Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flexi Giant
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Flexi Giant
Zijn die dingen echt echt echt heel sterk?
Quasar heeft al 3 leren politielijnen kapot getrokken. We gaan morgen een weekendje weg in een natuurgebied waar we veel gaan wandelen.
We willen dus een flex kopen voor hem. Ik ben alleen bang dat hij keihard heen en weer gaat rennen en dat de flexlijn elke keer een klap krijgt. En daarmee ben ik dus bang dat hij knapt/breekt.
Wie kan me er meer over vertellen? Whera heeft me al eens gezegd dat ze echt sterk zijn maar zijn ze ook opgewassen tegen een hard rennende hond?
Quasar heeft al 3 leren politielijnen kapot getrokken. We gaan morgen een weekendje weg in een natuurgebied waar we veel gaan wandelen.
We willen dus een flex kopen voor hem. Ik ben alleen bang dat hij keihard heen en weer gaat rennen en dat de flexlijn elke keer een klap krijgt. En daarmee ben ik dus bang dat hij knapt/breekt.
Wie kan me er meer over vertellen? Whera heeft me al eens gezegd dat ze echt sterk zijn maar zijn ze ook opgewassen tegen een hard rennende hond?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Mit
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
Longeerlijn zou ook kunnen idd. We vonden een flex alleen makkelijker. Sowieso is het een heel overzichtelijk gebied, we zullen dus eerst kijken of er veel andere honden lopen voor we hem aan de flex doen. Maar omdat hij altijd aan een vrij korte lijn loopt zal hij wel even heen en weer gaan rauzen (is de bedoeling ook wel hoor).
-
purple_ikke
- Actief
- Mijn ras(sen): Sharpei
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Mit
- Zeer actief
Ja de Giant is ook geschikt voor Duitse Doggen. Quasar zelf weegt zo'n 50 kilo dus ik denk dat dat wel in orde is dan.massam schreef:denk er wel aan dat je niet de flexi neemt voor het gewicht van de hond maar hoger.
de kracht die erop komt als de hond in de lijn rent is namelijk meer dan het gewicht van de hond.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
- Mit
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
-
purple_ikke
- Actief
- Mit
- Zeer actief
De flex is ook geen vervanging van. Hij is bedoeld voor als we gaan wandelen in overzichtelijke gebieden, dat hij meer bewegingsvrijheid heeft. De politielijn geeft niet echt veel vrijheid. Een flex is de tussenweg tussen normale lijn en loslopenChione schreef:Ik heb juist een politielijn, mede omdat ik zo'n Flex niet zo vertrouw.
- Hamilton
- Zeer actief
de giant is ook de enige die nog niet stuk gegaan is bij mij
normaal doe ik met een Flexi band 5 meter 3/4 jaar en dan is hij kapot
( Hond van 30 kilo)
en eigenlijk niet door het trekken, maar door het schuren van het band op het einde( dus daar waar de band naar binnen verdwijnt) gaat slijten en na een felle ruk gaat dat dus kapot( gevaarlijk want de veer hoor je terugspringen)
( Flexi herhaalde malen over gemaild en heb zo nu en dan een nieuwe van hun gekregen)
De Giant moet je wel met beide handen vasthouden voor de rukken en het nadeel ervan, hij houdt niet lekker vast ( vind ik)
normaal doe ik met een Flexi band 5 meter 3/4 jaar en dan is hij kapot
( Hond van 30 kilo)
en eigenlijk niet door het trekken, maar door het schuren van het band op het einde( dus daar waar de band naar binnen verdwijnt) gaat slijten en na een felle ruk gaat dat dus kapot( gevaarlijk want de veer hoor je terugspringen)
( Flexi herhaalde malen over gemaild en heb zo nu en dan een nieuwe van hun gekregen)
De Giant moet je wel met beide handen vasthouden voor de rukken en het nadeel ervan, hij houdt niet lekker vast ( vind ik)
- Mit
- Zeer actief
-
purple_ikke
- Actief
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Mit
- Zeer actief
-
bianca83
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Mit
- Zeer actief
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ik heb er 3 verbruikt, de 4de wordt volgende maand gekocht
ik heb er nog steeds vertrouwen in hoor, want na een aantal jaar fanatiek gebruiken zijn ze nog heel alleen rolt het touw niet meer terug, daarom ga ik nu aan mijn 4de beginnen, de musketon en het touw kan erg veel hebben
maar na een jaar of 4 klappende staff's erin is het rol mechanisme aan het einde van zijn latijn 
ik heb er nog steeds vertrouwen in hoor, want na een aantal jaar fanatiek gebruiken zijn ze nog heel alleen rolt het touw niet meer terug, daarom ga ik nu aan mijn 4de beginnen, de musketon en het touw kan erg veel hebben

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
