Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blij met pup.....of toch niet??

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Blij met pup.....of toch niet??

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Ah, Marion, ik lees dat jij toen nog geen internet had
De rest lees ik niet eens, want al in de eerste zin zeg je iets wat niet klopt. Ik zeg dat ik juist toen al wèl internet had, maar er nog amper Nederlandse sites in de lucht waren.

En verder heb ik me net bedacht dat jij een jaar of 5,6,7 later nog steeds Aldi-brok (of Bonzo, daar wil ik even van af zijn) aan zijn hond voerde. Tot zover het "iedereen weet toch dat..."
Dag Marc.
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

MARC_S schreef: Maar ga niet denken in oplossingen bij jou maar gun het hondje iemand die er wel veel is. Het is voor geen enkele hond leuk om vaak en langdurig alleen te moeten zijn. Ook niet als ze dat wel trekken en niet janken. Want wat is er leuker voor jouw hondje dan nu aan iemand gegeven te worden die wel veel tijd heeft en misschien zelfs nog een hondje om mee te spelen :wink:

Laat je niet opjutten door reacties hier want ik denk dat iedereen wel eens een verkeerde keuze maakt. Als jij om je heen allemaal mensen met makkelijke hondjes ziet kan ik me heel goed voorstellen dat je eigen hondje tegen zal vallen. Als hij lekker rustig thuis bleef en dan op zijn botjes ging knagen was je wel dolgelukkig. Echter, geen enkel hondje, zeker zulke jonge hondjes, wil zoveel alleen zijn :neenee:
ben het helemaal met je eens :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Je hebt je hond duidelijk in een opwelling gekocht, waardoor je nu aanloopt tegen de opvoeding. En met wat meer voorbereiding had je hier ook rekening mee kunnen houden. Een kind neem je ook niet in een opwelling mag ik hopen. En ja, een hond nemen heeft wel degelijk overeenkomsten met het hebben van een kind. En juist van mensen met een opvoedkundig beroep (en daar schaar ik leraren ook onder) verwacht ik dat zij iets langer nadenken dan de gemiddelde mens.

Je ziet nu dat een hond opvoeden en houden wel wat meer inspanning en tijd kost en gelukkig probeer je ook rekening te houden met de behoeften van de hond.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Ah, Marion, ik lees dat jij toen nog geen internet had
De rest lees ik niet eens, want al in de eerste zin zeg je iets wat niet klopt. Ik zeg dat ik juist toen al wèl internet had, maar er nog amper Nederlandse sites in de lucht waren.

En verder heb ik me net bedacht dat jij een jaar of 5,6,7 later nog steeds Aldi-brok (of Bonzo, daar wil ik even van af zijn) aan zijn hond voerde. Tot zover het "iedereen weet toch dat..."
Dag Marc.

Je hebt de rest vast wel gelezen. :lol1: Als ik nu mensen van het forum ging jagen omdat ze hun hond een brok geven die mij niet bevalt heb je een punt. Maargoed, dat zal je mij dus ook niet zien doen. Ik gaf mijn hond inderdaad Aldi-brokken. Niet altijd hoor, gewoon als ik naar de Aldi ging en hondenvoer nodig had. Ik heb dat ook gewoon hier gevraagd toen. Is het slechte of goede brok? Wist ik veel in die tijd. Dat is in mijn studententijd geweest. Als je toen goed je best had gedaan had je mij ook kunnen wegjagen misschien. Ik was immers een leek met een enorm domme vraag als je die vraag stelt aan "kenners". Maar ik geloof niet dat jij hier toen al schreef. :mrgreen:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

MARC_S schreef:Ik ben het wel met Marina eens. Wat een gezeur zeg. Als iemand na een jaar zijn hond weg doet hoor je niemand meer. Ja, het kan echt niet meer etc etc. Zij zegt na een week al te twijfelen of dit wel haalbaar is en dan krijgt ze toch de volle laag. Ik vind het wat overdreven zo. :ok:
Ben ik het helemaal mee eens.
Juf weet nu echt wel dat ze niet slim is geweest hoor.
Men blijft maar doorgaan en doorgaan en het enige wat je ermee bereikt is dat iiemand het na de 2e pagina voor gezien houdt. Nou daar schiet je wat mee op.

