Volgens mij wordt er nergens gezegd dat de PUP 3x per dag uitgelaten wordt. Dat gaat om Diëgo, die inmiddels volwassen is. Sonnie zegt dat de pup pas met 10 weken komt omdat ze niet eerder vrij kunnen krijgen en dat ze de pup anders niet genoeg aandacht kunnen geven.MARC_S schreef:Maar Inge, waarom geef jij in dit soort topics dan niet je mening over het 16 uur alleen laten van pups en het 3-4 keer uitlaten op een dag dat wel voldoende moet zijn? Dat vind ik dan raar. Africhters zeggen hier niets over. Zwijgen is ook toestemmen hoor. Jij zou zeker wat zeggen als een nieuweling zei een boxerpup te gaan nemen en dit te gaan doen. Nu wordt het woord KNPV gebruikt en niemand die meer iets zegt. Daar verbaas ik me over en daarom schrijf ik ook maar wel eerlijk op wat ik vind van het 16 uur alleen in de kennel en verder soms los en wandelen. Hoe vaak denk je dat in de winter iemand buiten zit? Wat heeft die hond dan, 3 wandelingen met de baas en verder niks. Lekker verhaal als dat normaal is......![]()
Zou ze hier melden dat de pup maar 3 á 4x per dag wordt uitgelaten had ik daar wel degelijk op gereageerd. Het is niet zo dat omdat ze in de KNPV traint ik geen mening geef (veel KNPVers hier in de buurt weten inmiddels dat ik ene hele duidelijke mening heb over bepaalde zaken die ik ook uit, heb al heel wat discussies gehad hoor
Ik vind het niet zo raar dat een volwassen hond 3 á 4x per dag uitgelaten wordt, doe ik zelf ook. 1 grote wandeling per dag, paar wijkrondjes en daarnaast iedere trainingsdag mee naar de club (waar ze ook uitgelaten worden en niet continu in de auto zitten).
Ik heb hier het bewijs rondlopen dat het ook goed kan blijven gaan.MARC_S schreef:Verder, en daar gaat deze topic eigenlijk over, is het een recept voor mislukking als 1 hond los is en 1 in de kennel, dan slaapt er 1 binnen en 1 buiten en in de avond na het werk moeten ze buiten dan de beste maatjes zijn. De rangen zijn dan zo afhankelijk van het leven van de honden dat ze er onderling veel moeilijker uit komen dan wanneer je ze gelijk zet en ze het dan zelf laat bepalen. Nu loopt er elke dag een hond het terrein van de buitenhond op. Samen leven doen ze niet en hun levens lopen niet gelijk. Ik denk dat ze over 1,5 jaar niet meer samen kunnen. Zou je ze in aangrenzende kennels zetten of allebei binnen nemen en dan overdag allebei hetzelfde heb je veel meer kans dat het maatjes worden. Ik denk ook dat honden die aandacht tekort komen veel sneller onderling stress krijgen als de baasjes er eindelijk eens zijn
Biène is al vanaf pup overdag in de kennel terwijl de andere 2 binnen zijn. 's Nachts buiten slapen is hier niet gelukt omdat Biène joelde en ik dat niet wil in de wijk (zeker niet nadat de politie al aan de deur stond toen ze overdag wende aan de kennel als pup terwijl ik thuis was en ze wat piepte).
Biène is nu bijna 4 jaar oud en loopt al die tijd al tussen de andere 2 dames wanneer ik thuis ben.
Ja, ik heb spanningen/vechtpartijen gehad hier, maar het is nooit zover gekomen tot nu toe dat ze niet meer samen kunnen.
In totaal zijn Biène en Marouck in die 4 jaar elkaar 4x in de haren gevlogen, de laatste keer was het ook écht menens (en zat ik er zelf tussen met mijn hand). Na 2 dagen nog wat naspanning was het over en sindsdien is er ook geen vuiltje meer aan de lucht geweest.
Het kán dus fout gaan, maar het hoeft niet. En áls het fout gaat is de nieuwe hond wel een kennel gewend en is ze gescheiden houden makkelijker.