Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discussie over nekvelletje pup

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Hector schreef:ik vind voor zo'n klein pupke 2.45 uur te lang, hij werd er schor van endus was het tijd voor hem om lekker te slapen.
En als 2 sec nekvelltje vastpakken genoeg is, dan doe ik dat lekker. :pffff:

Nou heb ik tenminste een uitgeruste kleine pup die lekker aan spelen is!

Iedereen mag denken wat beste is voor hun pupke :mrgreen:

maar ik weet zeker dat 3 uur krijsen totdat hun schor zijn niet echt heel goed is voor de kleine endus dat 1 nekvelletje meer dan zat is om hem lekker nachtrust te geven.

Er zijn mensen die hun pup met 6 weken al buiten in kennel leggen, dat had ik normaal gedaan, alleen denk niet dat buren dat leuk vinden :denken: :19:

Dus hij mag voorlopig nog ff in benchje binnen staan :mrgreen:
Nee, 3 uur krijsen is zeker niet leuk voor je pup. Ik snap dan ook niet dat je dat zo lang laat duren. We hebben het hier over de eerste nacht, je hond is net uit zijn vertrouwde omgeving gehaal en het is een hele, hele jonge pup. En dan ook nog even een harde correctie op de koop toe.
Wie heeft jou in godesnaam wijsgemaakt dat dit de beste manier is om met je pup om te gaan?
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hector schreef:
Iedereen mag denken wat beste is voor hun pupke :mrgreen:
Daarom zet ik ook even neer wat ik het beste vind voor pup. Snel naar huis rijden met een stop om te plassen (en te kotsen) en dan heel rustig aan aan jou laten wennen en zijn hondenhuisgenoten. Niet nog de buurvrouw en nog een andere hond en en en... Rust is voor pup het belangrijkste en hij moet aan mij wennen, dat ik zijn vrouwtje ben, de rest komt wel als hij na een of twee dagen wat gewend is in zijn nieuwe huis.

' snachts lekker naast mijn bed of ik ga er beneden naast liggen en al helemaal geen kleine pup in zijn nekvel grijpen. Dat vind ik het beste voor een pup. Dan draait pup niet door en valt hij lekker met een kluifje op mijn schoot in slaap. Kan hij daarna zo zijn mand of als je dat per se wil bench in. Anders draait pupje door en dan krijg je precies wat jij beschrijft: een totaal dolgedraaide baby die van gekkigheid niet meer weet wat hij doen moet, zich ellendig voelt en niet kan slapen.

Anne
edit: spelfout
Laatst gewijzigd door starfleet op 18 aug 2008 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Hector schreef:
En als jullie het leed niet kunnen aanzien/horen dan post ik niks, maak mij niet uit :smile:

:ok: :cheer:
Ik vind het in ieder geval lastig om jouw puppenverhaal te lezen. Vooral omdat je denkt dat in nekvel pakken ook nog werkt. Wat werkte is dat jij hem uit zijn dolgedraaifde toestand haalde, dat had op vele manieren gekund. Niet laten doldraaien is beter.

Anne
Hector
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw

Ongelezen bericht door Hector »

ok ter bescherming van jullie oogjes en gedachtes :smile: zal ik hier niet meer posten :mrgreen:

er kan slotje op :cheer:

Ik ga ff mijn mishandelde pup uit zijn benchje halen :smile:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat een lol? Ik vind dit niets om te lachen eerlijk gezegd.
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Ik heb Dylan naast me neer gelegd de eerste weken in een doos en mn hand erin gestopt zodra hij begon te draainen uiteindelijk heb k mn hand vervangen door een knuffeltje,zn apie.
Hij heeft geen enkele nacht gekrijst en sliep de hele nachten door.
Krijsen hoeft dus niet.
Ik schrik er erg van dat je je pup uit staat te lachen als hij in paniek is vind ik eigenlijk heel erg.
Jammer van zon leuke pup,en ongetwijfeld ook een leuke baas maar mmisschien zou je wat met het advies hier kunnen doen als je het niet geprobeert hebt kun je ook niet zeggen dat t niet werkt zeggen wij altijd......
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hector schreef:ok ter bescherming van jullie oogjes en gedachtes :smile: zal ik hier niet meer posten :mrgreen:

erg grappig schijn je het allemaal te vinden, heb je last van meer sadistische trekjes :denken:
Vier ze dan lekker bot op jezelf :ok:
starfleet
Erelid

Hector schreef:ok ter bescherming van jullie oogjes en gedachtes :smile: zal ik hier niet meer posten :mrgreen:

:zwaai Dat je zelf ook nog denkt dat het normaal is een pup zo te laten krijsen in zijn eentje. Ik hoop dat je later voor je kinderen beter bent.

