Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Cinnik
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): stafford
chihuahua

Ook even voorstellen

Ongelezen bericht door Cinnik »

Ik ben cin, sinds kort baasje van 2 honden...
Onze staff is al 8 jaar bij ons, maar sinds een paar dagen hebben we er een kleine chihuahua dame bij.

Ik woon samen met de papa van mijn 2 prachtkindjes.

En nu ga ik even naar het Opvoed-topic, want ik heb een paar vraagjes :mrgreen:
Cinnik
geregistreerd lid
chihuahua

Re: Ook even voorstellen

In het gedeelte "Opvoeding" kan ik nog even niets plaatsen dus dan doe ik het even hier.

Mijn vraag:

Onze pup is nu 9wk en 4dgn.
Voordat ze kwam heb ik een bench (achteraf misschien wat groot voor een chi :mrgreen: ,maar goed) aangeschaft, een dekentje voor erin en een mandje voor erin.
Haar brokjes en water staan altijd in de bench en bij de voer-en drinkbak van onze staff staan ook haar voer- en drinkbakje.
Ik ben de gehele dag thuis op een boodschapje na.
S'nachts zat ze tot nu toe in de bench dat ging op een enkel piepje na heel goed.
Poepen en plassen buiten gaat op een ongelukje na wel goed. Tuurlijk moet ik er wel als een havik bovenop zitten want anders piest en poept ze in het rond :mrgreen:

Ok, nu heeft mevrouw sinds gisteren besloten dat niet de bench haar plekje is, maar warm tegen de kont van onze staff in zijn mand. Op zich vind ik het prima ze zoekt natuurlijk hem op, en heb haar vannacht na een halve verbouwing in de woonkamer bij onze staff laten liggen.
Vanmorgen had ze nergens gepoept of geplast!!! Heeft in 1 ruk doorgeslapen, maar moest wel echt echt om 6:00 naar buiten waar ze netjes alles gedaan heeft.
Mijn vraag is nu alleen, ik heb totaal geen ervaring met een pup die wordt opgevoed zonder bench. En is het wel eerlijk naar onze staff toe om zijn mand in te laten pikken door de pup?????
Is het uberhaupt verstandig om haar nu uit de bench te laten, met het oog op de toekomst waar we dus wel eens een paar uur met de kids eropuit zijn???
Cinnik
geregistreerd lid
chihuahua

In principe vindt hij alles wel best.
Ik merk wel dat hij nu niet zo snel meer in zijn mand gaat liggen als madame er al in ligt.
Maar dat went dan wel?
Hij is heel voorzichtig, zij wil spelen enz.. maar hij weet nog niet zo goed wat ie er mee moet.
Hij wil het wel, maar is te voorzichtig.

Hij was een mega-sloper en heeft dan ook tot ie 1,5jr. was in de bench gezeten als we weggingen. Ben nu gewoon bang om weg te gaan met die kleine uk die gewoon door de kamer kan rennen, verwacht ook niet dat zij flink schade kan aanbrengen idd :mrgreen: Maar ik weet niet beter dan dat een pup in de bench hoort...??

En hoe dan met een botje?runderoor en dergelijke?
Hij eet die in zijn mand, en zij wil er dan bij met haar eigen oor. Gaat dat wel goed? Kbedoel gaan ze dan geen ruzie krijgen?
Daarnet was ik dus even aan het twijfelen, heb haar wel 10x in haar eigen mand gezet maar ze bleef bij hem kruipen met haar oortje, maar dan pikt ze die van hem af. En zo kwam madam met 2 runderoren voorbij, en hij had niks. Moet ik ze dat dan zelf uit laten zoeken?? Vind het wel sneu voor hem, hij is gewoon te goed.
Cinnik
geregistreerd lid
chihuahua

:mrgreen: luisteren zal ze :zweep: :engel:
Runa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Runa »

welkom, en ik zou het ook gewoon zo laten, het is gewoon enorm schattig en ze zoekt gewoon gezelschap op :D
Afbeelding
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tenzij je oudje niet meer aan rust toekomt, ja kunt natuurlijk in de tussen tijd wel de bench gaan trainen voor in de toekomst, gewoon alle keren erin leggen overdag als ze gaat slapen, en dit kan een hele lange adem vereisen, maar vroeg of laat valt het kwartje wel hoor :wink: .
en zorgen dat het een heerlijke plek is om in te liggen, :wink:
Cinnik
geregistreerd lid
chihuahua

Ik zet haar inderdaad tussendoor wel nog in de bench, uiteindelijk is dat háár plekje.
Ik ga eens kijken voor een kong, in de bench ligt een fleece dekentje, haar mandje, haar brokjes, water, speeltjes, knuffeltje.
Maar dat is allemaal lang zo interresant niet als die grote knuffel.

Tot nu toe heeft ie er niet veel last van, ze speelt even in de mand maar als ze merkt dat er van zijn kant geen animo is dan gaat ze slapen.

Ik zal de vraag nog eens even stellen in het opvoedtopic.. misschien hebben anderen er nog andere ideeen over.
Tot nu toe vind iedereen dat ik het wel zo kan laten en het gaat ook nog goed, maar misschien als we dalijk eens een paar maandjes verder zijn en zij minder gaat slapen... wie weet hoe het dan gaat?
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

welkom en heel veel succes met de twee samen maar dat zal wel lukken zo te lezen
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”