Juf Lianne, je bent leerkracht neem ik aan?
Juist leerkrachten moeten vooruit kunnen redeneren, plannen en verantwoordelijke keuzes maken toch?
Hoe komt het dan dat je nu pas bedenkt dat een hond toch wel veel tijd inbeslag neemt, dat je er toch wel aangebonden bent en dat hij toch wel lang alleen is?
Als je even het internet doorspit, zijn al deze punten makkelijk terug te vinden. Neem niet zomaar een hond, je neemteen grote verantwoordelijkheid op je.
Beter dat je er nu achterkomt dan over een jaar, ik bedoel: de vorige eigenaren van mijn hond hebben er twee jaar over gedaan en dat beessie heeft veel alleen gezeten voordat hij een beter leven kreeg..
Bedenk je wel dat wanneer je voor deze pup kiest, je 10 jaar lang minstens vier keer per dag uit moet, waarvan je minstens een half uur goed met hem actief moet buitenspelen (rennen, fietsen, zwemmen).
Bedenk je dat je kosten gaat maken, voer, dierenarts, vakantie..
Bedenk je dat het lastig kan zijn om je de voegen naar de behoeften van de hond. JIJ kiest voor een hond, HIJ niet voor jou, JIJ moet hem een goed leven garanderen.
Overweeg die dingen goed en bedenk dan met je verstand wat goed is. Niet met je hart, want sja.. pups zijn schattig