Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Noorwegen en tips voor reizen/ hitte etc

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Roelfien schreef:maar moet die tweede kuur (binnen 7 dagen na aankomst Noorwegen) door een dierenarts in Noorwegen gebeuren of mag je het tweede kuurtje vanuit Nederland meenemen en dan in Noorwegen geven?
Moet aldaar door een dierenarts gebeuren, en die tekent hem ook af.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hm :denken: , en dat is makkelijk te regelen? Zijn er veel dierenartsen waar je zonder al te lang afspraak van te voren te maken terecht kan?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Jaap*
Zeer actief

Tja, het is een beetje gedoe. Maar onze ervaring is dat de da's graag meewerken. (Vanzelfsprekend hahaha :mrgreen: )
Wij rijden gewoon onderweg een stadje in en zoeken een da waar we dan binnenstappen met onze meest onnozele gezichtsuitdrukking en de vraag of ze even een wormenkuurtje willen verzorgen.
Het kan immers wel in de wachtruimte worden afgehandeld, het meeste werk is het bijwerken van de "boekhouding" :19:
Nou, en dat voor een leuke vergoeding natuurlijk :roll:
Maarja, je beleeft weer eens wat nietwaar? :wink:
Ik ben een beetje huiverig voor een onverwachtte controle, want anders begon ik er niet eens aan. We hebben het wel eens helemaal niet gedaan maar ik weet eigenlijk niet wat de eventuele gevolgen zijn als ze je betrappen bij de grens ofzo :19:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ok, dus het is toch weer allemaal een kwestie van een beetje plannen, wellicht. Als we weten waar we het land binnenkomen, kunnen we er ook een dierenarts bij zoeken. :mrgreen: Tja, ik durf dat risico ook niet goed te nemen. Geef al alle troep als we naar Frankrijk gaan, dus laat staan naar Noorwegen waar ze blijkbaar nog grenzen hebben. :mrgreen:
Bedankt voor de info :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Pol
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pol »

:ok:
Bedankt voor alle info, wij hebben regelmatig plannen voor Noorwegen omdat mijn broer er woont, en we hebben sinds vorig jaar oktober
een hond, een schatje!!
Meestal reizen we met de auto via de bruggen en Zweden.
Pol moet haar eerste tocht naar dit mooie land nog mee gaan maken en moet ook de entingen/bloedonderzoek,reisvoorbereidingen nog ondergaan.
Nu wist ik al wel een hoop, maar toch handig.
Weten jullie of voor Duitsland, Denemarken,Zweden nog entingen nodig zijn, of speciale regeltjes? Misschien nog andere handige tips?
Jaap*
Zeer actief

Op de ferry's puttgarten-rodby en helsingborg-helsinger kun je de hond gewoon meenemen naar boven hoor, als je maar een beetje aan dek blijft en niemand lastig valt. Dus niet in de restaurants enzo.
Die ferry's duren maar een half uurtje elk en met een bakje koffie is het even lekker uitwaaien vinden wij.
Wij gaan dus met die ferry's (kunt gewoon aansluiten, hoeft niet te bespreken)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Zwede is het zelfde als Noorwegen. En als je via Zweden naar Noorwegen gaat hoef je de wormkuur niet meer te doen in Noorwegen omdat ze er dan vanuit gaan dat alles in orde is.

Vraag me ook af hoe ze willen bewijzen dat we al een week hier zijn omdat dat nergens in ons of in het paspoort van Spikey staat.

Heb hier in de buurt ook nog geen DA gevonden. (zal er wel zijn denk ik)
Morgen gaan we van Vierli naar Hemsedal en misschien is er daar een. Heb wel zelf een wormkuur mee genomen.

Wij reizen met Stena Line Kiel Göteborg en dan mag de hond mee aanboord als je van te voren een hondenhut hebt geboekt (zijn er 6 van) op dek 6.

Ook terug Oslo Frederikshaven was dit mogelijk. Is ons erg goed bevallen. (gaan volgende week pas weer naar huis dus terug reis weet ik nog niet.) Er staat een honden mand in de hut. Uitlaat plaats aan dek is wat klein en je hond moet maar snappen dat hij het nu wel in een zandbak mag doen.
Afbeelding
gevni havanezers
Jaap*
Zeer actief

blacky schreef:Zwede is het zelfde als Noorwegen. En als je via Zweden naar Noorwegen gaat hoef je de wormkuur niet meer te doen in Noorwegen omdat ze er dan vanuit gaan dat alles in orde is.

Vraag me ook af hoe ze willen bewijzen dat we al een week hier zijn omdat dat nergens in ons of in het paspoort van Spikey staat.
Hahaha ik weet precies hoe je je voelt, ik stop niet meer als ik zweden binnenkom. Ze moeten het zelf maar uitzoeken :wink:
Mountaindogs
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mountaindogs »

Pol schreef::ok:
Bedankt voor alle info, wij hebben regelmatig plannen voor Noorwegen omdat mijn broer er woont, en we hebben sinds vorig jaar oktober
een hond, een schatje!!
Meestal reizen we met de auto via de bruggen en Zweden.
Pol moet haar eerste tocht naar dit mooie land nog mee gaan maken en moet ook de entingen/bloedonderzoek,reisvoorbereidingen nog ondergaan.
Nu wist ik al wel een hoop, maar toch handig.
Weten jullie of voor Duitsland, Denemarken,Zweden nog entingen nodig zijn, of speciale regeltjes? Misschien nog andere handige tips?
http://www.dogsincluded.nl/invoer/duitsland.htm

In Duitsland moeten de honden als ze op de achterbank zitten verplicht een autogordel om.
Wij gaan volgend jaar naar Noorwegen omdat mijn broer en schoonzusje
er van 27 juli wonen.
Een hond liegt niet hij mag je of hij mag je niet.
Afbeelding
Hugo 09-07
Vaste gebruiker

Noorwegen en tips voor reizen/ hitte etc

Ongelezen bericht door Hugo 09-07 »

Hallo,

Nou net terug uit Noorwegen en het ging allemaal prima met onze hond.
Op de boot buiten gezeten met hond(masterferries), nog stiekem (gniffel gniffel). binnen geprobeerd maar helaas niet gelukt.
Douna waren we al voorbij voordat we er erg in hadden, dus geen melding gedaan omdat een Noor aan de andere kant van het hek zei dat we toch al in Noorwegen waren en je niet meer terug mocht rijden,... vaag,... maar goed geen aangifte gedaan. (wat volgens de boekjes dus wel verplicht is) Douna in Kristiansand vanaf de boot lijkt meer op een loods, wij hadden een hokje verwacht.

Wel naar een dierenarts geweest voor een kuur, tablet moet ter plaatste worden ingenomen en er worden mooie krabbels aan het paspoort toegevoegd.
Bij een plaatselijke VVV vertellen ze je waar hij zit en wij hoefden verder geen afspraken te maken.
Terugreis: geen douna van te voren dus je kunt gewoon de boot op rijden.

Dus wil je het doen zoals het hoort: vanaf de boot links zit een loods daar zit de douna :wink:

Voor iedereen die nog gaat: veel plezier in Noorwegen, zeker de moeite waard. Erg mooi land.

Gr!
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”