Anne
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Kan het misschien zo zijn dat een pup die later geen huishond wordt maar de beveiliging in moet van pup af aan heel anders moet worden opgevoed??
Kan me er iets bij voorstellen dat een diensthond heel anders zou moeten worden opgevoed dan een huishond.
Addy

Irene schreef:Kan het misschien zo zijn dat een pup die later geen huishond wordt maar de beveiliging in moet van pup af aan heel anders moet worden opgevoed??
Kan me er iets bij voorstellen dat een diensthond heel anders zou moeten worden opgevoed dan een huishond.
geeft dat het recht om op een sadistische manier met een pup om te gaan :denken:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Irene schreef:Kan het misschien zo zijn dat een pup die later geen huishond wordt maar de beveiliging in moet van pup af aan heel anders moet worden opgevoed??
Ik kan me er niets bij voorstellen. Je pup op de eerste nacht dat 'ie bij je is zo weinig vertrouwen geven lijkt me voor een hond die moet gaan werken of voor een huishond even funest.
Laatst gewijzigd door Rami op 18 aug 2008 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ik denk meer dat er aan de mentaliteit van deze baas wat schort. Ik weet niet wat gebruikelijk is in die sector, als dit gebruikelijk is dan is het totaal onnodig en het stinkt. Pup heeft een paar keer lange tijd gehuild en gepiept die eerste dag. Ik snap gewoon niet dat iemand zoiets überhaupt kan aanhoren en dan nog lachen ook.

Anne
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Tja ik weet niet wat ze leren op die pakcursussen,maar misschien vertellen ze daar wel dat ze het zo moeten aanpakken :19:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

germ puppekind....

piepen kan altijd, maar je laat een pup niet zolang gillen. echt niet dat kan niet! :jank:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Lekkere mentaliteit...*not*

Een pupje dat net bij je thuis is (alles is nieus, hij mist zijn oude omgeving) uren laten krijsen en dan omdat je het zat bent lekker in het nekvel knijpen. Stoer. Je had het krijsen ook kunnen voorkomen door de pup eerder uitde bench te halen of (nog beter!) zorgen dat de pup niet direct heel veel nieuwe indrukken opdoet door zonodig iedereen op bezoek te laten komen.
Jij geniet van je mentaliteit, verstandige mensen doen dat gelukkig niet.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Zoek stok! schreef:
vom Grubenländer-Schupo schreef:Niet alles te letterlijk nemen, Paula heeft haar pup echt niet door de bench geslingert.. :zwaai
Nee, ze laat de pup zo lang gillen en stressen in de bench dat hij er schor van is, corrigeert vervolgens een pup van acht weken die net een dag bij haar is fysiek en vindt het vreemd dat de pup volledig in de stress de bench weer uitkomt.

Ik wilde het echt lief en schattig zeggen, maar gezien de antwoorden zal ik het dan maar zo zeggen: dit vind ik dus benchmisbruik. Kun je zwaaien wat je wilt, maar dit is geen manier van omgaan met een pup.
Natuurlijk is dit benchmisbruik en om dat te weten hoef je niet eens verstand van honden te hebben - gewoon gezond verstand is voldoende.

