Moderator: moderatorteam

Nee, bij een fotoworkshop. De bedoeling was om de vogels te laten vliegen en dan met telelenzen te gaan schieten, maar door de regen bleef het beperkt tot wat portretjes onder een in elkaar geflanste partytent (waaronder de vogels dus zaten, niet de fotografen..)Elmar schreef:Jammer dat de weersomstandigheden niet naar wens waren.
toch wel mooie portretjes geworden.
Was dit bij een roofvogeldemo?
O, dat wordt dan veel moeilijker! Heb je een beetje snelle lens?Dorien schreef:Nee, bij een fotoworkshop. De bedoeling was om de vogels te laten vliegen en dan met telelenzen te gaan schieten, maar door de regen bleef het beperkt tot wat portretjes onder een in elkaar geflanste partytent (waaronder de vogels dus zaten, niet de fotografen..)Elmar schreef:Jammer dat de weersomstandigheden niet naar wens waren.
toch wel mooie portretjes geworden.
Was dit bij een roofvogeldemo?
Gelukkig mag ik nog een andere keer in de herkansing!
Nou, ik ben nogal van de Canon spullen en dit was een Nikon workshop, dus ik was eigenlijk een beetje undercover.Elmar schreef: O, dat wordt dan veel moeilijker! Heb je een beetje snelle lens?
Je had dus n iet je eigen spul bij je?Dorien schreef:Nou, ik ben nogal van de Canon spullen en dit was een Nikon workshop, dus ik was eigenlijk een beetje undercover.Elmar schreef: O, dat wordt dan veel moeilijker! Heb je een beetje snelle lens?Ik had nu ook snel even een body en een lens meegenomen, maar dat was dus flut. Wel hebben ze daar allerlei objectieven die je mag gebruiken, waaronder een 200mm 2.0 en zelf 500 en 600mm lenzen, maar dat zijn echt enorme dingen! Wel heel stoer natuurlijk om daar mee te fotograferen. Ik denk dat ik een 70-200 2.8 ga regelen, iets in die trant in ieder geval.
Ik heb geen eigen spul. Ik heb een EOS 20D in bruikleen en verder mag ik lenzen van mijn werk lenen.Elmar schreef: Je had dus n iet je eigen spul bij je?
Jaha, maar da's allemaal Canon, dat ken ik allemaal.De Canon 500mm ken ikNiet van mezelf hoor, maar een kennis van me heeft hem, loopt altijd met monopod, en is een flinke vent. Ik zie me er nog niet mee lopen. de 400mm trouwens ook niet.
Ik heb wel een tamron 200-500mm, maar dat is echt een ding om met statief te gebruiken voor stilstaande vogeltjes bij stralend weer. vliegend krijg ik er niets op.
De sigma lijkt me een mooie, goed hanteerbare lens.
ik heb zelf een Canon 70-200 F4, dus iets minder lichtsterkt, maar lekker snel scherpstellend. Komt met veel vogels op afstand wel wat mm's tekort. Maar bij een workshop krijg je ze wel iets dichter bij.
Ik ben wel benieuwd hoe het bij de volgende worskshop zal gaan.
alvast veel plezier toegewwenst.