Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe manden, het begint weer op te spelen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Nieuwe manden, het begint weer op te spelen

Ongelezen bericht door Tamara. »

Na tig manden en halve bungalows :mrgreen: in huis gehad te hebben voor de honden heb ik al sinds een tijd 2 dekbedden met hoes waar ze op kunnen liggen. Nou merk ik meer en meer aan Fien dat ze het erg fijn vindt om met haar hoofd ergens op te liggen en het liefst ligt ze dan ook ergens tegenaan, tegen de muur of stoel bijvoorbeeld. Nou begint het toch weer op te spelen om maar weer eens een mand te kopen. Het is namelijk alweer een tijdje geleden :F:

Een bia bed hebben we nog niet gehad dus ben ik daar naar aan het kijken maar ik heb toch nog wat vraagjes. Zo vanaf de foto's zien sommigen er nogal 'cheap' uit :oeps: Het kunstleer lijkt net goedkoop plastic en het lijkt ook niet mooi gestoffeerd te zijn, beetje kreukelig. Valt dat in het echt mee? Het hoeft geen design stuk te zijn maar voor dat geld mag het in huis er ook nog een beetje knap bij staan.
Ik zit te twijfelen tussen de afmeting 100 x 120 x 15 cm (grootste maat) of de maat 80 x 100 x 15 cm. Aangezien ik nogal een probleem heb met maten inschatten (de mensen die mijn houten mand hebben gezien kunnen dat beamen :mrgreen: ) vraag ik het maar voor de zekerheid.

Zijn er nog alternatieven die er en leuk uitzien en waar de hond graag in ligt?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Nieuwe manden, het begint weer op te spelen

Ongelezen bericht door fenneke »

buster is zeer tevreden :mrgreen:

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 70459.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fenneke en Baloe
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Is dit geen optie:

http://www.marionfeih.nl/JP-manden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb hem net besteld.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

sjaak-k schreef:Is dit geen optie:

http://www.marionfeih.nl/JP-manden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb hem net besteld.
Of je het wilt geloven of niet, ik heb ze vanavond een mail gestuurd :smile: :smile:
Tamara.
Zeer actief

fenneke schreef:buster is zeer tevreden :mrgreen:

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 70459.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij ligt er wel heel uitnodigend bij maar niet helemaal wat ik zoek :mrgreen: Die is binnen no time zwart en krijg ik nooit meer schoon :N:
sjaak-k
Zeer actief

Tamara. schreef:

Hij ligt er wel heel uitnodigend bij maar niet helemaal wat ik zoek :mrgreen: Die is binnen no time zwart en krijg ik nooit meer schoon :N:
Daar was ik idd ook bang voor, zodra mijn modder "varken" in zo'n mand gaat liggen is het in één dag verpest.

Wat is de reden eigenlijk dat de andere/vorige manden weg zijn?
Afbeelding
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door fresan »

Wij hebben ook het biabed en zijn er erg tevreden over. Makkelijk schoon te maken en Floyd ligt er graag in. Floyd heeft de grootste maat, hij is dan ook een duitse dog dus denk dat een maat kleiner zeker groot genoeg is voor Fien!
Tip is wel om even goed rond te neuzen op internet want de prijzen verschillen nogal.

succes, Sandra.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

sjaak-k schreef:Is dit geen optie:

Heb hem net besteld.
Mooi!

Ik heb een nep Biabed die goed bevalt, maar deze houd ik voor de toekomst in mijn achterhoofd.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Tamara. schreef:

Daar was ik idd ook bang voor, zodra mijn modder "varken" in zo'n mand gaat liggen is het in één dag verpest.

Wat is de reden eigenlijk dat de andere/vorige manden weg zijn?
Toen Bowie nog alleen was heb ik onderhand alle soorten manden wel gehad die je maar kan verzinnen. Ze lag er zelden of nooit in. De laatste aankoop was een gigantische leewsicht mand. Dat ding besloeg zowat de helft van mijn huiskamer en Bowie lag er nooit in. Toen kwam fientje erbij en had ik daar al mijn hoop op gevestigd. Fientje lag overal en nergens behalve in die gigantische mand. Ik denk dat ze vanuit de mand ook weinig overzicht hadden door de hoge opstaande randen waardoor het geen favoriet plekje was. Toen maar een dekbed met hoes eromheen en daar ligt Bowie heel veel op en fien telkens minder, ze ligt het liefst ergens met haar hoofd op en ergens tegenaan. Dus toch maar weer op zoek naar een mand.