bianca83
- Zeer actief
:N: Dat is wel heel snel zeg, zonde hoor. Nou ik hoop dat die Flex wel heel gaat blijven danJinx schreef:Nee die hangt aan de kapstok. En de laatste die kapot ging was net een maandje oudbianca83 schreef:Leggen jullie die leren lijn op de verwarming? Daar kan het ook door komen dat ze kapot gegaan zijn dan gaat leer scheuren. In ieder geval veel plezier
Jaaaaren geleden toen Quincy nog wat actiever was
Laatst gewijzigd door bianca83 op 11 dec 2008 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mit
- Zeer actief
Hij lag vast in de tuin en schoot achter een kat aan. Nou was dat wel een extremere uitval dan "normaal". Dus zolang er daar geen katten lopen komt het vast goedbianca83 schreef::N: Dat is wel heel snel zeg, zonde hoor. Nou ik hoop dat die Flex wel heel gaat blijven danJinx schreef:Nee die hangt aan de kapstok. En de laatste die kapot ging was net een maandje oudbianca83 schreef:Leggen jullie die leren lijn op de verwarming? Daar kan het ook door komen dat ze kapot gegaan zijn dan gaat leer scheuren. In ieder geval veel plezier
-
bianca83
- Zeer actief
Jinx schreef:Hij lag vast in de tuin en schoot achter een kat aan. Nou was dat wel een extremere uitval dan "normaal". Dus zolang er daar geen katten lopen komt het vast goedbianca83 schreef::N: Dat is wel heel snel zeg, zonde hoor. Nou ik hoop dat die Flex wel heel gaat blijven danJinx schreef:Nee die hangt aan de kapstok. En de laatste die kapot ging was net een maandje oudbianca83 schreef:Leggen jullie die leren lijn op de verwarming? Daar kan het ook door komen dat ze kapot gegaan zijn dan gaat leer scheuren. In ieder geval veel plezier
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik heb een maat kleiner dan de giant, en heb deze al jaren...
Ik laat ze alleen niet helemaal tot het eind gaan en dan die klap krijgen... net voor het eind stop ik het ...
Ik laat ze alleen niet helemaal tot het eind gaan en dan die klap krijgen... net voor het eind stop ik het ...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
doggy
Mijn ervaring met Flexi, is opzich wel goed.
Neem in elk geval wel de band en niet het koord ( lijn).
Ik heb er diverse gehad, maar bij 7 van de 10 ( bij wijze van...) gingen ze kapot.
Of het mechanisme ging stuk, of de Flexi kreeg speling, waardoor hij min of meer uit elkaar viel.
Ik heb er ooit eentje gehad, die 8 jaar mee is gegaan.
Nu heb ik er ook eentje ( gekregen van een oude man, die hem niet meer voor zijn hond wou gebruiken omdat deze altijd los loopt), en dat is helaas wel een koord, maar ik gebruik hem alleen als nood of als ik een keertje zijn riem kwijt ben.
Ik heb nog een vraag over de Flexi, maar die zal ik in een ander topic stellen.
Neem in elk geval wel de band en niet het koord ( lijn).
Ik heb er diverse gehad, maar bij 7 van de 10 ( bij wijze van...) gingen ze kapot.
Of het mechanisme ging stuk, of de Flexi kreeg speling, waardoor hij min of meer uit elkaar viel.
Ik heb er ooit eentje gehad, die 8 jaar mee is gegaan.
Nu heb ik er ook eentje ( gekregen van een oude man, die hem niet meer voor zijn hond wou gebruiken omdat deze altijd los loopt), en dat is helaas wel een koord, maar ik gebruik hem alleen als nood of als ik een keertje zijn riem kwijt ben.
Ik heb nog een vraag over de Flexi, maar die zal ik in een ander topic stellen.
- Mit
- Zeer actief
Ja wij gaan ook wel anticiperen op eventuele klappen.malinois schreef:ik heb een maat kleiner dan de giant, en heb deze al jaren...
En ach, wie weet valt het mee en knalt hij helemaal niet accuut 8 meter weg. Hij zal wel heen en weer rennen maar dat merken we snel genoeg. Het is gewoon te leuk voor hem om het niet te proberen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
precies... hier gaan ze echt al jaren mee en zo rustig zijn ze hier nu ook weer niet... ik heb overigens ook de band-versieJinx schreef:Ja wij gaan ook wel anticiperen op eventuele klappen.malinois schreef:ik heb een maat kleiner dan de giant, en heb deze al jaren...
En ach, wie weet valt het mee en knalt hij helemaal niet accuut 8 meter weg. Hij zal wel heen en weer rennen maar dat merken we snel genoeg. Het is gewoon te leuk voor hem om het niet te proberen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
idem hier. sam weet het perfect en gaat een meter voor het einde rustig lopen. lola heeft me al 2x laten zien dat ook zij dat best weet (maar heeft er meestal schijt aanmalinois schreef:ik heb een maat kleiner dan de giant, en heb deze al jaren...

TARAK