Addy schreef:vom Grubenländer-Schupo schreef:Gordonsetter23 schreef:Addy schreef:
wat een mentaliteit

ach de fokker vind het toch goed

Wij geven alle pupkopers een uitgebreide brochure mee.
Daar staat info in over het nest, de Duitse herdershond in het algemeen, de verzorging en opvoering van de pup.
Als je mij even een mailtje stuurt dan wil ik je best onze brochure eens toesturen.
Pas dan kan je een mening geven over wat de fokker wel en niet goed vindt…
linda@amazing-luca.nl
Je mag ook gewoon hier vermelden of je dit normaal vind hoor

Hoi Addy.
Je hebt mijn reactie kunnen lezen, ik vind de reacties sterk overdreven.
Ik ken Paula en weet dat ze ontzettend lief is voor haar honden.
Ze heeft alles voor ze over en slaapt 3 uurtjes na een nachtdienst om zo veel mogelijk tijd met haar Hector door te brengen.
Als ze dan schrijft dat ze haar pup een klein standje heeft gegeven (nekvelletje) wordt daar verschrikkelijk overdreven op gereageerd , ze wordt bijna als mishandelaar afgedaan…
Ik vind dat erg jammer, Paula heeft deze topic op minstens 4 fora gezet, op alle fora werd positief gereageerd op haar bericht, dit omdat mensen tussen de regels doorlezen, maar op dit forum krijgt ze alleen maar kritiek?
Ik vind dat ontzettend sneu voor haar, zeker omdat ze zich zo op de pup verheugt heeft en al zo veel ellende heeft meegemaakt met haar vorige hondje.
Ik ken Cay’Rak natuurlijk als geen ander, ik heb 8 weken lang, bijna 24 uur per dag met hem doorgebracht. Cay’Rak is een zeer zelfverzekerde vrij dominante pup, natuurlijk moet hij nu wennen in zijn nieuwe omgeving. Dat is duidelijk, Paula heeft er in dit geval voor gekozen om hem na 2 uur krijsen een klein standje te geven, ze doorbrak daarmee het patroon. Dat is iets wat voor Cay’Rak belangrijk is. Anders blijft hij doorgaan. Jullie hadden het anders gedaan, prima toch? Ik misschien ook wel, wie zal het zeggen, dat ligt aan het karakter van het hondje en aan de situatie. Maar laat een ieder in zijn waarde.
Wat me opvalt is dat er nu niet alleen veel kritiek naar Paula is maar ook opeens naar de fokker?
Eerder in dit bericht werd er al eens door ‘ Zoek stok’ een opmerking geplaatst, “dat zal de fokker je wel geadviseerd hebben”
Jullie kennen onze kennel niet en je kent ons niet, en weet ook niet hoe wij met onze honden om gaan. Er worden zo maar conclusies getrokken. Wij hebben door de jaren heen een goede kennelnaam opgebouwd en opmerkingen als deze vind ik dan ook wel een beetje respectloos.
Ik bied je aan om onze brochure eens door te lezen voordat je met een opmerking komt als “ach de fokker vindt het toch goed”
Maar je vindt het kennelijk de moeite niet waard.
Dat vind ik jammer Addy.
Ik sta iedereen fatsoenlijk te woord en verwacht ook dat ik fatsoenlijk te woord wordt gestaan, je kunt niet zomaar alles zeggen, ook niet op een fora. Je speelt wel met gevoelens van andere mensen.
Groetjes Linda