Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overwinning van de eeuw!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Overwinning van de eeuw!

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Wat ben ik trots op mijn Dazzle. Heb vanaf dat hij bij mij kwam wonen (6 jaar geleden) zijn nagels nooit kunnen knippen. Hij werd helemaal gek als ik ook maar iets van een nagelschaartje tevoorschijn haalde. Ik mocht best aan zijn nagels pulleken, maar zodra er iets om te knippen kwam... En hij schuwde dan ook niet om uit te halen. Hij moest het echt niet hebben.

Dus om de zoveel tijd ging ik naar de DA om hem met een spierverslapper te laten knippen. Vanavond lagen we te lamballen op de bank en ineens was ik het zat. Zijn hubertusklauwen achter waren echt weer zo lang en de meeste andere nagels ook. Dat gestress bij de DA iedere keer ook.. Dus sta op en pak heel daadkrachtig (jaja, ik zette zelfs een geruststellende maar daadkrachtige lage stem op) de nagelknipper (gloednieuw, jaren geleden gekocht, alleen gebruikt voor Amy) en pak een eerste poot. ik durf nooit te ver te knippen maar begon bij zijn hubertusklauw. Hier zit geen gevoel in. Dat ging redelijk op wat zwarte pupillen na. Daarna waren de andere nagels aan de beurt. Ik deed alsof het me niks kon schelen en zo zelfverzekerd mogelijk. Hij was onder de indruk. Een paar keer schoot hij op, en ik schrok zo dat het zweet me uitbrak maar met een boze stem ging ik toch verder. :tong:
En ineens had hij door dat ik het echt meende, en het was ineens ook over! Hij trok een gezicht maar kon het verder rustig afmaken. En daarna feestttttt :cheer: :cheer: :cheer:
Ik beloonde hem heel erg waardoor hij zeker een half uur gek heeft gedaan. whaha!
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Overwinning van de eeuw!

Ongelezen bericht door Madelief »

Wat een overwinning!! Ik kan me voorstellen dat je apentrots bent nu. Well done :cheer: :cheer: :cheer:

Hij heeft waarschijnlijk met dit onschuldige knipwerkje heel wat meer geleerd dan laten knippen alleen :ok:
Hoe bedoel je trouwens dat er geen gevoel in zijn hubertusklauw zit? Volgens mij wel hoor ;-) het is gewoon een (meestal niet complete) teen. Maar goed dat je het dacht anders was je er misschien niet aan begonnen.

Ik knip nooit de hubertusklauwen. Op de één of andere manier knaagt ze die zelf af..lekker makkelijk :D
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat fijn dat het gelukt is :cheer:

Ik knip geen enkele nagel... Elke dag verplicht een stuk over asfalt lopen doet ook wonderen :F:
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Wat fijn dat het gelukt is :cheer:

Ik knip geen enkele nagel... Elke dag verplicht een stuk over asfalt lopen doet ook wonderen :F:
Maar voor het slijten van hubertusklauwen moeten ze dan zo raar lopen.. :smile:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Madelief schreef:

die hoge nageltjes zijn dat he?
Die bijt hij zelf af :)
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
Madelief schreef:

die hoge nageltjes zijn dat he?
Die bijt hij zelf af :)
Haha, ja. Hier dus ook. De andere knip ik ook niet, maar ik weet wel dat ze bij de ene hond veel sneller groeien dan de andere (ook binnen "roedels, met zelfde bewegingspatroon). Jij en ik hebben geluk denk ik :cheer:
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Applaus voor jezelf en applaus voor Dazzle!
Afbeelding
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:Wat een overwinning!! Ik kan me voorstellen dat je apentrots bent nu. Well done :cheer: :cheer: :cheer:

Hij heeft waarschijnlijk met dit onschuldige knipwerkje heel wat meer geleerd dan laten knippen alleen :ok:
Hoe bedoel je trouwens dat er geen gevoel in zijn hubertusklauw zit? Volgens mij wel hoor ;-) het is gewoon een (meestal niet complete) teen. Maar goed dat je het dacht anders was je er misschien niet aan begonnen.

Ik knip nooit de hubertusklauwen. Op de één of andere manier knaagt ze die zelf af..lekker makkelijk :D
Hij heeft aan beide kanten een half hubertusklauwtje, ik ging toen ik hem net had ermee naar de DA omdat ik dacht dat hij achter dingen zou blijven hangen en hij zei dat er geen gevoel in zou zitten. Maar goed, DA weten ook niet alles. Hij knabbelt ze niet af helaas, als ik niets doe heeft hij een heel ronde nagel. Hij is gelukkig nog nooit ergens achter blijven hangen dus ze kunnen gewoon blijven zitten.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Goed man! :cheer: Das echt een overwinning!
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Valt me trouwens op dat hazenvoeten veel slechter afslijten dan kattenvoeten bij honden. Nina bijvoorbeeld (labrador met kattenvoeten) heb ik nooit hoeven knippen, lopen op steen was al voldoende. En ik kan me herinneren dat Jentah (had ook hazenvoeten) ook steeds geknipt moest.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Hier kan je ze goed zien, ze hangen ook los te bungelen, zit alleen stukje huid aan vast. Hier waren die nagels alweer erg lang, maar gister waren ze langer.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”