Dat valt nog niet mee
Dus hier de beste resultaten, maar dan wel uit het losse handje

Moderator: moderatorteam

Ik bedenk me net dat we nog een statief op zolder hebben van een videocameraAngeniet schreef:Mét statief is het al lastig, laat staat zonder!

maar die druppelt de verkeerde kant opMarion. schreef:Tsssss, prietpraat. Met een compactje en zonder statief kun je ook heel goed druppels fotograveren hoor![]()
(en Monique, je statief kan denk ik zelf zonder verloopje onder je camera; mijn statief past heel zeker op mijn oude spiegelreflex en op de digitale videocamera)
Zoek en gij zult vindenMarion. schreef:(en Monique, je statief kan denk ik zelf zonder verloopje onder je camera; mijn statief past heel zeker op mijn oude spiegelreflex en op de digitale videocamera)

Ik heb mijn macrolens op de camera gezet.Roelfien schreef: Hoe doen jullie dat?
(statiefjes zat, maar de kennis ontbeert mij)

Men neme een bak of bord water met een kleurtje. Dat zet je in de gootsteen met een vergiet of zo op z'n kop eronder zodat het bord met gekleurde water iets hoger komt te staan.Teckel_love<3 schreef:mag ik vragen, behalve met een camera met macro lens, hoe doen jullie dit...ben namelijk te weten gekomen (na een jaar) dat onze camera ook een macro lens heeft...ben al bezig geweest met bloemetjes, de papegaai, en libelle's maar dit !? ik weet niet hoe ?

MoniqueDM schreef:Men neme een bak of bord water met een kleurtje. Dat zet je in de gootsteen met een vergiet of zo op z'n kop eronder zodat het bord met gekleurde water iets hoger komt te staan.Teckel_love<3 schreef:mag ik vragen, behalve met een camera met macro lens, hoe doen jullie dit...ben namelijk te weten gekomen (na een jaar) dat onze camera ook een macro lens heeft...ben al bezig geweest met bloemetjes, de papegaai, en libelle's maar dit !? ik weet niet hoe ?
Daarin laat je de kraan zachtjes druppelen en dan schieten maar in de hoop dat je net raak schiet.
De ervaring leert inmiddels dat het wel verstandig is om dit vanaf een statief te doen met een handmatige scherpstelling van je lens.

Tsja, ik verklap natuurlijk niet ál mijn geheimpjesMoniqueDM schreef:Misschien heeft Angeniet het op een heel andere manier aangepakt hoor, maar wel met de kraan die zachtjes druppelde. Dat geheimpje heeft ze me verteld.
Een statief is zo'n ding met (meestal) 3 poten waar je bovenop je camera kunt vastschroeven. Op die manier heb je veel minder last van bewegingsonscherpte.Teckel_love<3 schreef: en, wat is een statief, heb echt geen idee...mischien iets wat ik anders noem ofzo, maar weet het echt niet

ow, bedankt !MoniqueDM schreef:Een statief is zo'n ding met (meestal) 3 poten waar je bovenop je camera kunt vastschroeven. Op die manier heb je veel minder last van bewegingsonscherpte.Teckel_love<3 schreef: en, wat is een statief, heb echt geen idee...mischien iets wat ik anders noem ofzo, maar weet het echt niet