Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

......

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: ......

Ongelezen bericht door maart »

mariaa schreef:
maart schreef:
mariaa schreef: ik kan ook voorstellen dat de "jeuk" in de nek op een geven moment net iets te weining inpact heeft: een hond die hoger in zijn driften zit en het standje "jeuk" niets eens voelt? of als een hond zijn dag niet heeft en veel fout doet wat hij normaal wel beheerst en de baas geirriteerd raak?

wat gebeurt er dan?
Als hij zijn dag niet heeft, dan train ik niet. één maal ben ik dat echter nog maar tegengekomen, kwam ik het veld op, was hij zo loom en nonchalant als iets, totaal geen interesse.
Fijn, dat gaat hij weer in de auto... heeft hij meer last van als ik hoor.

Verder is de stand waarop ik hem gebruik, voldoende. In die zin, het heeft impact én hij leert eruit. Zodoende is het niet meer nodig van het veelvuldig te gebruiken. Als je tt (en eender welke correctie) gebruikt en ze wennen er aan, dan gebruik je het fout :19:

Tijdens pakwerk zit hij vele malen hoger in driften, daar gebruik ik geen TT.
je gebruikt de TT zo minimaal...ik zou eens zonder gaan proberen, dat moet makkelijk lukken :wink:
lees dan eens waarom en waar ik hem gebruik en denk dan nog eens :wink:
Jip schreef:ik begrijp best dat op het juiste moment corigeren heel belangrijk is en dat kan met een TT natuurlijk heel goed.......en op afstand....maar inderdaad als de stand van de band zo laag is kan je ook wel een brul geven op het juiste moment lijkt me dan is je hond daar ook wel van onder de indruk
nee, een brul geven kan niet. lees maar terug naar waar ik hem gebruik :wink:
maart
Zeer actief

Ik vind trouwens een brul geven een veel zwaardere correctie voor fax, dan een tt correctie. Als een brul niet nodig is, dan doe ik dat dan ook helemaal niet.

beetje als 'waarom een prikband gebruiken als een gewone halsband ook helpt" :idea:
maart
Zeer actief

van een brul is hij meer onder de indruk. Ik brul nooit op mijn honden, tenzij in uiterste nood.
ze weten dat het menens is als ik gewoon 'potverrrrrrrr' zeg, of hun volledige stamboomnaam uitspreek... en dat brul ik dan nog niet, dat deel ik dan gewoon mee :F:

een brul geven om te corrigeren voor het wegkijken is dan ook totaal niet in verhouding met zijn fout.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jip schreef:
malinois schreef:
Jip schreef:Ik ben het met Martijn eens........

Ik vroeg me af is het nou zo moeilijk om een Herder te fokken die kan en wil werken........ :19:

Nee maar het is blijkbaar moeilijk om de gebruiksaanwijzing te willen leren van de hond.......mensen hebben zo weinig geduld...... :19:
Mijn hond wil prima werken, ik heb enorm veel geduld en toch train ik met TT omdat ik het een fijn hulpmiddel vind... is dat nu vreselijk? heb je mijn hond ooit zien lopen? Kijk eens op mijn site zou ik zeggen of hij het nu zo vreselijk vind? Staan filmpjes met TT op.... Ik zie daar echt geen vreselijk zielige hond of een hond die het vreselijk vind om te moeten werken.
Ik zie op je site honden die graag werken...... :ok: maar ik weet dat het ook zonder TT kan...... :wink:

Nu word er gepraat over standje jeuk en niet bij pakwerk gebruiken dan word het een heel ander verhaal.......

Maar waarom zitten er dan zoveel standjes op zo'n band als iedereen toch maar standje jeuk gebruikt?

