Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke fietskar?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Can
Vaste gebruiker

Welke fietskar?

Ongelezen bericht door Can »

Ik ben op zoek naar een hondenfietskar waar twee honden in kunnen.
Samen wegen ze ongeveer 50 kilo dus moet het vooral een stevige zijn! Zou de doggyliner de luxe tot 50 kilo iets zijn? Zie: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... aanhangers

Of is de duurdere doggyrider beter?
groetjes van Can

"De beschaving van een volk en haar morele vooruitgang is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan"
- Mahatma Gandi

Afbeelding
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Ik ken het merk niet, heb zelf een Doggyride die prima bevalt.
Lijkt me wel een beetje riskant, kar tot 50 kg terwijl je honden samen plm 50 kg wegen. ik zou het niet aandurven...
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik heb deze van doggyliner:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ers/136162

Frame is dus compleet hetzelfde als die van doggyride, hangen zelfs identiek dezelfde stickers op. :wink: Het enige wat iets wat verschillend is, is de stof die gebruikt is en natuurlijk de naam van het product. Natuurlijk niet echt geschikt voor 50kg (gaat tot 40kg). Maar even om aan te tonen dat de doggyliner en doggyride hetzelfde frame hebben :wink: Nu heb ik wel gezien dat het nieuwere model van doggyliner voortaan een zwart frame heeft, waarschijnlijk om een beetje te verbergen dat het frame hetzelfde is, maar ik heb dus een doggyliner met nog het grijze frame:
Afbeelding
Can
Vaste gebruiker

Bedankt voor de foto :ok: Die van jou vind ik mooier :ok: Jammer dat ie maar tot 40 kg gaat!
Bij zooplus hebben ze wel een groen/zwarte fietskar voor honden tot 50 kg maar dat lijkt me zo warm worden als het echt buiten warm weer is en de zon er flink op los brand :denken:
groetjes van Can

"De beschaving van een volk en haar morele vooruitgang is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan"
- Mahatma Gandi

Afbeelding
Can
Vaste gebruiker

Mechelfan schreef:Ik ken het merk niet, heb zelf een Doggyride die prima bevalt.
Lijkt me wel een beetje riskant, kar tot 50 kg terwijl je honden samen plm 50 kg wegen. ik zou het niet aandurven...
Waarom zou je dat niet aandurven :19:
Als de laadvermogen echt tot 50 kg gaat moet de kar het aankunnen!
groetjes van Can

- Mahatma Gandi

Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

ik zou dan ook niet een kar van 50 kilo nemen. Hij is dus letterlijk getest tot 50 kilo daarboven kan hij het neit aan.. sjonge van je investering als hij snel kapot gaat.

ik zweer bij de doggyride. stevig en stabiel.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

De doggyride kan ook geen 50kg aan:
Is het maximaal laadvermogen 35 of 45 kg?
Het product is initieel getest op 45 kg laadvermogen volgens de TUV normen. Echter de jarenlange ervaring heeft getoond dat het rijgedrag tot 35 kg zeer optimaal is en boven de 35 kg een frame structuur en verlaagd zwaartepunt gewenst is zoals bij de Novel.
Dan de novel (dus diegene met hetzelfde frame als mijn kar):
Laadgewicht: 55 kg
Gaat ook erg nipt zijn hoor. Tenzij het nieuwe frame van doggyride verandert is. Er is een nieuwe novel, de Novel 2009, maar die kost dan ook wel 309 euro.
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Kan je ook twee goedkope achter alkaar aanknopen! Heb je waarschijnlijk wel weer een rijbewijsje voor nodig....

Hetr is wel zonde als je toch een lichtere neemt, die dan vervolgens snel stukgaat.
Misschien eerst een goedkopere tweedehands aanschaffen en proberen.

Ikzelf zou voor een duurdere gaan, heb je tenminste garantie en geen grote tegenvaller.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

wij zaten met hetzelfde dillema...die 2 van ons wegen samen iets meer dan 55 kg...Heb overal gezocht naar een geschikte kar maar niet gevonden...Uiteindelijk een andere oplossing gevonden...we hebben een bakfiets gekocht :mrgreen: Ruimte genoeg en laadvermogen tot 90 kg...ookerg handig voor de boodschappen..geen last van parkeerproblemen meer...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Can
Vaste gebruiker

Springen ze daar niet uit dan? Ik krijg er al een hartverzakking van als ik daar aan denk!!
Het voordeel ervan is dat je naast je honden er nog meer bagage in kwijt kunt...
Nadeel lijkt me als het regent of als het zonnetje erg warm schijnt.
Wij willen de fietskar voornamelijk met het mooie (lees erg warme) weer gaan gebruiken.
groetjes van Can

- Mahatma Gandi

Afbeelding
Elisabeth
Actief

Ongelezen bericht door Elisabeth »

Wij hebben een fietskar met wandeloptie en zijn hier heel tevreden over.
Deze is geschikt tot 80 kilo, het enige nadeel is dat de achterkant niet helemaal open kan, maar onze hond heeft het als kleine pup geleerd en kan er nu ook nog heel gemakkelijk instappen.

