Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vogels

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Dorien
Zeer actief

Vogels

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik mocht wat vogeltjes fotograferen...in de regen, met van schrik een veel te lage iso, een te trage lens en het water dat in je bilnaad loopt...Maar het was ontzettend leuk, en ook nog een paar foto's die wél gelukt zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet,
Dorien
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Jammer dat de weersomstandigheden niet naar wens waren.
toch wel mooie portretjes geworden.
Was dit bij een roofvogeldemo?
Dorien
Zeer actief

Elmar schreef:Jammer dat de weersomstandigheden niet naar wens waren.
Nee, bij een fotoworkshop. De bedoeling was om de vogels te laten vliegen en dan met telelenzen te gaan schieten, maar door de regen bleef het beperkt tot wat portretjes onder een in elkaar geflanste partytent (waaronder de vogels dus zaten, niet de fotografen..)

Gelukkig mag ik nog een andere keer in de herkansing! :mrgreen:
Groet,
Dorien
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Dorien schreef:
Elmar schreef:Jammer dat de weersomstandigheden niet naar wens waren.
Nee, bij een fotoworkshop. De bedoeling was om de vogels te laten vliegen en dan met telelenzen te gaan schieten, maar door de regen bleef het beperkt tot wat portretjes onder een in elkaar geflanste partytent (waaronder de vogels dus zaten, niet de fotografen..)

Gelukkig mag ik nog een andere keer in de herkansing! :mrgreen:
O, dat wordt dan veel moeilijker! Heb je een beetje snelle lens?
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nou, ondanks het weer en de partytent :wink: toch erg mooi!
Vooral die uilenblik. Wat een prachtige ogen.
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Elmar schreef: O, dat wordt dan veel moeilijker! Heb je een beetje snelle lens?
Nou, ik ben nogal van de Canon spullen en dit was een Nikon workshop, dus ik was eigenlijk een beetje undercover. :mrgreen: Ik had nu ook snel even een body en een lens meegenomen, maar dat was dus flut. Wel hebben ze daar allerlei objectieven die je mag gebruiken, waaronder een 200mm 2.0 en zelf 500 en 600mm lenzen, maar dat zijn echt enorme dingen! Wel heel stoer natuurlijk om daar mee te fotograferen. Ik denk dat ik een 70-200 2.8 ga regelen, iets in die trant in ieder geval.
Groet,
Dorien
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Dorien schreef:
Elmar schreef: O, dat wordt dan veel moeilijker! Heb je een beetje snelle lens?
Nou, ik ben nogal van de Canon spullen en dit was een Nikon workshop, dus ik was eigenlijk een beetje undercover. :mrgreen: Ik had nu ook snel even een body en een lens meegenomen, maar dat was dus flut. Wel hebben ze daar allerlei objectieven die je mag gebruiken, waaronder een 200mm 2.0 en zelf 500 en 600mm lenzen, maar dat zijn echt enorme dingen! Wel heel stoer natuurlijk om daar mee te fotograferen. Ik denk dat ik een 70-200 2.8 ga regelen, iets in die trant in ieder geval.
Je had dus n iet je eigen spul bij je?
De Canon 500mm ken ik :pffff: Niet van mezelf hoor, maar een kennis van me heeft hem, loopt altijd met monopod, en is een flinke vent. Ik zie me er nog niet mee lopen. de 400mm trouwens ook niet.
Ik heb wel een tamron 200-500mm, maar dat is echt een ding om met statief te gebruiken voor stilstaande vogeltjes bij stralend weer. vliegend krijg ik er niets op.
De sigma lijkt me een mooie, goed hanteerbare lens.
ik heb zelf een Canon 70-200 F4, dus iets minder lichtsterkt, maar lekker snel scherpstellend. Komt met veel vogels op afstand wel wat mm's tekort. Maar bij een workshop krijg je ze wel iets dichter bij.
Ik ben wel benieuwd hoe het bij de volgende worskshop zal gaan.
alvast veel plezier toegewwenst.
Dorien
Zeer actief

Elmar schreef: Je had dus n iet je eigen spul bij je?
Ik heb geen eigen spul. Ik heb een EOS 20D in bruikleen en verder mag ik lenzen van mijn werk lenen.
De Canon 500mm ken ik :pffff: Niet van mezelf hoor, maar een kennis van me heeft hem, loopt altijd met monopod, en is een flinke vent. Ik zie me er nog niet mee lopen. de 400mm trouwens ook niet.
Ik heb wel een tamron 200-500mm, maar dat is echt een ding om met statief te gebruiken voor stilstaande vogeltjes bij stralend weer. vliegend krijg ik er niets op.
De sigma lijkt me een mooie, goed hanteerbare lens.
ik heb zelf een Canon 70-200 F4, dus iets minder lichtsterkt, maar lekker snel scherpstellend. Komt met veel vogels op afstand wel wat mm's tekort. Maar bij een workshop krijg je ze wel iets dichter bij.
Ik ben wel benieuwd hoe het bij de volgende worskshop zal gaan.
alvast veel plezier toegewwenst.
Jaha, maar da's allemaal Canon, dat ken ik allemaal. :wink: De 70-200 F4 IS is wat mij betreft een superlens, maar ik zal het voor die workshop met Nikonspul moeten doen. Tijdens deze workshop had ik een 18-200 mee en heb ik alles in de 200mm stand genomen, waardoor driekwart gewoon absoluut niet scherp is. Tja, en dan is het ook nog eens Nikon hè, dat kan niet tippen aan Canon.. :pffff:

De workshop werd gegeven door Danny Ellinger, ik weet niet of dat je wat zegt, maar ik vind dat hij schitterende vogelfoto's maakt!
Groet,
Dorien
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Prachtige foto's :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Mooie foto's. :ok:
dotje
Actief

Ongelezen bericht door dotje »

mooie foto,s hoor ~ !! :smile: :mrgreen: :ok:
Plaats reactie