Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rottweilers op zijn best

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Caro. schreef:
Leane schreef:
Caro. schreef:
jidde schreef:Ik vind ze eerlijk gezegd heel erg log/dik overkomen :N: Zit er verschil in show en werklijn?
Ja, daar zit verschil in. Uit de werklijn zijn de Rottweilers veel ranker gebouwd, logge Rottweiler zijn in principe meestal niet geschikt om te werken.

Maar ik zie hier op de foto's ook veel Rottweilers uit werklijnen :wink:
Op de show wil de keurmeester dik zien ! als wij naar show gaan dan krijgen de honden een paar dagen van de voren macaroni dat ze er tja... vatsig uit zien om het maar zo te zeggen :N: Maar dan nog niet zoals de keurmeester wil zien. Bij onze honden staat altijd in het keurrapport opgetrokken buiklijn. Sommige honden staan altijd zo dik. Maar omdat wij drie keer in de week trainen is dat geen doen want dat moeten ze allemaal meeslepen. Vandaar macaroni daar is met een dag of twee niks meer van te zien.
Mijn hemel :N:

Triest dat de keurmeester dik willen zien, ik wist het wel natuurlijk, maar ik blijf het triest vinden.
Er zijn ook keurmeesters die er wel wat van zeggen.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
Leane schreef:
herejede schreef:Afbeelding

deze reu was beste van het ras, beste reu
sorry maar ik vind dit dus lelijk, veels te dik
Dat mocht die reu willen dat hij daar beste was geworden haha hij heeft een U gehaald meer niet
Dit is wat ik dus bedoel met labrador bouw, dit kan nooit goed zijn voor de ellebogen en heupen lijkt mij :N:
En dat staartje erbij hihi, ik ken 1 hele mooie rottweiler met een behoorlijke staart, Vaak hebben ze een hele kleine staart erbij
Deze hond heeft er ook last van, hij is vaak (elke show dat ik hem zie) kreupel.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

De meeste rottweilers die ik ken hebben namelijk ook heup en elleboog problemen, maar als ze steeds groter/logger/dikker worden is dat natuurlijk wel een logisch gevolg
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Re: Rottweilers op zijn best

[quote="Leane"]Twee weken terug was de grootste Rottweiler show in Duitsland. De top van de top komt daar samen. De fokker van Xavier en Winter heeft foto's gemaakt. Hier een kleine impressie

Afbeelding

Afbeelding

Nummer 1 en 2 blijven mijn favorieten hoor :mrgreen:
Beide kunnen ze ook lopen, als je dat ziet gaan geweldig gewoon.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:De meeste rottweilers die ik ken hebben namelijk ook heup en elleboog problemen, maar als ze steeds groter/logger/dikker worden is dat natuurlijk wel een logisch gevolg
Komt ook voor bij gewoon normaal gebouwde rottweilers die niet te dik of te groot zijn. Ellebogen komen helaas veel voor bij de rottie.
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Chezzies schreef:
Afbeelding
Ik vindt Deacon geweldig lopen. En dan Robin er achter aan hophop hophop hophop
jidde

Worden rottweilers trouwens net zo uitgebracht als een dh? aangezien i kde hond voor de voorbrenger zie, zie ik verder bij geen enkel ander ras namelijk
Leane

jidde schreef:Worden rottweilers trouwens net zo uitgebracht als een dh? aangezien i kde hond voor de voorbrenger zie, zie ik verder bij geen enkel ander ras namelijk
ja ze worden aangeroepen
jidde

Leane schreef:
jidde schreef:Worden rottweilers trouwens net zo uitgebracht als een dh? aangezien i kde hond voor de voorbrenger zie, zie ik verder bij geen enkel ander ras namelijk
ja ze worden aangeroepen
dubble handling ook?
Leane

jidde schreef:
Leane schreef:
ja ze worden aangeroepen
dubble handling ook?
Ja !
jidde

