Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog een nieuwe hier.....

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Kenjiluka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie

Re: Nog een nieuwe hier.....

Ongelezen bericht door Kenjiluka »

EschaenStefanie schreef:
Kenjiluka schreef:daar is niks op tegen maar het is voor mij geen vereiste.

En het wil niet zeggen dat die honden het slecht hebben, wat betreft welzijn. Kunnen net zo goed een compleet gezond leven hebben met een compleet goed karakter. Dat ik een hond bij een fokker zou halen, geeft mij daar ook geen garantie op.
Nee klopt maar een goede fokker zorgt wel ervoor dat als jou onverhoopt iets overkomt dat de hond 100% goed terrecht komt...
Als je op problemen stuit weet deze het meestal op te lossen of helpt je op alle mogelijke manieren.
Garandeert dat de ouders getest zijn....
Het stukje nazorg daar gaat het mij om, en dat je bijdraagt aan het ras door fokkers te steunen die wel alles op orde hebben, die moeite doen om karakter te selecteren, geld betalen aan een rasvereniging. Investeren in shows of werkproeven. Als ik problemen met Escha zou hebben weet ik zeker dat ik altijd bij haar kan aankloppen.

Dat begrijp ik en dat is ook een goed punt, ik reageerde net niet op jouw post ik denk dat we tegelijk poste :D .
Maar er zijn ook fokkers bij wie je ook aan kunt kloppen ondanks dat t geen officiele fokker is. Misschien niet op de manieren zoals bij een fokker, maar t gaat me om een stuk betrokkenheid en dat ze ook niet zomaar aan iedereen een pup meegeven, en dat ze je graag willen helpen als er iets is. Als t iemand is die denkt prima ik ben er weer een kwijt, en t interesseert me niet waar ie terechtkomt dan voelt t voor mij niet goed aan. Dan zal ik ook zeker een hond niet meenemen. De man heeft me wel veel info gegeven over de ouders en ik heb vast niet alles onthouden, maar daar gaan we vrijdag ook zeker verder op in.

Nogmaals ik begrijp jullie maar let's agree to disagree ok, want anders wordt het zo'n ellenlang verhaal.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

heb je mijn andere post nog gelezen?

ik spreek namelijk (helaas) uit ervaring
Afbeelding
Kenjiluka
Vaste gebruiker

Ja heb em gelezen. Wat rot dat je dat is overkomen. En tuurlijk hoop ik dat het mij niet overkomt.

Het is ook jammer dat t een ras is wat nu zo populair is en daardoor vaak te overhaast aangeschaft wordt. Ik zie veel te vaak advertenties staan dat ze na een tijdje weg moeten omdat de baas erachter komt dat ze toch drukker zijn en wel meer aandacht nodig hebben dan dat ze gedacht hebben en dat ze er geen tijd voor hebben. Erg sneu.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Kenjiluka schreef:Ja heb em gelezen. Wat rot dat je dat is overkomen. En tuurlijk hoop ik dat het mij niet overkomt.

Het is ook jammer dat t een ras is wat nu zo populair is en daardoor vaak te overhaast aangeschaft wordt. Ik zie veel te vaak advertenties staan dat ze na een tijdje weg moeten omdat de baas erachter komt dat ze toch drukker zijn en wel meer aandacht nodig hebben dan dat ze gedacht hebben en dat ze er geen tijd voor hebben. Erg sneu.
Mag ik even lachen?
Gisteren wíst je nog geeneens dat je een BC wilde, hoezo overhaast? :U:
Jij valt voor mij in dezelfde categorie :ok: , en dan wil je er ook nog eens aanschaffen waarvan je wéét dat de ouderdieren nul testen hebben ondergaan, nee dát is doordacht.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Kenjiluka
Vaste gebruiker

Dan moet je even beter lezen, dat ik wel wist dat ik een border collie wilde, voor 99% en voor die ene procent om niks uit te sluiten openstond voor suggesties, en ja nu ben ik een hond die me aanspreekt tegengekomen. En nee het zijn geen nul testen.....

Nou dan maar lekker in die categorie, fijn dat je jezelf zo verheven voelt daarboven. Ik respecteer jullie mening maar respect de andere kant op is ver te zoeken bij sommigen.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Kenjiluka schreef:Dan moet je even beter lezen, dat ik wel wist dat ik een border collie wilde, voor 99% en voor die ene procent om niks uit te sluiten openstond voor suggesties, en ja nu ben ik een hond die me aanspreekt tegengekomen. En nee het zijn geen nul testen.....

Nou dan maar lekker in die categorie, fijn dat je jezelf zo verheven voelt daarboven. Ik respecteer jullie mening maar respect de andere kant op is ver te zoeken bij sommigen.
Ik lees dat de vader getest is, over moeders word niet gesproken.
Waar is de pa dan op getest?
Waarom moeders niet?

Verheven voel ik mij allerminst, ik kan alleen weinig respect opbrengen voor mensen die menen een pup te moeten halen, er de sport mee in gaan, en dan uitkomen bij een fokker die zijn beide ouderdieren niet de benodigde test aflegt.
Afbeelding
Kenjiluka
Vaste gebruiker

Dat kan wel zo zijn maar dan hoef je nog niet zo denigrerend te reageren, en als je geen respect op kunt brengen dan reageer je toch gewoon niet? Ik ben de hele tijd netjes naar iedereen gebleven maar ik ga me niet verantwoorden aan iemand die zo met iemand omgaat.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Kenjiluka schreef:Dat kan wel zo zijn maar dan hoef je nog niet zo denigrerend te reageren, en als je geen respect op kunt brengen dan reageer je toch gewoon niet? Ik ben de hele tijd netjes naar iedereen gebleven maar ik ga me niet verantwoorden aan iemand die zo met iemand omgaat.
Ik blijf ook netjes, dat jij dat anders ziet/leest tsja, dat kan ik ook niet helpen.
Als je hier al niet tegen kunt dan wens ik je veel succes hier op het HF. :ok:

Maare, je hebt mijn vraag nog niet beantwoord, wie is er wel/niet getest en zo ja waarop dan?
Kom eens met antwoorden als je het allemaal zo goed weet. :19:

Daarbij reageer ik op wat ik wil, het is nl een openbaar forum waar een ieder zijn/haar mening mag geven, of wil je alleen maar oeh en aah horen?
Dan is dit forum ws niet het beste forum voor jou.
Afbeelding
Kenjiluka
Vaste gebruiker

Nee ik verwacht zeker niet allemaal maar oe en aah. Ik ben bekend met forums ik weet heel goed hoe t er daar aan toe gaat en hoe vaak mensen zich laten wegjagen. En ik zeg niet dat ik t allemaal beter weet, heb je me dat ergens zien zeggen? Ik heb gezegd dat ik voor mij een overweging maak en dat die niet strookt met je van jullie, ja jammer dan, ik zeg toch nergens dat jullie keuze niet goed is. Laat mij me met mijn keuze dan in mijn waarde. En ik hoef me niet aan jou te verantwoorden, dus wat doet t er verder toe.

Ik kom op dit forum om te lezen over cursussen, en wandelplekjes etc, en leuke ervaringen uit te wisselen, en ja dan stel ik me hier even voor. Nou dat heb ik nu gedaan en als je t niet erg vind ga ik nu door naar de andere topics. Ik denk dat er wel genoeg over is gezegd. Toedeloe!
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Hoi, van harte welkom op het forum
Kenjiluka
Vaste gebruiker