Ik heb een Dremel 300 en die is best zwaar met zijn toerental. Het gaat om dat ronde vijltje wat je ziet op mijn Dremel en naast die lucifer. Dat vijltje is nummer
432 en heeft de kleur paars. (dat paars word je wel duidelijk als je in de winkel staat. Vergelijk het met kleurstickers; rode kleur 10% korting -groene kleur 15% korting. Helaas....je krijgt geen korting van Dremel!)
Dat ronde vijltje moet over een hulpstukje worden geschoven en dan steek je het in de kop van je Dremel. Dus vijltje nummer 432 past alleen op dat ene hulpstukje, en beide steek je in de kop van je Dremel en draai je vast. Losraken tijdens het vijlen heb ik nog nooit meegemaakt. Met dat kleine ronde vijltje doe je heeeeeel erg lang! Ik heb 6 reserve vijltjes en die blijven de eerste twee jaar nog steeds als zijnde reserve hier liggen.
Het handigste is dat je een Dremel op de kop kunt tikken die minder toeren maakt. Ik kan de mijne hoger en lager zetten, zelfs op de laagste stand gaat het best snel. Ik kan nu heel goed met mijn Dremel overweg omdat ik het gewoon ben gaan doen. De eerste keren vijlde ik er bijna niks vanaf, het stonk zelf want ik moet natuurlijk die lange haren weghouden. Dan de nagel naar buiten drukken en vervolgens het enge ding tegen die nagel houden. Dat ging de eerste keren echt niet zonder zweet, slag of stoot. :N:
Toch doorgezet en ondertussen de honden er aan laten wennen, die kregen koekje na koekje en nu is het een werkje van niks.
Alles wat je in die etui ziet liggen kreeg ik erbij en gebruik ik nog niet. Maar....ik ben aan het ontdekken wat die Dremel allemaal kan. Denk aan bv hout snijden, graveren, schroeven en nog veel meer!