Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond kennel, 1 hond in tuin, afscheiding

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Re: 1 hond kennel, 1 hond in tuin, afscheiding

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

@ Gos: het zijn er 3 he :) Shadow, Kim, Lara (al komt die man die Lara nu heeft alleen af en toe kijken en wat tips voor Lara krijgen, ze is al een stuk rustiger geworden maar wat een forse teef zeg!!!! dubbel zo breed als Kim).

Shadow is megarustig. Die ligt bij mijn schoonouders. Ik zeg wel eens als je die in de huiskamer hebt liggen dan heb je niet eens in de gaten dat je een hond hebt zo rustig is hij. Het is wel een vreselijke knuffelkont, ligt het liefst op schoot de hele avond. Maar zo kan schoonmoeder ook met de hond weg etc omdat zij reuma heeft. Dus voor hun wel heel goed dat Shadow een rustige hond is.

Kim en LAra zijn drukker inderdaad. Diego is ook geen rustig hondje.

Mijn vriend gaat naar de club waar de baas van Fons traint. Het is nu erg rustig laatste jaar. En in het weekend kan hij altijd trainen en doordeweeks moet ook 1 avond wel lukken.
Sonnie1983
Zeer actief

Vergeet het bijna:

@ Inge: inderdaad nest van 3 pups, 2 teefjes 1 reu. 1 teefje zou wel als hollander eruit gaan zien maar dan vrij zwart, weinig bruin. Maar hij wil een reu neem ik aan? Deze reu is inderdaad mechel uiterlijk, maar wel een donkere.

Kijk maar:

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sonnie1983 schreef:Vergeet het bijna:

@ Inge: inderdaad nest van 3 pups, 2 teefjes 1 reu. 1 teefje zou wel als hollander eruit gaan zien maar dan vrij zwart, weinig bruin. Maar hij wil een reu neem ik aan? Deze reu is inderdaad mechel uiterlijk, maar wel een donkere.

Kijk maar:

Afbeelding

even een kritische vraag, 1 reutje en niet verkocht op 3 wk...???? want als al Inge haar clubgenoot afgezegd heeft was dit bij de geboorte al bekend en zijn we nu dus 3 wk verder...voor een reu in een nest, zeker als het de enige is wat apart....weet je daar meer van?

edit: ontopic, gewoon idd met kippengaas oid afschermen,
moet zeggen, de eerste honden hier (toen we nog geen teven hadden) waren ook 2 pittige reuen die prima samen konden met uitlaten (wel ieder apart in een kennel, maar ook geregeld samen los in de tuin)
dat het niet meer kon was pas vanaf dat de dames meerdere malen loops waren geweest en 1 vd 2 een korte tijd elders had gewoond met zijn baas....nieuwe reuen worden vanaf die tijd ook niet meer geaccepteerd, daarvoor nog wel....
Sonnie1983
Zeer actief

zal het nog ff navragen. Maar als wij hem niet wilden wassie naar iemand anders gegaan.
Hij zelf heeft geregeld eerste keus uit een nest die hij soms toch weer verkoopt aan een ander.
Zo is Shadow ook uiteindelijk bij mijn schoonouders gekomen. Had hij eigenlijk eigen keus maar had toen nog geen kennel over dus verkocht aan schoonouders van mij.

Dus wellicht is dat nu ook op deze manier gegaan want hij heeft nog geen kennel vrij weer.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Heb de rest niet gelezen.
Maar wij hebben er in het begin kippengaas voor gedaan.
En dat werkte wel, konden de snuiten er niet doorheen.

Maar Kelly heeft dat vakkundig eraf gewerkt op een gegeven moment.
Toen is het eraf gebleven en gaat het prima.
Sonnie1983
Zeer actief

Heb jij ergens het woordje TT gelezen??? Nee dus. Geen idee waar je dat nu weer vandaan gehaald hebt.

Wil helemaal niet zeggen dat wij in de KNPV wereld zitten dat iedereen daar standaard met een TT werkt. Je hebt legio andere mogelijkheden. Een TT is in onze ogen het allerlaatste middel wat we zullen gebruiken.

En dat de hond in een kennel zit wil helemaal niet zeggen dat we de hond niet op kunnen voeden. Voor de eerste hond kwam was het heel duidelijk bij ons samen dat als er een hond kwam deze goed opgevoed werd en heel goed zou luisteren. Niks is irritanter dan 20x je hond terug moeten roepen voor die komt etc.

Ik denk dat we Diego al heel goed aan het opvoeden zijn. En ja hier en daar zal er ook wel eens wat mis zijn gegaan, het was onze eerste hond en daar leer je weer van voor de volgende.
Wij krijgen regelmatig complimenten tijdens wandelingen dat Diego zo goed luisterd. En dat geeft ons alleen maar meer energie om daarmee verder te gaan.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Sonnie1983 schreef: Dat een hond in een kennel zit, zijn plekkie is, wil helemaal niet zeggen dat ik slecht met mijn honden om zou gaan. Misschien hebben jullie daar ooit een negatieve ervaring mee gehad of zouden jullie dat nooit zo doen, dat is jullie keuze maar een werkhond is net weer anders dan veel hondjes hier.
Onzin.

