Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nagels knippen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Nagels knippen

Ongelezen bericht door marian* »

Vroeger hoefde het nooit maar sinds een paar maanden moet ik het geregeld doen:nagels knippen.
Bij Bente geen probleem omdat die deels doorzichtige nagels heeft,maar bij Max met zijn zwarte nagels.......wat een gedoe zeg!
Je ziet gewoon helemaal niet waar het leven begint,dus ben ik altijd heel voorzichtig,zet eerst wat druk op de tang om naar zijn reactie te kijken/luisteren en als hij niks aangeeft durf ik door te drukken.
En nog knipte ik daarnet weer in het leven :ugh:
Met als gevolg dat ik de rest van de nagels weer even kan vergeten omdat hij daarna helemaal niet meer meewerkt.
Heeft iemand misschien nog andere tips over hoe je dit kunt voorkomen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sita
Zeer actief

Re: Nagels knippen

Ongelezen bericht door Sita »

Hier hetzelfde probleem. Sita heeft echt donkerzwarte nagels en die moeten uiteraard geknipt worden. Die van Taro die lekker licht zijn en goed het leven te zien is, die hoef ik nooit te knippen.

Ik knip nu elke maand een heel klein stukje en heel soms knip ik toch in het leven. Heb dus geen tip voor je. Heb van alles al geprobeerd om dat leven te kunnen ontdekken, maar alleen door erin te knippen weet ik waar het zit.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als het echt moet en je vertrouwt het niet misschien even bij de trimsalon binnen lopen :19:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Marion heeft ooit eens de tip gegeven om een zaklamp onder de nagels te houden, op die manier *zie* je waar het leven begint.
mijn honden hebben ook zwarte nagels, heb ook al eens in het leven geknipt :N: , vandaar dat ik het tegenwoordig door een trimmer laat doen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Op naar MP en kijk of je een Dremel ziet die niet zo'n hoog toerental heeft. Zal waarschijnlijk een oudje zijn. Er hoort een vijltje op en daar doe je jaren en jaren mee! Dat apparaatje vijlt de nagels van Barca en Fientje en ik heb nergens last van. Of een Dremel kopen waarmee je het toerental heel laag kunt zetten.

Vijltje wil ik wel even een foto van maken, als je zeker wilt weten waar ik het over heb.
marian*
Erelid
Contacteer:

Wilm@ schreef:Op naar MP en kijk of je een Dremel ziet die niet zo'n hoog toerental heeft. Zal waarschijnlijk een oudje zijn. Er hoort een vijltje op en daar doe je jaren en jaren mee! Dat apparaatje vijlt de nagels van Barca en Fientje en ik heb nergens last van. Of een Dremel kopen waarmee je het toerental heel laag kunt zetten.

Vijltje wil ik wel even een foto van maken, als je zeker wilt weten waar ik het over heb.
Ja doe maar.
Volgens mij gebruiken pedicures trouwens ook van dat soort dingen;wellicht is dat een optie.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

http://www.quickfinderclipper.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Als jij dat ding nu test, hoor ik graag of het werkt :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Sita schreef:Als jij dat ding nu test, hoor ik graag of het werkt :mrgreen:

Haha,dan moet ik hem eerst maar eens hier zien te krijgen.In een Papendrechtse dierenwinkel is hij gesignaleerd maar je kunt hem ook via internet kopen.
Ik zal eens kijken of ik hem hier in een dierenwinkel kan vinden.
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Nou idd als dat werkt.....

Ik heb ook hier zwarte nagels, ik knip altijd kleine stukjes steeds eraf. Nog nooit geen leven gehad, maar ik durf ook niet super ver te knippen.
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

marian* schreef:
Wilm@ schreef:Op naar MP en kijk of je een Dremel ziet die niet zo'n hoog toerental heeft. Zal waarschijnlijk een oudje zijn. Er hoort een vijltje op en daar doe je jaren en jaren mee! Dat apparaatje vijlt de nagels van Barca en Fientje en ik heb nergens last van. Of een Dremel kopen waarmee je het toerental heel laag kunt zetten.

Ja doe maar.
Volgens mij gebruiken pedicures trouwens ook van dat soort dingen;wellicht is dat een optie.
Deze?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
marian*
Erelid
Contacteer:

Miss Fluffybottom schreef:
marian* schreef:

Ja doe maar.
Deze?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Dankje :ok:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Over die Quickfinder heb ik doorgaans (van collega's) geen positieve berichten gehoord.

Ik gebruik dit foefje altijd. Nagelschaar op het voetbedje laten rusten en niet dieper dan de kussentjes gaan. In negen van de tien gevallen gaat het goed. Alleen bij de honden die het leven extreem lang hebben gaat het mis en daar heb je Stop Bleed of Quick Stop voor. Een bloedstelpend poeder. Kijk maar eens op http://www.trim.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. En anders is een ritje naar de trimsalon altijd nog een optie.
marian*
Erelid
Contacteer:

hercujess schreef:Over die Quickfinder heb ik doorgaans (van collega's) geen positieve berichten gehoord.

