Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe nylabone reinigen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Anna*

Hoe nylabone reinigen?

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik dacht toch echt dat een paar jaar geleden altijd verkondigd werd dat je de smaak kon terugbrengen (en ik neem aan meteen reinigen) door de nylabone tien minuten te koken. Nu las ik laatst op een bijsluiter dat je de nylabone niet mag koken maar onder stromend water met een niet-giftig afwasmiddel moet afborstelen.

De kookmethode lijkt me veel effectiever, omdat ze nogal stof en haartjes verzamelen. Eventueel zou ik ze even in kokend water leggen. Hoe maken jullie nylabones schoon?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik kook ze. Niet om schoon te maken overigens, maar voor het smaak-idee :mrgreen: (of dat werkt ben ik nog niet over uit haha).
Afbeelding
Anna*

Oké dus jij bent ook nog van de kookgeneratie :wink:

Ik dacht dus ook dat ze dat ooit aanbevolen, om de smaak terug te brengen. Maar ja, nu zijn ze blijkbaar veranderd van strategie :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Anna* schreef:Oké dus jij bent ook nog van de kookgeneratie :wink:

Ik dacht dus ook dat ze dat ooit aanbevolen, om de smaak terug te brengen. Maar ja, nu zijn ze blijkbaar veranderd van strategie :19:
Ja klopt, ik ben ook van die generatie en weet niet beter dan dat je zo kan/moet koken :19: :wink:
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

:denken: ik kook ze dus ook altijd...stond toen ook op de verpakking....Daar krijg ik ze dus ook het beste mee schoon...Zijn de nieuwe van een een andere samenstelling dan?
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Anna*

Ik had zo'n pakje eetbare botjes van Nylabone gekocht en las even de bijsluiter door. Daar zag ik op staan dat je Nylabones (de niet-eetbare) niet mag koken maar onder stromend water moet afborstelen met afwasmiddel. Dus dat vond ik vreemd, die omslag ineens. Ik heb verder geen idee waarom dat is.
Anna*

Bijsluiter onder uit de afvalzak gevist :N:

Ik citeer:

To clean Nylabone Non-Edible Chews, scrub wit ha brush under warm water, using mild, non-toxic detergent, and rinse thoroughly. Inspect for wear while cleaning. Nylabone Chews and Toys should not be boiled, placed in a dishwasher, washing machine, convection or microwave oven.
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ik heb ze wel eens in bouillon gekookt.
Anna*

Dazwa84 schreef:Ik heb ze wel eens in bouillon gekookt.
Daar zat ik idd ook nog aan te denken, volgens mij heb ik dat ook wel gedaan, of werd dat zelfs aangeraden door de Nylabone-fabrikant. Geloof trouwens niet dat dat veel verschil uitmaakte, ik doe het in elk geval niet meer.
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Wij koken ze ook altijd uit :denken: . Stond inderdaad altijd zo op de verpakking.
Onze honden lijken er wel meer interesse in te hebben nadat ze gekookt zijn. Wij hebben dus wel het idee dat de smaak ervan terug komt.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Ik kook 'm ook uit, stond er ook op.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kreeg ook het advies van koken, nog geen maand geleden, van de leverancier/dealer of hoe heet dat.
Die meneer met dat karretje met dat Grote Bot erop, zeg maar.
Die zei tien minuutjes koken in bouillon.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Marjoleine schreef:Kreeg ook het advies van koken, nog geen maand geleden, van de leverancier/dealer of hoe heet dat.
Die meneer met dat karretje met dat Grote Bot erop, zeg maar.
Die zei tien minuutjes koken in bouillon.
Jan Dirk van Ginneke :cheer:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik heb ze ooit gekocht voor mijn fretten, was ongeveer een half jaar geleden maar toen stond op de website ook dat je ze moest koken, eventueel met een bouillonblokje in smaak naar keuze :19:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik vind het eerlijk gezegd van die gekke dingen.....durf ze ook nooit te kopen voor mijn honden.
Doen jullie honden er veel mee dan? Of liggen ze maar te zwerven in de kamer na de eerste dag?
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

TeamWork schreef:Ik vind het eerlijk gezegd van die gekke dingen.....durf ze ook nooit te kopen voor mijn honden.
Doen jullie honden er veel mee dan? Of liggen ze maar te zwerven in de kamer na de eerste dag?
Die van mij is er gek op en die heeft de Galileo al maaaanden. Elke dag kauwt ze er op, soms lang en soms kort. Er zijn er bij die 'm idd links laten liggen...
Anna*

Oké blijf ik gewoon lekker koken. Wel vreemd dat ze deze info nu in de bijsluiter zetten, die haaks staat op het oude advies :19:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Hier de website waar ik ze besteld had... Gaat wel over fretten maar dat maakt op zich natuurlijk niet uit, de Nylabones zijn hetzelfde
http://www.fretten.nl/N_frame.html?http ... _home.html

En nee, mijn fretten vonden er niks aan maar de honden van mijn vriendin gingen er meteen mee aan de haal om eens lekker te kouwen!!
:wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Ik weet ook niet beter als koken en idd evt met een bouillon blokje erbij. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”