Er zitten hier nota bene mensen met fila's en
Ik heb hier trouwens ook een temperamentvolle hond rondlopen.
Dat heeft niets met kennels te maken.

Niets mis met kennels hoor. Maar dat gedoe over waarom dat bij echte werkhonden zo moet vind ik zo zwak.
Als je te weinig kracht hebt om een hond zich volgens jouw regels te laten gedragen dan kun je zo'n hond gewoon niet aan. En DAN doet men hem in een kennel.
Omdat ze hem niet opgevoed krijgen omdat ze stelselmatig de helft van het repertoire aan trainingsmogelijkheden links laten liggen.
Want je krijgt een hond inderdaad niet ontspannen met een teletact.

Maar dat ligt niet aan de hond. Dat ligt aan de eigenaar.
kan niet voor anderen spreken, maar zou hier als ik maar 1 hond (of reu/teef) had de honden prima het overgrote deel in en rondom het huis hebben,
maar helaas, zoals eerder ook al omschreven, de heren gingen goed samen (dat koppel is nu overigens uit elkaar doordat ex en ik uit elkaar zijn) tot de dames loops werden,

nu zal dat normaal gesproken bij diverse verschillende karakters ook nog wel gaan passen, maar bij gelijkwaardige karakters (en als ik voor mezelf spreek valt het op dat ik toch steeds bij gelijkwaardige karakters uit kom, maar ja, is ook niet vreemd, want het moet mij passen in de training) geven ze gewoon niet of nauwelijks toe aan elkaar....
lang zat volgehouden om alles samen uit te laten, maar sinds anderhalf jaar is dat gewoon niet meer mogelijk...de oudste is nog niet van plan om zijn stokje af te geven en zijn zoon wil het stokje al hebben :wink:

de dames onderling gaat prima zolang niet een van de dames loops of drachtig is, want ook dan staan ze elkaar in de weg....

snap sonnie dus prima dat ze kijkt naar de toekomst om er rekening mee te houden dat het niet samen gaat...

zou wel ze nu gewoon niet te veel uit elkaar houden, dan heb je de grootste kans dat het goed blijft gaan,

de "grootste" spelbreker in het geheel zal de hond van je (schoon?) ouders zijn....die komt maar zo af en toe en kan door het "koppel" als indringer gezien worden....
Sonnie1983
Zeer actief

Inderdaad proberen we ze nu ook veel bij elkaar te laten om hopelijk een goede basis te leggen dat ze elkaar leuk vinden hopelijk dat zo blijft.

Goede tip van de hond van mijn schoonouders. zullen er rekening mee houden.

Moet eerlijk zeggen dat dat de enigste hond is waar Diego elke keer als ie hem ziet (bij hun, bij ons of tijdens wandeling) er boven op ligt en wat geluidjes maakt om te laten zien dat ie de baas is, vaak is dat dan een paar keer dat ie dat doet en daarna toch spelen (als is Shadow niet zo'n spelerd).
Wellicht dat hun rangorde dicht bij elkaar ligt? waardoor Diego elke keer duidelijk wil maken dat hij nog de baas is? Ben benieuwd als Shadow ook een jaar is geweest hoe het dan met die 2 samen gaat.
We sturen ze wel weg van elkaar als Diego zo bezig blijft. MAar Shadow lokt ook vaak een reactie van Diego uit. heb ik toen wel gezien toen Shadow een avondje bij ons logeerde.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat wij ook hebben gedaan en gebruikt in het begin toen Kelly kwam is een schuifje op de buitendeur.
Als één van ons met Kelly de tuin in ging, dan ging het schuifje erop.
Zodat de ander niet per ongeluk de deur open kon doen.... en dat het mis ging.

Intussen zijn ze zo aan elkaar gewend dat ze alledrie los lopen als wij erbij zijn. Laat ze ook alledrie gelijk uit. Het is alleen Spike die af en toe scheel kijkt naar Kelly, maar die is met stem wel te sturen.

Zou er een volgende hond komen voor Leon z'n werk, (Kelly wordt september 10) dan zou het schuifje zeker weer gebruikt worden voor de veiligheid.
(Kelly blijft gewoon hier wonen... zou er binnen plaats zijn komt ze nog naar binnen ook)

Het is soms even puzzelen, maar het kan heel goed gaan.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Kijk maar:

