Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier druppelt het ook (aangestoken door Angeniet)

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

MoniqueDM
Zeer actief

Hier druppelt het ook (aangestoken door Angeniet)

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Vandaag heb ik ook eens een poging gewaagd om druppels op de digitale plaat te zetten.
Dat valt nog niet mee :S: . Het is moeilijker dan ik dacht en dat zal mede komen doordat ik geen statief heb.
Dus hier de beste resultaten, maar dan wel uit het losse handje :W: ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: Hier druppelt het ook (aangestoken door Angeniet)

Ongelezen bericht door Elly* »

De derde vind in het mooist en de 5e heeft een mooi druppel"patroon".
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Jaaaa leuk Monique, en het valt nog niet mee he :F:
Mét statief is het al lastig, laat staat zonder!
MoniqueDM
Zeer actief

Angeniet schreef:Mét statief is het al lastig, laat staat zonder!
Ik bedenk me net dat we nog een statief op zolder hebben van een videocamera :denken: .
Met een verloopje moet die toch ook wel te gebruiken zijn voor een fotocamera?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tsssss, prietpraat. Met een compactje en zonder statief kun je ook heel goed druppels fotograveren hoor :pffff:
(en Monique, je statief kan denk ik zelf zonder verloopje onder je camera; mijn statief past heel zeker op mijn oude spiegelreflex en op de digitale videocamera)

Afbeelding
Angeniet
Erelid

Marion. schreef:Tsssss, prietpraat. Met een compactje en zonder statief kun je ook heel goed druppels fotograveren hoor :pffff:
(en Monique, je statief kan denk ik zelf zonder verloopje onder je camera; mijn statief past heel zeker op mijn oude spiegelreflex en op de digitale videocamera)

Afbeelding
maar die druppelt de verkeerde kant op :pffff: :mrgreen:
MoniqueDM
Zeer actief

Marion. schreef:(en Monique, je statief kan denk ik zelf zonder verloopje onder je camera; mijn statief past heel zeker op mijn oude spiegelreflex en op de digitale videocamera)
Zoek en gij zult vinden :pffff: .
Ik ben op zoek gegaan naar onze oude, maar kapotte videocamera. Die heb ik gevonden en het verloopje van het statief zat er nog onder geschroefd.
Ik heb het verloopje van de videocamera afgeschroefd en wat denk je...........................
Hij pas gewoon op m'n camera :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: !!!
Ik heb dus vanaf nu gewoon een statief wat al jaren op zolder ligt te verstoffen. Het is geen lichtgewichtje en zeker geen statief voor buiten-foto-activiteiten, maar dat hoeft ook niet.
Dit wordt mijn druppelstatief :F: .
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, ik vind ze prachtig. Inderdaad, de statief zal een hoop schelen, maar ik vind dit al mooi.
Hoe doen jullie dat?
(statiefjes zat, maar de kennis ontbeert mij :mrgreen: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
MoniqueDM
Zeer actief

Roelfien schreef: Hoe doen jullie dat?
(statiefjes zat, maar de kennis ontbeert mij :mrgreen: )
Ik heb mijn macrolens op de camera gezet.
Vervolgens heb ik een metalen bak in de gootsteen (onder het raam) gezet, lamellen open voor veel licht, lichtjes boven het aanrecht nog aan en de flits erbij.
Bij de eerste twee foto's heb ik dus die metalen bak vol laten lopen met water en daarna de kraan zachtjes laten druppelen.
De foto's met de rode kleur heb ik gemaakt door cassis in een diep bord te gieten en dat bord had ik op een omgekeerde schaal in de gootsteen staan zodat het geheel wat hoger was. In de cassis heb ik een suikerklontje gegooid om de meeste koolzuur te laten verdwijnen (je moet wel creatief zijn :Q: ).
Vervolgens weer de kraan zachtjes laten druppelen.

