Marion. schreef:smoekie schreef:Maar dat heeft niks met weerstand op te bouwen te maken Malionois. Die honden zijn er nou eenmaal niet op "gebouwd" Die hebben daar nu eenmaal "last" van daar waar een ander ras er geen last van heeft, en daar waar een ander ras (met haar) zijn eigen temp regelt vwb de weersomstandigheden.

Dat heeft alles met weerstand te maken wijffie. Als jij je baby in een vacuum-kamer houdt, reken maar dat ze dan zodra ze de buitenwereld in moet het één na het ander virusje en bacterietje oploopt.
"Weerstand" is datgene dat je eigen lichaam aanmaakt. Juist door in aanraking te komen met virussen en bacteriën. Kunnen geen kleertjes tegenop hoor, die kunnen geen weerstand kweken.[/quoe]
Dat heeft niks met weerstand te maken wijffie, daarentegen alles met "raseigenschap".
Je hoeft mij wat kinderen betreft niks te vertellen over weerstand hoor, ik ben net als jij van mening dat als je een kind maar warm genoeg aankleed zodat het geen last heeft van de kou het later lichamelijk meer zal kunnen verdragen. Gewoon lekker laten wennen aan de kou.
Net zo goed waar het gaat om virussen en bacteriën. Niks mis mee als het lichaam dat zelf tegen gaat.
Maar dit soort honden worden geboren met deze "kwaal" voor zover je van kwaal spreekt, je kunt het lekker aan de “kou” laten wennen door het niet te beschermen of wat dan ook, en nee overlijden zullen er maar weinig, maar of je de hond er nou zo’n plezier mee doet door hem/haar door weer,wind en kou mee naar buiten te nemen zonder iets, tja dat is een 2e. Een nakerd zal er ook niet snel door overlijden en een hond is bikkelhard, die moet echt iets hebben wil je daar iets aan merken. Op het moment dat je de hond echt ziet rillen van de kou kan ik je wel vertellen dat ie het afsterft van de kou. Maar ach, de meeste zul je dat niet zien doen dus he, dus ze hebben er geen “last” van.