Juf neemt in ieder geval de moeite om een hondenforum op te zoeken, advies te vragen e.d.
En nee dat praat niet goed dat die pup zolang alleen moet zitten maar een beetje vriendelijker mag ook wel.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marion.

MARC_S schreef:Wist ik veel in die tijd.
Ach. Jij mocht dat dus wel? Onwetend zijn in een tijd dat er al jaren internet bestond?

Weet je wat? Leef jij maar lekker in jullie fantasiewereld. Waarin jullie het koningspaar zijn. En de goeiste, en de beste.

Edit, ik schrijf hier vanaf 2002. En al daarvoor ben ik gaan barfen. Maar je mag me best quotes laten zien waarin ik zeg dat die Aldibrok super is.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Wist ik veel in die tijd.
Ach. Jij mocht dat dus wel? Onwetend zijn in een tijd dat er al jaren internet bestond?
Verschil zit hem volgens mij in het feit dat Marc een ander niet veroordeeld(wegjaagd)op fouten die hij zelf gemaakt heeft en jij daarentegen wel :19:

Kan er naast zitten hoor. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marion.

smoekie schreef:Verschil zit hem volgens mij in het feit dat Marc een ander niet veroordeeld(wegjaagd)op fouten die hij zelf gemaakt heeft en jij daarentegen wel :19:

Kan er naast zitten hoor. :wink:
Poe. Nou. Die conclusie mag je inderdaad helemaal voor jezelf houden.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Juf Lianne schreef:
Ik denk dat je dan eerst eens alles moet lezen, voordat je je mening hier neer zet en mij voor simpel uitmaakt! Ik heb hier neergezet hoe vaak ik weg ben, maar toch niet dat Boemer dan zolang alleen is. Lekker kort door de bocht zeg!

Als dat het enige is waar je op kunt reageren dan blijf ik bij mijn mening (dat je simpel bent). Een hond koop je niet in een opwelling om er na een week achter te komen dat het misschien toch wel lastig is als pupje piept als jij net aan je avond maal zit omdat je 6 dagen per week fulltime weg bent.

Ik noem dat simpel, impulsief/ondoordacht en doordat je blijkbaar elk advies hier negeerd dom, maargoed.

Berg lekker je hondje op in de berging als je er niet bent, dan wordt het vast een sociale hond later. Vergeet niet hem op te tillen in de zomervakantie als hij staat te trillen van alle nieuwe en enge dingen die hij tegenkomt :ok:
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

:pop:
Afbeelding
Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Inne »

Goh, het houdt niet op hier he. Iedereen moet even zijn zegje doen, het zijn echter voornamelijk ego's die hier spreken. Het aantal zinnige reacties is op twee handen te tellen. Hoezo moet de discussie nu gaan over Aldi brokken? Ontzettend sneu, hoor.
Ik krijg een naar gevoel van sommige reacties in dit topic. Een heel naar gevoel.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
smoekie
Zeer actief

Bij dit soort topics komt jammer genoeg heel vaak het "wat je ooit zegt, kan en zal ooit tegen je gebruikt worden" terug. Hoe klein/onbenullig iets soms ook is. Niet iedereen heeft een stok nodig om mee te slaan. Een splinter is voor sommige al ruim voldoende :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Inne schreef:Goh, het houdt niet op hier he. Iedereen moet even zijn zegje doen, het zijn echter voornamelijk ego's die hier spreken. Het aantal zinnige reacties is op twee handen te tellen. Hoezo moet de discussie nu gaan over Aldi brokken? Ontzettend sneu, hoor.
Ik krijg een naar gevoel van sommige reacties in dit topic. Een heel naar gevoel.

Ben het helemaal met je eens Inne

Lianne, ik weet niet of je dit nog leest maar hoe was het vandaag met die vrouw?? En mag ik ook foto's zien???
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Juf Lianne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih tzu

Ongelezen bericht door Juf Lianne »

Marina schreef:
Inne schreef:Goh, het houdt niet op hier he. Iedereen moet even zijn zegje doen, het zijn echter voornamelijk ego's die hier spreken. Het aantal zinnige reacties is op twee handen te tellen. Hoezo moet de discussie nu gaan over Aldi brokken? Ontzettend sneu, hoor.

