Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen: Addie

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Even voorstellen: Addie

Ongelezen bericht door smoekie »

Daar heb je ook gelijk in, natuurlijk lees ik niet alle postings. Die gaan soms wel terug tot 2002 :19: :smile: daar waag ik me nu ook weer niet aan, maar je herkend wel een bepaald patroon, je kunt al lees je nog zo vluchtig toch wel terug zien hoe iemand reageert, zoals jij dat ook ongetwijfeld met mij hebt, en daar zul je heus de enige niet in zijn.

Jij zegt :
*kan het even iets minder?
*kun je misschien eens zeggen 'ik vind' in plaats van 'het is'?
*kun je misschien weglaten dat je voor bepaalde groepen spreekt?

Tuurlijk kan het af en toe wat minder, maar actie is reactie.

Als je mijn posts goed leest zie je 9 van de 10 x terug komen dat ik juist altijd zeg “ik vind” maar misschien dat jij daar net over heen hebt gelezen, zoals ik over ander posts heen heb gelezen van anderen :19:

Hoe jij bedoelt dat ik spreek voor een bepaalde doelgroep? Ik betrek het meeste op mijn eigen ervaringen, maar misschien dat dat anders overkomt, dat weet ik niet, kzal er eens op letten.

Ben echt de beroerdste niet hoor. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Nou hier dan een forummer die haar honden rond de 8 tot 9 uur alleen in huis liet, 5 dagen in de week. En blije hondjes hoor. Ze hadden nergens last van, sliepen lekker en kregen erg veel aandacht op de andere momenten.
En ik weet zeker dat veel meer mensen dit doen. Het is alleen niet erg politiek correct om het op dit forum te vermelden. Voor mijn gevoel slaan sommige mensen ook wel eens een beetje door in wat honden allemaal nodig hebben.
Groetjes,
Marjan

Aanvulling: En ook eerder vermeld op het forum, dus dat niemand dit doet op het forum is in elk geval niet waar.
smoekie
Zeer actief

Mijn dank is groot Muprhy. :F:
:E:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

@ Smoekie, Murphy en ieder ander die mijn eer heeft verdedigd. Mijn hartelijke dank.
Begon ondertussen inderdaad te denken dat er hier alleen hele rijke mensen zitten die niet hoeven werken en de slaafjes zijn van hun honden. Ik weet dat ik namen ben vergeten en wil niemand voor het hoofd stoten maar het waren zo veel reacties sinds ik gisteren voor het laatste online was dat ik niet op alles persoonlijk kan reageren. Maar vind het fijn dat er mensen zijn die goed zijn in begrijpend lezen. (Smoekie dus)

Want even voor de duidelijkheid:
Ik werk 4 dagen per week. De hondjes zitten dus van maandag t/m woensdag tussen de 7 en 10 uur thuis. Op donderdag heb ik normaal avonddienst en begin ik later. Mijn vriend werkt dat gewoon overdag dus zitten ze meestal een uurtje of 4/ 5 alleen.
De hond zit NIET opgesloten in de bench wanneer wij niet thuis zijn. Hondjes hebben gewoon het hele huis tot hun beschikking. Wanneer de hond stuiterd, vooral wanneer wij bezoek krijgen gaat hij even voor 5 a 10 minuten zijn bench in om weer rustig te worden. Daarna mag hij gewoon weer los.
En de beweging die mijn honden krijgen hangt af van hun behoefte daaraan. Floortje, de dame met artrose heeft had altijd genoeg gehad aan 1 a 2 keer per week park en/ of bos. Ben met Cazz (onze jonge piepert dus) deze week al iedere avond op stap geweest omdat hij zo druk is en dus veel energie heeft.
De hondjes gaan inderdaad mee op vakantie. We gaan er zelfs speciaal met twee auto's voor rijden omdat de bench dus redelijk onverwacht mee moet. (en daar hadden we niet op gerekend)
Net als ieder ander wil ik gewoon het beste voor mijn hondjes. (en ze komen echt geen aandacht, beweging of andere dingen te kort mochten er nog mensen zijn die dat denken)

