Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke fietskar?
Moderator: moderatorteam
-
Can
- Vaste gebruiker
Welke fietskar?
Ik ben op zoek naar een hondenfietskar waar twee honden in kunnen.
Samen wegen ze ongeveer 50 kilo dus moet het vooral een stevige zijn! Zou de doggyliner de luxe tot 50 kilo iets zijn? Zie: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... aanhangers
Of is de duurdere doggyrider beter?
Samen wegen ze ongeveer 50 kilo dus moet het vooral een stevige zijn! Zou de doggyliner de luxe tot 50 kilo iets zijn? Zie: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... aanhangers
Of is de duurdere doggyrider beter?
- Mechelfan
- Actief
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb deze van doggyliner:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ers/136162
Frame is dus compleet hetzelfde als die van doggyride, hangen zelfs identiek dezelfde stickers op.
Het enige wat iets wat verschillend is, is de stof die gebruikt is en natuurlijk de naam van het product. Natuurlijk niet echt geschikt voor 50kg (gaat tot 40kg). Maar even om aan te tonen dat de doggyliner en doggyride hetzelfde frame hebben
Nu heb ik wel gezien dat het nieuwere model van doggyliner voortaan een zwart frame heeft, waarschijnlijk om een beetje te verbergen dat het frame hetzelfde is, maar ik heb dus een doggyliner met nog het grijze frame:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ers/136162
Frame is dus compleet hetzelfde als die van doggyride, hangen zelfs identiek dezelfde stickers op.

-
Can
- Vaste gebruiker
-
Can
- Vaste gebruiker
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
De doggyride kan ook geen 50kg aan:
Dan de novel (dus diegene met hetzelfde frame als mijn kar):Is het maximaal laadvermogen 35 of 45 kg?
Het product is initieel getest op 45 kg laadvermogen volgens de TUV normen. Echter de jarenlange ervaring heeft getoond dat het rijgedrag tot 35 kg zeer optimaal is en boven de 35 kg een frame structuur en verlaagd zwaartepunt gewenst is zoals bij de Novel.
Gaat ook erg nipt zijn hoor. Tenzij het nieuwe frame van doggyride verandert is. Er is een nieuwe novel, de Novel 2009, maar die kost dan ook wel 309 euro.Laadgewicht: 55 kg
- Mechelfan
- Actief
Kan je ook twee goedkope achter alkaar aanknopen! Heb je waarschijnlijk wel weer een rijbewijsje voor nodig....
Hetr is wel zonde als je toch een lichtere neemt, die dan vervolgens snel stukgaat.
Misschien eerst een goedkopere tweedehands aanschaffen en proberen.
Ikzelf zou voor een duurdere gaan, heb je tenminste garantie en geen grote tegenvaller.
Hetr is wel zonde als je toch een lichtere neemt, die dan vervolgens snel stukgaat.
Misschien eerst een goedkopere tweedehands aanschaffen en proberen.
Ikzelf zou voor een duurdere gaan, heb je tenminste garantie en geen grote tegenvaller.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
wij zaten met hetzelfde dillema...die 2 van ons wegen samen iets meer dan 55 kg...Heb overal gezocht naar een geschikte kar maar niet gevonden...Uiteindelijk een andere oplossing gevonden...we hebben een bakfiets gekocht
Ruimte genoeg en laadvermogen tot 90 kg...ookerg handig voor de boodschappen..geen last van parkeerproblemen meer...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
Can
- Vaste gebruiker
Springen ze daar niet uit dan? Ik krijg er al een hartverzakking van als ik daar aan denk!!
Het voordeel ervan is dat je naast je honden er nog meer bagage in kwijt kunt...
Nadeel lijkt me als het regent of als het zonnetje erg warm schijnt.
Wij willen de fietskar voornamelijk met het mooie (lees erg warme) weer gaan gebruiken.
Het voordeel ervan is dat je naast je honden er nog meer bagage in kwijt kunt...
Wij willen de fietskar voornamelijk met het mooie (lees erg warme) weer gaan gebruiken.
-
Elisabeth
- Actief
Wij hebben een fietskar met wandeloptie en zijn hier heel tevreden over.