Afbeelding
Hij wilde inderdaad persé een reu én een Hollander.
Was het tweede nest op rij van Fons waar geen Hollanderreuen inzaten, dus hij baalde flink.
Maar inmiddels heeft hij na rondbellen van een nieuw lid bij ons een andere reu gereserveerd, ligt in Goor (Overijssel?). Nu een paar weken oud, dus hij gaat er binnenkort naartoe.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Inge schreef: Ik vind de honden die uit Fons komen gemiddeld wel vrij pittig trouwens. Ken er verscheidene, op dit moment ligt er nog 1 Fons-kleinzoon op de club, maar er hebben 3 Fons-zonen getraind.
Ze zijn zich m.i. wel bewust van de mogelijke pittigheid :wink: Er liggen bij Sonnie 2 directe Fons-nakomelingen op de club en ze heeft er al meer gezien, dus weet dat het verschillend kan uitvallen. Wij hebben zelf een Fons-kleindochter die niet gezellig is met vreemde honden als die tegengas geven, maar na een wat onstuimige start (kwam bij ons met 10 maanden) inmiddels met eigen honden wel prima klikt. Het is toch maar net hoe de combinatie uitvalt en hoe je er daarna zelf mee omgaat. Garanties heb je nooit.
Jari was toen hij bij T. kwam heel lastig met andere honden. Had wel al ruim een jaar bij een beveiliger gelegen en daar is jutten en gek maken soms heel "normaal". Want een beveiliger wil natuurlijk geen hond die met iedereen gaat knuffelen tijdens diensttijd en tijdens de diensttijd was Jari er altijd bij als jonge hond. :wink: Dus wellicht gekker gemaakt dan nodig. T. heeft een flink gevecht geleverd met Jari (letterlijk) en sindsdien vocht Jari niet meer....tegen teven en pups was hij uitermate sociaal. Biène heeft hem verschillende malen in zijn kont gebeten zonder dat hij een reactie gaf, de laatste tijd speelden ze samen. :mrgreen:
De nestbroer van Jari vocht met alles wat hij tegenkwam :O: Wellicht getriggerd door de andere 2 reuen die hij heeft die ook niet al te vriendelijk zijn maar toch.
Nummer 3 (zelfde combinatie, nestherhaling) vocht ook met alle andere honden, behalve met de halfbroer van Biène, die uitermate sociaal is.
Deze 3 reuen kwamen uit Fonske x Stella.
De kleinzoon die nu nog op de club ligt toont behoorlijk wat verzet en is behoorlijk druk.

Tuurlijk heb je nooit garanties, maar je moet je er wel bewust van zijn dat het wellicht een wat moeilijker exemplaar zal worden als Diego. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge schreef:

Kijk maar:

Afbeelding
Was het tweede nest op rij van Fons waar geen Hollanderreuen inzaten, dus hij baalde flink.
Maar inmiddels heeft hij na rondbellen van een nieuw lid bij ons een andere reu gereserveerd, ligt in Goor (Overijssel?). Nu een paar weken oud, dus hij gaat er binnenkort naartoe.
oja? :mann: waar?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat Linda zegt klopt. Zowel op de training van IPO, 2 clubs geweest, als op de training van reddingshond werd mij streng en dringend geadviseerd Eva permanent in de kennel of anders permanent in de bench te houden. Alleen eruit om iets te doen om haar lekker wild te maken en daarnaast, en dat vond ik het ergste, kon ze zo geen probleemgedrag ontwikkelen. Want, dat is me letterlijk meerdere malen gezegd, als ik gewoon mijn ding deed moest die hond geen kans krijgen slechte gewoontes aan te leren of mijn tijd te vragen. Loslopende honden zouden niet op te voeden zijn en Eva zou ontsporen als ik haar los in huis zou laten.

Als mij dat op elke hondenclub gezegd is maak je mij ook niet wijs dat dit niet vrijwel overal gezegd wordt. Kijk, ik ben niet gek en doe dat gewoon niet omdat ik het onzin vind. Ik heb er geen probleem mee tijd in de opvoeding van mijn honden te steken en een keer extra te reageren om de hond op te voeden.

Maar het is dus absoluut niet waar dat die adviezen niet om dit soort redenen gegeven worden. De honden zijn om mee te werken, ze moeten gretig zijn en lekker wild en ze mogen de eigenaar in niks tot last zijn buiten het werken om. Dan flikker je eten in de kennel en schep je de stront eruit. Dat zal wel moeten want mij is ook geadviseerd Eva domweg 2 hele dagen in de bench te laten zodat ze wat beter ging luisteren want ze was te brutaal. Ze moest maar eens leren dat ze niks te vertellen had.

Ik weet niet waarom ik nu net dit allemaal meemaak maar het is wel zo. Dus ik begrijp heel goed dat een kennel wordt geadviseerd. Voor mij staat dat wel heeeeel erg haaks op wat ik van een hond wil. Als ik een nestpup van 10 weken die echt nog niet zelfstandig genoeg is om de hele nacht zonder andere hond in zijn eentje in de tuin te zitten in de tuin moest zetten dan krabde ik me toch even achter de oren hoor :wink:

En voordat mensen reageren die wel goed zijn voor hun honden in kennels, ze weten net als ik dat dit geen unieke adviezen zijn. Ik bedoel die mensen ook niet en ik zeg ook niet dat zij zo doen. Wat ik zeg is dat in de werkhondenwereld best wel heel wreed met honden wordt omgegaan. En dat heb ik met mijn eigen ogen mogen zien dus dat hebben jullie ook gezien al doen jullie het zelf dan anders. Het is daar volkomen normaal om tegen pups te schreeuwen die met 6 weken van de moeder af gaan en de eerste nachten piepen. Ik heb ook dat mogen aanschouwen en ze lieten een pup in de kennel voor 3,5 uur krijsen alleen tijdens de training om hem af te harden op alleen zijn in de kennel. Ze gingen er bijna nog een emmer water op gooien. Het was zo'n hard hondje, zo zelfstandig en stoer, maar hij moest wel zijn bek dicht houden en dit zou hem leren...... :jank:

Verder lieten ze Eva spelen met een DH die haar wilde domineren en best wel venijnig deed. Laat ze maar........hehehe....... Toen vond Eva het genoeg en gaf ze die herder op zijn falie. Beiden pups van 12 weken. Oh........ trek je hond weg. Dit is niet goed voor zijn karakter. Wacht maar tot hij groot is, hij komt uit keiharde werklijnen en dat is wel iets anders dan jouw pup. :blah: :blah: :blah: Nou bleek mijn nep-werkherder net wat beter in alles te zijn en iets meer pit te hebben dan zijn doorgezakte echte werkduitser. Ergens heb ik me ook wel kapot gelachen daar hoor :F: Hij was met 6 weken van de moeder weg omdat....hij zat in de kennel omdat.....hij kwam uit werklijnen.....en Eva de bankligger deed het beter in IPO :smile2: :smile:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Inge schreef:

Kijk maar:

Afbeelding
oja? :mann: waar?
Volgens mij hier
http://www.bloedlijnen.nl/printnest.php?ID=1985" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Inge
Afbeelding

mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

MARC_S schreef:Wat Linda zegt klopt. Zowel op de training van IPO, 2 clubs geweest, als op de training van reddingshond werd mij streng en dringend geadviseerd Eva permanent in de kennel of anders permanent in de bench te houden. Alleen eruit om iets te doen om haar lekker wild te maken en daarnaast, en dat vond ik het ergste, kon ze zo geen probleemgedrag ontwikkelen. Want, dat is me letterlijk meerdere malen gezegd, als ik gewoon mijn ding deed moest die hond geen kans krijgen slechte gewoontes aan te leren of mijn tijd te vragen. Loslopende honden zouden niet op te voeden zijn en Eva zou ontsporen als ik haar los in huis zou laten.

Als mij dat op elke hondenclub gezegd is maak je mij ook niet wijs dat dit niet vrijwel overal gezegd wordt. Kijk, ik ben niet gek en doe dat gewoon niet omdat ik het onzin vind. Ik heb er geen probleem mee tijd in de opvoeding van mijn honden te steken en een keer extra te reageren om de hond op te voeden.

Maar het is dus absoluut niet waar dat die adviezen niet om dit soort redenen gegeven worden. De honden zijn om mee te werken, ze moeten gretig zijn en lekker wild en ze mogen de eigenaar in niks tot last zijn buiten het werken om. Dan flikker je eten in de kennel en schep je de stront eruit. Dat zal wel moeten want mij is ook geadviseerd Eva domweg 2 hele dagen in de bench te laten zodat ze wat beter ging luisteren want ze was te brutaal. Ze moest maar eens leren dat ze niks te vertellen had.

Ik weet niet waarom ik nu net dit allemaal meemaak maar het is wel zo. Dus ik begrijp heel goed dat een kennel wordt geadviseerd. Voor mij staat dat wel heeeeel erg haaks op wat ik van een hond wil. Als ik een nestpup van 10 weken die echt nog niet zelfstandig genoeg is om de hele nacht zonder andere hond in zijn eentje in de tuin te zitten in de tuin moest zetten dan krabde ik me toch even achter de oren hoor :wink:

En voordat mensen reageren die wel goed zijn voor hun honden in kennels, ze weten net als ik dat dit geen unieke adviezen zijn. Ik bedoel die mensen ook niet en ik zeg ook niet dat zij zo doen. Wat ik zeg is dat in de werkhondenwereld best wel heel wreed met honden wordt omgegaan. En dat heb ik met mijn eigen ogen mogen zien dus dat hebben jullie ook gezien al doen jullie het zelf dan anders. Het is daar volkomen normaal om tegen pups te schreeuwen die met 6 weken van de moeder af gaan en de eerste nachten piepen. Ik heb ook dat mogen aanschouwen en ze lieten een pup in de kennel voor 3,5 uur krijsen alleen tijdens de training om hem af te harden op alleen zijn in de kennel. Ze gingen er bijna nog een emmer water op gooien. Het was zo'n hard hondje, zo zelfstandig en stoer, maar hij moest wel zijn bek dicht houden en dit zou hem leren...... :jank:

Verder lieten ze Eva spelen met een DH die haar wilde domineren en best wel venijnig deed. Laat ze maar........hehehe....... Toen vond Eva het genoeg en gaf ze die herder op zijn falie. Beiden pups van 12 weken. Oh........ trek je hond weg. Dit is niet goed voor zijn karakter. Wacht maar tot hij groot is, hij komt uit keiharde werklijnen en dat is wel iets anders dan jouw pup. :blah: :blah: :blah: Nou bleek mijn nep-werkherder net wat beter in alles te zijn en iets meer pit te hebben dan zijn doorgezakte echte werkduitser. Ergens heb ik me ook wel kapot gelachen daar hoor :F: Hij was met 6 weken van de moeder weg omdat....hij zat in de kennel omdat.....hij kwam uit werklijnen.....en Eva de bankligger deed het beter in IPO :smile2: :smile:
Hier draait mijn maag van om... :piew:
Jij kan voor jezelf denken, maar hoeveel mensen doen dat niet en gaan in die grote flauwekul mee....?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Wat Linda zegt klopt. Zowel op de training van IPO, 2 clubs geweest, als op de training van reddingshond werd mij streng en dringend geadviseerd Eva permanent in de kennel of anders permanent in de bench te houden. Alleen eruit om iets te doen om haar lekker wild te maken en daarnaast, en dat vond ik het ergste, kon ze zo geen probleemgedrag ontwikkelen. Want, dat is me letterlijk meerdere malen gezegd, als ik gewoon mijn ding deed moest die hond geen kans krijgen slechte gewoontes aan te leren of mijn tijd te vragen. Loslopende honden zouden niet op te voeden zijn en Eva zou ontsporen als ik haar los in huis zou laten.

ehm,
gisteren nog bij een pupkoper geweest die toch ook al heel wat jaartjes mee loopt in de IPO en pupsel (6mnd nu) ligt lekker in huis bij de mensen als ze er zijnen zit alleen als ze er niet zijn en snachts nu nog in de bench en straks in de kennel (de bedoeling is overigens los in de tuin met kenneldeur open), ze werken overigens van huis uit, hij zit dus weinig "opgesloten"

het is de bedoeling dat dit ventje op hoog niveau wedstrijden mee gaat draaien, dus het is echt niet overal zo...

hier zitten de puppen ook eerst binnen (buiten bij ons, we zijn veel buiten bezig) tot circa een maand of 10, dan gaan ze wennen aan de kennel, want wil ze wel 100% zindelijk hebben in de kennel, dus zomaar er in gooien werkt niet....
en ook wij zijn veel thuis, of de honden kunnen mee naar het werk...

het is dus echt niet overal zo zoals jij nu schetst Marc....
ook bij mij op de club zitten de puppen tot circa een jaar lekker binnen....en ken zo meerdere clubs,
ja ken ook mensen die idd aangeven van "hij moet weg, want is nog niet zindelijk met 4 mnd en ik heb hem in de kennel" sorry, maar daar ben ik ook klaar mee....die persoon kreeg ook op de club (mijn vorige) veel commentaar daarop...
laeken
Zeer actief

Ik weet dat er veel mensen wel goed met kennels zijn. Als ik een kennel had was ik er ook goed mee. Maar de pup van de topicstarter gaat toch ook vanaf dag 1 in de kennel zegt hij? Dat werd geadviseerd bij de club. Dat jullie het goed doen dat weet ik. Maar jullie weten vast ook prima hoe veel anderen het doen. Het zou raar zijn als ik van de 25 honden die ik heb ontmoet op de clubs er alleen bij speuren een paar in huis leefden. Alles bij IPO zat in de kennel op soms even binnen na. Echt allemaal. En deels dan dus even zo nu en dan een uur binnen. Dat werd wel raar gevonden en dat zou slecht zijn voor de neus en de vacht om later in koudere klimaten wedstrijden mee te draaien. Alleen dat al. Dan is mijn hond gewoon beter in warmer klimaat denk ik dan maar :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Martijn schreef:
Sonnie1983 schreef: Dat een hond in een kennel zit, zijn plekkie is, wil helemaal niet zeggen dat ik slecht met mijn honden om zou gaan. Misschien hebben jullie daar ooit een negatieve ervaring mee gehad of zouden jullie dat nooit zo doen, dat is jullie keuze maar een werkhond is net weer anders dan veel hondjes hier.
Onzin.

Er zitten hier nota bene mensen met fila's en
Ik heb hier trouwens ook een temperamentvolle hond rondlopen.
Dat heeft niets met kennels te maken.

Niets mis met kennels hoor. Maar dat gedoe over waarom dat bij echte werkhonden zo moet vind ik zo zwak.
Als je te weinig kracht hebt om een hond zich volgens jouw regels te laten gedragen dan kun je zo'n hond gewoon niet aan. En DAN doet men hem in een kennel.
Omdat ze hem niet opgevoed krijgen omdat ze stelselmatig de helft van het repertoire aan trainingsmogelijkheden links laten liggen.
Want je krijgt een hond inderdaad niet ontspannen met een teletact.

Maar dat ligt niet aan de hond. Dat ligt aan de eigenaar.
Daarom zeg ik dat het werkhondengebeuren voor mij alles doodslaat qua discussie. Ja, als je er zoveel honden op nahoudt waarvan je weet dat het niet goed met elkaar gaat, zal het gerust een goede optie zijn om kennels te hebben. Maar het is wel een keuze om zo'n combinatie van honden te nemen. Als ik vier intacte Kooikerreuen bij elkaar zet, is de kans ook groot dat de vlam in de pan slaat. Dat doe ik dus niet. En het kennel/benchgebeuren wordt vaak geadviseerd bij werkhonden om ze lekker eager te maken. Ik vind een goede werkhond een hond die weet wanneer hij moet werken en wanneer niet. Dat moet er al inzitten en daarbij leer je het hem of haar ook. Het zal wel weer een zwak aftreksel zijn, mijn werklijn Aussie, maar ik heb veel tijd en moeite gestoken in haar normaal in huis te laten functioneren. Zonder dat ze alles en iedereen bijt en zonder dat ze steeds maar door door doorgaat. En er zijn ook genoeg mensen die hun africhtingshond in huis hebben wonen. Daarmee zeg ik nog steeds niet dat ik tegen kennels ben. Bij Bram op de opvang zijn ook kennels voor hun eigen Duitse Herders. Die hebben een prima leven. Komen ook regelmatig in huis, wandelen veel en trainen. Maar gezien de hoeveelheid hebben zij er voor gekozen om ze in kennels te houden. Prima. Maar het heeft niks te maken met wel of geen werkhond.

En ik denk dat behoorlijk wat mensen mee gaan met de adviezen van zo'n club. Als beginner krijg je direct te horen wat 'hoort'. Moet je stevig in je schoenen staan om het anders te doen. Als er iets mis gaat, zal het direct er aan liggen dat je het advies niet hebt opgevolgd :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

crutz schreef: ook bij mij op de club zitten de puppen tot circa een jaar lekker binnen....en ken zo meerdere clubs,
Ik geloof dat direct hoor, dat jij en anderen het zo doen. Maar je geeft zelf al aan dat het wel clubbepaald is. Als je toevallig bij een club komt die wel vanaf dag 1 de pups in de kennel doet en 'laat maar janken', dan denk je al snel dat dit normaal is als beginner. Denk ik.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
crutz schreef: ook bij mij op de club zitten de puppen tot circa een jaar lekker binnen....en ken zo meerdere clubs,
Ik geloof dat direct hoor, dat jij en anderen het zo doen. Maar je geeft zelf al aan dat het wel clubbepaald is. Als je toevallig bij een club komt die wel vanaf dag 1 de pups in de kennel doet en 'laat maar janken', dan denk je al snel dat dit normaal is als beginner. Denk ik.
dus niet, want gaf ook al aan dat het op een club zo was dat er iemand wel zo over dacht die daar op aangesproken werd...

overigens heb ik me nooit bemoeid met de huisvesting van de honden van club genoten en vice versa niet...

wat ik wel weet is dat ik alleen maar honden voor de sport verkoop en er echt geen kennel verplichting bij geef hoor, sterker nog, ondanks dat ik ze zelf in kennels heb zit het merendeel van wat ik verkocht heb naast het sporten en werken lekker in huis....zonder problemen in de sport en/of thuis
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

had zelf al eerder gereageerd in dit topic omdat ik er best wel van baal dat er zo vaak gedacht word dat alle honden in een kennel gedonderd worden en er alleen maar uitkomen om te trainen..
Mijn club bepaald gelukkig niet hoe ik mijn honden houdt..waar ze slapen en wat ik er buiten de trainingen mee doe...
Tuurlijk zijn de meningen verdeeld.. zo zijn er mensen die het dom vinden dat ik met gewone wandelingen ook balletje gooi ed.. mag.. ik vind het fijn en de honden vinden het leuk om zo te wandelen.. zijn de trainingen daarom minder.. nee..
De ene betrekt zijn hond minder in de gewone huissituatie en een ander juist weer wel.. en gelukkig zijn de honden weer zo dat als ze niet beter weten....ze het allemaal best vinden.. ze krijgen te eten.. aandacht van de baas etc.-
Al denk ik dat inmiddels Finn niet gelukkig meer zal zijn als ik hem weer in een kennel laat zitten en niet bij mij en meegaat in het geheel.. en Bluf is kennel gewend maar af en toe... die lag bij de vorige baas ook los in huis en hier ook..
Iedereen moet het voor zichzelf weten en de situatie.. hoe de honden onderling gaan speelt natuurlijk ook mee... ik wilde graag honden die bij elkaar konden blijven zonder ze afgezondert te houden daarom voor safe gegaan en een teef genomen..
Maar als men bij een eventuele volgende hond zou gaan vertellen hem in de kennel te houden -- omdat dat beter zou zijn.. :scratch:
Zie gewoon de toegevoegde waarde niet..als de achterliggende gedachte is dat ze daardoor beter zouden gaan werken voor of met de baas..
Ik heb juist het tegenovergestelde.. hoe meer ze in mijn omgeving zijn.. hoe beter de band wordt en je elkaar leert kennen :tongue:
Sonnie1983
Zeer actief

De pup komt in een kennel als wij zijn werken. Dan willen we gewoon voorkomen dat er wellicht een gevecht mocht ontstaan. Hoeft niet te gebeuren maar gewoon als voorzorg. Wil niet thuis komen en er ligt 1 of 2 half bloedende honden of nog erger.

Dus in dat opzicht lijkt een kennel helemaal niet verkeerd in mijn ogen.

En of ie nou snachts ook buiten in de kennel slaapt of binnen in een bench dan ligt ie bij beide toch alleen.

En ook hier word er 3 a 4x per dag goed gewandeld, gespeeld, en trainen ook bijna elke dag tijdens een wandeling.
Gaan dan 2 a 3x per week naar de club een aantal uur trainen. Zullen ze als we thuis zijn bij elkaar laten zodat ze zoveel mogelijk aan elkaar wennen. dan hopen we de meeste kans hebben dat het goed gaat.

Wij zullen echt niet een hond dag en nacht in een kennel kunnen laten liggen dat deze er alleen uit komt als er getraind word. Zo zijn we niet dus zal ook niet zo gebeuren.

Als ik ze bij elkaar had gelaten als wij weg waren en ze hadden elkaar gegrepen had ik van jullie weer gehoord had je maar voorzorgsmaatregelen moeten nemen, nou dat doe ik door een kennel.
laeken
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:De pup komt in een kennel als wij zijn werken. Dan willen we gewoon voorkomen dat er wellicht een gevecht mocht ontstaan. Hoeft niet te gebeuren maar gewoon als voorzorg. Wil niet thuis komen en er ligt 1 of 2 half bloedende honden of nog erger.

Dus in dat opzicht lijkt een kennel helemaal niet verkeerd in mijn ogen.

En of ie nou snachts ook buiten in de kennel slaapt of binnen in een bench dan ligt ie bij beide toch alleen.

En ook hier word er 3 a 4x per dag goed gewandeld, gespeeld, en trainen ook bijna elke dag tijdens een wandeling.
Gaan dan 2 a 3x per week naar de club een aantal uur trainen. Zullen ze als we thuis zijn bij elkaar laten zodat ze zoveel mogelijk aan elkaar wennen. dan hopen we de meeste kans hebben dat het goed gaat.

Wij zullen echt niet een hond dag en nacht in een kennel kunnen laten liggen dat deze er alleen uit komt als er getraind word. Zo zijn we niet dus zal ook niet zo gebeuren.

Als ik ze bij elkaar had gelaten als wij weg waren en ze hadden elkaar gegrepen had ik van jullie weer gehoord had je maar voorzorgsmaatregelen moeten nemen, nou dat doe ik door een kennel.
Maar wat vindt je hier nu zelf van als je dit leest? Wat zeg jij als ik zeg dat ik een pup heb, lekker ga werken en de pup dus in de badkamer of op het balkon doe? Alleen als ik werk en snachts. Dus zeg 16 + uren. Mijn pup is dan net uit het nest. Dat kan dan want ik wandel 4 keer per dag of soms 3???? :denken: Je beseft toch prima dat het zo moet omdat er helemaal geen tijd voor die pup is en hij anders je hele huis onder schijt en sloopt. Geen enkele pup kan zo lang alleen zijn en is al zindelijk en rustig dan. Dat kan alleen in een kennel en omdat het kennel heet lijkt het normaal......... In huis kun je een pup niet alleen laten en gaan werken. Je kunt ook niet met zo weinig wandelingen toe met een kleine pup dus die hond wordt onzindelijk in de kennel.
Verder zit een hond op de club 90% van de tijd in de auto.

Ik vind het dus vrij logisch dat ik zoiets vreemd vind op zijn minst. Als ik mijn shitzu pup op het balkon zet de hele dag als ik werk en snachts wordt hij in beslag genomen maar als hij in een kennel zit en een herder is kan het...... :denken:

Het is niet persoonlijk hoor maar ik kan het soms gewoon niet laten te reageren zoals ik er ECHT over denk. :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik wil best geloven dat je dat geadviseerd is, maar herkennen doe ik het totaal niet.
Zowel bij de IPO-club waar ik trainde als bij de KNPV-club waar ik train heeft er nooit iemand mij gezegd dat ik mijn honden in de kennel moet houden.
Dat de meesten het wel doen is hun eigen keuze, dat ik ervoor kies mijn honden (gedeeltelijk) in huis te houden is mijn keuze en daar heb ik dus nooit commentaar op gehad. :wink:
MARC_S schreef:Als mij dat op elke hondenclub gezegd is maak je mij ook niet wijs dat dit niet vrijwel overal gezegd wordt. Kijk, ik ben niet gek en doe dat gewoon niet omdat ik het onzin vind. Ik heb er geen probleem mee tijd in de opvoeding van mijn honden te steken en een keer extra te reageren om de hond op te voeden.
Ik doe het dus ook niet en er is nog nooit iemand die mij gezegd heeft dat ik het daardoor verkeerd doe.
Een clubgenoot heeft zijn voormalige hond gewoon binnen in een flatje gehouden en heeft een prima certificaat behaald, niemand die daar wat van gezegd heeft. Nu is een kennel ook lastig op een klein flatje hoor, maar een bench had hij ook niet.

Ik vind het heel vervelend dat jij blijkbaar alleen maar negatieve ervaringen hebt gehad op africhtingsclubs. Ik ben blij dat mijn ervaring totaal anders is. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Sonnie1983
Zeer actief

tuurlijk zijn we eerst ook vrij als de pup hier komt.

