blondie schreef:renee-uk schreef:Jan heeft een standaard en Gina eet gewoon uit haar bak op de grond, maar ik las net in het maagtorsie topic dat die standaards helemaal niet zo aanbevelenswaardig zijn, dus ik denk dat ik Jan ook maar gewoon met zn bak op de grond ga voeren.
Ik voer geen brok meer, maar doe wel alles in hun bakken.
Als ik het ze los geef vinden ze het geen maaltijd en blijven ze om eten zeuren, geef ik het ze in hun voerbakken slepen ze het er zelf uit maar valt het voor hen blijkbaar wel onder de noemer 'maaltijd'

Ik voer sleepbare waar trouwens wel altijd buiten, Jan eet bij voorkeur op m'n kleed en dat vind ik toch niet zo'n erg lekker gedoe met bv penslappen ....
Ik dacht juist dat de bakken hoger moesten staan om de kans op een maagtorsie te verkleinen.. daarom dus ook deze vraag... ik snap het soms niet.. de een adviseert hoge standaard een ander gewoon voeren vanaf de grond... bij rauw voer.... zoeken ze zelf een plek en gaan liggen om de maal te verorberen..
chione schreef:Lotus haar bakken staan op de grond, die van Lola in een standaard. Maar ik lees nu ook vaker dat een standaard juist niet goed is. Ik blijf hier maar even meelezen.

Ja dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar hebben we indertijd verkeerde info gehad, of zijn de inzichten inmiddels veranderd.
Jan is gelukkig geen schrokker, hij is een van de weinige honden die ik ken die echt hapje voor hapje eet, dus dat is dan weer een voordeel begrijp ik uit datzelfde topic.
Gina zuigt wel haar eten weg als ze de kans krijgt, met (pens)lappen moet ze wel scheuren en met karkassen kauwen maar ik geloof dat ze die het liefst ook in hun geheel zou inslikken.
Gelukkig zet ik haar bak al jaren op de grond (ook toen ik nog brokken voerde), toeval natuurlijk maar toch beter blijkt nu weer.
Jan blijft trouwens staan bij rauw voer, ook zoiets vreemds , ik zie andere honden altijd heerlijk liggend eten, hij blijft gewoon staan
*toevoeging