Deze is geschikt tot 80 kilo, het enige nadeel is dat de achterkant niet helemaal open kan, maar onze hond heeft het als kleine pup geleerd en kan er nu ook nog heel gemakkelijk instappen.
http://www.bikes-exclusive.nl/product_view.php?id=107
Elisabeth
Deze is geschikt tot 80 kilo, het enige nadeel is dat de achterkant niet helemaal open kan, maar onze hond heeft het als kleine pup geleerd en kan er nu ook nog heel gemakkelijk instappen.
Elisabeth
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
wij zetten ze wel vast met een gordel zodat ongelukken voorkomen worden want onze bella gaat uit dr dakkie als ze erin mag....De bankjes die er normaal inzitten, hebben wij er ook uitgehaald. Je kan er een regen kap overheen zetten maar die hebben we dan weer niet omdat we alleen met droog weer weggaan.Can schreef:Springen ze daar niet uit dan? Ik krijg er al een hartverzakking van als ik daar aan denk!!
Het is inderdaad geen fiets om dagelijks vele kilometers mee te fietsen maar tot nu toe bevalt hij ons prima. Ander nadeeltje is dat de meeste net te breed zijn om door een standaard poort/tuinhekje te passen (de cargo modellen).Bij ons staat hij dan ook altijd buiten geparkeerd.
Groetjes, Tanja
-
Can
- Vaste gebruiker
Zo hee, dat is hardstikke mooi tot 80 kgElisabeth schreef:Wij hebben een fietskar met wandeloptie en zijn hier heel tevreden over.
Elisabeth
Hoe is het in de zomer? Is het dan niet te heet voor je hond om er in te zitten?
Wij willen met het mooie weer fietsend met de honden naar reacreatiegebied op de dagen dat manlief de auto nodig heeft. De honden moeten dan juist in de fietskar omdat het dan al zo warm is!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Can
- Vaste gebruiker
- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Chione
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
-
Can
- Vaste gebruiker
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De discus heeft op het moment de twee doggyride's in de aanbieding en een fietskar van Karlie.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Can
- Vaste gebruiker
Na enige aarzeling heb ik hem ook besteld, en inmiddels in huis!Elisabeth schreef:Wij hebben een fietskar met wandeloptie en zijn hier heel tevreden over.
Elisabeth
Nu nog iets voor de fiets kopen zodat de kar eraan bevestigt kan worden!
Hij is mooi ruim!
En gelukkig met ventilatiemogelijkheden ivm de hitte zomers!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
-
Can
- Vaste gebruiker
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
-
Can
- Vaste gebruiker
-
Elisabeth
- Actief
berichtje voor Can
Bij ons zat het bevestigingsstukje voor de fiets er wel bij. Ik zou als ik jou was nog even met de leverancier contact opnemen.
We hebben hem afgelopen dagen nog gebruikt, zowel achter de fiets als met de wandeloptie. Onze hond heeft het volgens mij niet overdreven warm gehad. Hij gaat er natuurlijk ook regelmatig uit.
Elisabeth
We hebben hem afgelopen dagen nog gebruikt, zowel achter de fiets als met de wandeloptie. Onze hond heeft het volgens mij niet overdreven warm gehad. Hij gaat er natuurlijk ook regelmatig uit.
Elisabeth
-
Can
- Vaste gebruiker
Het aansluitingsstuk zat er wel bij
Hij zat aan de stang bevestigd en ik dacht dat het bij de stang hoorde!
Vanavond ben ik voor het eerst met ze wezen fietsen
Jill vind het een beetje eng en wil er graag weer uit. Jesse maakt het niet zoveel uit. Om het leuk te maken ben ik met ze naar het kanaal gefietst en mochten ze los mee rennen
Op de terugweg sprong Jesse er uit zich zelf in
Ik ben er erg blij mee
Vanavond ben ik voor het eerst met ze wezen fietsen
Jill vind het een beetje eng en wil er graag weer uit. Jesse maakt het niet zoveel uit. Om het leuk te maken ben ik met ze naar het kanaal gefietst en mochten ze los mee rennen
Ik ben er erg blij mee
-
Elisabeth
- Actief