken :wink:
Afbeelding Afbeelding

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Jeetje wat wordt er toch weer lullig gedaan :roll:
Cleo,het is een mooi mannetje en ik wens je heel veel plezier ermee!Ik hoop dat je met deze meer geluk hebt als met de vorige :ok:
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Wat een leuk mannetje, geweldig die vlekjes verdeling. Wat zul je uitzien naar de 23e. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

:cheer: :cheer: :cheer: gefeliciteerd alvast
en de enige echte hummer krijgen we straks vast te zien :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Leuk Cleo, ziet er uit als een mooi nest :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
DogDalton schreef:Jeetje wat wordt er toch weer lullig gedaan :roll:
Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doen :wink:
Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.
Danielle Boshouwers
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Cleo schreef: Bedankt voor de overige positieve reakties van anderen :ok:
Tjonge zeg je kunt ook overdrijven hoor.
Tegenwoordig mag je hier op dit forum ook niks meer zeggen als oh en ah.
Inderdaad, dat bedoelde ik dus ook al....
Danielle Boshouwers
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Danielle schreef:
Nanna schreef:
Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doen :wink:
Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.
ga hier in mee...
zeker als je al mindere ervaringen hebt
en het dus schijnbaar zo is met doggen dat t karakter bij allemaal niet altijd even makkelijk is (denk dat zoals in jouw geval bij Charles t wel anders is...) dat het dan dus weldegelijk verstandig is pas laat te kiezen, want tussen de 5 en de 8 weken veranderen de puppen nog flink...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Danielle schreef:Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.
Ik heb Bram ook heel snel uitgekozen omdat dit gebruikelijk was bij die fokker. Bij Kooikers zie je het enorm vaak, dat ze bij de geboorte zowat al verdeeld worden aan de hand van de vlekverdeling. Ik zou dat nu ook niet meer doen omdat ik toch wel een bepaald type hondje zoek. Maar als je zoals Cleo een bepaalde combi op het oog hebt en de fokker werkt op deze manier, dan kun je niet als enige pupkoper zeggen dat je wel even wacht. Alle andere hondjes worden immers wel uitgekozen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Danielle schreef:
Nanna schreef:
Dat hoef jij toch ook niet te begrijpen...het wordt toch haar hond
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Nanna schreef:
Ik denk eerder dat het juist is omdat Cleo zo een pech heeft gehad dus dat het alleen maar goed bedoeld is.
Cleo geeft aan de ouders op karakter te hebben uitgezocht, dat is goed :ok: is al een hele stap verder dan menig puppenkoper doet.
Over de pups zelf kan je nog weinig zeggen hoe die zich ontwikkelen op dit moment, daar zijn ze nog veel te jong voor.
Het is wel een scheetje om te zien, vind het wel leuk dat hele witte met die spikkeltjes alhoewel ik dacht dat je voor een harlekein zou gaan dus grotere vlekken.
Maar gefeliciteerd en ik hoop dat jullie heel veel plezier gaan beleven met elkaar maar dat denk ik wel :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Danielle schreef:Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.
Ik heb Bram ook heel snel uitgekozen omdat dit gebruikelijk was bij die fokker. Bij Kooikers zie je het enorm vaak, dat ze bij de geboorte zowat al verdeeld worden aan de hand van de vlekverdeling. Ik zou dat nu ook niet meer doen omdat ik toch wel een bepaald type hondje zoek. Maar als je zoals Cleo een bepaalde combi op het oog hebt en de fokker werkt op deze manier, dan kun je niet als enige pupkoper zeggen dat je wel even wacht. Alle andere hondjes worden immers wel uitgekozen :wink:
Heel simpel, als een fokker dat niet zou willen, dan ga ik naar een andere fokker. Geldt ook voor mij asl fokker zijnde, mijn pupkopers weten heel goed dat er pas op 7 weken besloten wordt welke pup naar wie toe gaat, eerder niet. Staat dat iemand niet aan, ga je toch lekker naar een andere fokker toe!
Danielle Boshouwers
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Gefeliciteerd, geinige naam en hij heeft een mooi vlekje. Alvast veel voorpret gewenst! :ok: ben benieuwd hoe hij er uit gaat zien als hij een hondje wordt, zo jong zijn het toch vooral aandoenlijke frummels, allemaal.

Nanna schreef:Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doen :wink:
Dat zal wel meevallen, lijkt me :wink: Als iemand vooral op uiterlijk zijn keuze bepaalt, lijkt me dat prima, dat moet iedereen zelf weten en verschillende pupkopers hebben verschillende wensen t.o.v. hun pup (gelukkig, anders willen ze allemaal dezelfde). Eerlijk gezegd verwonderde ik me ook over de uitspraak dat de pup met 1 week gekozen is op zijn zachte karakter, en verbaast het me dus niet dat andere mensen daar ook vraagtekens bij hebben. Verwondering is nog niet meteen negatief bedoeld :mrgreen: Het negatief uitleggen is ook een keuze.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”