Op de volgende foto's zijn de pups 1 week en 1 dag jong.
Alle 13. 'Hummer' ligt links bovenop een mantel

Wat een kopvlek zeg!

Hij zal zich daarover toch niet schamen?

Moderator: moderatorteam

Hoe kun je in hemelsnaam op 8 dagen leeftijd iets zeggen over het karakter van een pup???Cleo schreef:Nee, lang niet alle DD zijn zachtaardig.tekkel schreef:Kan z'n karakter je helemaal niets schelen? Of zijn alle doggen hetzelfde?
General Motors gooit juist alle Hummers eruit
Net zoals Q, is deze hond uit gezocht vanwege het zachtaardige karakter.
Ik verbaas me daar ook over hoor, hoe men nu al kan zeggen dat het zo'n zachtaardig hondje zal zijn. Ze kunnen nog amper wat.Danielle schreef:Hoe kun je in hemelsnaam op 8 dagen leeftijd iets zeggen over het karakter van een pup???Cleo schreef:Nee, lang niet alle DD zijn zachtaardig.tekkel schreef:Kan z'n karakter je helemaal niets schelen? Of zijn alle doggen hetzelfde?
Ik blijf me toch altijd verbazen dat mensen al binnen een paar dagen tot weken na de geboorte al precies weten welke pup voor hun wordt. Ik kies echt pas op de allerlaatste dag en mijn pupkopers doen hetzelfde. Het gaat om karakter en niet om uiterlijk.
Met 8 weken rennen ze ook vrolijk rondestelle schreef:Ik verbaas me daar ook over hoor, hoe men nu al kan zeggen dat het zo'n zachtaardig hondje zal zijn. Ze kunnen nog amper wat.Danielle schreef:Hoe kun je in hemelsnaam op 8 dagen leeftijd iets zeggen over het karakter van een pup???Cleo schreef:Nee, lang niet alle DD zijn zachtaardig.tekkel schreef:Kan z'n karakter je helemaal niets schelen? Of zijn alle doggen hetzelfde?
Ik blijf me toch altijd verbazen dat mensen al binnen een paar dagen tot weken na de geboorte al precies weten welke pup voor hun wordt. Ik kies echt pas op de allerlaatste dag en mijn pupkopers doen hetzelfde. Het gaat om karakter en niet om uiterlijk.
Ik zou toch pas willen kiezen als ik een keer kwam kijken en ze zag rondrennen en doen.
Wel mooie pups hoor, gefeliciteerd in ieder geval!
gefeliciteerd, maar kan in bovenstaande alleen maar mee gaan...karakters kan je op deze leeftijd (en ook straks op 4 weken, want dat zijn ze toch ongeveer als je er naar toe gaat) niet echt zeggen...estelle schreef:Ik verbaas me daar ook over hoor, hoe men nu al kan zeggen dat het zo'n zachtaardig hondje zal zijn. Ze kunnen nog amper wat.Danielle schreef:Hoe kun je in hemelsnaam op 8 dagen leeftijd iets zeggen over het karakter van een pup???Cleo schreef:Nee, lang niet alle DD zijn zachtaardig.tekkel schreef:Kan z'n karakter je helemaal niets schelen? Of zijn alle doggen hetzelfde?
Ik zou toch pas willen kiezen als ik een keer kwam kijken en ze zag rondrennen en doen.
Wel mooie pups hoor, gefeliciteerd in ieder geval!
Jij wilt altijd alleen maar dat iedereen oh en ah roept op je topics en nooit eens een kritische noot en daar pas ik voor.Cleo schreef:Met 8 weken rennen ze ook vrolijk rondestelle schreef:Ik verbaas me daar ook over hoor, hoe men nu al kan zeggen dat het zo'n zachtaardig hondje zal zijn. Ze kunnen nog amper wat.Danielle schreef:Hoe kun je in hemelsnaam op 8 dagen leeftijd iets zeggen over het karakter van een pup???Cleo schreef: Nee, lang niet alle DD zijn zachtaardig.
Wel mooie pups hoor, gefeliciteerd in ieder geval!De ouders en voorouders zijn mij bekend.
Als er verder nog wat te zemelem valt doe dat dan in in mijn andere topic gaarne.
Ik probeer hier mijn vreugde te delen
Denk je nu werkelijk na 3 probleemdoggen dat ik alleen afga op uiterlijkDanielle schreef:Jij wilt altijd alleen maar dat iedereen oh en ah roept op je topics en nooit eens een kritische noot en daar pas ik voor.Cleo schreef:Met 8 weken rennen ze ook vrolijk rondestelle schreef:Ik verbaas me daar ook over hoor, hoe men nu al kan zeggen dat het zo'n zachtaardig hondje zal zijn. Ze kunnen nog amper wat.Danielle schreef: Hoe kun je in hemelsnaam op 8 dagen leeftijd iets zeggen over het karakter van een pup???
Wel mooie pups hoor, gefeliciteerd in ieder geval!De ouders en voorouders zijn mij bekend.
Als er verder nog wat te zemelem valt doe dat dan in in mijn andere topic gaarne.
Ik probeer hier mijn vreugde te delen
Heb het zeer recent nog meegemaakt, ik wilde een pup uit USA. In het nest (waarvan ik de ouders en voorouders enzo echt wel ken) zaten 2 teven waaruit ik 1e keus had. Heb van de fokker heel regelmatig (paar x per week) lange filmpjes gekregen van beide dames. Hoe ze reageren in bepaalde situaties was dag en nacht verschil en daarop heb ik dus uiteindelijk met 7 weken mijn keuze op bepaald. Dus hoewel ik de lijnen perfect ken, was er een immens verschil tussen beide pups en was ik met die andere waarschijnlijk echt niet zo blij geweest als met degene die ik nu heb.
Geef gewoon eerlijk toe dat je puur kiest op uiterlijk en dat karakter je dus weinig uitmaakt.
Nou als al die aanstaande pupeigenaren nu al mogen uitzoeken zal er weinig te switchen vallen met die leeftijd.Nanna schreef:Ik heb Charles ook op zijn uiterlijk uitgezocht, daar is soms niks mis mee.
Ik had keus uit nog drie reuen en vond hem de mooiste met zijn stevige poten, langere haar en olijke oogjes.![]()
Zéker bij gevlekte doggen kan ik me me voorstellen dat kleur een belangrijke rol speelt, natuurlijk helemaal als je nog wilt gaan showen.
En ze gaan de 23e nog kijken om de definitieve beslissing te nemen, als het karakter ze dan niet aanstaat kan er neem ik aan altijd nog geswitched worden.
Jahoor. Dat kan t/m 5 wekenestelle schreef:Nou als al die aanstaande pupeigenaren nu al mogen uitzoeken zal er weinig te switchen vallen met die leeftijd.Nanna schreef:Ik heb Charles ook op zijn uiterlijk uitgezocht, daar is soms niks mis mee.
Ik had keus uit nog drie reuen en vond hem de mooiste met zijn stevige poten, langere haar en olijke oogjes.![]()
Zéker bij gevlekte doggen kan ik me me voorstellen dat kleur een belangrijke rol speelt, natuurlijk helemaal als je nog wilt gaan showen.
En ze gaan de 23e nog kijken om de definitieve beslissing te nemen, als het karakter ze dan niet aanstaat kan er neem ik aan altijd nog geswitched worden.
Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.Nanna schreef:Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doenDogDalton schreef:Jeetje wat wordt er toch weer lullig gedaan![]()
Inderdaad, dat bedoelde ik dus ook al....estelle schreef:Tjonge zeg je kunt ook overdrijven hoor.Cleo schreef: Bedankt voor de overige positieve reakties van anderen
Tegenwoordig mag je hier op dit forum ook niks meer zeggen als oh en ah.
ga hier in mee...Danielle schreef:Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.Nanna schreef:Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doenDogDalton schreef:Jeetje wat wordt er toch weer lullig gedaan![]()
Ik heb Bram ook heel snel uitgekozen omdat dit gebruikelijk was bij die fokker. Bij Kooikers zie je het enorm vaak, dat ze bij de geboorte zowat al verdeeld worden aan de hand van de vlekverdeling. Ik zou dat nu ook niet meer doen omdat ik toch wel een bepaald type hondje zoek. Maar als je zoals Cleo een bepaalde combi op het oog hebt en de fokker werkt op deze manier, dan kun je niet als enige pupkoper zeggen dat je wel even wacht. Alle andere hondjes worden immers wel uitgekozenDanielle schreef:Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.