Ik heb nog nooit een TT gevoeld zou het wel eens willen dan kan ik er eigenlijk pas over meepraten...... :wink:
Je hebt mij niet horen zeggen dat iedereen standje jeuk gebruikt, maar hij wordt tegenwoordig niet meer alleen als zwaar correctiemiddel gebruikt op standje 127.
Ik heb ergens nog een uitleg van BB over zijn manier van trainen en hoe de TT hierbij gebruikt kan worden niet alleen als zwaar geschut... als je interesse hebt moet je me ff je email pb-en dan stuur ik hem je.
Waarom zoveel standjes? Omdat deze natuurlijk niet alleen voor de africhting is, de TT wordt ook in de jacht gebruikt bijv.
Daarnaast is het per hond verschillend hoe en waar je hem voor gebruikt. Xena heb ik nooit een TT met trainen gebruikt, is het niet de hond voor, maar ze heeft hem wel buiten om met uitlaten om te voorkomen dat ze gaat jagen.
Vorig jaar op de Doedag hebben mijn trainer en ik een Demo gegeven en hier konden mensen ook kennis maken met de TT, hoe voelt zoiets nu...
Ik moest ook van mijn trainer voelen welke correcties mijn hond kreeg met trainen toen wij er mee gingen werken, en ik vind dat ook niet verkeerd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jip schreef:ik begrijp best dat op het juiste moment corigeren heel belangrijk is en dat kan met een TT natuurlijk heel goed.......en op afstand....maar inderdaad als de stand van de band zo laag is kan je ook wel een brul geven op het juiste moment lijkt me dan is je hond daar ook wel van onder de indruk
Ik ga niet lopen brullen op een veld, A. loop ik daar niet alleen, er lopen meer honden, B. is er dan grote kans dat hij dus veel meer kwijt raakt op die manier dan met een irritant gevoel, C. komt de correctie dan van mij en ik moet alleen maar leuk zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:Ik vind trouwens een brul geven een veel zwaardere correctie voor fax, dan een tt correctie.
dat is hier ook zo, brullen doe ik alleen als ie naar een andere hond wil om te knabbelen en dan weet ie dat het goed mis is...
brullen is dus alleen buiten het veld van toepassing hier.
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

[quote="malinois"][quote="Jip"][quote="malinois"][quote="Jip"]Ik ben het met Martijn eens........

Ik vroeg me af is het nou zo moeilijk om een Herder te fokken die kan en wil werken........ :19:

Nee maar het is blijkbaar moeilijk om de gebruiksaanwijzing te willen leren van de hond.......mensen hebben zo weinig geduld......
Hoe een hond en mens stroom ervaart zijn 2 verschillende dingen. Hoeveel stroom een hond uiteindelijk krijgt is afhankelijk van type TT en de geleiding op de blote huid van de hond. In mij opinie kan een TT slecht in drie gevallen worden ingezet:
1. bij gedragsproblemen waarbij schade aan andere dieren kan worden toegebracht ( wild, schapen en dergelijke)
2. bij honden die in de praktijk werken zoals surveillance honden( eens in de 2 keer moeten ze het lossen weer laten zien, terwijl dit in de praktijk niet of nauwelijks op die manier voor komt.
3. In de handen van een gecertificeerde instructeur
Ik ben nog steeds voor het oude voorstel van de werkgroep verboden middelen van de VDH: een TT is verboden,tenzij en dan met bovengenoemde wet. Als de voorstellen van AMVB dierenwelzijn wordt aangenomen is er ook een wettelijke basis om TT te verbieden.

Jan
Jan
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:

Nee maar het is blijkbaar moeilijk om de gebruiksaanwijzing te willen leren van de hond.......mensen hebben zo weinig geduld......
Hoe een hond en mens stroom ervaart zijn 2 verschillende dingen. Hoeveel stroom een hond uiteindelijk krijgt is afhankelijk van type TT en de geleiding op de blote huid van de hond. In mij opinie kan een TT slecht in drie gevallen worden ingezet:
1. bij gedragsproblemen waarbij schade aan andere dieren kan worden toegebracht ( wild, schapen en dergelijke)
2. bij honden die in de praktijk werken zoals surveillance honden( eens in de 2 keer moeten ze het lossen weer laten zien, terwijl dit in de praktijk niet of nauwelijks op die manier voor komt.
3. In de handen van een gecertificeerde instructeur
Ik ben nog steeds voor het oude voorstel van de werkgroep verboden middelen van de VDH: een TT is verboden,tenzij en dan met bovengenoemde wet. Als de voorstellen van AMVB dierenwelzijn wordt aangenomen is er ook een wettelijke basis om TT te verbieden.