De honden verblijven hier niet binnen. buiten hebben ze de ruimte, Diego ooit eens geprobeerd met die kou afgelopen winter om binnen te houden. 2 weken prima, 3e week ging hij kleine dingen zoeken om te slopen. Zodra hij weer buiten lag als hij alleen was vond hij het weer goed. Binnen had hij geen afleiding (speelt niet echt met speeltjes) buiten hoort hij mensen, auto's, vogels, etc.
laeken
Zeer actief

Maar Inge, waarom geef jij in dit soort topics dan niet je mening over het 16 uur alleen laten van pups en het 3-4 keer uitlaten op een dag dat wel voldoende moet zijn? Dat vind ik dan raar. Africhters zeggen hier niets over. Zwijgen is ook toestemmen hoor. Jij zou zeker wat zeggen als een nieuweling zei een boxerpup te gaan nemen en dit te gaan doen. Nu wordt het woord KNPV gebruikt en niemand die meer iets zegt. Daar verbaas ik me over en daarom schrijf ik ook maar wel eerlijk op wat ik vind van het 16 uur alleen in de kennel en verder soms los en wandelen. Hoe vaak denk je dat in de winter iemand buiten zit? Wat heeft die hond dan, 3 wandelingen met de baas en verder niks. Lekker verhaal als dat normaal is...... :80:

Dat moet iemand anders eens proberen met een pincher of labrador. Dan staat iedereen op zijn achterpoten :19:

Dit bedoel ik niet rot, het valt me wel erg op.

Verder, en daar gaat deze topic eigenlijk over, is het een recept voor mislukking als 1 hond los is en 1 in de kennel, dan slaapt er 1 binnen en 1 buiten en in de avond na het werk moeten ze buiten dan de beste maatjes zijn. De rangen zijn dan zo afhankelijk van het leven van de honden dat ze er onderling veel moeilijker uit komen dan wanneer je ze gelijk zet en ze het dan zelf laat bepalen. Nu loopt er elke dag een hond het terrein van de buitenhond op. Samen leven doen ze niet en hun levens lopen niet gelijk. Ik denk dat ze over 1,5 jaar niet meer samen kunnen. Zou je ze in aangrenzende kennels zetten of allebei binnen nemen en dan overdag allebei hetzelfde heb je veel meer kans dat het maatjes worden. Ik denk ook dat honden die aandacht tekort komen veel sneller onderling stress krijgen als de baasjes er eindelijk eens zijn :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:tuurlijk zijn we eerst ook vrij als de pup hier komt.

De honden verblijven hier niet binnen. buiten hebben ze de ruimte, Diego ooit eens geprobeerd met die kou afgelopen winter om binnen te houden. 2 weken prima, 3e week ging hij kleine dingen zoeken om te slopen. Zodra hij weer buiten lag als hij alleen was vond hij het weer goed. Binnen had hij geen afleiding (speelt niet echt met speeltjes) buiten hoort hij mensen, auto's, vogels, etc.
Ik denk dat dat komt omdat hij 16 of meer uren per dag in zijn eentje moet doorbrengen. Denk je dat mijn honden dan niet gaan slopen? Het zijn gewoon honden, al zijn het werkhonden...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Sonnie1983 schreef:tuurlijk zijn we eerst ook vrij als de pup hier komt.

Ja maar, julile hebben Diego toch ook als hele jonge pup al meteen hele dagen alleen gelaten in de tuin? Met iemand die dan tussendoor kwam kijken?
Wij hebben daar toen ook best een discussie over gehad, en ik zeg dit niet met de bedoeling die opnieuw te gaan voeren, maar ik blijf het vreemd vinden dat dat schijnbaar soms zo normaal gevonden wordt.
De nieuwe pup nu ook weer, jullie hebben naar ik aanneem geen half jaar vrij, dus dan moet hij ook heel jong al hele dagen in die kennel. Net wat Marc ook zegt, neem je een Lab pup of een Mopshond pup en die doe je na een paar weken vrij hele dagen in een bench dan vindt niemand dat je dat kan maken. Maar een zogenaamde werkhond pup kan met 10 weken gewoon hop de kennel in, want dat is ie vanuit de fokker gewend :denken:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

dat over 3 a 4x per dag wandelen ging over Diego. ik weet ook wel dat je met een pup vaker weg moet.

En wat jullie ook over Diego vinden. Hij heeft het prima naar zijn zin hier, dat merk ik aan alles van hem. En ook mensen bijv. op mijn club of buren of familie zien dat wij heel dol zijn op diego en ons leven er verder op aanpassen (we zullen als voorbeeld nooit tot bijna nooit doordeweeks een avond weg zijn, als we er niet onderuit kunnen zoals een tijdje geleden een bruiloft vrijdagavond, nemen we vrij en besteden de dag aan de hond en de avond zijn we dan naar de bruiloft).

Verder ga ik me daar niet meer constant over lopen te verdedigen. geloof je niet dat Diego het hier naar zijn zin heeft prima. Je kunt dat toch niet beoordelen door een computerschermpje.
laeken
Zeer actief

Ik zeg niet dat Diego het niet naar zijn zin heeft. Hij weet niet beter en er zal vast en zeker prima voor hem gezorgd worden. Dat jullie het zo regelen met vrij nemen is alleen maar heel goed. Het gaat mij om het meten met twee maten als het om werkhonden gaat. Je zegt natuurlijk moet een pup meer. Maar hoe willen jullie dat doen als jullie werken en snachts? Die pup wordt echt niet zindelijk als hij in de kennel kan pissen en piepen gaat hij ook niet naast je bed in de doos oid want hij zit in de tuin in zijn eentje. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”