Er zijn ook keurmeesters die er wel wat van zeggen.Caro. schreef:Mijn hemel :N:Leane schreef:Op de show wil de keurmeester dik zien ! als wij naar show gaan dan krijgen de honden een paar dagen van de voren macaroni dat ze er tja... vatsig uit zien om het maar zo te zeggen :N: Maar dan nog niet zoals de keurmeester wil zien. Bij onze honden staat altijd in het keurrapport opgetrokken buiklijn. Sommige honden staan altijd zo dik. Maar omdat wij drie keer in de week trainen is dat geen doen want dat moeten ze allemaal meeslepen. Vandaar macaroni daar is met een dag of twee niks meer van te zien.Caro. schreef:Ja, daar zit verschil in. Uit de werklijn zijn de Rottweilers veel ranker gebouwd, logge Rottweiler zijn in principe meestal niet geschikt om te werken.jidde schreef:Ik vind ze eerlijk gezegd heel erg log/dik overkomen :N: Zit er verschil in show en werklijn?
Maar ik zie hier op de foto's ook veel Rottweilers uit werklijnen
Triest dat de keurmeester dik willen zien, ik wist het wel natuurlijk, maar ik blijf het triest vinden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rottweilers op zijn best
Moderator: moderatorteam
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Deze hond heeft er ook last van, hij is vaak (elke show dat ik hem zie) kreupel.jidde schreef:Dit is wat ik dus bedoel met labrador bouw, dit kan nooit goed zijn voor de ellebogen en heupen lijkt mij :N:Leane schreef:Dat mocht die reu willen dat hij daar beste was geworden haha hij heeft een U gehaald meer nietherejede schreef:
deze reu was beste van het ras, beste reu
sorry maar ik vind dit dus lelijk, veels te dik
En dat staartje erbij hihi, ik ken 1 hele mooie rottweiler met een behoorlijke staart, Vaak hebben ze een hele kleine staart erbij

-
jidde
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Rottweilers op zijn best
[quote="Leane"]Twee weken terug was de grootste Rottweiler show in Duitsland. De top van de top komt daar samen. De fokker van Xavier en Winter heeft foto's gemaakt. Hier een kleine impressie

Nummer 1 en 2 blijven mijn favorieten hoor
Beide kunnen ze ook lopen, als je dat ziet gaan geweldig gewoon.

Nummer 1 en 2 blijven mijn favorieten hoor
Beide kunnen ze ook lopen, als je dat ziet gaan geweldig gewoon.

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Komt ook voor bij gewoon normaal gebouwde rottweilers die niet te dik of te groot zijn. Ellebogen komen helaas veel voor bij de rottie.jidde schreef:De meeste rottweilers die ik ken hebben namelijk ook heup en elleboog problemen, maar als ze steeds groter/logger/dikker worden is dat natuurlijk wel een logisch gevolg

-
Leane
Ik vindt Deacon geweldig lopen. En dan Robin er achter aan hophop hophop hophopChezzies schreef:
![]()
-
jidde
-
Leane
-
jidde
-
Leane
-
jidde
-
Leane
Ja alle toeters en bellen worden uit de kast gehaald. het ergste wat ik een keertje gezien heb was een boei van een boot waar mee gezwaaid werd haha.. Vooral bij de eindkeuringen is het altijd een geschreeuw van je welste hahajidde schreef:Met toeters en bellen en heel de poppenkast?Grappig, ik dacht dat het alleen bij de duitse herder zo "erg" was
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Deacon kan ook super lopen, ik vindt het prachtig als die honden voorlopen hop hop hop hihi. Chennie begon het ook de laatste shows te doen...erg makkelijk een hond die het zelf allemaal kanLeane schreef:Ik vindt Deacon geweldig lopen. En dan Robin er achter aan hophop hophop hophopChezzies schreef:
![]()

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
het mag duidelijk zijn dat de rottweiler ook wel in die BBC docu had gepast, merkwaardig dat ze van een herdershond/veedrijver een molosser maken.
hoe is dat gekomen?
betreft dat showen, dat gebeurt bij de boxers ook. officieel mag het dus niet, maar wordt er nooit wat van gezegt op shows?
barry loopt trouwens ook voor mij uit tijdens het showen, en dat zonder aanroepen of andere second handling

hoe is dat gekomen?
betreft dat showen, dat gebeurt bij de boxers ook. officieel mag het dus niet, maar wordt er nooit wat van gezegt op shows?
barry loopt trouwens ook voor mij uit tijdens het showen, en dat zonder aanroepen of andere second handling
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Als een rottie hijgt heb je al snel een breedbekkikker idee. En vergeleken Nanna's honden is het helemaal een cultuurshock natuurlijkInge O schreef:ik kreeg toch echt ook bij verschillende koppen het breedsmoelkikkeridee.
en dan deze
huppee, op naar het volgende verklote ras.
winter en de koppen van nanna ('s honden) vind ik wel prachtig.

-
Wooki
- Actief
hoi LeaneLeane schreef:Ja alle toeters en bellen worden uit de kast gehaald. het ergste wat ik een keertje gezien heb was een boei van een boot waar mee gezwaaid werd haha.. Vooral bij de eindkeuringen is het altijd een geschreeuw van je welste hahajidde schreef:Met toeters en bellen en heel de poppenkast?Grappig, ik dacht dat het alleen bij de duitse herder zo "erg" was
idd, op shows is het soms om te krullen van het lachen als er gekeurd wordt
als je zelf in de ring staat, is het nog het meest lachwekkend
Mooie foto's Leane, ik heb er ook nog een paar van Xavier

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik ben dus laatst naar een show geweest waar leane ook was.
zij en jos hadden me al uitgelegd dat het heel anders zou zijn als wat ik gewent ben en ik heb me heerlijk vermaakt
inderdaad enorme ballen met touwen buiten de ring die je als je niet oppaste voor je kop kreeg en die lui in de ring moesten echt keilang rennen!
:N:
het zag er wel leuk uit om zo een keertje te zien!
zij en jos hadden me al uitgelegd dat het heel anders zou zijn als wat ik gewent ben en ik heb me heerlijk vermaakt
inderdaad enorme ballen met touwen buiten de ring die je als je niet oppaste voor je kop kreeg en die lui in de ring moesten echt keilang rennen!
het zag er wel leuk uit om zo een keertje te zien!

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan