Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ook even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilse zoekt een hond »

He Moos,

Ja ik ben bang dat elke hond die in ons profiel past een bepaalde mate van dominantie zal hebben. We zullen daar mee om moeten leren gaan. Ik heb niet de uitdrukkelijke wens om op zondagmiddag met mijn hond naar het bos te gaan en hem daar lekker uit te laten waaien met alle andere honden uit de buurt. Als dat niet gaat doen we wat anders. Ik ben straks de hele dag bij de hond en zal voornamelijk mijn plezier met het dier de hele dag door beleven. Ik probeer er met de keuze van de hond wel een goede middenweg in te vinden: de kangal heeft die dominantie ook maar is daarbij met zjin 70 kilo niet te houden, bovendien knijpt hij er graag tussenuit. Bij de Kangal weet ik zeker dat hij eenmaal volwassen nooit los kan.
Ik hoop eigenlijk dat de akita die eigenschap minder heeft, maar ik zoek nog naar dat antwoord.

De oudduitse herder en de witte herder staan ook nog op het lijstje. Deze honden zullen dat wel minder hebben, die dominantie naar andere honden, of heb ik dat verkeerd?
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ilse zoekt een hond schreef:
De oudduitse herder en de witte herder staan ook nog op het lijstje. Deze honden zullen dat wel minder hebben, die dominantie naar andere honden, of heb ik dat verkeerd?
De Oudduitser is niet dominant naar andere dieren. Dat staat zelfs in zijn rasstandaard.:wink: Dit is ook een reden dat wij voor dit ras hebben gekozen. Omdat het voor mij ook mijn 1ste hond wordt(voor mijn vriend niet), moet het een hond zijn met een niet te moeilijk karakter. :mrgreen:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ilse zoekt een hond schreef:
Witte herders zijn vaak wel sociaal naar andere honden ismijn ervaring, maar wel erg angstig met vreemde en alles in de omgeving. (oud) Duitse herders zijn vaak moeilijker met andere honden en weer erg sociaal met mensen
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Ilse zoekt een hond schreef:He Mireille, bedankt voor de links!!

3 weken geleden zijn we nog naar Espel in FLevoland gereden, tis niet dat ik lui ben ofzo. Maar zolang we nog zulke zwevende kiezers zijn :wink: beperk ik graag de kilometers een beetje, voor je het weet zitten we elk weekend weer in een ander deel van het land om een hond te bekijken :mrgreen:
Geen dank, hoor. Graag gedaan. :wink: Ja, ik snap wel dat je niet heel NL af wil reizen om te kijken of dit ras iets voor je is. Misschien is het dan inderdaad een goed idee om eens een afspraak te maken bij een fokker om uit te vogelen of dit ras je aanspreekt.
Maar ik waarschuw je: Op foto's zijn ze al prachtig, maar als je ze eenmaal in het echt hebt gezien, weet ik zeker dat je verkocht bent!!! :mrgreen:
Hierbij nog een omschrijving van het karakter van een Zwitserse witte herder:
Gedrag en karakter:
Temperamentvol zonder nervositeit, opmerkzaam en waakzaam, soms enigszins gereserveerd tegenover vreemden, echter nooit angstig of agressief.
Familie- en gebruikshond met uitgesproken liefde voor kinderen,
een oplettende waker, een opgewekte en gemakkelijk lerende werkhond.
Je hebt ook nog een witte Duitse herder. Die heeft dezelfde karakteromschrijving als een Duitse.

@Jidde: Een Oudduitse herder heeft een zachtaardiger karakter dan een Duitse herder, hoor..... :pffff: Ik heb op de Oudduitse herdershow natuurlijk wel enkele moeilijkere honden gezien, maar die heb je bij elk ras....
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

met stip binnengekomen op 3: de tatra!!

1. Akita
2. oudduitse herder
3. tatra
4. witte herder

Ik sta open voor elk commentaar
Nou ja, elk... :boos: :wink:
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Wat leuk dat de Oudduitser op de 2de plaats komt. :mrgreen:
Een Tatra is ook een prachtig ras!!! Ik denk zelf dat dit ras voor een beginnend hondeneigenaar meer geschikt is als een Akita, als ik de karakteromschrijvingen lees.
Ik lees op elke rasstandaard (verschillende sites) van de Akita dat ze nogal moeilijk zijn met andere honden. Lijkt me niet makkelijk voor een beginnend hondeneigenaar.
Ik vind vooral de American Akita zelf ook erg mooi, maar het lijkt mij het beste om een ras te nemen die niet te moeilijk opvoedbaar is.
Hier nog een paar mooie plaatjes van de Oudduitse herder:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Papa van onze pup:
Afbeelding
Mama van onze pup:
Afbeelding
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

ipv een oud duitse herder kan je ook een langharige duitse herder nemen :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Je kan ook eens gaan kijken op hondenshows, daar zie je diverse rassen en kun je ook met de fokkers een praatje maken.