Voor de mensen die een vergelijking maken met kinderen: je stuurt je kinderen op een bepaald punt ook naar school, waar ze zeker 6 uur per dag binnen op een stoel zitten. Dus waarom je hond niet alleen thuis laten? (er ligt genoeg waarmee ze zich kunnen vermaken) En een hond is geen kind. (maar mijn honden en andere huisdieren zijn wel net zo belangrijk voor me)

Maar ben het eens met diverse mensen dat ik de sfeer op dit forum tot nu toe niet erg gezellig vind. Sommige mensen hebben erg veel vooroordelen waardoor ze dus ook eigenlijk niks zinnigs te melden hebben. Ik ging/ ga er vanuit dat hier mensen zitten die het beste willen voor hun hond(en) en dat voor andere ook willen. Daarom heb ik me hier ook ingeschreven, ik had hulp nodig en hoop die ook aan andere te kunnen geven.
Maar nu ben ik klaar met werken (hoefde maar een halve dag) en ga ik lekker naar huis om mijn vakantiespullen in te pakken.

Voor iedereen die nog weggaat: een fijne vakantie toegewenst.
Voor iedereen die al is geweest: werk ze ( :oohja: komen ze voor? :D )

Ik hoop tijdens de vakantie ook internet tot mijn beschikking te hebben zodat ik kan lezen en reageren.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Murphy schreef:Nou hier dan een forummer die haar honden rond de 8 tot 9 uur alleen in huis liet, 5 dagen in de week. En blije hondjes hoor. Ze hadden nergens last van, sliepen lekker en kregen erg veel aandacht op de andere momenten.
En ik weet zeker dat veel meer mensen dit doen. Het is alleen niet erg politiek correct om het op dit forum te vermelden. Voor mijn gevoel slaan sommige mensen ook wel eens een beetje door in wat honden allemaal nodig hebben.
Groetjes,
Marjan

Aanvulling: En ook eerder vermeld op het forum, dus dat niemand dit doet op het forum is in elk geval niet waar.

idem hier. is ook geen geheim dat mijn honden overdag alleen zijn. ik heb er ook nog nooit gezeik over gehad. de manier van hoe je iets brengt helpt ook mee denk ik.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

massam schreef:
Murphy schreef:Nou hier dan een forummer die haar honden rond de 8 tot 9 uur alleen in huis liet, 5 dagen in de week. En blije hondjes hoor. Ze hadden nergens last van, sliepen lekker en kregen erg veel aandacht op de andere momenten.
Groetjes,
Marjan

idem hier. is ook geen geheim dat mijn honden overdag alleen zijn. ik heb er ook nog nooit gezeik over gehad. de manier van hoe je iets brengt helpt ook mee denk ik.
Nooit geweten hoor :19:
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Nou ik denk dat er een wereld open gaat voor degene die zegt niemand te kennen op het HF di zn honden alleen laat...

Ik ben ook schuldig! :mep:

Mijn hond zit ook 5 dagen per week alleen, helaas ik had het ook anders gezien, dat ik de hele dag thuis zou zijn en met de hond bezig zou zijn :cheer: jippie want dat betekent dat ik dus niet zou werken...Maar helaas ik werk hele dagen en mijn vriend ook...

Jammer van de mensen om zo snel een oordeel te vellen over mensen die niet de hele dag bij hun hond thuis zitten...

Iemand zei zelfs dat ie niemand in zn vriendenkring kent die zn honden alleen laat 5dgn per week en dat ze dus gelukkig een verantwoorde vriendenkring had...Ik weet niet meer wie het was maar geloof Marion (correct me if i'm wrong) Dus wil degene zeggen dat mensen die dat wel doen dus niet verantwoordelijk zijn voor hun hond....en dat terwijl je de situatie niet eens kent van "die personen" Dat vind ik een beetje jammer...

