EschaenStefanie schreef:Nee klopt maar een goede fokker zorgt wel ervoor dat als jou onverhoopt iets overkomt dat de hond 100% goed terrecht komt...Kenjiluka schreef:daar is niks op tegen maar het is voor mij geen vereiste.
En het wil niet zeggen dat die honden het slecht hebben, wat betreft welzijn. Kunnen net zo goed een compleet gezond leven hebben met een compleet goed karakter. Dat ik een hond bij een fokker zou halen, geeft mij daar ook geen garantie op.
Als je op problemen stuit weet deze het meestal op te lossen of helpt je op alle mogelijke manieren.
Garandeert dat de ouders getest zijn....
Het stukje nazorg daar gaat het mij om, en dat je bijdraagt aan het ras door fokkers te steunen die wel alles op orde hebben, die moeite doen om karakter te selecteren, geld betalen aan een rasvereniging. Investeren in shows of werkproeven. Als ik problemen met Escha zou hebben weet ik zeker dat ik altijd bij haar kan aankloppen.
Dat begrijp ik en dat is ook een goed punt, ik reageerde net niet op jouw post ik denk dat we tegelijk poste
Maar er zijn ook fokkers bij wie je ook aan kunt kloppen ondanks dat t geen officiele fokker is. Misschien niet op de manieren zoals bij een fokker, maar t gaat me om een stuk betrokkenheid en dat ze ook niet zomaar aan iedereen een pup meegeven, en dat ze je graag willen helpen als er iets is. Als t iemand is die denkt prima ik ben er weer een kwijt, en t interesseert me niet waar ie terechtkomt dan voelt t voor mij niet goed aan. Dan zal ik ook zeker een hond niet meenemen. De man heeft me wel veel info gegeven over de ouders en ik heb vast niet alles onthouden, maar daar gaan we vrijdag ook zeker verder op in.
Nogmaals ik begrijp jullie maar let's agree to disagree ok, want anders wordt het zo'n ellenlang verhaal.