Als je een idee hebt welk ras het wordt en je vindt op internet een fokker die je geschikt lijkt, kun je op een show die fokker spreken (en andere fokkers ook).
Hebben wij ook gedaan (is ook leuk om te doen ook, maak je er een gezellig dagje uit van) en wij hebben onze hond uiteindelijk aan de andere kant van Nederland bezocht alvorens die bij ons kwam wonen. Maar die rit hadden wij er heel graag voor over.
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

@nanna

Misschien heb je niet alle postings gelezen, maakt ook niet uit zo interessant is het niet... :mrgreen: maar ik schreef eerder al dat ik best NL door wil crossen ( heb dat al gedaan) maar zolang we nog zo "zweven" ga ik liever dichter bij huis kijken als dat kan.
Mijn leven is op dit moment best wel druk, probeer allen maar efficicient om te gaan met de beschikbare tijd. Dat is alles :19: .

Dat zegt niets over hoe we straks voor onze hond zijn of wat we er voor over hebben.
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

tatra
slovensky cuvac
berghond van de marennen
witte herder
oudduitse herder

Slovensky cuvac en berghond van de marennen zijn bij het lijstje gekomen.

Ik had er werkelijk nooit van gehoord maar wederom magnifieke dieren!
Helaas dat de wederhelft ook een mening heeft :boos: :wink:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Welkom Ilse zoekt een hond!
Leuk, zo'n uitgebreid voorstelbericht.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

He, ik zie dat de Akita uit je lijstje weg is.
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

Ja de Akita was weg ,maarrrrrrr....

Hij is inmiddels weer terug :oops: , de Tatra is eruit. Mooie hond, goede karakerbeschrijving. Maar zijn vacht he.... :cry: hij laat heel het jaar door zijn vacht vallen.

Over twee weekjes gaan we bij de witte herders kijken :mrgreen:

Mijn persoonlijke voorkeur ligt toch nog bij de akita en de cuvac ( maar eigenlijk staat de kangal nog op nr1maar daar mag ik niet meer aan denken van mijzelf :ugh: )

Zucht :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ilse zoekt een hond schreef:Ja de Akita was weg ,maarrrrrrr....

Hij is inmiddels weer terug :oops: , de Tatra is eruit. Mooie hond, goede karakerbeschrijving. Maar zijn vacht he.... :cry: hij laat heel het jaar door zijn vacht vallen.

Over twee weekjes gaan we bij de witte herders kijken :mrgreen:

Mijn persoonlijke voorkeur ligt toch nog bij de akita en de cuvac ( maar eigenlijk staat de kangal nog op nr1maar daar mag ik niet meer aan denken van mijzelf :ugh: )

Zucht :wink:
De Akita is een hele mooie hond, maar niet de makkelijkste naar andere honden toe.
Alle honden verliezen het hele jaar door wel wat haren (tenzij je voor een poedel gaat), ondanks dat de honden maar een paar rui perioden hebben per jaar. Dus dat wordt zowiezo elke dag stofzuigen voor je. :mrgreen:
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Je zou eens moeten kijken naar de Shikoku, ook een Japanse hond maar iets minder fel als de Akita Inu.

Schofthoogte: Reu 48 - 55 cm. Teef 42 - 49 cm.
De Shikoku is heel er gericht naar een persoon binnen het gezin. Het is een rustige en zelfstandige hond. Ten opzichte van vreemden kan hij een afstandelijke houding aannemen, ofwel wat verlegen zijn. Waken doet hij wel, maar niet uiterst. Veel beweging is wat de Shikoku nodig heeft. Naast dagelijks lange wandelingen maken, is de Shikoku geschikt om mee te sporten

Of de Kishu:
Ook niet zo bekend , Japanse hond met een geweldig uithoudingsvermogen, is waakzaam, volgzaam, rustig aanhankelijk en vriendelijk.
Schofthoogte: reu 52 cm (ideaal), teef 45,5 cm (ideaal)

Hier de Shikoku en de Kishu.
hoop dat je hier iets aan hebt, ik hoor het wel!Afbeelding
Afbeelding
Sabby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sabby »

welkom en succes met je zoektocht!

misschien eens een bezoekje ana het asiel wagen? misschien zit daar wel een hondje die voldoet aan AL je wensen. de mensen daar kunnen je meer over de honden vertellen
distance-creations.nl voor persoonlijke waakborden en (dieren)dingen met foto!
Afbeelding
jitske
Zeer actief

Ongelezen bericht door jitske »

Afbeelding

en veel plezier hier
groetjes jitske boeffie en sammie

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”