Kortom mijn hond zit alleen thuis ja, nu ook :N: en komt niks tekort!
Groetjes Lianne
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

lianne05 schreef:Mijn hond zit ook 5 dagen per week alleen, helaas ik had het ook anders gezien, dat ik de hele dag thuis zou zijn en met de hond bezig zou zijn :cheer: jippie want dat betekent dat ik dus niet zou werken...Maar helaas ik werk hele dagen en mijn vriend ook...
Dat hoeft niet. Ik werk fulltime, maar kan veel vanuit huis werken. En ik kan mijn afspraken plannen op de momenten dat mijn vriend thuis komt. Frenk is dus maximaal 4/5 uur alleen en dat dus maar af en toe, net hoe het uit komt.
En wij werken allebei fulltime. Mijn hond zou het ook echt niet leuk vinden om elke dag zo lang alleen thuis te moeten zijn. Hij zou het wel kunnen, maar hij vindt het niet leuk. En ik ben echt niet de hele dag actief met de hond bezig, hoor.
Ik ken ook wel honden (vaak wat ouder, de mijne is net anderhalf) die het allemaal wel prima vinden, maar er zijn ook genoeg honden die dat niet zo ervaren.
Ik merk trouwens wel dat naarmate Frenk ouder wordt dat hij er steeds relaxter in wordt, in alleen thuis blijven.

Een nieuwe hond (en dat geldt voor een pup net als een herplaatser volgens mij) kun je niet zomaar 7-10 uur alleen laten, en zeker niet zonder beweging vooraf (dus niet 's avonds, maar moe maken voor je weggaat).
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

lianne05 schreef:Nou ik denk dat er een wereld open gaat voor degene die zegt niemand te kennen op het HF di zn honden alleen laat...
Alsof er zo openlijk over gesproken wordt... :roll:
smoekie
Zeer actief

Tamara. schreef:
smoekie schreef:Ik wil best de moeite nemen om dergelijke reacties waar dat uit blijkt naar voren te gooien hoor. Geen probleem. Maar ik het het flauwe vermoeden dat als je al een dergelijke tijd hier meeloopt dat onderhand wel bekend is. En ik werp me daarentegen niet op om mensen wat dat betreft bij naam te noemen. Ik heb er geen problemen mee, de honden zoals ik het gelezen heb ook totaal niet, dus wat zou het nut daarvan zijn. :19:
Bespaar jezelf een afgang. Ik loop iets langer mee op dit forum dan jij en ik 'ken' werkelijk niemand die zijn of haar hond 5 dagen in de week 7 tot 10 uur lang per dag alleen laat. Dus die opmerking 'dat zoiets onderhand wel bekend is' slaat echt kant nog wal.

Verder heeft het totaal geen nut om met namen te strooien maar jij doet in dit topic voorkomen alsof er heel veel hondenforummers zijn die zijn of haar hond elke dag, de hele dag lang, alleen laat. Dat is pure onzin en dit soort dingen moet je zeker niet neerzetten als een vaststaand feit.

:lol: :lol: :lol:

ehm u zei???? :smile:
Tamara. schreef:
lianne05 schreef:Nou ik denk dat er een wereld open gaat voor degene die zegt niemand te kennen op het HF di zn honden alleen laat...

Nou als ik hier ruim een maand aangemeld ben, en dat meerdere malen gelezen heb, vind ik het best wel frappant dat je dat nooit gelezen hebt????
Frenk
Zeer actief

Tamara. schreef:
Ik had er ook niet zo'n beeld van. En wat Mascha zegt is zeker waar: het gaat om de totale manier waarop iemand erover praat.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

vaddie schreef:@ Smoekie, Murphy en ieder ander die mijn eer heeft verdedigd. Mijn hartelijke dank.
Begon ondertussen inderdaad te denken dat er hier alleen hele rijke mensen zitten die niet hoeven werken en de slaafjes zijn van hun honden. Ik weet dat ik namen ben vergeten en wil niemand voor het hoofd stoten maar het waren zo veel reacties sinds ik gisteren voor het laatste online was dat ik niet op alles persoonlijk kan reageren. Maar vind het fijn dat er mensen zijn die goed zijn in begrijpend lezen. (Smoekie dus)
.
Graag gedaan hoor :engel:

Een hele fijne vakantie toegewenst met de hondjes en geniet ervan.
Tamara.
Zeer actief

smoekie schreef:
:lol: :lol: :lol:

ehm u zei???? :smile:
Van dit soort reacties met bijbehorende smiley's ben ik niet gediend.

Alsof er zo openlijk over gesproken wordt... :roll:[/quote]
smoekie schreef: Nou als ik hier ruim een maand aangemeld ben, en dat meerdere malen gelezen heb, vind ik het best wel frappant dat je dat nooit gelezen hebt????
En ik vind het frappant dat jij het zoveel gelezen hebt. Verder reageer ik niet meer op jou, je bereikt iets te snel mijn irritatie grens en dat heb ik niet zo snel bij mensen.
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef: voor mij speelt het vooral een rol op welke manier een hond alleen zit. is die helemaal alleen of met andere honden, moet die de hele dag zijn behoefte ophouden of kan hij naar buiten, heeft hij helemaal niks omhanden of valt er wel wat te beleven (qua dingen zien en horen en zo).

of een hond dus wel of niet zoveel uur zijn baas niet ziet zegt me niet zoveel.
Het is natuurlijk ook allemaal niet zo zwart/wit. Als ik een erf had zoals jij waar de honden beschikking over hebben en ze kunnen naar binnen en naar buiten wat ze willen dan zou ik mijn honden ook een dag alleen kunnen laten maar dan nog steeds niet 5 dagen in de week een uur of 10 lang.
Alleen de meeste mensen houden hun honden 5 dagen in de week, 10 uur lang, alleen in huis. Waar niets gebeurd en waar ze niet hun behoefte kunnen doen. Dat vind ik een ander uiterste.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

smoekie schreef:nee hoor, zelfs Marion weet wel te vertellen dat er menig hondenbezitters bijzijn die hun hond 4x per dag kort uitlaten tegenover 2x per dag lang. Weet alleen ff niet meer in welk topic dat was. En dat had toch ook voornamelijk met leden van het HF te maken (niets ten kwade hoor) maar wat is dan wel goed voor de hond?
Pardon????????? Dat ging over de teckels van de overkant hier en nee die mensen komen niet op het hondenforum. Dus dat had beslist NIETS met leden van het HF te maen :boos:
lianne05
Zeer actief

Frenk schreef:
lianne05 schreef:Mijn hond zit ook 5 dagen per week alleen, helaas ik had het ook anders gezien, dat ik de hele dag thuis zou zijn en met de hond bezig zou zijn :cheer: jippie want dat betekent dat ik dus niet zou werken...Maar helaas ik werk hele dagen en mijn vriend ook...
Dat hoeft niet. Ik werk fulltime, maar kan veel vanuit huis werken. En ik kan mijn afspraken plannen op de momenten dat mijn vriend thuis komt. Frenk is dus maximaal 4/5 uur alleen en dat dus maar af en toe, net hoe het uit komt.
En wij werken allebei fulltime. Mijn hond zou het ook echt niet leuk vinden om elke dag zo lang alleen thuis te moeten zijn. Hij zou het wel kunnen, maar hij vindt het niet leuk. En ik ben echt niet de hele dag actief met de hond bezig, hoor.
Ik ken ook wel honden (vaak wat ouder, de mijne is net anderhalf) die het allemaal wel prima vinden, maar er zijn ook genoeg honden die dat niet zo ervaren.
Ik merk trouwens wel dat naarmate Frenk ouder wordt dat hij er steeds relaxter in wordt, in alleen thuis blijven.