Jan
Omdat ook jij niet de TT als hulpmiddel kan en wil zien, dat kan hoor, maar er zijn gelukkig dus mensen die dat wel doen zoals BB.
En ik zie aan mijn eigen hond dat het prima gaat. Vergelijk ik dat in landen waar de TT verboden is, maar waar die overigens nog altijd gewoon gebruikt wordt (zoals Oostenrijk), zie je daar mensen weer terug in de tijd gaan naar fysieke correcties, akelige dunne waslijntjes die snijden in de strot van de hond omdat prikkers daar ook verboden zijn etc.
Dan ben ik heel gelukkig met NL waar het gewoon gelukkig gebruikt kan en mag worden.
Ik ben in september vorig jaar nog naar het wk in oostenrijk geweest, TT en prikker officieel verboden, ik heb er net zoveel gezien als in NL, ja als de politie er aan kwam (die je al mijlenver zag aankomen) moest je ff de TT onder een geparkeerde auto gooien, prikker zat sowieso al aan een zwarte band dus die was niet herkenbaar vanaf de weg.
En ik heb het er ook met mensen van de Hondenvereniging daar waar ik altijd trainde als ik in Oostenrijk was over gehad, ze gebruiken het gewoon, controle is van ver duidelijk herkenbaar en ach.. een boetje na ja, betalen en je kunt weer verder... hetzelfde is dat hier met honden los laten waar het niet mag, dat houdt mij bijv. ook niet tegen om mijn hond los te laten.
prima als een TT niet overal te koop is, maar verbieden vind ik totale waanzin...
Overigens heb ik prima geduld met mijn honden hoor en met trainen hanteert mijn trainer de TT, niet ik, natuurlijk niet dan kan ook niet want ik kan toch niet zien hoe en wat mijn hond doet dan werk ik in.
Overigens is dat verbod van de VDH ook niet meer van kracht.
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
malinois schreef: Wat is er nu zo dramatisch aan een irritant gevoel? Ik snap werkelijk de weerstand niet tegen een TT als je een beetje weet wat een TT is... dus dat ie meer dan standje 1 en 127 heeft en dat ie dus niet alleen als correctiemiddel gebruikt wordt maar ook als trainingsmiddel met een irritant gevoel wat weggaat als hij bijv. snel gaat zitten.
En daarom gaan wij nooit op 1 lijn komen. Omdat ik het een onnodige manier van trainen vind. Een hond kan snel leren zitten zonder een irritante stroom in z'n nek. En jij niet begrijpt dat ik dat vind en waarom ik dat vind en het elke keer weer op onwetendheid gooit. Alsof ik nooit op een trainingsveld sta.
nee jij blijkt niet te snappen dat niet alles een stroomgevoel is wat de TT geeft... een irritante jeuk zoals Maart het noemt bijv. dat is ruim voldoende om hem te 'helpen' een appeloefening juist te doen, exact af te werken. Zou je daar met je handen aan gaan zitten, lijntje, inwerking of wat dan ook loop je grote kans dat je meer kwijt bent dan je verdient...
Misschien geen stroomgevoel, maar wel iets wat niet prettig aanvoelt. Hierdoor krijg je een hond die dingen doet omdat hij wil voorkomen dat hij anders een onprettig gevoel krijgt. Persoonlijk heb ik liever een hond die dingen doet omdat hij daarvoor uiteindelijk beloond wordt en dus een prettig gevoel krijgt. Dat jou hond niet onder de indruk zou zijn van de TT is natuurlijk niet waar, want als dat zo zou zijn zou hij er niet meer op reageren :wink: .
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Carma schreef:
Misschien geen stroomgevoel, maar wel iets wat niet prettig aanvoelt. Hierdoor krijg je een hond die dingen doet omdat hij wil voorkomen dat hij anders een onprettig gevoel krijgt. Persoonlijk heb ik liever een hond die dingen doet omdat hij daarvoor uiteindelijk beloond wordt en dus een prettig gevoel krijgt. Dat jou hond niet onder de indruk zou zijn van de TT is natuurlijk niet waar, want als dat zo zou zijn zou hij er niet meer op reageren :wink: .
Onder de indruk is iets anders dan er niet op reageren... daartussen zit nog een hele wereld.
Hoe kom je er bij dat hij niet beloond wordt? Ik loop het hele programma voor jan lul met die bal onder mn arm denk je?
Als hij een oefening juist doet, krijgt hij zijn bal.
Doet hij iets niet goed dan krijgt hij een correctie en welke dat is per oefening, per hond en per mate van afwijking verschillend.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