En dan vraag ik aan TS: denk je er uberhaupt wel bij na wat het hondje voelt als hij zo loopt te krijsen? Van 22.15 tot 1.00, dat is bijna 3 uur. Het baby'tje wat je in huis hebt gehaald, is dus bijna 3 uur lang in paniek geweest en het enige wat hij ervoor gekregen heeft is een correctie. En ongeacht of het pupje er later last van krijgt, een jonkie is zijn eerste levensfase al zo mishandelen is al erg genoeg.
Stel je voor dat jij als kind zo zou worden behandeld, je wordt zonder dat er iets uitgelegd meegenomen uit je huis, opgesloten en als je dan al een paar uur krijst, komt er alleen iemand die boos op je wordt. Zou jij dan als kind denken "gut, wat ben ik nu toch bij leuke mensen terecht gekomen?"
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zoek stok! schreef:
vom Grubenländer-Schupo schreef:Niet alles te letterlijk nemen, Paula heeft haar pup echt niet door de bench geslingert.. :zwaai
Nee, ze laat de pup zo lang gillen en stressen in de bench dat hij er schor van is, corrigeert vervolgens een pup van acht weken die net een dag bij haar is fysiek en vindt het vreemd dat de pup volledig in de stress de bench weer uitkomt.

Ik wilde het echt lief en schattig zeggen, maar gezien de antwoorden zal ik het dan maar zo zeggen: dit vind ik dus benchmisbruik. Kun je zwaaien wat je wilt, maar dit is geen manier van omgaan met een pup.
Sluit ik me bij aan en als fokker zou ik op zijn minst laaiend zijn over dit soort praktijken met een van mij afkomstige pup
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Als je pup jankt doe je toch ff je hand i nde bench :19: vind dit ook wel erg sneu voor de kleine :jank:
starfleet
Erelid

Hector schreef:De eerste nacht...

Ik vraag mij 1 ding af... heb ik een puppy of een kindje?

hij heeft LUIDKEELS gekrijst van 22:15 tot 01:00 uur... toen vond ik het wel genoeg, want hij werd er mega schor van...
ik heb hem een klein standje gegeven (nekvelletje) en na 2 keer "eh eh" erbij ging hij eindelijk liggen.

Hij is om 03:00 uur uitgeweest en geeft doorgeslapen tot 06:15 uur

En hij heeft niks in zijn benchje gedaan

En toen ik deurtje open deed kwam hij er HISTERISCH kwispelend uit en piepen als mager speenvarkentje (zover da nog ken met zijn schorheid)

Meteen lekker buiten geplast en ik hoop zo nog op een grote boodschap.

Al met al is heel goed gegaan :D
Voor het weer eens weggehaald wordt. Die laatste zin valt me nu ineens pas op. Oh erg. De eerste dag in huis al helemaal schor van het huilen en dan zeggen dat het al met al heel goed is gegaan.

Buffy heeft 0 keer gepiept de eerste dag(en) en ik heb nog veel beter geslapen ook.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 18 aug 2008 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Een beetje nadenken of bepaalde methodes die je zelf toepast ook wel zo juist zijn is niks mis mee hoor.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik vind het een prachtige pup!
maar zet dat beestje gewoon lekker bij je in de slaapkamer, ben je ook van dat gegil af maar dan op een fijnere manier voor pupje.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Nou ik sta hier ook een beetje van te kijken, mijn opvoedmethode is het niet :19:
Ik heb Gollum de eerste tijd in een kartonnen doos naast m'n bed gehad, dan kon ik mijn hand er zo insteken om te laten weten dat ik er nog was, en gelijk reageren als ze eruit moest. Omdat karton niet zo stevig is :mrgreen: kwam er na een paar weken een bench die ik langzaamaan van slaapkamer naar de hal naast de slaapkamer heb verschoven. De deur naar de slaapkamer liet ik steeds open zodat ze ons toch kon horen en zien.
Puppekind komt net uit z'n veilige nest met mamma en broertjes en zusjes, ik vind het zielig om hem dan gelijk al helemaal alleen te laten in een vreemde omgeving. En helemaal om hem gelijk te corrigeren voor zijn verzamelroep :jank:
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Addy schreef:
Hector schreef:ik vind voor zo'n klein pupke 2.45 uur te lang, hij werd er schor van endus was het tijd voor hem om lekker te slapen.
wat een mentaliteit :piew: :kotz:
ach de fokker vind het toch goed :jank:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Juist :blah: ga maar lekker zitten lachen als je pup de boel bij mekaar krijst
:kotz:
martha-bella
Actief