Een nieuwe hond (en dat geldt voor een pup net als een herplaatser volgens mij) kun je niet zomaar 7-10 uur alleen laten, en zeker niet zonder beweging vooraf (dus niet 's avonds, maar moe maken voor je weggaat).

In MIJN geval is het dus niet mogelijk...

Tamara. schreef:

Hoezo zou er niet openlijk over gesproken worden? Ik schaam me nergens voor hoor, ik weet dat mijn hond het goed heeft...Maarja als het onderwerp niet aan de order komt gaan mensen niet uit het niets zeggen....mijn hond zit de hele dag alleen of dergelijk...
Groetjes Lianne
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

lianne05 schreef:Hoezo zou er niet openlijk over gesproken worden? Ik schaam me nergens voor hoor, ik weet dat mijn hond het goed heeft...Maarja als het onderwerp niet aan de order komt gaan mensen niet uit het niets zeggen....mijn hond zit de hele dag alleen of dergelijk...
Ik ben er gister nog een oud topic over tegengekomen er is al wel eens over gesproken dus.
Niet dat de reacties veel verschilden van die in dit topic trouwens ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:
smoekie schreef:nee hoor, zelfs Marion weet wel te vertellen dat er menig hondenbezitters bijzijn die hun hond 4x per dag kort uitlaten tegenover 2x per dag lang. Weet alleen ff niet meer in welk topic dat was. En dat had toch ook voornamelijk met leden van het HF te maken (niets ten kwade hoor) maar wat is dan wel goed voor de hond?
Pardon????????? Dat ging over de teckels van de overkant hier en nee die mensen komen niet op het hondenforum. Dus dat had beslist NIETS met leden van het HF te maen :boos:

Excuse moi Marion, dan heb ik dat verkeerd begrepen-onthouden :roos: ging mij er meer om dat ik ook van jou las dat er mensen zijn die hun honden 4x per dag uitlaten, en dan misschien maar 10 minuten, terwijl er menen bij zijn die dat maar 2x per dag doen )werkende) die er de ijd voor nemen. Maar goed, verkeerd begrepen dus, mijn excuses :roos: :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

lianne05 schreef:In MIJN geval is het dus niet mogelijk...
Thuiswerken bedoel je?

Tja, dat is niet iedereen gegeven inderdaad.
Maar vooraf moe maken ook niet?
Het komt hier zelden voor gelukkig, maar als wij eens beiden langer weg moeten zorgen we wel voor moeie honden, ja.

Ik vind op zich alleen zijn voor een hond niet zo'n probleem als je aan een aantal basisdingen voldoet.
Voor een pup of een herplaatser vind ik het anders, die is nog onzeker en nog lang niet stabiel in gedrag, dus dat lijkt me niet handig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
smoekie
Zeer actief

Tamara,
Ik snap dat jij van dergelijke smileys niet gediend bent, net zo min als dat ik er van gediend ben om te worden neergezet als iemand die op een afgang afstevent :smile: voor wat dat betreft is het simpelweg actie is reactie :F:

En ja ik heb veel gelezen ja, misschien ook iets voor jou zodat je iets beter bij bent :wink:
lianne05
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Thuiswerken bedoel je?

Tja, dat is niet iedereen gegeven inderdaad.
Maar vooraf moe maken ook niet?
Het komt hier zelden voor gelukkig, maar als wij eens beiden langer weg moeten zorgen we wel voor moeie honden, ja.

Ik vind op zich alleen zijn voor een hond niet zo'n probleem als je aan een aantal basisdingen voldoet.
Voor een pup of een herplaatser vind ik het anders, die is nog onzeker en nog lang niet stabiel in gedrag, dus dat lijkt me niet handig.
Maar wie zegt dat ik mijn hond niet moe zou maken voor ik ga werken?