Eerst een voor Fien en als het bevalt toch ook maar 1 voor Bowie.

Het gaat trouwens deze worden Afbeelding waar jij 'm ook besteld hebt. Grootste afmeting alleen over de kleur ben ik nog niet uit dus ik wacht even op de kleurstalen.
Tamara.
Zeer actief

fresan schreef:Wij hebben ook het biabed en zijn er erg tevreden over. Makkelijk schoon te maken en Floyd ligt er graag in. Floyd heeft de grootste maat, hij is dan ook een duitse dog dus denk dat een maat kleiner zeker groot genoeg is voor Fien!
Tip is wel om even goed rond te neuzen op internet want de prijzen verschillen nogal.

succes, Sandra.
De keus is gevallen op een look a like bia bed, niet heel veel goedkoper maar zoals ik het kan zien is 'ie wel wat mooier afgewerkt en zijn er meer kleurmogelijkheden :wink: Het gaat wel de grootste maat worden ook al zal een kleinere maat ook prima passen. Ik wil graag dat m'n honden de ruimte hebben :mrgreen:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Eens, ik heb mijn Biabedden ook op maat, en dus langwerpig, laten maken. Geen idee waarom manden bijna altijd vierkant zijn, dat maakt ze toch ook een grotere sta in de weg in je kamer?
Tamara.
Zeer actief

De mand van de foto is vierkant maar mijn mand wordt een rechthoek. Buitenmaat 100 x 120 x 22 cm en binnenmaat
70 x 90 x 8 cm. Als deze te groot maar hij bevalt wel kan Bowie deze gebruiken en bestel ik voor fien een kleinere. Of hij komt weer in de rommelmarkt te staan :smile:
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
Tamara. schreef:De mand van de foto is vierkant maar mijn mand wordt een rechthoek. Buitenmaat 100 x 120 x 22 cm en binnenmaat
70 x 90 x 8 cm. Als deze te groot maar hij bevalt wel kan Bowie deze gebruiken en bestel ik voor fien een kleinere. Of hij komt weer in de rommelmarkt te staan :smile:
ha, dat is al andere koek :mrgreen: . ik had net al de maat van mijn (rieten) manden hier genomen en laat die nu net 90 x 70 zijn :ok: .
Het is dit keer geen afmeting geworden waar 5 honden in 1x in passen :smile:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Tamara. schreef:
Inge O schreef:
Tamara. schreef:De mand van de foto is vierkant maar mijn mand wordt een rechthoek. Buitenmaat 100 x 120 x 22 cm en binnenmaat
ha, dat is al andere koek :mrgreen: . ik had net al de maat van mijn (rieten) manden hier genomen en laat die nu net 90 x 70 zijn :ok: .
Het is dit keer geen afmeting geworden waar 5 honden in 1x in passen :smile:
Hahaha, ik herinner me die mand nog wel...een heuse kamerkennel voor een heel nest chihuahua's of ander klein grut! Niks meer aan doen. Deze manden heb ik ook al eens gespot, ik ben benieuwd of ze gaan bevallen!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:ach joh, wawa's moest je er gewoon met een verrekijker in zoeken :smile: .
:smile: :smile:

Zelfs fien moest ik er als pup met een vergrootglas in zoeken
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ben benieuwd hoe de mand je gaat bevallen. Het ziet er in elk geval wel praktisch uit. Hoop dat de honden het ook comfortabel vinden.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Het ligt zeker aan het weer, maar ook ik was op zoek naar een nieuwe mand. En je raadt het al, ook bij deze site uitgekomen. Ik twijfel nog tussen de hoekmand en een rechthoekige. En dan nog de kleur uitzoeken, wat doen we ons toch aan :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Sita schreef:Het ligt zeker aan het weer, maar ook ik was op zoek naar een nieuwe mand. En je raadt het al, ook bij deze site uitgekomen. Ik twijfel nog tussen de hoekmand en een rechthoekige. En dan nog de kleur uitzoeken, wat doen we ons toch aan :mrgreen:
Keuzes, keuzes, keuzes :mrgreen: Mijn voorkeur ging in eerste instantie ook naar een hoekmand maar we zitten nu nog in een tijdelijke woning dus ik weet niet of ik in mijn toekomstige huis een geschikte hoek heb waar de mand in kan. Dus toch maar een rechthoekige :mrgreen: Over de kleur ben ik ook nog niet uit, ik krijg morgen een aantal kleurenstaaltjes binnen dus ga dan kiezen.
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

haha, ik was ook al een hele tijd aan het zoeken naar een nieuwe mand.
Ik was al een tijd bezig met die bedden van Marion.
Tamara. schreef:ik krijg morgen een aantal kleurenstaaltjes binnen dus ga dan kiezen.
Wat een kleur-keuze he? Ik heb ook de stalen gehad en dan nog vond ik het moeilijk!