Dat hoef jij toch ook niet te begrijpen...het wordt toch haar hondDanielle schreef:Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.Nanna schreef:Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doenDogDalton schreef:Jeetje wat wordt er toch weer lullig gedaan![]()

Ik denk eerder dat het juist is omdat Cleo zo een pech heeft gehad dus dat het alleen maar goed bedoeld is.Nanna schreef:Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doenDogDalton schreef:Jeetje wat wordt er toch weer lullig gedaan![]()
Heel simpel, als een fokker dat niet zou willen, dan ga ik naar een andere fokker. Geldt ook voor mij asl fokker zijnde, mijn pupkopers weten heel goed dat er pas op 7 weken besloten wordt welke pup naar wie toe gaat, eerder niet. Staat dat iemand niet aan, ga je toch lekker naar een andere fokker toe!Zoek stok! schreef:Ik heb Bram ook heel snel uitgekozen omdat dit gebruikelijk was bij die fokker. Bij Kooikers zie je het enorm vaak, dat ze bij de geboorte zowat al verdeeld worden aan de hand van de vlekverdeling. Ik zou dat nu ook niet meer doen omdat ik toch wel een bepaald type hondje zoek. Maar als je zoals Cleo een bepaalde combi op het oog hebt en de fokker werkt op deze manier, dan kun je niet als enige pupkoper zeggen dat je wel even wacht. Alle andere hondjes worden immers wel uitgekozenDanielle schreef:Daar gaat het helemaal niet om, alleen ik begrijp gewoon niet dat iemand, zeker na zulke slechte ervaringen, niet gewoon het geduld heeft om te wachten tot een week of 6-7 met kiezen welke pup de beste is. Helemaal als je in de luxe positie zit dat je kunt kiezen uit 4 gevlekte reuen. Misschien is deze wel het beste getekend (wie bepaalt dat???) maar mist ie ballen, heeft ie een overbeet of staat een andere gewoon beter op zijn poten.
Dat zal wel meevallen, lijkt meNanna schreef:Ach, iedereen wil gewoon even laten weten hoe goed en vooral verantwoord ze het zelf allemaal doen