malinois schreef:Omdat ook jij niet de TT als hulpmiddel kan en wil zien, dat kan hoor, maar er zijn gelukkig dus mensen die dat wel doen zoals BB.
En ik zie aan mijn eigen hond dat het prima gaat. Vergelijk ik dat in landen waar de TT verboden is, maar waar die overigens nog altijd gewoon gebruikt wordt (zoals Oostenrijk), zie je daar mensen weer terug in de tijd gaan naar fysieke correcties, akelige dunne waslijntjes die snijden in de strot van de hond omdat prikkers daar ook verboden zijn etc.
Dan ben ik heel gelukkig met NL waar het gewoon gelukkig gebruikt kan en mag worden.
Ik ben in september vorig jaar nog naar het wk in oostenrijk geweest, TT en prikker officieel verboden, ik heb er net zoveel gezien als in NL, ja als de politie er aan kwam (die je al mijlenver zag aankomen) moest je ff de TT onder een geparkeerde auto gooien, prikker zat sowieso al aan een zwarte band dus die was niet herkenbaar vanaf de weg.
En ik heb het er ook met mensen van de Hondenvereniging daar waar ik altijd trainde als ik in Oostenrijk was over gehad, ze gebruiken het gewoon, controle is van ver duidelijk herkenbaar en ach.. een boetje na ja, betalen en je kunt weer verder... hetzelfde is dat hier met honden los laten waar het niet mag, dat houdt mij bijv. ook niet tegen om mijn hond los te laten.
prima als een TT niet overal te koop is, maar verbieden vind ik totale waanzin...
Overigens heb ik prima geduld met mijn honden hoor en met trainen hanteert mijn trainer de TT, niet ik, natuurlijk niet dan kan ook niet want ik kan toch niet zien hoe en wat mijn hond doet dan werk ik in.
Mooi, dan kunnen we leren van Oostenrijk. Drie keer als club over de schreef en je bent als vereniging je veldje kwijt. :ok:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef: Ik denk dat het daar uit elkaar gaat lopen inderdaad. Want jij noemt nu het lossen, maar er wordt natuurlijk ook met TT en prikker in het appel gewerkt. Honden die niet snel genoeg hierkomen, kop omlaag doen tijdens het volgwerk etc.
maar dan wordt ie niet als zwaar correctiemiddel gebruikt over het algemeen maar als 'naar gevoel' je hebt nl weinig aan een hond die dan het hele appel gedrukt loopt of waar je de hele zitoefening mee kwijt bent omdat ie af gaat....
Wat is er nu zo dramatisch aan een irritant gevoel? Ik snap werkelijk de weerstand niet tegen een TT als je een beetje weet wat een TT is... dus dat ie meer dan standje 1 en 127 heeft en dat ie dus niet alleen als correctiemiddel gebruikt wordt maar ook als trainingsmiddel met een irritant gevoel wat weggaat als hij bijv. snel gaat zitten.
Overigens heb ik nog nooit een TT gebruikt zien worden met 'kop omlaag tijdens het volgen' zou ook niet weten hoe je dat voor elkaar wilt krijgen. :19:
balletje onder de arm is voor kop omhoog.
Ik heb wèl honden zwaar gecorrigeerd zien worden met tt en prikker.
Honden die tijdens pakwerk aan de prikker in de lucht gehangen werden 30 seconden lang en snakten naar adem.
Honden die gilden bij een stroomstoot. En honden die over een heg met scherpe stekels moesten springen, want 'dan leerden ze wel hun poten optillen'.
Ook honden geschopt zien worden in hun buik en geslagen op hun kop met de riem tijdens appèl.
En dan nog de verhalen die ik van andere africhters gehoord heb over omgang met hun eigen hond.
En reken maar, dat niet al die honden daarna gedrukt gingen lopen hoor. Ze hadden er nog steeds lol in.
Maar dat maakt het niet goed!
Maar Malinois ik snap wel dat jij heel anders met je honden omgaat dan wat ik hierboven opnoem hoor.
Je legt het ook gewoon netjes uit e.d. en ik schaar jou dan ook niet onder die enge africhters die zonder enige vorm van kennis hun frustraties botvieren op hun hond.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Danoontje powerrr schreef:
Honden die tijdens pakwerk aan de prikker in de lucht gehangen werden 30 seconden lang en snakten naar adem.
Honden die gilden bij een stroomstoot. En honden die over een heg met scherpe stekels moesten springen, want 'dan leerden ze wel hun poten optillen'.
Ook honden geschopt zien worden in hun buik en geslagen op hun kop met de riem tijdens appèl.
En dan nog de verhalen die ik van andere africhters gehoord heb over omgang met hun eigen hond.
En reken maar, dat niet al die honden daarna gedrukt gingen lopen hoor. Ze hadden er nog steeds lol in.
Amen :wink: Ik kan Izzie ook met de stok op haar kop rossen bij schapen drijven denk ik. Of een TT om binden en hard corrigeren. Dan gaat ze nog steeds. Omdat die drive zo sterk is dan. Dat geldt ook voor de Mechels die generaties lang gefokt zijn op drive. Ik verbaas me er zo nu en dan echt over dat honden nog iets voor hun baas doen zoals ze behandeld worden. Dat een hond niet gedrukt loopt, zegt mij dus niks. Die kan de les ervoor best een enorme stroomstoot hebben gehad. Dus als dat de graadmeter is? En argumenten dat je moet weten wat je doet met een TT, daar heb ik ook weinig mee. Iedereen die z'n hond dat omdoet tijdens training, zal dat vinden namelijk. Mensen zijn er een ster in om zichzelf een verhaaltje aan te praten en dat naar de buitenwereld op te hangen. Ondertussen gebeuren er wel dingen met de TT zoals jij hierboven beschrijft. Daar mag wat mij betreft veel meer controle op zijn. Het valt gewoon onder dierenmishandeling. En inderdaad, drie keer een club betrappen op dierenmishandeling en de tent sluiten. Of het nou een africhtingsclub, KC of agilityclub is maakt mij niet uit.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
malinois schreef:Omdat ook jij niet de TT als hulpmiddel kan en wil zien, dat kan hoor, maar er zijn gelukkig dus mensen die dat wel doen zoals BB.
Mooi, dan kunnen we leren van Oostenrijk. Drie keer als club over de schreef en je bent als vereniging je veldje kwijt. :ok:
Dat is daar voornamelijk prive eigendom, dat kan dus niet.
Betaal jij trouwens de controles? Weet je hoeveel hondenverenigingen er zijn?? allemaal buiten werktijd controleren...?
Niet te doen dus.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Danoontje powerrr schreef:[Ik heb wèl honden zwaar gecorrigeerd zien worden met tt en prikker.
Maar Malinois ik snap wel dat jij heel anders met je honden omgaat dan wat ik hierboven opnoem hoor.
Je legt het ook gewoon netjes uit e.d. en ik schaar jou dan ook niet onder die enge africhters die zonder enige vorm van kennis hun frustraties botvieren op hun hond.
Natuurlijk zijn die er, uitzonderingen zijn er altijd... dat hoor je mij ook niet ontkennen. Marc heeft zelf bij zo'n verenging getraint. Maar denk je nu echt dat met een TT verbod dit voorkomt? Ga er maar vanuit dat het weer toeneemt, fysieke correcties.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Danoontje powerrr schreef:
Amen :wink: Ik kan Izzie ook met de stok op haar kop rossen bij schapen drijven denk ik. Of een TT om binden en hard corrigeren. Dan gaat ze nog steeds. Omdat die drive zo sterk is dan. Dat geldt ook voor de Mechels die generaties lang gefokt zijn op drive. Ik verbaas me er zo nu en dan echt over dat honden nog iets voor hun baas doen zoals ze behandeld worden. Dat een hond niet gedrukt loopt, zegt mij dus niks. Die kan de les ervoor best een enorme stroomstoot hebben gehad. Dus als dat de graadmeter is? En argumenten dat je moet weten wat je doet met een TT, daar heb ik ook weinig mee. Iedereen die z'n hond dat omdoet tijdens training, zal dat vinden namelijk. Mensen zijn er een ster in om zichzelf een verhaaltje aan te praten en dat naar de buitenwereld op te hangen. Ondertussen gebeuren er wel dingen met de TT zoals jij hierboven beschrijft. Daar mag wat mij betreft veel meer controle op zijn. Het valt gewoon onder dierenmishandeling. En inderdaad, drie keer een club betrappen op dierenmishandeling en de tent sluiten. Of het nou een africhtingsclub, KC of agilityclub is maakt mij niet uit.
Dus iemand die een TT normaal gebruikt zoals ik, mishandel mijn hond ook?
Overigens kun je heel goed zien of een hond zwaar is gecorrigeerd met een TT, dat laat hij ergens weer zien...