Lianne, ik weet niet of je dit nog leest maar hoe was het vandaag met die vrouw?? En mag ik ook foto's zien???
Ja dat ging heel erg goed! Ik heb heel veel tips gekregen. Ik heb met mijn buurvrouw overlegd dat Boemer bij haar mag komen als wij weg zijn. Zij gaat dan ook oefenen met Boemer in het alleen zijn. Eerst 1 minuut en dan langzaam opbouwen. Als hij dit aardig gewend is en niet meer zo'n verlantingsangst heeft dan brengt ze hem voor een kwartier naar huis. Ik heb nog wel wat meer tips gekregen. Foto's komen nog, m'n accu was leeg. Kan ik die foto in de topic plaatsen?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind de term verlatingsangst niet juist voor zo'n jonge pup, ik zou echt van dat idee afstappen. Het is helemaal niet gek of afwijkend dat een jonge pup niet alleen kan zijn.

Ik hoop dat het je gaat lukken met hulp van de buurvrouw.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

welkom op het forum :cheer: :cheer:
Afbeelding
Juf Lianne
Vaste gebruiker

Zoek stok! schreef:Ik vind de term verlatingsangst niet juist voor zo'n jonge pup, ik zou echt van dat idee afstappen. Het is helemaal niet gek of afwijkend dat een jonge pup niet alleen kan zijn.

Ik bedoel daar ook meer mee dat als hij denkt dat hij alleen gelaten wordt, dat hij dan meteen begint te plassen. Dit gebeurt bijv. als ik de voordeur opendoe en boemer in de kamer is, als ik even naar de wc ga of als ik naar boven loop.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Juf Lianne schreef:
Zoek stok! schreef:Ik vind de term verlatingsangst niet juist voor zo'n jonge pup, ik zou echt van dat idee afstappen. Het is helemaal niet gek of afwijkend dat een jonge pup niet alleen kan zijn.

Ik bedoel daar ook meer mee dat als hij denkt dat hij alleen gelaten wordt, dat hij dan meteen begint te plassen. Dit gebeurt bijv. als ik de voordeur opendoe en boemer in de kamer is, als ik even naar de wc ga of als ik naar boven loop.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar als je daar nu 24 uur per dag op gaat focussen (hij kan niet alleen zijn hij kan niet alleen zijn hij kan niet alleen zijn), gaat het er niet beter op worden. Geef hem nou gewoon even de tijd om te wennen. En bouw het alleen zijn later weer op. Het is echt een fabeltje dat je alleen zijn zo vroeg mogelijk moet opbouwen. Mijn honden zijn als pup nooit alleen geweest en kunnen prima alleen zijn. Zonder verlatingsangst :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marina
Zeer actief

Superrr om te lezen dat je tips hebt gekregen. EN heel erg fijn dat je buurvrouw je wilt helpen. Dat had ik wel gedacht :ok:

En foto's mag je gerust in dit topic plaatsen. Leuk ik kijk er al naar uit.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Juf Lianne
Vaste gebruiker

Marina schreef:Superrr om te lezen dat je tips hebt gekregen. EN heel erg fijn dat je buurvrouw je wilt helpen. Dat had ik wel gedacht :ok:

Het kan nou ook, want vandaag is hij geknipt. Nou ja alleen bij zijn oogjes, want die konden wij niet zien en hij ons niet meer :) Ook zijn z'n nageltjes geknipt, vond hij helemaal niet erg. Stoere hond he haha. Ze wil Boemer wel blijven trimmen. Ze heeft me ook geleerd hoe ik het beste Boemer kan borstelen. Ook ga ik me inschrijven voor de puppycursus.
Marina
Zeer actief

Juf Lianne schreef:
Marina schreef:Superrr om te lezen dat je tips hebt gekregen. EN heel erg fijn dat je buurvrouw je wilt helpen. Dat had ik wel gedacht :ok:

Het kan nou ook, want vandaag is hij geknipt. Nou ja alleen bij zijn oogjes, want die konden wij niet zien en hij ons niet meer :) Ook zijn z'n nageltjes geknipt, vond hij helemaal niet erg. Stoere hond he haha. Ze wil Boemer wel blijven trimmen. Ze heeft me ook geleerd hoe ik het beste Boemer kan borstelen. Ook ga ik me inschrijven voor de puppycursus.
Ohh je maakt me steeds nieuwsgieriger. hahahaa
Nou dan is hij inderdaad een stoere hond. hihihihi
Ik ben erg blij om dit te lezen. En een puppycursus doet iedereen goed. vind ik persoonlijk.