Ik denk dat ik één fout heb gemaakt door voor de diafragmavoorkeuze te kiezen. Ik had het diafragma op een f/4 gezet zodat er lekker veel licht op de sensor zou komen, maar daarmee klikte ik steeds kort nadat de druppel was gevallen, dus te traag.
Ik denk dat ik vandaag eens ga proberen om zelf de sluitertijd in te stellen. Wellicht krijg ik dan betere resultaten.
Als het is gelukt, plaats ik vanavond of zo nog wat foto's :wink: .

Misschien heeft Angeniet het op een heel andere manier aangepakt hoor, maar wel met de kraan die zachtjes druppelde. Dat geheimpje heeft ze me verteld :mrgreen: .
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Lijkt me heel leuk om ook eens te proberen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

mag ik vragen, behalve met een camera met macro lens, hoe doen jullie dit...ben namelijk te weten gekomen (na een jaar :oohja: ) dat onze camera ook een macro lens heeft...ben al bezig geweest met bloemetjes, de papegaai, en libelle's maar dit !? ik weet niet hoe ? :U:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Teckel_love<3 schreef:mag ik vragen, behalve met een camera met macro lens, hoe doen jullie dit...ben namelijk te weten gekomen (na een jaar :oohja: ) dat onze camera ook een macro lens heeft...ben al bezig geweest met bloemetjes, de papegaai, en libelle's maar dit !? ik weet niet hoe ? :U:
Men neme een bak of bord water met een kleurtje. Dat zet je in de gootsteen met een vergiet of zo op z'n kop eronder zodat het bord met gekleurde water iets hoger komt te staan.
Daarin laat je de kraan zachtjes druppelen en dan schieten maar in de hoop dat je net raak schiet.
De ervaring leert inmiddels dat het wel verstandig is om dit vanaf een statief te doen met een handmatige scherpstelling van je lens.
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:
Teckel_love<3 schreef:mag ik vragen, behalve met een camera met macro lens, hoe doen jullie dit...ben namelijk te weten gekomen (na een jaar :oohja: ) dat onze camera ook een macro lens heeft...ben al bezig geweest met bloemetjes, de papegaai, en libelle's maar dit !? ik weet niet hoe ? :U:
Men neme een bak of bord water met een kleurtje. Dat zet je in de gootsteen met een vergiet of zo op z'n kop eronder zodat het bord met gekleurde water iets hoger komt te staan.
Daarin laat je de kraan zachtjes druppelen en dan schieten maar in de hoop dat je net raak schiet.
De ervaring leert inmiddels dat het wel verstandig is om dit vanaf een statief te doen met een handmatige scherpstelling van je lens.

ooooooow !
bedankt, kan ik weer een beetje knoeien,
en, wat is een statief, heb echt geen idee...mischien iets wat ik anders noem ofzo, maar weet het echt niet :U:
Afbeelding
Angeniet
Erelid

MoniqueDM schreef:Misschien heeft Angeniet het op een heel andere manier aangepakt hoor, maar wel met de kraan die zachtjes druppelde. Dat geheimpje heeft ze me verteld :mrgreen: .
Tsja, ik verklap natuurlijk niet ál mijn geheimpjes :engel:
MoniqueDM
Zeer actief

Teckel_love<3 schreef: en, wat is een statief, heb echt geen idee...mischien iets wat ik anders noem ofzo, maar weet het echt niet :U:
Een statief is zo'n ding met (meestal) 3 poten waar je bovenop je camera kunt vastschroeven. Op die manier heb je veel minder last van bewegingsonscherpte.
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:
Teckel_love<3 schreef: en, wat is een statief, heb echt geen idee...mischien iets wat ik anders noem ofzo, maar weet het echt niet :U:
Een statief is zo'n ding met (meestal) 3 poten waar je bovenop je camera kunt vastschroeven. Op die manier heb je veel minder last van bewegingsonscherpte.
ow, bedankt !
ik noem dat een standaard hihi :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”