Maar goed, jij weet ook exact hoe een TT werkt, ja en ik weet dat jij dan weer aankomt dat ik daar altijd mee aankom, maar het is gewoonweg wel zo...
Heb je de diverse standen gevoeld van een TT? Nee dan zou ik daar eerst eens mee beginnen voor je direct een oordeel geeft. Jij hebt het wel over ons zelf een verhaaltje aanpraten, maar de vooroordelen die jij hebt tov africhters die zie je niet? Ik ga niet voor niets naar seminairs om eerst wat te weten over een bepaalde manier van trainen, wat doet het, hoe en waarom. Daarnaast hanteer ik niet zelf de TT maar doet dit een zeer ervaren trainer/africhter die zich bewezen heeft met meerdere eigen honden en met mensen die hij gebracht heeft. Tot op WK's aan toe.
Denk je nu echt dat ik iedere idioot dit ding in zijn handen geef?

*edit: aanvulling
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef: Heb je de diverse standen gevoeld van een TT? Nee dan zou ik daar eerst eens mee beginnen voor je direct een oordeel geeft.
Om dit dan maar eens uit de wereld te helpen: ja malinois, ik heb dat gevoeld. Ik heb je dat al verschillende malen eerder gezegd trouwens.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: Heb je de diverse standen gevoeld van een TT? Nee dan zou ik daar eerst eens mee beginnen voor je direct een oordeel geeft.
Om dit dan maar eens uit de wereld te helpen: ja malinois, ik heb dat gevoeld. Ik heb je dat al verschillende malen eerder gezegd trouwens.