http://www.bikes-exclusive.nl/product_view.php?id=107

Elisabeth
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Can schreef:Springen ze daar niet uit dan? Ik krijg er al een hartverzakking van als ik daar aan denk!!
Het voordeel ervan is dat je naast je honden er nog meer bagage in kwijt kunt...
Nadeel lijkt me als het regent of als het zonnetje erg warm schijnt.
Wij willen de fietskar voornamelijk met het mooie (lees erg warme) weer gaan gebruiken.
wij zetten ze wel vast met een gordel zodat ongelukken voorkomen worden want onze bella gaat uit dr dakkie als ze erin mag....De bankjes die er normaal inzitten, hebben wij er ook uitgehaald. Je kan er een regen kap overheen zetten maar die hebben we dan weer niet omdat we alleen met droog weer weggaan.
Het is inderdaad geen fiets om dagelijks vele kilometers mee te fietsen maar tot nu toe bevalt hij ons prima. Ander nadeeltje is dat de meeste net te breed zijn om door een standaard poort/tuinhekje te passen (de cargo modellen).Bij ons staat hij dan ook altijd buiten geparkeerd.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Can
Vaste gebruiker

Elisabeth schreef:Wij hebben een fietskar met wandeloptie en zijn hier heel tevreden over.
Deze is geschikt tot 80 kilo, het enige nadeel is dat de achterkant niet helemaal open kan, maar onze hond heeft het als kleine pup geleerd en kan er nu ook nog heel gemakkelijk instappen.

Elisabeth
Zo hee, dat is hardstikke mooi tot 80 kg :ok:
Hoe is het in de zomer? Is het dan niet te heet voor je hond om er in te zitten?
Wij willen met het mooie weer fietsend met de honden naar reacreatiegebied op de dagen dat manlief de auto nodig heeft. De honden moeten dan juist in de fietskar omdat het dan al zo warm is!
groetjes van Can

- Mahatma Gandi

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Gisteren een kar opgehaald, hij is te gebruiken als kinderfietskar, wandelwagen en hondenkar, ideaal dus, en dat voor een zacht prijsje :ok:
Can
Vaste gebruiker

WAAAAARRR? :mrgreen:
Gefeliciteerd. Heeft je hond er al in gezeten?
groetjes van Can

- Mahatma Gandi

Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Bij de Hema hadden ze pasgeleden zo'n kar...

even kijken of hij op de site staat....
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Hmm... deze:

http://www.hema.nl/nl-nl/home/zoekresul ... d=41121984

Maar das tot 36 kilo..
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Aimee schreef:Gisteren een kar opgehaald, hij is te gebruiken als kinderfietskar, wandelwagen en hondenkar, ideaal dus, en dat voor een zacht prijsje :ok:
Foto/ merk? :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Brindlecardi
Zeer actief

Een tweedehandsje hoor :mrgreen: Vandaar ook het zachte prijsje, er zat een scheur in het 'net' maar dat is niet erg, en al zou het erg zijn, dan is dat wel te repareren. Foto heb ik niet, hij staat plat in de schuur momenteel, totdat Pup in Juni komt, waar de kar voor bestemd is. :ok:
Can
Vaste gebruiker

Slim van je, dan heb je deze nu al in huis :wink: Nu de pup nog, kan hij of zij gelijk wennen :ok:
groetjes van Can

- Mahatma Gandi

Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

De discus heeft op het moment de twee doggyride's in de aanbieding en een fietskar van Karlie.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Can
Vaste gebruiker

Elisabeth schreef:Wij hebben een fietskar met wandeloptie en zijn hier heel tevreden over.

Elisabeth
Na enige aarzeling heb ik hem ook besteld, en inmiddels in huis!
Nu nog iets voor de fiets kopen zodat de kar eraan bevestigt kan worden!
Hij is mooi ruim!
En gelukkig met ventilatiemogelijkheden ivm de hitte zomers!
groetjes van Can

- Mahatma Gandi

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Top! :ok:
Can
Vaste gebruiker

:mrgreen:
Nu alleen nog met fiets naar de fietsemaker voor een aansluiting en dan kunnen we kijken of de honden de kar ook leuk vinden :wink:
groetjes van Can

- Mahatma Gandi

Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Can schreef::mrgreen:
Nu alleen nog met fiets naar de fietsemaker voor een aansluiting en dan kunnen we kijken of de honden de kar ook leuk vinden :wink:
zit dat er niet bij dan

ik zou denken als je zo kar koopt dat de bevestigingen erbij zitten
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Can
Vaste gebruiker

Nee die zit er idd niet bij :19: Ik vind het ook raar!
groetjes van Can

- Mahatma Gandi

Afbeelding
Elisabeth
Actief

berichtje voor Can

Bij ons zat het bevestigingsstukje voor de fiets er wel bij. Ik zou als ik jou was nog even met de leverancier contact opnemen.

We hebben hem afgelopen dagen nog gebruikt, zowel achter de fiets als met de wandeloptie. Onze hond heeft het volgens mij niet overdreven warm gehad. Hij gaat er natuurlijk ook regelmatig uit.

Elisabeth
Can
Vaste gebruiker

Het aansluitingsstuk zat er wel bij :denken: Hij zat aan de stang bevestigd en ik dacht dat het bij de stang hoorde!
Vanavond ben ik voor het eerst met ze wezen fietsen :smile:
Jill vind het een beetje eng en wil er graag weer uit. Jesse maakt het niet zoveel uit. Om het leuk te maken ben ik met ze naar het kanaal gefietst en mochten ze los mee rennen :ok: Op de terugweg sprong Jesse er uit zich zelf in :ok:
Ik ben er erg blij mee :ok:
groetjes van Can

- Mahatma Gandi

Afbeelding
Elisabeth
Actief

Gelukkig dat de kar toch compleet geleverd is.
Veel fietsplezier!!!

Elisabeth
Can
Vaste gebruiker

Bedankt!
groetjes van Can

- Mahatma Gandi

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”