Feit blijft ik krijg hem niks geleerd..
5 minuten oefenen met Sammie (soms vind ik dat opeens leuk hahaha) en hij heeft alweer wat geleerd, oefenen met Maxi daarin tegen...
Niet dat hij nu perse dingen moet kunnen ofzo, of alle kunstjes uit het boek, maar ik wil hem ook wel eens geestelijk bezighouden zeg maar..
Ik dacht eerst even de clicker aan wennen bij Maxi, dat lukte niet, dat vond hij eng en gezien ik het geduld heb van een vistick ben ik ook niet meer verder gegaan..
Gister ondernam ik weer eens een nieuwe poging en wilde ik hem poot leren, eerst proberen of hij zijn poot wilde bewegen, ook al was het maar een mm daar kreeg hij een koekje voor, daarna zijn poot opgetilt en als die op mijn hand lag gaf ik een koekje.. na dat een aantal keer gedaan te hebben zat ik met een uitgestoken hand en de koekjes te wachten of hij misschien zijn poot wilde bewegen.. nou niet dus..
Na enkele minuten zat hij nog kwijlend voor me en begon hij te stressen, want hij begreep volgens mij niet wat ik van hem wilde dus ik ben er mee gestopt..
Hij komt (bijna altijd het blijft natuurlijk een x-basset
Maar verder... misschien moet ik oefenen met geduld (voor mezelf dan he hahaha) en komt het wel, of zijn er kleinere stapjes die ik eerst kan nemen, of is er een nog makkelijkere oefening ofzo?
Nou moet ik zeggen, hij snapt de nina o. spelletjes ook niet.. ja dat er eten in zit begrijptie wel, maar hoe hij het eruit moet krijgen snaptie niet
De vraag is dus, moet een hond altijd geestelijk worden bezig gehouden?
Iemand tips of ideeen?