Dan weet je dus ook dat een stand van 10 niet eens voelbaar is voor ons en stand 20 een hele lichte irritatie is vergelijkbaar met de jeuk die Maart noemt. Noem je dat mishandeling?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ik bestempel TT gebruikers niet direct als hondenmishandelaars. Maar ik denk wel dat mijn grens ergens anders ligt dan bij vaste TT gebruikers. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je grens gaat schuiven als je dit soort middelen in zet. Maart zou ik wel eens willen zien trainen. Ik heb het idee dat zij steeds zoekt naar het beste trainingsmiddel voor haar honden. Dat is soms een TT, maar er zitten ook creatieve dingen bij. Dat vind ik leuk om te lezen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Ik bestempel TT gebruikers niet direct als hondenmishandelaars. Maar ik denk wel dat mijn grens ergens anders ligt dan bij vaste TT gebruikers. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je grens gaat schuiven als je dit soort middelen in zet. Maart zou ik wel eens willen zien trainen. Ik heb het idee dat zij steeds zoekt naar het beste trainingsmiddel voor haar honden. Dat is soms een TT, maar er zitten ook creatieve dingen bij. Dat vind ik leuk om te lezen.
Maar nogmaals ik bedien de TT niet met trainen... hoe kan ik dan die grens steeds verschuiven?
Mijn trainer heeft er ook niks aan als mijn hond zijn hele oefening kwijt is omdat hij veel te hard gecorrigeerd is...
dan kun je weer overnieuw beginnen. Dus ik denk wel degelijk dat mensen (en dan heb ik het niet over de eerder genoemde uitzonderingen, die hebben een plaat voor hun kop) heel goed nadenken voor ze iets doen of juist niet doen.
Hoe wil je die controle dan doen die je eerder noemde? Ik mag wel een TT gebruiken maar Pietje niet? Wie bepaald hiervoor de criteria, wat is mishandeling? Hoe wil je dat controleren? Nogmaals er zijn enorm veel verenigingen, trainen allemaal buiten werktijd etc. En dan richt ik een vereniging op zonder deze aan te melden? Ik schrijf me in bij een andere vereniging als papieren lid maar train er nooit, puur om aan wedstrijden mee te kunnen doen. :19: Niet te controleren dus.
Overigens wordt er bij ons op de verenging heel veel gebruik gemaakt van andere trainingsmiddelen maar dat heeft niets met de TT discussie te maken vandaar dat het ook niet genoemd wordt.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

malinois schreef:Dat is daar voornamelijk prive eigendom, dat kan dus niet.
Betaal jij trouwens de controles? Weet je hoeveel hondenverenigingen er zijn?? allemaal buiten werktijd controleren...?
Niet te doen dus.
Maar hier niet. :wink: En ik help graag mee met de controles hoor. Eerst moeten we allemaal maar begrijpen hoe prikbanden echt heus goed en netjes toegepast kunnen worden, idem voor de TT. En nu moeten we maar begrijpen dat halsbanden waar spijkers doorheen geslagen zijn echt heus geen schade doen aan de hond. Nou, dan is er vast een betere bestemming te vinden voor de gemeenschapsgronden die nu door dit soort clubs worden gebruikt.
Fin
Zeer actief