Afgelope week toch maar de knoop doorgehakt en besteld. ik kan niet wachten tot die binnen is!!!
Ja, die hoekmanden zijn wel erg leuk he? Maar helaas hebben wij geen hoek waar de mand kan staan.
sjaak-k
Zeer actief

Max slaapt vannacht voor het eerst in zn nieuwe mand (mag je het nog mand noemen?). Ik heb trouwens de kleuren die je hierboven gepost hebt :). Je kunt zelf ook een mand op maat laten maken (heb ik ook gedaan), mocht je hem iets groter of kleiner willen.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

sjaak-k schreef:Max slaapt vannacht voor het eerst in zn nieuwe mand (mag je het nog mand noemen?). Ik heb trouwens de kleuren die je hierboven gepost hebt :). Je kunt zelf ook een mand op maat laten maken (heb ik ook gedaan), mocht je hem iets groter of kleiner willen.
Welke maat heb jij genomen? Dit weekend ga ik 'm bestellen, heb de kleurstalen binnengekregen en moet nu een keuze maken :ugh: De kleurstelling zoals hierboven is ook wel mooi ja, welke kleurcombi is dat?

Enneuhh, heeft Max lekker geslapen of moest 'ie er niets van weten :mrgreen:
sjaak-k
Zeer actief

Tamara. schreef:
sjaak-k schreef:Max slaapt vannacht voor het eerst in zn nieuwe mand (mag je het nog mand noemen?). Ik heb trouwens de kleuren die je hierboven gepost hebt :). Je kunt zelf ook een mand op maat laten maken (heb ik ook gedaan), mocht je hem iets groter of kleiner willen.
Welke maat heb jij genomen? Dit weekend ga ik 'm bestellen, heb de kleurstalen binnengekregen en moet nu een keuze maken :ugh: De kleurstelling zoals hierboven is ook wel mooi ja, welke kleurcombi is dat?

Enneuhh, heeft Max lekker geslapen of moest 'ie er niets van weten :mrgreen:
ik heb 70x100, iets kleiner als de 80x100 op de site omdat die niet paste (kwam te ver voor de deur). De rand is terracotta, het midden beige. Ik heb de andere kant van het kussen terracotta en het pootje beige.

Geen idee of hij lekker geslapen heeft, hij had weinig keus, de andere mand is weg :), ik denk dat het wel goed komt, is nu nog een beetje raar natuurlijk, maar gisteravond na wat "aandringen" ging hij er in liggen, even later ook vrijwillig :ok:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:maar honden zelf denken er niet altijd zo over :oeps: :mrgreen: . die liggen vaak het liefste ergens in opgekruld en/of tegenaan gekruld en dat kan niet zo goed in zoiets groots :F:
Precies. In een grote mand gaan ze hier niet liggen, maar in hun "puppenmandje" wel. Denk dat die hooguit 50 cm op zijn breeds is :mrgreen:
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

En een paar stevige kussens op de dekbedden is geen optie? :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Rinne Roos schreef:En een paar stevige kussens op de dekbedden is geen optie? :mrgreen:
Ja daaahaaag :mrgreen: binnen een paar seconden vliegen die door het hele huis heen en kan ik nóg meer wassen.
Ze moet die mand maar gewoon leuk vinden :pffff:
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
Tamara. schreef: Ze moet die mand maar gewoon leuk vinden :pffff:
en anders breng je haar toch gewoon terug :pffff: .
Dan ruil ik haar voor eentje die de mand wel leuk vindt :F:
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:oh ja, kijk, dat zou nog een keer een selectiecriterium zijn :idea: :smile: . sette ligt al graag in een mand, nu even navragen bij de reu :F: .
En anders moet je maar een andere zoeken :pffff: :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”