Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voerbak

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Voerbak

Ongelezen bericht door blondie »

Even een vraag.. Finn heeft voor zover ik weet zijn voer uit een voerbak in de kennel gekregen, een voerbak op hoger niveau dan grond.. toen ik hem overnam had ik ook een standaard aangeschaft..dus hij at " op stand" :tongue:
Bluf had de voerbak gewoon op de grond staan... en toen zij bij mij kwam .. ja ook de bak gewoon op de grond..
Gister brak de poot van de standaard van Finn zijn voerbak en waterbak.. dus vandaag een nieuwe gekocht..en ook 1 voor Bluf.. die moest toch wel wennen aan de hoogte en de waterbak ernaast.. ze eet nogal gulzig... dus het water in de bak ernaast ging flink over de rand.. wat ze maar raar vond :lol1: :hmmm:

hoe laten jullie de honden eten als je brok voert of los rauw vlees als hart of pens van rodi... bak op laag niveau op de grond of gebruiken jullie ook een standaard..

(van de rauwe botten en verse pens weet ik .. dat krijgen ze hier ook wel.. en dat is niet vanuit de voerbak :wink: )
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Voerbak

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jan heeft een standaard en Gina eet gewoon uit haar bak op de grond, maar ik las net in het maagtorsie topic dat die standaards helemaal niet zo aanbevelenswaardig zijn, dus ik denk dat ik Jan ook maar gewoon met zn bak op de grond ga voeren.

Ik voer geen brok meer, maar doe wel alles in hun bakken.
Als ik het ze los geef vinden ze het geen maaltijd en blijven ze om eten zeuren, geef ik het ze in hun voerbakken slepen ze het er zelf uit maar valt het voor hen blijkbaar wel onder de noemer 'maaltijd' :?
Ik voer sleepbare waar trouwens wel altijd buiten, Jan eet bij voorkeur op m'n kleed en dat vind ik toch niet zo'n erg lekker gedoe met bv penslappen ....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck eet uit een standaard, Nika en Biène gewoon uit een bak die op de grond staat.
Nika at voorheen ook uit een standaard maar leek daar moeite mee te krijgen, sindsdien heeft ze een kunststof bak. Hara oude standaard staat nog wel in de kamer maar de bakken zijn nu altijd gevuld met water.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier eten ze uit een standaard maar die staat wel laag.
Anders zien die bakken de hele tuin.
Ze eten tegelijk uit dezelfde standaard dus hij moet ook wel laag anders kan Macho er niet bij.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:Jan heeft een standaard en Gina eet gewoon uit haar bak op de grond, maar ik las net in het maagtorsie topic dat die standaards helemaal niet zo aanbevelenswaardig zijn, dus ik denk dat ik Jan ook maar gewoon met zn bak op de grond ga voeren.

Als ik het ze los geef vinden ze het geen maaltijd en blijven ze om eten zeuren, geef ik het ze in hun voerbakken slepen ze het er zelf uit maar valt het voor hen blijkbaar wel onder de noemer 'maaltijd' :?
Ik voer sleepbare waar trouwens wel altijd buiten, Jan eet bij voorkeur op m'n kleed en dat vind ik toch niet zo'n erg lekker gedoe met bv penslappen ....
Ik dacht juist dat de bakken hoger moesten staan om de kans op een maagtorsie te verkleinen.. daarom dus ook deze vraag... ik snap het soms niet.. de een adviseert hoge standaard een ander gewoon voeren vanaf de grond... bij rauw voer.... zoeken ze zelf een plek en gaan liggen om de maal te verorberen..
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Lotus haar bakken staan op de grond, die van Lola in een standaard. Maar ik lees nu ook vaker dat een standaard juist niet goed is. Ik blijf hier maar even meelezen. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

blondie schreef:
renee-uk schreef:Jan heeft een standaard en Gina eet gewoon uit haar bak op de grond, maar ik las net in het maagtorsie topic dat die standaards helemaal niet zo aanbevelenswaardig zijn, dus ik denk dat ik Jan ook maar gewoon met zn bak op de grond ga voeren.

Ik dacht juist dat de bakken hoger moesten staan om de kans op een maagtorsie te verkleinen.. daarom dus ook deze vraag... ik snap het soms niet.. de een adviseert hoge standaard een ander gewoon voeren vanaf de grond... bij rauw voer.... zoeken ze zelf een plek en gaan liggen om de maal te verorberen..
chione schreef:Lotus haar bakken staan op de grond, die van Lola in een standaard. Maar ik lees nu ook vaker dat een standaard juist niet goed is. Ik blijf hier maar even meelezen. :wink:
Ja dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar hebben we indertijd verkeerde info gehad, of zijn de inzichten inmiddels veranderd.
Jan is gelukkig geen schrokker, hij is een van de weinige honden die ik ken die echt hapje voor hapje eet, dus dat is dan weer een voordeel begrijp ik uit datzelfde topic.
Gina zuigt wel haar eten weg als ze de kans krijgt, met (pens)lappen moet ze wel scheuren en met karkassen kauwen maar ik geloof dat ze die het liefst ook in hun geheel zou inslikken.
Gelukkig zet ik haar bak al jaren op de grond (ook toen ik nog brokken voerde), toeval natuurlijk maar toch beter blijkt nu weer.
Jan blijft trouwens staan bij rauw voer, ook zoiets vreemds , ik zie andere honden altijd heerlijk liggend eten, hij blijft gewoon staan :?