malinois schreef:Nogmaals er zijn enorm veel verenigingen, trainen allemaal buiten werktijd etc. En dan richt ik een vereniging op zonder deze aan te melden? Ik schrijf me in bij een andere vereniging als papieren lid maar train er nooit, puur om aan wedstrijden mee te kunnen doen. :19: Niet te controleren dus.
Overigens wordt er bij ons op de verenging heel veel gebruik gemaakt van andere trainingsmiddelen maar dat heeft niets met de TT discussie te maken vandaar dat het ook niet genoemd wordt.
Hier in de gemeente zijn er geen 'enorm veel' verenigingen, dat is aardig behapbaar. Daarbij is het zo van buitenaf bekeken een groepsgebeuren, dus in je eentje trainen is veel minder leuk. Maar ja, het kan, in het verborgene. Maakt het wel moeilijker om het allemaal te vergoelijken, prikbandje, brabandertje, 'jeuk', 't klinkt toch anders zonder groep om je heen die het allemaal goed maakt en slechtere hardere africhters om je aan te spiegelen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
malinois schreef:Dat is daar voornamelijk prive eigendom, dat kan dus niet.
Niet te doen dus.
Maar hier niet. :wink: En ik help graag mee met de controles hoor. Eerst moeten we allemaal maar begrijpen hoe prikbanden echt heus goed en netjes toegepast kunnen worden, idem voor de TT. En nu moeten we maar begrijpen dat halsbanden waar spijkers doorheen geslagen zijn echt heus geen schade doen aan de hond. Nou, dan is er vast een betere bestemming te vinden voor de gemeenschapsgronden die nu door dit soort clubs worden gebruikt.
Ja jij kunt mij controleren maar jij hebt geen bevoegdheid... :19: geen openbaar terrein dus stuur ik je weg.
Maar hoe moeten wij dat gaan begrijpen dan? Nog meer cursussen die niks voorstellen?
Mijn instrukteur heeft door zijn praktijkervaring veel meer kennis dan iemand die een cursusje heeft gedaan.
Nogmaals is niet te controleren, zijn teveel verenigingen...
Of ik richt een club op zonder me ergens bij aan te melden zoals al eerder genoemd, weiland bij een boer (want dat zijn de terreinen waar wij het over het algemeen mee moeten doen, geen dure gemeenteveldjes hoor) schrijf me als papieren lid in bij een andere club voor wedstrijden... Niemand die weet waar ik zit :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
malinois schreef:Nogmaals er zijn enorm veel verenigingen, trainen allemaal buiten werktijd etc. En dan richt ik een vereniging op zonder deze aan te melden? Ik schrijf me in bij een andere vereniging als papieren lid maar train er nooit, puur om aan wedstrijden mee te kunnen doen. :19: Niet te controleren dus.
Hier in de gemeente zijn er geen 'enorm veel' verenigingen, dat is aardig behapbaar. Daarbij is het zo van buitenaf bekeken een groepsgebeuren, dus in je eentje trainen is veel minder leuk. Maar ja, het kan, in het verborgene. Maakt het wel moeilijker om het allemaal te vergoelijken, prikbandje, brabandertje, 'jeuk', 't klinkt toch anders zonder groep om je heen die het allemaal goed maakt en slechtere hardere africhters om je aan te spiegelen.
niet in je eentje trainen... gewoon met 10 man... :19:
Net als een officiele vereniging.

kijk eens voor de gein hoeveel NBG, VDH, NVBH verenigingen er zijn...
wil jij die allemaal eventjes gaan controleren? Wens je veel succes :ok: Ze zien je van ver al aankomen.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

malinois schreef:Ja jij kunt mij controleren maar jij hebt geen bevoegdheid... :19: geen openbaar terrein dus stuur ik je weg. Maar hoe moeten wij dat gaan begrijpen dan? Nog meer cursussen die niks voorstellen?
Mijn instrukteur heeft door zijn praktijkervaring veel meer kennis dan iemand die een cursusje heeft gedaan.
Of ik richt een club op zonder me ergens bij aan te melden zoals al eerder genoemd, weiland bij een boer (want dat zijn de terreinen waar wij het over het algemeen mee moeten doen, geen dure gemeenteveldjes hoor) schrijf me als papieren lid in bij een andere club voor wedstrijden... Niemand die weet waar ik zit :19:
Wat in Oostenrijk kan, kan hier ook, en beter. En ik hoop dus van harte dat dat ooit gaat gebeuren. Nu kan jan en alleman zich aan africhten wagen, het zou behouden moeten worden aan een beperkte groep serieuze mensen die zich houden aan de regels voor o.a. TT gebruik zoals Janinca die omschreef. Het kan toch verdomme niet dat als een één of andere sadistische klootzak zijn hond midden in de stad in elkaar ramt hij onmiddelijk aangepakt kan worden voor dierenmishandeling maar dat datzelfde in elkaar rammen op een achteraf veldje 'bij het verenigingsleven' hoort en hij dan buiten schot blijft? :piew:
Zoek stok!
Zeer actief