Ik gebruik dit foefje altijd. Nagelschaar op het voetbedje laten rusten en niet dieper dan de kussentjes gaan. In negen van de tien gevallen gaat het goed. Alleen bij de honden die het leven extreem lang hebben gaat het mis en daar heb je Stop Bleed of Quick Stop voor. Een bloedstelpend poeder. Kijk maar eens op http://www.trim.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. En anders is een ritje naar de trimsalon altijd nog een optie.
Werkt de sensor niet goed of zo?
Een trimsalon is inderdaad ook altijd nog een optiemaar zo lang het kan doe ik het liever zelf;hij heeft nog nooit een trimsalon van binnen bekeken :wink:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

marian* schreef:
hercujess schreef:Over die Quickfinder heb ik doorgaans (van collega's) geen positieve berichten gehoord.

Werkt de sensor niet goed of zo?
Een trimsalon is inderdaad ook altijd nog een optiemaar zo lang het kan doe ik het liever zelf;hij heeft nog nooit een trimsalon van binnen bekeken :wink:
Het schijnt inderdaad dat die sensor nogal vaak werkt. Ik heb 'm wel eens in handen gehad, maar nog nooit zelf gebruikt. Ik vond €30,- (toen waren ze net op de markt) toch een beetje te veel van het goede. Het lukt me zo ook wel, zie bovenstaande methode.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik doe het ook gewoon zelf..nog nooit wat geraakt.
Bij de dierenarts ooit gedaan..maar vind het een beetje overdreven om ervoor te gaan betalen.
Afbeelding
Wilm@

Nee, een Dremel met een speciaal vijltje is iets heel wat anders!

Ik maak straks foto's van welk model Dremel ik heb. En welk vijltje. Dan heb je een indicatie van wat ik bedoel. Ik vijl alle nagels van Barca en Fientje inclusief hun Hubertusklauwtjes en nog nooit ellende mee gehad.

Je moet er wel enige handigheid in krijgen en je hond aanleren rustig te blijven liggen. Bij Barca was dit zo gepiept maar Fientje heeft het echt moeten leren. Nu is het vijlen van hun nagels kinderspel en hun nagels zijn allemaal roetzwart van keur. Nooit vijl ik in hun 'leven' omdat mijn Dremel op de laagste toerental staat.

Zal de foto's later plaatsen en de uitleg.
Wilm@

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een Dremel 300 en die is best zwaar met zijn toerental. Het gaat om dat ronde vijltje wat je ziet op mijn Dremel en naast die lucifer. Dat vijltje is nummer 432 en heeft de kleur paars. (dat paars word je wel duidelijk als je in de winkel staat. Vergelijk het met kleurstickers; rode kleur 10% korting -groene kleur 15% korting. Helaas....je krijgt geen korting van Dremel!)

Dat ronde vijltje moet over een hulpstukje worden geschoven en dan steek je het in de kop van je Dremel. Dus vijltje nummer 432 past alleen op dat ene hulpstukje, en beide steek je in de kop van je Dremel en draai je vast. Losraken tijdens het vijlen heb ik nog nooit meegemaakt. Met dat kleine ronde vijltje doe je heeeeeel erg lang! Ik heb 6 reserve vijltjes en die blijven de eerste twee jaar nog steeds als zijnde reserve hier liggen.

Het handigste is dat je een Dremel op de kop kunt tikken die minder toeren maakt. Ik kan de mijne hoger en lager zetten, zelfs op de laagste stand gaat het best snel. Ik kan nu heel goed met mijn Dremel overweg omdat ik het gewoon ben gaan doen. De eerste keren vijlde ik er bijna niks vanaf, het stonk zelf want ik moet natuurlijk die lange haren weghouden. Dan de nagel naar buiten drukken en vervolgens het enge ding tegen die nagel houden. Dat ging de eerste keren echt niet zonder zweet, slag of stoot. :N:

Toch doorgezet en ondertussen de honden er aan laten wennen, die kregen koekje na koekje en nu is het een werkje van niks. :pffff:

Alles wat je in die etui ziet liggen kreeg ik erbij en gebruik ik nog niet. Maar....ik ben aan het ontdekken wat die Dremel allemaal kan. Denk aan bv hout snijden, graveren, schroeven en nog veel meer!
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Wat kost het om nagels bij een trimsalon te laten knippen ?

Ik heb trouwens gehoord dat je bij eventueel bloeden ook een hete soldeerbout ertegenaan te drukken :roll: ......vind ik wel wat spartaans :pffff:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Wilm@ schreef:Afbeelding

Afbeelding
Hoi Wilma,

Wil je je foto's nog een keertje "activeren" kan dat? Ik ben wel benieuwd naar dat paarse opzetstukje. Ik heb ook een dremel en het vijlen op zich gaat prima (doe altijd op de hoogste snelheid) maar heb het idee dat de nagels sneller dun en lang worden dan wanneer ik ze knip, nu gaat dat laatste toch sneller ook dus eigenlijk vijl ik ze nooit meer. Maar wellicht ligt het aan mijn opzetstukje, ik heb nu eentje met gewoon schuurpapier zeg maar.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Ik knip de nagels van mijn honden sinds ze pup zijn. Het vrouwtje heeft allemaal zwarte nagels maar ik weet precies hoeveel ik eraf kan knippen. Ben ik bij een nagel niet zeker dan knip ik dunne plakjes van de nagel net zolang tot ik een klein puntje zie, het begin van het leven, en dan stop ik.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”