*toevoeging
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Allebei gewoon een bak op de grond, samen in de keuken.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier staan de bakken ook op de grond. Zit er wel aan te denken om er iets anti slips onder te maken. Ze gaan de hele kamer door met de bak.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik ga mijn tekkel niet pesten met een standaard :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Eagle en Naf hebben en standaard , bak hangt op borsthoogte. Leggy eet sinds Lance er niet meer is liggend op haar bed , normaal aten die 2 samen van een standaard , maar nu wil ze dat niet meer . De nakertjes hun bakjes staan gewoon op de grond in zo'n houdertje.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik voer rauw en zet alles in bakken op de grond.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Dan gaan Lola's bakken ook maar op de grond en de standaard de deur uit. Gewoon op de grond is het beste, naar wat ik hier lees.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Anneee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door Anneee »

Floyd eet ook uit een standaard ;)
Ik hoorde dat dat juist wel goed is, voor de spijsvertering?
groetjes van Anne & een pootje van Floyd
Afbeelding
Floyd zijn blog site! (Labradoodle) ---> http://www.floydsdagboek.webs.com
Ik vind het trouwens ook heel leuk om van die onderschrift plaatjes te maken. Stuur me maar een berichtje met een foto!
Wendy1981
Actief
Mijn ras(sen): Shar-pei!

Ongelezen bericht door Wendy1981 »

Ik heb ook altijd begrepen dat een standaard juist goed is?
Dex heeft in ieder geval een drink- en eetbak in een standaard.
Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!

Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Los orgaan, spiervlees, verse kruidenprutten, kiemmixen etc. gaat in de bakken, gewoon op de grond.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Etensbakken op de grond, drinkbakken op een standaard (de fret vindt het leuk om het water eruit te graven en zo kan hij er niet bij).
Rauw krijgen ze meestal buiten op het straatje, niet in bakken.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier ook op de grond, alleen Tank eet uit een laag staande standaard ivm zijn spondylose.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik heb meerdere standaards maar de bakken zet ik al een tijdlang gewoon op de grond.
Dit omdat Nawosh de leuke gewoonte heeft om de bakken met standaard en al om te kieperen.
Na een paar keer opvegen en water opdweilen heb je het dan wel gehad :boos:
Tegenwoordig gaat ze er dus maar bij liggen te eten :mrgreen:
Groetjes, Marjan
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Allemaal op de grond. Alleen pakt Aidan zijn voerbak nog wel eens in de bak om hem naar de bank te dragen, om zo 'op stand' de restjes uit zijn bak te liggen. Kennelijk vind hij dat toch wel prettiger eten.
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik heb buiten een standaard en binnen..ik heb altijd vernomen dat een standaard beter was voro grote honden omdat ze dan niet zover met hun kop naar beneden hoeven en dus een beetje door de voorpoten gaan..
ik hou gewoon mn standaards ik heb namelijk een makkelijke eter die een hap brokken neemt. mee naar buiten neemt of de kamer en het dan rustig opeet..dan eet ze dus van de grond...naja ik heb mn best gedaan :mrgreen:
Groetjes Lianne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef:Even een vraag.. Finn heeft voor zover ik weet zijn voer uit een voerbak in de kennel gekregen, een voerbak op hoger niveau dan grond.. toen ik hem overnam had ik ook een standaard aangeschaft..dus hij at " op stand" :tongue:
Bluf had de voerbak gewoon op de grond staan... en toen zij bij mij kwam .. ja ook de bak gewoon op de grond..
Gister brak de poot van de standaard van Finn zijn voerbak en waterbak.. dus vandaag een nieuwe gekocht..en ook 1 voor Bluf.. die moest toch wel wennen aan de hoogte en de waterbak ernaast.. ze eet nogal gulzig... dus het water in de bak ernaast ging flink over de rand.. wat ze maar raar vond :lol1: :hmmm:

hoe laten jullie de honden eten als je brok voert of los rauw vlees als hart of pens van rodi... bak op laag niveau op de grond of gebruiken jullie ook een standaard..

(van de rauwe botten en verse pens weet ik .. dat krijgen ze hier ook wel.. en dat is niet vanuit de voerbak :wink: )
brok en los over de grond verspreid... ivm schrokken en een eventuele maagtorsie
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Ik voer rauw, dus 'smijt' eigenlijk alles gewoon op de grond.

Een wolf in de natuur eet ook niet van een bepaalde hoogte. Wat ik ervan weet is het inderdaad niet goed om uit een standaard te laten eten.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dr was hier laatst nog een topic over... kan hem alleen niet meer zo snel vinden en daarin staat dus idd. ook dat er een toename op risico van een maagtorsie is met eten uit een standaard.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”