christo schreef: Het kan toch verdomme niet dat als een één of andere sadistische klootzak zijn hond midden in de stad in elkaar ramt hij onmiddelijk aangepakt kan worden voor dierenmishandeling maar dat datzelfde in elkaar rammen op een achteraf veldje 'bij het verenigingsleven' hoort en hij dan buiten schot blijft? :piew:
Dat blijft apart inderdaad. Dat in het kader van 'hondensport' dingen kunnen die je niet zou moeten proberen te doen midden in de stad. Je zou iedereen over je heen krijgen. Maar als het op een trainingsveld gebeurt, is de tendens dat mensen denken dat de mensen die daar trainen wel zullen weten wat ze doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Martijn schreef:
Of een hond gedrukt gaat lopen heeft vooral te maken met of hij doorheeft waar de correcties vandaan komen, waar ze over gaan en hij ze dus ook bewust kan ontwijken.
Bedoel je dat een hond die het doorheeft gedrukt gaat lopen of dat een hond die het niet doorheeft gedrukt gaat lopen?
malinois schreef:
Natuurlijk zijn die er, uitzonderingen zijn er altijd... dat hoor je mij ook niet ontkennen. Marc heeft zelf bij zo'n verenging getraint. Maar denk je nu echt dat met een TT verbod dit voorkomt? Ga er maar vanuit dat het weer toeneemt, fysieke correcties.
Nee, ik denk niet dat een tt verbod dit voorkomt.
Mensen die zo met hun hond omgaan zullen dan inderdaad wel naar andere 'middelen' grijpen.
Overigens vraag ik me af of het de uitzonderingen zijn. Ik heb eerder het idee dat jouw denkwijze de (positieve) uitzondering is die de regel bevestigt.
Maar dat baseer ik dan puur op eigen ervaringen en verhalen van africhters die ik gesproken heb.
Jij hebt waarschijnlijk weer andere (en meer) ervaringen, dus dan krijg je zo'n welles-nietes spelletje waar Martijn het over had :wink:
Zoek stok! schreef:Ik bestempel TT gebruikers niet direct als hondenmishandelaars. Maar ik denk wel dat mijn grens ergens anders ligt dan bij vaste TT gebruikers. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je grens gaat schuiven als je dit soort middelen in zet.
Dat is het inderdaad, mijn grens ligt dus bij halsband/tuig. Op een club kreeg ik het advies om een prikband te gebruiken, want mijn hond sprong elke keer blij naar me op bij het commando 'voet'. Ik vond dat nogal een zotte reden om een prikker in te zetten, maar die mensen leken gewoon werkelijk waar geen andere oplossing te hebben.
Uiteindelijk hebben we het (bij een andere club) eruit getraind door een simpele 'nee' en negeren.
Dat betekent niet, dat ik iedereen die boven 'mijn' grens gaat een dierenmishandelaar vind. Malinois en Maart bijvoorbeeld, verdiepen zich echt in hun hondjes.
Ik vind het alleen een beetje eng dat veel andere mensen niet meer helder schijnen te kunnen denken zodra ze een sport met dieren gaan beoefenen.
Of misschien trekt zo'n sport veel niet-heldere lichten aan, dat kan natuurlijk ook. :19:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
malinois schreef:Ja jij kunt mij controleren maar jij hebt geen bevoegdheid... :19: geen openbaar terrein dus stuur ik je weg. Maar hoe moeten wij dat gaan begrijpen dan? Nog meer cursussen die niks voorstellen?
Wat in Oostenrijk kan, kan hier ook, en beter. En ik hoop dus van harte dat dat ooit gaat gebeuren. Nu kan jan en alleman zich aan africhten wagen, het zou behouden moeten worden aan een beperkte groep serieuze mensen die zich houden aan de regels voor o.a. TT gebruik zoals Janinca die omschreef. Het kan toch verdomme niet dat als een één of andere sadistische klootzak zijn hond midden in de stad in elkaar ramt hij onmiddelijk aangepakt kan worden voor dierenmishandeling maar dat datzelfde in elkaar rammen op een achteraf veldje 'bij het verenigingsleven' hoort en hij dan buiten schot blijft? :piew:

brrr weet je jij klinkt nu net als iemand waartegen ik net een petitie heb getekend...
Daar willen ze de complete hondensport gaan verbieden, met mensen die zo reageren komt dit aardig in de richting van NL.
Enge mensen vind ik dat...

Nogmaals ik kan overal een TT kopen als ik wil, ook als ze hier verboden zijn dus ik kan ze ook altijd gebruiken.
Niet elke gebruiker is een misbruiker... dat zou je eens uit elkaar moeten halen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
christo schreef:

brrr weet je jij klinkt nu net als iemand waartegen ik net een petitie heb getekend...
Daar willen ze de complete hondensport gaan verbieden, met mensen die zo reageren komt dit aardig in de richting van NL.
Enge mensen vind ik dat...

Nogmaals ik kan overal een TT kopen als ik wil, ook als ze hier verboden zijn dus ik kan ze ook altijd gebruiken.
Niet elke gebruiker is een misbruiker... dat zou je eens uit elkaar moeten halen.
En wat schrijft zij dan precies waardoor jij er een petitie tegen wilt tekenen :denken: Heel bijzonder dit.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

malinois schreef:Nogmaals ik kan overal een TT kopen als ik wil, ook als ze hier verboden zijn dus ik kan ze ook altijd gebruiken.
Even los van dat laatste, waarom zou je toch een TT gebruiken als ze hier wel verboden waren? :denken:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”