:ok: :ok: :ok:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Wat lief van je buurvrouw dat ze jullie zo uithelpt :ok: klinkt als een goede oplossing!
En verstandig dat je je ingeschreven hebt voor een cursus. Komt vast wel goed
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Fijn dat je buurvrouw wil helpen!
En van puppycursus kun je vaak ontzettend veel leren, zodat het allemaal wat makkelijker wordt.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Juf Lianne schreef:

Hij is bang dat je weg gaat, omdat het een baby is. Baby's kunnen niet alleen zijn, ze kunnen niet voor zich zelf zorgen en alleen gaan ze dood.

Wat ik al eerder zei: je kweekt nu wel verlatingsangst aan, en verlatingsangst is geen lol hoor, dat kost maanden of zelfs jaren voor je het weer in orde hebt.

Niet alleen laten zolang hij ervan in de stress schiet. Klaar. Ga maar lekker samen kijken wie er voor de deur staat, neem hem gewoon mee naar boven en laat hem maar meehobbelen naar de wc.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
smoekie
Zeer actief

Beter een goede buur dan een verre vriend....Veel plezier op puppycursus. Komt vast wel goed :ok:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Juf Lianne schreef:
Marina schreef:

Ja dat ging heel erg goed! Ik heb heel veel tips gekregen. Ik heb met mijn buurvrouw overlegd dat Boemer bij haar mag komen als wij weg zijn. Zij gaat dan ook oefenen met Boemer in het alleen zijn. Eerst 1 minuut en dan langzaam opbouwen. Als hij dit aardig gewend is en niet meer zo'n verlantingsangst heeft dan brengt ze hem voor een kwartier naar huis. Ik heb nog wel wat meer tips gekregen. Foto's komen nog, m'n accu was leeg. Kan ik die foto in de topic plaatsen?
Zie je nou wel, komt vast goed :E:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Pepie schreef:welkom op het forum :cheer: :cheer:
:smile: :E:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
miloco
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door miloco »

Juf Lianne, je bent leerkracht neem ik aan?

Juist leerkrachten moeten vooruit kunnen redeneren, plannen en verantwoordelijke keuzes maken toch?
Hoe komt het dan dat je nu pas bedenkt dat een hond toch wel veel tijd inbeslag neemt, dat je er toch wel aangebonden bent en dat hij toch wel lang alleen is?
Als je even het internet doorspit, zijn al deze punten makkelijk terug te vinden. Neem niet zomaar een hond, je neemteen grote verantwoordelijkheid op je.

Beter dat je er nu achterkomt dan over een jaar, ik bedoel: de vorige eigenaren van mijn hond hebben er twee jaar over gedaan en dat beessie heeft veel alleen gezeten voordat hij een beter leven kreeg..

Bedenk je wel dat wanneer je voor deze pup kiest, je 10 jaar lang minstens vier keer per dag uit moet, waarvan je minstens een half uur goed met hem actief moet buitenspelen (rennen, fietsen, zwemmen).
Bedenk je dat je kosten gaat maken, voer, dierenarts, vakantie..
Bedenk je dat het lastig kan zijn om je de voegen naar de behoeften van de hond. JIJ kiest voor een hond, HIJ niet voor jou, JIJ moet hem een goed leven garanderen.

Overweeg die dingen goed en bedenk dan met je verstand wat goed is. Niet met je hart, want sja.. pups zijn schattig ;)
Waar en wanneer is nou eigenlijk dat hier en nu -Loesje-
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

miloco schreef:Juf Lianne, je bent leerkracht neem ik aan?
Nee, Juf Lianne is putjesschepper op zee.
Lees eerst eens even het hele topic voor je je ermee gaat bemoeien en dingen zegt die al tig-keer gezegd zijn :19:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
miloco
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door miloco »

Haha inderdaad, je meot de hele dag nog door dus pak even je rust deze mooie ochtend :blah:
Waar en wanneer is nou eigenlijk dat hier en nu -Loesje-
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”