Met toeters en bellen en heel de poppenkast? :smile: Grappig, ik dacht dat het alleen bij de duitse herder zo "erg" was :smile:
Leane

jidde schreef:Met toeters en bellen en heel de poppenkast? :smile: Grappig, ik dacht dat het alleen bij de duitse herder zo "erg" was :smile:
Ja alle toeters en bellen worden uit de kast gehaald. het ergste wat ik een keertje gezien heb was een boei van een boot waar mee gezwaaid werd haha.. Vooral bij de eindkeuringen is het altijd een geschreeuw van je welste haha
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Leane schreef:
Chezzies schreef:
Afbeelding
Ik vindt Deacon geweldig lopen. En dan Robin er achter aan hophop hophop hophop
Deacon kan ook super lopen, ik vindt het prachtig als die honden voorlopen hop hop hop hihi. Chennie begon het ook de laatste shows te doen...erg makkelijk een hond die het zelf allemaal kan :wink:
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
Leane schreef:
ja ze worden aangeroepen
dubble handling ook?
beetje maar :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind brede koppen persoonlijk wel mooi, maar ze worden inderdaad veel te dik gehouden voor de shows, vind ook dat het afbreuk doet aan hun uitstraling, de kracht spat er daardoor minder vanaf.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

het mag duidelijk zijn dat de rottweiler ook wel in die BBC docu had gepast, merkwaardig dat ze van een herdershond/veedrijver een molosser maken.
hoe is dat gekomen?

betreft dat showen, dat gebeurt bij de boxers ook. officieel mag het dus niet, maar wordt er nooit wat van gezegt op shows?

barry loopt trouwens ook voor mij uit tijdens het showen, en dat zonder aanroepen of andere second handling :pffff: :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik kreeg toch echt ook bij verschillende koppen het breedsmoelkikkeridee :19: .

en dan deze

Afbeelding

huppee, op naar het volgende verklote ras :jank: .

winter en de koppen van nanna ('s honden) vind ik wel prachtig :ok: .
Als een rottie hijgt heb je al snel een breedbekkikker idee. En vergeleken Nanna's honden is het helemaal een cultuurshock natuurlijk :smile:
Afbeelding
Wooki
Actief

Ongelezen bericht door Wooki »

Leane schreef:
jidde schreef:Met toeters en bellen en heel de poppenkast? :smile: Grappig, ik dacht dat het alleen bij de duitse herder zo "erg" was :smile:
Ja alle toeters en bellen worden uit de kast gehaald. het ergste wat ik een keertje gezien heb was een boei van een boot waar mee gezwaaid werd haha.. Vooral bij de eindkeuringen is het altijd een geschreeuw van je welste haha
hoi Leane :wink:

idd, op shows is het soms om te krullen van het lachen als er gekeurd wordt :smile:
als je zelf in de ring staat, is het nog het meest lachwekkend :mrgreen: zo kreeg ik op mijn eerste show bijna de slappe lach toen ik de fokster en mijn ventje zag staan roepen en zwaaien :smile: :smile:

Mooie foto's Leane, ik heb er ook nog een paar van Xavier :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben dus laatst naar een show geweest waar leane ook was.

zij en jos hadden me al uitgelegd dat het heel anders zou zijn als wat ik gewent ben en ik heb me heerlijk vermaakt :smile:

inderdaad enorme ballen met touwen buiten de ring die je als je niet oppaste voor je kop kreeg en die lui in de ring moesten echt keilang rennen! :smile: :N:

het zag er wel leuk uit om zo een keertje te zien! :ok:
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Chezzies schreef: vergeleken Nanna's honden is het helemaal een cultuurshock natuurlijk :smile:
Hoho. :wink:
De foto's die ik eerder plaatste (het typevan waar ik van hield), dat vind ik prachtige rottweilerkoppen hoor.
Jou honden bedoelde ik je teckels mee met die puntsnavels :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nanna schreef:persoonlijk vind ik dit mooie hoofden
Afbeelding

Afbeelding

Dit vind ik dus écht niet mooi, en ook niet passend bij het ras.
Afbeelding

Ik vind hond 1 veel te veel lip hebben, hond 2 zou ik wel een mooie teef vinden :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”