De hoogte in de B zou inderdaad maximaal eeen meter moeten zijn,zeker in het klassieke parcour.In het progressief mag de laatste geloof ik wel op 1.10 staat uit mijn hoofd.Wanneer de barrage niet is ingebouwd wordt er ook verhoogd naar maximaal 1.10 dan.
Je aanpak klinkt in elk geval goed,volgens mij bouwt je instructeur de les ook netjes op aangezien ik zie dat jullie eerst balkjes draven.Belangrijk is controle voor en na de sprong,landen op het juiste been,ritme houden.Dit bereik je door veel lijntjes te springen op juiste afstanden wardoor jullie beiden oog voor de sprong en gevoel voor het juiste ritme ontwikkelen.Vertrouwen is de basis,als dat er is maakt het niet uit als het een keer wat hoger staat of de afstand niet precies pas is,met de kwaliteiten van rom komt het dan nog best goed!
Dus inderdaad eerst gewoon lekker lessen tot je voldoende vertrouwen hebt,vervolgens (eventueel met instructeur erbij) naar vreemd terrein gaan waar je tegen betaling kan oefenen.(zoals vb bunschoten en houten),dan kan je eerst lekker ontspannen los rijden tussen allemaal vreemde hindernissen zodat hij lekker een beetje rond kan kijken en leert dat die hindernissen niet bijten

Vervolgens begin je daar rustig op een balkje,laag kruisje,laag steiltje een hekje etc etc totdat je daar het parcour kan rond springen.
Hij moet leren te vertrouwen op jou en dat hij best mag kijken maar wel naar de overkant moet.
Ben je dat een aantal keer wezen doen.Dan ga je in de buurt naar oefenparcourtjes.Dat lijkt al meer op een echte wedstrijd want vaak in ene bak losrijden en in andere bak gelijk een parcour springen.Maar gaat er wat fout mag je langer binnen blijven.Hoogte kun je zelf kiezen en gaat van 40-60 enzo verder.
De klasse BB of een A parcour wordt op officiele knhs wedstrijden uitgeschreven(vb huizen,houten,bunschoten,soest,afoort)staat vaak op startlijsten erbij vermeld,echter vaak niet in het vraagprogramma vermeld.Het is namelijk geen officiele klasse in die zin dat er punten worden geregisteerd door de knhs.soms valt er wel een prijs te verdienen,soms niet.De klasse gaat altijd op stijl, je moet in tenue,er is een jury en de regels zijn hetzelfde als bij de andere wel officiele klassen.
De hoogte is maximaal 80/90centimeter en vaak wat simpler gebouwd dan de B.Heel soms wordt de klasse ook wel onderverdeeld in oefen laag/oefen hoog.Laag 40-60.Hoog 80-90.
Het is een fijne klasse om je paard voor het eerst uit te brengen op concour,je hebt dan als extra dat het vaak weer wat meer aangekleed dan een oefenparcour is,er meer mensen lopen,wedstrijdspanning.Maar doordat je al de nodige voorbereiding hebt gedaan zijn deze extra's overkomelijk en weer een babystap verder.
Alle grote stallen hier in de buurt maken dan ook gretig gebruik van deze klasse.