Kai heeft dus volgens sommige mensen op ander topic dekharen en onderwol, al kloppen die benamingen niet met de plaats waar deze haren staan op Kai zijn lichaam, ze staan overal en zijn even lang. Kai heeft vergrijzing wat zijn zwarte kleur heeft vergrijst naar grijs, maar de dekharen (harde haren) zijn niet vergrijst, ze zijn nog zwart. Nu kijk ik dan naar Lotjes vacht. Lotjes vacht bestaat uit 1 soort haar en niet zoals bij Kai uit 2 soorten, Lotje heeft ook vergrijzing, maar ze heeft dus enkel grijze haren en geen zwarte. Kan ik er dan uit opmaken dat Lotje geen dekharen heeft? Want dekharen vergrijzen blijkbaar niet.
Dan nog iets heel vreemd, ik had eens een artikel gelezen van een keurmeester van leeuwhondjes waarin beschreven word dat zo'n vacht als die van Kai (combi harde en zachte haren) de ideale vacht is. Maar uit het vorige topic te lezen zou dat dus een dubbele vacht zijn, maar leeuwhondjes zouden volgens de standaard geen onderwol hebben en dus geen dubbele vacht hebben. Volgens het ander topic bestaan geen honden zonder onderwol niet. Ik kan even niet meer volgen hoor. Wat voor vacht heeft Kai dan. Iemand die wat verduidelijking kan scheppen?
Leeuwhondje standaard:
Havanees standaard, staat ook weer dat onderwol/vacht afwezig kan zijn, verschil tussen beiden kan je dus op shows heel gemakkelijk zien. Maar welk verschil zie ik dan, want dit zou niet bestaan een hond zonder onderwol/vacht.HAIR : The coat is silky, long, wavy, dense; without undercoat.
Of bedoelen ze met undercoat/ondervacht dan weer iets anders.Undercoat woolly and not very developed; it is often totally absent.