Ongelezen bericht door martha-bella »

ik heb het bericht niet echt goed doorgelezen, en wil me nergens mee bemoeien.

maar als een pupje van moeder lief en de vertrouwde omgeving is weggehaald, dan is het logisch als hij gaat krijzen (huilen om verdriet)
het is een klein kindje zn 1e nacht in een ander huis.

als er een kindje bij jouw kwam logeren die moest huilen omdat hij/zij zn moeder zo mist, dan ga je hem toch ook niet streng toespreken?

ik weet heus wel dat je een hond en een mens niet mag vergelijken ;)
maar dat ding is ineens zondet moeder/broertjes/zusjes in een totaal vreemde omgeving.
logisch dat hij bang wordt.
en al krijst hij de hele nacht door, dan nog moet je hem niet straffen!
wat doet hij verkeerd?
mag hij zijn broertjes en zusjes niet missen?
mag hij niet bang zijn?

ik bedoel het echt niet aanvallend hoor ;)
en natuurlijk moet je lekker met je pupje doen, wat jij wilt :D
de baasjes kennen hun honden natuurlijk het beste.
en dan nog maken baasjes fouten.

maar denk hier alstjeblieft overna

groetjes marth

p.s.
heel veel suc-6 met je pup, hij ziet er PRACHTIG uit ;)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ah ja, alles is gezegd
Er zijn mensen die hun pup met 6 weken al buiten in kennel leggen, dat had ik normaal gedaan, alleen denk niet dat buren dat leuk vinden
Bovenstaande hoor ik inderdaad geregeld aan. Hier in het boerendorp is dit vrij normaal. Na een weekje hebben de pups zich erbij neergelegd (of ze zijn weg?). In ieder geval hoor ik ze niet meer. 't Is zeker niet mijn idee maar het gebeurt, nog steeds.
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door vom Grubenländer-Schupo »

Gordonsetter23 schreef:
Addy schreef:
Wij geven alle pupkopers een uitgebreide brochure mee.
Daar staat info in over het nest, de Duitse herdershond in het algemeen, de verzorging en opvoering van de pup.

Als je mij even een mailtje stuurt dan wil ik je best onze brochure eens toesturen.
Pas dan kan je een mening geven over wat de fokker wel en niet goed vindt… :wink:

linda@amazing-luca.nl
Addy

vom Grubenländer-Schupo schreef:
Gordonsetter23 schreef:
Addy schreef:
Wij geven alle pupkopers een uitgebreide brochure mee.
Daar staat info in over het nest, de Duitse herdershond in het algemeen, de verzorging en opvoering van de pup.

Als je mij even een mailtje stuurt dan wil ik je best onze brochure eens toesturen.
Pas dan kan je een mening geven over wat de fokker wel en niet goed vindt… :wink:

linda@amazing-luca.nl
Je mag ook gewoon hier vermelden of je dit normaal vind hoor :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hector schreef: Er zijn mensen die hun pup met 6 weken al buiten in kennel leggen, dat had ik normaal gedaan, alleen denk niet dat buren dat leuk vinden :denken: :19:
er zijn ook mensen die puplief lens trappen, dit werkt ook. en je kan ook altijd nog een blafband omgooien. het kan altijd erger, dat maakt hetgeen wat jezelf doet echt niet beter.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Burnie schreef:

Juist :blah: ga maar lekker zitten lachen als je pup de boel bij mekaar krijst
:kotz:
Nou inderdaad..., over een stukje empathie van de eigenaar gesproken zeg :piew: .
martha-bella schreef:en al krijst hij de hele nacht door, dan nog moet je hem niet straffen!
wat doet hij verkeerd?
mag hij zijn broertjes en zusjes niet missen?
mag hij niet bang zijn?
Ik ben het niet snel eens met een meisje van 13 jaar, maar hier heeft ze zeker een punt.
Je moet je eens voorstellen dat je zelf als kind uit je vertrouwde omgeving wordt gehaald, vervolgens ergens in de middle of nowhere in China wordt neergepland en dan niet mag vragen wat er aan de hand is.
Verdiep je eens in het levende wezentje pup wat alles bij elkaar krijst. Dat doet ie echt niet voor niets.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”