Overigens reageer ik hier puur alleen even op de vooroordelen die mensen hebben op honden die alleen thuis zitten en ik voelde me aangesproken en dan heb ik het niet over het geval van TS. Want ik ben ook van mening dat het goed getraind moet worden en dat er genoeg met de hond gedaan moet worden...
Groetjes Lianne
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Tamara. schreef:

nee dat niet maar het is de afgelopen 6 jaar toch regelmatig aan bod geweest
Afbeelding
lianne05
Zeer actief

renee-uk schreef:
lianne05 schreef:Hoezo zou er niet openlijk over gesproken worden? Ik schaam me nergens voor hoor, ik weet dat mijn hond het goed heeft...Maarja als het onderwerp niet aan de order komt gaan mensen niet uit het niets zeggen....mijn hond zit de hele dag alleen of dergelijk...
Ik ben er gister nog een oud topic over tegengekomen er is al wel eens over gesproken dus.
Niet dat de reacties veel verschilden van die in dit topic trouwens ;)
Dat topic heb ik nog nooit gezien, ik maak er in elk geval geen probleem van en volgens mij meerdere met mij om te vertellen dat mijn hond alleen is...Alsof het een geheim is dat je hond alleen thuis zit... :denken:
Groetjes Lianne
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

lianne05 schreef:Maar wie zegt dat ik mijn hond niet moe zou maken voor ik ga werken?
Ik niet, hoor ;)

Jij zei op de reactie van Frenk dat het voor jou niet mogeljk was, maar of dat ou sloeg o het thuiswerken of op het moe maken was niet duidelijk.
Vandaar mijn vraag.

Afbeelding

lianne05
Zeer actief

Marjoleine schreef:
lianne05 schreef:Maar wie zegt dat ik mijn hond niet moe zou maken voor ik ga werken?
Ik niet, hoor ;)

Jij zei op de reactie van Frenk dat het voor jou niet mogeljk was, maar of dat ou sloeg o het thuiswerken of op het moe maken was niet duidelijk.
Vandaar mijn vraag.
Ik bedoelde het thuiswerken! :D
Groetjes Lianne
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

lianne05 schreef:
Marjoleine schreef:Jij zei op de reactie van Frenk dat het voor jou niet mogeljk was, maar of dat ou sloeg o het thuiswerken of op het moe maken was niet duidelijk.
Vandaar mijn vraag.
Ik bedoelde het thuiswerken! :D
Gelukkig maar.
Want mensen die zeggen dat ze niet voor hun werk de hond kunnen uitlaten en moe maken, omdat ze dan zo vroeg op moeten, tja... :denken:

Afbeelding

Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Het was eigenlijk niet eens mijn bedoeling iemand te verdedigen met wat ik schreef. Hooguit wat tegenwicht bieden?
Voor mijn gevoel zitten er (in elk geval een aantal) mensen op dit forum die hun honden als ware vorsten en vorstinnen behandelen. En dat vind ik prachtig. Werkelijk, soms wilde ik wel eens zo'n hondje zijn :-) Het beste van het beste op gebied van eten, beweging en entertainement, en nee, dat is niet sarcastisch bedoeld. Je zal als fokker of iemand die zijn hond moet herplaatsen maar je hond bij zo iemand kunnen plaatsen, dan zal je toch heel gelukkig zijn denk ik.
Maar ik denk dat een hond ook gelukkig kan zijn met ietsje minder. Niet zo super gelukkig als in hierboven genoemde situatie, maar zeker wel gelukkig.
Wat Inge O schreef daar zit ook zeker wat in, dat het ook alles te maken heeft met de omstandigheden, en trouwens ook of nog meer, met de hond.
Met mijn huidige herder zou ik dit nooit kunnen doen. Die hond heeft gewoon verlatingsangst, die is echt heel ongelukkig als wij er niet zijn. Dit ondanks dat mijn andere hond wel thuis is. In de bench gaat nog het beste omdat hij zich dan minder loopt op te fokken, maar als we thuiskomen is zijn borst nat van speeksel, heel naar. We laten hem dan ook zo min mogelijk alleen, een heel enkele keer een paar uur als we een visite niet kunnen vermijden, of als we eens samen naar de winkel moeten, of doktersbezoek, die dingen.
Maar mijn eerste 2 honden konden dat prima hebben. Daar ging ik 's ochtends dan lekker een stuk mee wandelen en spelen. Ik was s'avonds altijd degene die als eerste thuiskwam. Lekker de honden aan de riem, iets laten doen en op bankje buiten op mijn man wachten tot hij thuis kwam, dan lekker samen een stuk met de honden wandelen. We deden veel met de honden op het gebied van hondensport (speuren, appel etc). En als we op visite gingen namen we altijd de honden mee. Ook als we naar de stad fietsten.
Buiten de werkuren kregen ze dus echt hun aandacht wel.
Tussen de middag naar huis om ze wat te laten doen heb ik geprobeerd, maar waren ze helemaal niet blij mee, dan vonden ze het heel naar als ik gelijk na een half uur weer wegging.
Wel heb ik het ze heel langzaam aangewend, ook (vooral) met uitlaten. Tussen de middag uitlaten tot ze niet heel nodig moesten als ik thuiskwam, maar gewoon eerst even lekker snuffelden, dan plakte ik er weer een half uurtje aan vast. Sarah was pas met een maand of 8 zo ver dat ze het aankon.
Ik kan me voorstellen als je een hond overneemt van iemand, dat zo'n hond verlatingsangst heeft of ontwikkelt. Dat lijkt me heel naar, zeker als je er vanuit gaat dat de hond alleen kan blijven omdat je werkt. Ik denk dat als het zich niet herstelt je echt andere maatregelen zal moeten nemen, bijvoorbeeld een hondencreche (heb er geen verstand van maar lees wel eens zoiets) of misschien zelfs weer herplaatsen bij iemand die wel thuis is (een blafband vind ik persoonlijk geen optie voor een hond met verlatingsangst). Een hond met verlatingsangst zo lang en vaak alleen thuis laten vind ik dus wel heel sneu.
Ik hoop dan ook oprecht dat jullie hond er overheen komt.
Laatst gewijzigd door Murphy op 30 jul 2009 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk
Zeer actief

Ik had het niet over of het voor jou mogelijk was. Ik had het over dat je (beiden) fulltime kunt werken zonder dat je hond elke dag een uur of 8 alleen zit. :wink: En dat dat niet in alle gevallen kan, dat begrijp ik ook wel. Maar jij koppelde de hond niet zo lang alleen thuis laten zitten aan minder of zelfs niet werken. En zo zwartwit is het niet :wink: Er bestaat ook nog zoiets als dagopvang en uitlaatservice :19: Of thuiswerken. Of de een 's avonds en de ander overdag. :wink:

En zoals ik verder schreef gaat het mij vooral om het hele pakket: dus wat voor hond is het, wat voor behoeften heeft die hond en hoe wordt daaraan voldaan. :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Nou word het allemaal wel heel mooi. Het voelt voor mij onderhand alsof ik me moet gaan verdedigen omdat mijn beleving hier op het forum was dat er weinig mensen waren die hun hond hele dagen achter elkaar maar alleen in huis laten. De groeten. Mijn standaard is dat gelukkig niet, en al liet iedereen hier op het forum zijn of haar hond 12 uur per dag alleen het zal mij trouwens een worst wezen (bij wijze van spreken). Ik houd een andere standaard aan voor mijn honden.
Frenk
Zeer actief

Tamara. schreef:Nou word het allemaal wel heel mooi. Het voelt voor mij onderhand alsof ik me moet gaan verdedigen omdat mijn beleving hier op het forum was dat er weinig mensen waren die hun hond hele dagen achter elkaar maar alleen in huis laten. De groeten.
Ik denk dat je dat niet zo hoeft te voelen. :wink: Zoals ik al eerder schreef had ik zo ongeveer hetzelfde beeld als jij (en nog een aantal anderen).
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”